USB hub met schakelaar

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 nov 2016, 11:27

Hello iedereen, ik was aan het dromen over een mogelijke oplossing om USB toestellen niet steeds te moeten in en uit pluggen, en kwam tot volgende eventuele oplossing
Afbeelding
Dit zou waarschijnlijk praktischer zijn dan steeds die kabels te moeten in en uit pluggen (natuurlijk nadat men de hardware veilig verwijderd heeft), en daarna gewoon de schakelaar om leggen, het toestel is tevens voorzien van een voeding zodat de USB poort van de PC niet overbelast zou geraken.

Heeft er iemand ervaring met dergelijke aansluiting?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 nov 2016, 09:48

Blijkbaar niet veel gebruikers van dergelijke toestellen :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

07 nov 2016, 10:34

Danny. schreef:Blijkbaar niet veel gebruikers van dergelijke toestellen :wink:

Groetjes

Danny
Persoonlijk zie ik het nut er niet zo direkt van in Danny. :op den tijd dat ge een schakelaar omzet dan zit b.v. de usb-stick erin .

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 nov 2016, 15:36

Het gaat hem niet om tijd, maar om gemak, en ook om het niet beschadigen van de "stekker/stopcontact", het is niet de eerste USB poort die het mechanisch begeeft :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

08 nov 2016, 04:00

Ik heb er zo eentje sedert halfweg oktober 2016, maar met slechts vier pluggen en zonder aparte voeding. Ik vind ze heel erg nuttig en er is wel degelijk een groot verschil tussen een heel erg licht werkend schakelaartje even aan te klikken en een usb stick uit zijn positie halen. Dat laatste kan soms "wrikken" betekenen wat uiteraard de usb toegang in de computer geen deugd doet ...

Ik zou zeggen : leuke gadget die voor iemand die veel met usb sticks werkt, het wisselen tot een plezier maakt.

... of nee, toch weer niet ...
Beter gezegd : het wisselen overbodig maakt. :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 nov 2016, 06:47

Toby, bedankt voor deze duidelijke informatie, dit bevestigd mijn zienswijze over deze "uitbreiding".

Het is zoals je zegt, ook al is het maar om de maand dat je bv je HD moet gebruiken voor de maandelijkse backup, het kan misschien de laatste keer zijn dat je die hebt willen inpluggen :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender