Itsme probleem

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

lorekke
Lid geworden op: 25 feb 2009, 16:47
Locatie: Evergem

10 jul 2021, 15:48

Hallo beste mensen,
Ik probeer reeds geruime tijd om een account te maken op itsme.
Waarom?
Op die manier zou ik op de app CovidSafe, mijn vaccinatie bewijs kunnen plaatsen, kwestie van dit ten allen tijde bij me te hebben. Dit lukt me totaal niet.
Ik vul alle noodzakelijke gegevens correct in maar helaas zonder succes. Hieronder mijn bevindingen...
Nadat alle gegevens zijn gecontroleerd tik ik op "account aanmaken".
Dan loopt het mis!
Op het scherm verschijnt :"Connective browser package installeren."
ik tik daar op en krijg het volgende te lezen :"open de chrome web store".
Wat doe ik dan verkeerd???
Er wordt dus op geen enkel moment gevraagd om de kaartlezer aan te sluiten.
Doe ik dat toch ongevraagd dan heeft dit geen effect.
Om gek van te worden...

Reeds hebben enkele bereidwillige zielen mij proberen helpen maar zonder succes.
Wie onder jullie kan dit opklaren?
Dank bij voorbaat!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 jul 2021, 17:19

Is er dan geen andere manier om dat vaccinatiebewijs op je smartphone te krijgen?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

10 jul 2021, 17:45

Heb je een kaartlezer om in te loggen met uw identiteitskaart ?
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

10 jul 2021, 17:49

En het "moet" op de smartphone zijn?.... Een papieren bewijs is niet goed?

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

10 jul 2021, 18:54

lorekke schreef:
10 jul 2021, 15:48
Hallo beste mensen,
Ik probeer reeds geruime tijd om een account te maken op itsme.
Waarom?
Op die manier zou ik op de app CovidSafe, mijn vaccinatie bewijs kunnen plaatsen, kwestie van dit ten allen tijde bij me te hebben. Dit lukt me totaal niet.
Ik vul alle noodzakelijke gegevens correct in maar helaas zonder succes. Hieronder mijn bevindingen...
Nadat alle gegevens zijn gecontroleerd tik ik op "account aanmaken".
Dan loopt het mis!
Op het scherm verschijnt :"Connective browser package installeren."
ik tik daar op en krijg het volgende te lezen :"open de chrome web store".
Wat doe ik dan verkeerd???
Er wordt dus op geen enkel moment gevraagd om de kaartlezer aan te sluiten.
Doe ik dat toch ongevraagd dan heeft dit geen effect.
Om gek van te worden...

Reeds hebben enkele bereidwillige zielen mij proberen helpen maar zonder succes.
Wie onder jullie kan dit opklaren?
Dank bij voorbaat!

Afbeelding

Heb ik dus wel gedaan ..
Dan


Afbeelding

En dan


Afbeelding

Hopeloos zou de Wil zeggen ..

Ben er al meer dan 1 uur mee bezig .
Ik word er ook gek van :D

Ik probeer het later opnieuw ...
Want =Gaat de installatie mis? Wacht 20 minuten voor je een nieuwe poging onderneemt.
Laatst gewijzigd door *Joy* op 11 jul 2021, 02:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

11 jul 2021, 00:21

Hier ben ik dan terug ...

@ lorekke

Ik heb het opgegeven met Itsme en gewoon naar 'mijn gezondheid.be' via Firefox en via mijn kaartlezer, ik moest een extensie bij installeren maar dat maakte zichzelf wel uit via meldingen die ik kreeg.
Simpel de twee coronacertificaten gedownload en via mail naar mijn smartphone. Alles in orde nu, de certificaten van mijn twee inentingen staan er digitaal op, en ook op papier afgeprint via de pc.

Waarom nog itsme volgen als het veel makkelijker kan, gewoon aanmelden via de kaartlezer en je bent vertrokken. Ook alle instanties, my pension, FOD.be ........enz

Het was gewoon niet te doen , waarschijnlijk door het drukke verkeer op de site .
Dus Itsme mag de boom in .

En nu dodo,

Welterusten ,
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

lorekke
Lid geworden op: 25 feb 2009, 16:47
Locatie: Evergem

11 jul 2021, 07:32

HOI *JOY*,

Naar bed om 2:57 u...
En dat om mij te helpen zoeken naar de oplossing?
Respect! Dat hoeft echt niet hoor, je kan je medemens ook 's anderendaags helpen.
In ieder geval heb je dit perfect gedaan!
Heb het nu ook via Mijn gezondheid.be gedaan en dat lukt zonder probleem.
Hartelijk bedankt voor al je moeite !!!
Hopelijk wordt het nu wat beter weer en kan je ook eens genieten aan 't zeetje...
Nog een prettig weekend.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

11 jul 2021, 09:36

Goede morgen ,

Goed zo ... ( OPGELOST )
Je kan verder én ik ook !!
Jij ook een fijne Zondag ,
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

11 jul 2021, 09:41

Daarom vroeg ik gisteren of je een kaartlezer had.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

lorekke
Lid geworden op: 25 feb 2009, 16:47
Locatie: Evergem

11 jul 2021, 11:30

Goede morgen Lode,
Het probleem was niet het al of niet hebben van een kaartlezer!
Lees nog eens mijn eerste post.
Daar schrijf ik dat als ik ongevraagd mijn kaartlezer aansluit, dit geen effect heeft!
Dit zal je ontgaan zijn.
In ieder geval, bedankt voor je interesse, maar zoals *Joy* schrijft, ik kan nu verder.
Ook voor jou, een fijne zondag.
Aan alle mensen die wilden helpen, bedankt!!!

Aan, rjl. Als jij nog eens hulp vraagt hier op het forum : ik hoop dat iedereen de andere kant opkijkt!