te weinig ruimte

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

ninekev
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Locatie: Oudenaarde

11 apr 2023, 18:51

Ik werk met outlook, voor mijn mail's.
Sinds 1 februari is daar iets veranderd ivm opslag, ik kan dus geen mail's meer sturen met mijn
gsm, opslagruimte zit vol.
Ik heb alles verwijderd wat ik kan verwijderen, maar mijn foto's zitten in one drive, waar moet ik die dan plaatsen, zodat ze nog op mijn gsm staan, maar niet meer in one drive, want dat is het probleem voor mijn opslagruimte
Iemand een oplossing ?.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

12 apr 2023, 09:42

Hallo,

IK weet niet welk soort telefoon je heb dus geef ik dit als voorbeeld.
Als je te weinig cloud opslag heb kan je 2 dingen doen.
1. meer ruimte nemen door een abonnement af te sluiten, voordeel van en cloud ze zijn op meerdere apparaten te bekijken.
2. een geheugenkaartje bij plaatsen en daar de foto's opzetten, dit soort sd kaartjes heb je in verschillende gb.https://www.androidplanet.nl/tips/tip-a ... -sd-kaart/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

ninekev
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Locatie: Oudenaarde

12 apr 2023, 20:01

het is niet alleen met mijn gsm, ik heb een samsung galaxy a20e, maar ook op mijne laptop,
is de microsoft die veranderd is en daardoor te weinig opslagruimte, heb 5 GB, en heb er al van alles afgesmeten, en nu staat dat ik 3.8 gb gebruikt heb, en het lukt nog niet om mail's te sturen met mijn gsm,
om hopeloos van te worden.
Heeft het iets te maken doordat ik hotmail gebruik ?
Ik ken er niets van é, ik ben maar aan het denken,

groetjes

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 apr 2023, 20:12

de algemene opslagruimte en in de cloud niet verwarren met de opslagruimte van het e-mail programma.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

13 apr 2023, 11:22

Hallo,

Kijk of je ruimte vrij kan maken.

citaat:
Houd er rekening mee dat vanaf 1 februari een wijziging is doorgevoerd waarbij alle bijlagen in een Outlook-account meetellen voor de OneDrive-toewijzing, zoals beschreven in "Wijzigingen in Microsoft 365-e-mailfuncties en -opslag".

Hier een link met uitleg: Wijzigingen in cloudopslag

Klik op het V achter "Hoe kan ik het gebruik en quotum van mijn cloudopslag controleren"
en klik op de blauwe Accountdashbord openen.

En daar kan je zien en aanpassing en doen.

Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

ninekev
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Locatie: Oudenaarde

26 apr 2023, 19:21

Ik heb dit allemaal gedaan en ik zie wat ik heb, maar hoe kan ik meer ruimte krijgen ? enkel door ze aan te kopen ? maar dat is juist wat ik niet wil en idd er komt op mijn gsm dat er in mijn cloud geen ruimte meer is.

Ik ben volledig een leek in al die zaken, sorry daarvoor,
wat kan ik dus doen
groetjes

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

27 apr 2023, 15:36

ninekev schreef:
26 apr 2023, 19:21
Ik heb dit allemaal gedaan en ik zie wat ik heb, maar hoe kan ik meer ruimte krijgen ? enkel door ze aan te kopen ? maar dat is juist wat ik niet wil en idd er komt op mijn gsm dat er in mijn cloud geen ruimte meer is.

Ik ben volledig een leek in al die zaken, sorry daarvoor,
wat kan ik dus doen
Kijk leken proberen we juist te helpen :)

Gebruik je OneDrive voor opslag, om op meerdere apparaten foto's te bekijken?

Ruimte kan je alleen maar verkrijgen door:
1. bestanden en foto's verwijderen.
2. bestanden en foto's verplaatsen naar een SD kaart,

Ik weet niet of er al een SD kaartje in je telefoon zit:
https://www.youtube.com/watch?v=VBOHR942y_A

3. Gebruik je OneDrive, dan zou je toch meer ruimte moeten kopen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

27 apr 2023, 16:20

@ abbs

Dit zou toch ook kunnen ?
Ik stel jou enkel een vraagje.
Niet mijn bedoeling om tussen te komen hoor ..
Maar ik zou niks anders willen dan Google Foto's.


Google-foto's zijn een belangrijke manier als het gaat om back-upfoto's in hoge resolutie. U kunt uw originele foto's opslaan zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over opslagproblemen. Google biedt een enorme hoeveelheid gratis opslagruimte in vergelijking met OneDrive.
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

27 apr 2023, 18:30

Bij mij hetzelfde probleem. Als ik foto's van de gsm naar mijn laptop overbreng, komen die automatisch in de cloud. ( wat voor mij niet nodig is.) Kan ik ze op mijn laptop zetten zonder cloud?
Wat als ik een bijkomend abonnement moet nemen? Kostprijs? jaarlijks? geen idee.
Ik verwijder de foto's dan wel op mijn gsm. Daar voorlopig geen probleem.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

27 apr 2023, 18:35

*Joy* schreef:
27 apr 2023, 16:20
@ abbs

Dit zou toch ook kunnen ?
Ik stel jou enkel een vraagje.
Niet mijn bedoeling om tussen te komen hoor ..
Maar ik zou niks anders willen dan Google Foto's.


Google-foto's zijn een belangrijke manier als het gaat om back-upfoto's in hoge resolutie. U kunt uw originele foto's opslaan zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over opslagproblemen. Google biedt een enorme hoeveelheid gratis opslagruimte in vergelijking met OneDrive.
Natuurlijk mag je met een opmerking/antwoord komen dit is een open forum.
Zolang er geen verkeerde fix komt om en pc te herstellen is er toch niks mis mee.

Google-foto, plaats de foto's ook in een Cloud en in het begin was die onbeperkt.

Is Google Foto’s gratis te gebruiken?

Google Foto’s is jarenlang gratis te gebruiken geweest met onbeperkte opslag. Inmiddels heeft Google daar verandering in gebracht, vermoedelijk door het hoge aantal mensen dat van de app gebruik maakt.

Op het moment van schrijven (november 2022) krijg je nog 15 GB gratis dataopslag in de cloud bij je Google account. Dat kun je gebruiken voor je foto’s en video’s, maar wordt ook gebruikt voor je Google Drive (documenten en spreadsheets) en je GMail (e-mails).

Bron

Google-foto's uitleg

Dit is ook een oplossing om OneDrive te ontzien, maar door de problemen met haar Outlook.com had ik de andere voorstellen geplaatst.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

27 apr 2023, 18:42

Seppe123 schreef:
27 apr 2023, 18:30
Bij mij hetzelfde probleem. Als ik foto's van de gsm naar mijn laptop overbreng, komen die automatisch in de cloud. ( wat voor mij niet nodig is.) Kan ik ze op mijn laptop zetten zonder cloud?
Wat als ik een bijkomend abonnement moet nemen? Kostprijs? jaarlijks? geen idee.
Ik verwijder de foto's dan wel op mijn gsm. Daar voorlopig geen probleem.
Een SD kaartje van 128GB is een simpele en betaalbare oplossing in jou situatie.
Maar wil je via meerdere apparaten de foto's bekijken dan zou je via een Cloud moeten gaan werken.

ps. er zijn natuurlijk mensen met een NAS maar dan wijken we helemaal af.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

27 apr 2023, 18:42

Als je met Google Foto's werkt en de App installeer op je Gsm hoef je helemaal niks over te zetten .
Ze komen op je laptop en op je Gsm .
Indien je foto's verwijdert , worden deze op je twee apparaten ook verwijdert .
Dus je mooiste foto's houden én de rest in de prullenmand .

Verder kom ik hier niet meer tussen.

Best wachten op abbs.

NB

Ik werk niet met de Cloud

En volgens mij kan ze niet antwoorden

viewtopic.php?f=9&t=217040&sid=a0914c42 ... 60bf77dc32
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

28 apr 2023, 08:17

Ik heb een laptop met voldoende opslagruimte. Maar de cloud ( one drive) geraakt vol.
1 vraag:
Kan ik foto's van mijn gsm overzetten op mijn laptop (afbeeldingen) zonder dat ze in de cloud komen?

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

28 apr 2023, 10:38

Seppe123 schreef:
28 apr 2023, 08:17
Ik heb een laptop met voldoende opslagruimte. Maar de cloud ( one drive) geraakt vol.
1 vraag:
Kan ik foto's van mijn gsm overzetten op mijn laptop (afbeeldingen) zonder dat ze in de cloud komen?
Hallo,

Sluit je smartphone via een kabeltje aan, meestal krijg je dan een melding hoe te openen klik op de map icoon.
Lukt dat niet klik op Deze pc > verkenner opent > bij Apparaten en stations zie je je smartphone ? klik (dubbel) daarop en een overzicht opent.
Open de map DCIM en je vind de foto's, die kan je dan verplaatsen naar een locatie op je pc
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

28 apr 2023, 16:43

De map DCIM heb ik niet. Alle foto's komen in de map afbeeldingen, maar ook in de cloud. Maar ik wil ze niet in de cloud.
Heeft er al iemand meer cloudruimte aangekocht? Is dit een jaarlijks abonnement of een éénmalige aankoop. En hoeveel kost dit dan?