whatsapp en live locatie

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

rjl
Lid geworden op: 29 okt 2012, 14:24

01 apr 2024, 12:49

Bedankt aan wie me wil helpen!

Situatie: man gaat geregeld fietsen en via whatsapp stuurt hij mij een whatsapp (duidt mij aan in lijst met contacten, klikt op het haakje, klikt op locatie, klikt op live locatie delen). Dan komt het scherm waarbij je kan kiezen tussen 15min, 1 uur of 8 uur. Zijn locatie staat (natuurlijk) aan. Zijn Wifi staat aan en zijn 'bellen via 4G SIM 1' staat ook aan.

Dat is een hele tijd goed gegaan, ongeveer om de 10 min kreeg ik (zonder dat man nog iets moest doen) het traject dat hij fietste en de tijd waarop de laatste update naar mij was doorgestuurd.

Om een tot nog toe onbekende reden lukt dit niet meer, 't is te zeggen, de procedure kan nog uitgevoerd worden maar ik krijg niks meer door ( :roll: :roll: ). Op het kaartje waarop ik normaal het fietstraject kon volgen, blijft alles nu staan op ons eigen adres, het adres van waar hij vertrekt en de plaats waar hij de 'follow me' heeft ingegeven. Ook de berichtgeving van de update blijft achter, maw onder zijn naam (helemaal onderaan op het gsm scherm, staat zijn naam en blijft de tekst 'geüpdate om .... (uur van ingave)' staan).

Als klap op de vuurpijl hebben we het eens omgedraaid geprobeerd (toen ik naar de winkel fietste heb ik mijn live locatie naar hem doorgestuurd) en dat lukte ook niet.

Doen wij nu plots iets verkeerd, kan hij of ik (onwetend) aan instellingen of verbindingen hebben geprutst zodat het systeem niet meer werkt, of is het nog iets anders? Wij hebben beide onze gsm al helemaal af gezet en herstart, geen live locatie te volgen. Waar kunnen wij nog kijken opdat die live locatie terug in orde komt, want we vinden het (ook naar veiligheid ivm een fietsongeval op een terrein waar weinig of geen mensen komen) een handig instrument.

ps: mijn man is geen caféganger en ik een makkelijke vrouw :wink:

Nogmaals dank voor wie wil meedenken!
Jeugd is een voorschot, ouderdom de afrekening (El Espectador)

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

01 apr 2024, 14:59

rjl,

Uitleg op onderstaande link:
https://faq.whatsapp.com/48086517735133 ... rm=android


Sony
I Afbeelding SeniorenNet

rjl
Lid geworden op: 29 okt 2012, 14:24

02 apr 2024, 21:10

Hey, Sony!

Bedankt voor je antwoord. In het verleden heb je mij al eens zeer goed geholpen met een excel-document, weet je nog? Intussen heb ik die materie niet meer nodig (pensioen) maar dat betekent niet dat ik vergeten ben hoe goed je mij toen hebt geholpen.

Ik heb/had dus alle hoop dat jij mij hier ook de oplossing zou aanbieden, maar ...

Al wat in de link staat, ken(de) ik, ondanks dat, heb ik het nog eens goed nagekeken om een live locatie terug op mijn gsm scherm te krijgen. Vandaag is man gaan fietsen en met heel veel hoop opnieuw de live locatie ingesteld.

Wat gebeurt er (niet)?
Op ons adres (waar man dus de follow-me ingeeft) blijft tijdens zijn fietstocht een cirkel (1cm) staan met daarin een grijze figuur) aan de onderrand van die cirkel staat een klein blauw driehoekje dat soms flikkert en ooit van richting draait. Onderaan staat: geüpdated om (moet uur komen), daar blijft staan, het uur dat man de follow-me heeft ingegeven.

Als ik na een tijd mijn man laat weten dat het 'weer niet werkt', doet hij de 'live locatie ingeven via WA' opnieuw. Dan komt er een kaartje met zijn nieuwe locatie (waar hij dus is op het moment van opnieuw ingeven) en het uur van updaten springt naar uur waarop hij dat doet. Het lijkt dus of er telkens gewoon zijn huidige locatie met tijdstip van doorgeven blijft staan.

