instellingen

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

16 feb 2022, 10:43

Ik ondervind al enkele weken een probleem met ontvangst van het Wi-Fi signaal, valt steeds weg
op smartphone, niet op modem b box3 of pc, welke verbonden is met usb kabel.Heb mij dan ook telf in verbinding gesteld met de technische dienst proximus, waar naar men beweerd alles functioneert normaal
Nu ondervind ik nog een bijkomend probleem, wanneer ik Wi-Fi probeer terug in te schakelen via de app. instellingen, reageert die niet meer en er verschijnt de melding ,sluiten- wachten, geraak dan ook niet meer op internet, iemand een idee wat hier het probleem is en hoe herstel je dit .
Frans

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 feb 2022, 10:52

Al eens je smartphone volledig afgesloten en opnieuw opgestart ?
Eventueel je simkaartje uithalen en opnieuw insteken .
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

16 feb 2022, 12:01

Bedankt zeetje, voor je goede raad probleem met app instellingen is opgelost ,maar Wi-Fi valt nog steeds uit bij gebruik
en hulp bij proximus technische dienst valt niet veel te verwachten al drie maal geprobeerd
Men beweerd van niet maar ik denk dat er een probleem met de modem is
Frans

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 feb 2022, 12:15

Trek de stekker eens uit ..
Even wachten en terug insteken ..

t'ja proximus :roll:

Dan nieuwe modem halen..
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

16 feb 2022, 14:34

*Joy* schreef:
16 feb 2022, 12:15

t'ja proximus :roll:

Dan nieuwe modem halen..
@Joy
Wat is er mis met Proximus?
Denk je nu dat andere providers zoveel beter zijn?
Denk het ni, Telenet laat je soms ook heel dikwijls in de kou staan.
Die zijn nog erger.

En zomaar een nieuwe B-box gaan halen dat gaat niet meer,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

16 feb 2022, 14:40

kunt wél eens proberen iemand anders met een smartphone bij je thuis op je internet te laten inloggen
en dan zien of die verbinding blijft behouden
indien ja , ligt het aan je smartphone
indien neen ligt het aan de modem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

16 feb 2022, 14:50

suske2 schreef:
16 feb 2022, 12:01
Bedankt zeetje, voor je goede raad probleem met app instellingen is opgelost ,maar Wi-Fi valt nog steeds uit bij gebruik
en hulp bij proximus technische dienst valt niet veel te verwachten al drie maal geprobeerd
Men beweerd van niet maar ik denk dat er een probleem met de modem is
Frans
@suske2
Kijk of het lampje op uw B-box3 blauw brand
Zo niet
Zet het schakelaartje achter de B-box3 op uit
Trek de 220 volt steker uit het stopcontact van de B-box3
Wacht een paar minuten
Steek dan de stekker terug en schakelaartje op aan.
Na een tijdje branden terug de blauwe lampjes,
Kijk ook of het wifi lampje blauw brand indien ja
Als je een ander toestel (dus niet uw smartphone) op wifi gebruikt kijk dan of deze werkt, als dat toestel werkt is er niets mis met uw B-box3

Doe zeker geen hard reset want kan ik U verzekeren dat je vandaag en de komende dagen geen tv zal zien, dus doe dat zeker niet want alles gaat terug naar de fabriek instellingen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ellen.html
.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

16 feb 2022, 17:30

Probleem licht wel degelijk aan modem
met een andere smartphone inloggen doet zich hetzelfde probleem voor
wanneer men in de buurt van een opgeslagen netwerk kom schakelt Wi-Fi wel in en werkt het normaal
Heb deze gegevens tot drie maal toe aan proximus technische dienst telf bezorgd
men doet steeds alsof het aan het smartphone toestel ligt ,alsof het vervangen van een modem het einde van de wereld is
frans

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 feb 2022, 17:58

benq schreef:
16 feb 2022, 14:34
Denk je nu dat andere providers zoveel beter zijn?
Denk het ni, Telenet laat je soms ook heel dikwijls in de kou staan.
Die zijn nog erger.
Aja ?
Ik denk eerder omgekeerd .
Ik lees ook nog andere forums benq..
En ....muggenziften over wat of wie de beste is ga ik niet doen . 8)
En als ik de stekker uittrek hoef ik niet lang te wachten .....voor

@ Frans

Laat je niet doen ..
Desnoods ermee dreigen dat je van plan bent te veranderen indien er geen oplossing komt.
Wedden dat ze springen .
Hoop dat het vlug opgelost wordt.

Fijne avond verder
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

16 feb 2022, 18:19

Denk niet dat ze staan te springen juist nog telf contact gedaan , antwoord gekregen hoe meer je belt hoe langer het duurt , technieker zal je contacteren(ben benieuwd wanneer ) noemt men dit daar klantvriendelijk

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

17 feb 2022, 12:00

suske2,

druk op de wifi toets van bbox3 als die
staat te pinken selecteer dan op de smartphone
het wifi symbool.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

18 feb 2022, 17:30

Na vier maal telf contact vijfde maal gisteren juiste persoon gesproken, met dezelfde woorden het probleem uitgelecht , deze morgen nieuwe modem geleverd
zo snel kan het gaan als men niet moeilijk doet