Wat er niet gebeurt is, wat wij in het begin toen we deze tool kenden wel kregen: een cirkel met een persoon in die zich langzaam verplaatste en per 10 minuten een nieuwe update gaf, ook aangegeven in een uur.

Ik heb vandaag aan mijn man geappt: doe het nu eens met 'huidige locatie' om te zien welk effect dat had. Maar dat bericht heeft hij pas gezien toen hij thuis was, want de laatste kms waren in de gietende regen!

Dus, wij begrijpen er niks meer van, om gek te worden, een kleine actie die leuke info oplevert (bijvb ook om te zien wanneer ik voor 't eten kan beginnen zorgen omdat hij op weg naar huis is), maar het.lukt.NIET!!! :evil: :twisted: :oops:

Zie jij nog een reden waarom wij verstoken (zouden kunnen) blijven van de juiste info, Sony?

🌹
Jeugd is een voorschot, ouderdom de afrekening (El Espectador)

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

03 apr 2024, 08:18

bcdef schreef:
02 apr 2024, 20:55
fout


Wat is daar fout aan???
Met de uitleg van Sony geprobeerd op mijn Samsung Smartje en dat werkt perfect.

Dus graag meer uitleg
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

03 apr 2024, 13:27

rjl,

probeer eens zonder wifi in te schakelen, onderweg zal dat
niet helpen wel in tegendeel.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

03 apr 2024, 14:50

Ik had nog een alter ego als nick name. Ik wilde dat verwijderen, maar lukt niet! Waar doe ik dat? Blijf me maar rjl noemen want daar wil ik mee doorgaan.

Ivm live locatie:
Goed, Sony, ga ik doen.

Vanmorgen ben ik naar winkel gefietst. Deze keer had ik mijn live locatie naar man gestuurd. Voor ik in de winkel was liet hij al weten dat live locatie niet werkte. Ik heb dan een kort antwoord terug naar hem gestuurd en de vraag gesteld of er nu iets veranderd was. Zonder dat ik opnieuw mijn live locatie naar mijn man had gestuurd, kreeg hij een update van mijn locatie. Dus blijkbaar triggerde mijn bericht de instelling om mijn live locatie door te geven.
Ik schrijf maar alles op wat er te zien is, wat er gebeurt, zodat wie mij wil helpen, zo veel mogelijk informatie heeft om eventueel conclusies te trekken.

Dus, straks of uiterlijk morgen wordt wifi afgezet en proberen we opnieuw. En zeggen dat dit een hele tijd goed heeft gewerkt, onvoorstelbaar!

rjl
Lid geworden op: 29 okt 2012, 14:24

05 apr 2024, 14:07

Waarschijnlijk is probleem opgelost!!! Tenminste, vandaag naar Leuven gereden en man heeft mij kunnen volgen. Wifi afgezet (zoals Sony had geadviseerd). Ik kan me niet herinneren dat we dat vroeger altijd deden bij de follow me.

Dankje, dankje, dankje, Sony! ❤️

ps: indien nog problemen hiermee, meld ik mij opnieuw.
Jeugd is een voorschot, ouderdom de afrekening (El Espectador)

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 apr 2024, 10:02

rjl,
Ik heb dan een kort antwoord terug naar hem gestuurd en de vraag gesteld of er nu iets veranderd was. Zonder dat ik opnieuw mijn live locatie naar mijn man had gestuurd, kreeg hij een update van mijn locatie. Dus blijkbaar triggerde mijn bericht de instelling om mijn live locatie door te geven.
Door dat bericht te versturen werd de mobiele verbinding via 4g overgenomen.
Het is nogal logisch dat er met ingeschakelde WIFI onderweg een probleem
ontstaat doordat de phone dan op zoek gaat naar de wifi verfbinding, die
uiteraard niet kan gevonden worden.
Nick name ferna ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet