Over de SSD schijf

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 feb 2017, 19:52

@Verhaegen : wat mij nu opviel bij het veranderen van de (vga) kabel computer --> monitor :

in de computer zit een Vesa DMs 59 stekker met daaraan 2 vga stekkers.
Aan 1 van die vga stekkers is de kabel naar de monitor mee verbonden.
Maakt dat iets uit die werkwijze ? (zie afbeeldingen).

Afbeelding

Afbeelding

Opmerking : de manier van verbinden is nu momenteel identiek aan het originele, alleen de vga kabel werd vervangen door een nieuwe.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 feb 2017, 20:01

@Verhaegen : in dat kader "Eigenschappen van NVDIA NVS 315" vertoond in mijn post van vandaag van 18.57 uur staat er een optie "Bijwerken".
Na aanklikken zegt de computer na een tijdje dat de meest recente software reeds aanwezig is en geen verdere update hoeft.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 feb 2017, 20:45

dat is een digitale aansluiting naar 2 analoge aansluitingen
normaal mag dat niks uitmaken

dat bijwerken
dat heeft bij mijn weten in heel mijn leven nog nooit gewerkt hoor
toch niet voor nieuwe versies van software
het werkt wél als der geen software geladen is , en de software zich ergens op de comp bevind

die java
hij zal aanbieden om die te instaleren
doen dan
en dan terg naar daar gaan , dan zal der toelating gevraagd worden of java iets mag veranderen , toelating geven dan
dan gaat dat wél werken
en zoeken en een resultaat geven
meestal verschijnt die vraag als balk onder de werkbalk , of onderaan
of linksvanboven

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 feb 2017, 22:04

Ok Verhaegen, ik probeer verder en laat iets weten van zodra het lukt.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

09 feb 2017, 22:40

Die scan werkt bij mij ook niet als ik Firefox (vraagt ook naar java) gebruik maar met IE werkt dit wel en zegt de scan dat ik de recentste drivers heb voor mijn nvidia kaart.
Ik werk wel met Win10.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 feb 2017, 09:24

janneke dust2
inderdaad
maar zoals ik al zei , (firefox ) toch de java instaleren via de aanbieder (niet herstarten) maar opnieuw die pagina van die scanner gaan dan werkt het wél
ik heb het zo gedaan gehad
ik kreeg de toelatingsbalk onder de werkbalk + een kader links van één keer of altijd toelaten

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2017, 14:14

@Verhaegen en @JannekeDust2 : met IE ben ik er uiteindelijk in geslaagd een scan te laten uitvoeren door Nvidia en dan nog moest ik de opdrachtregel bovnaan het scherm zelf invoeren en op starten drukken.
Enfin, om kort te zijn, hieronder de uitslag van de update, die er eigenlijk geen was :


Installed Driver Recommended
Update
NVS 315 311.50 Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 feb 2017, 14:20

ze snel opstarten eens uit
(blijft even snel bijna )
en werk dan eens
eens zien of je het dan ook hebt

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2017, 14:52

Ik was zopas druk bezig in de verkenner met bestanden verplaatsen en verwijderen, totdat "het" weer opdook : plots heel langzaam enz.
Als je iets wou zien van Taakbeheer, gaf de computer enkel een zwart scherm ... maar dat wisten we al. :)

Zou het niet kunnen dat het alleen uit de verkenner komt wanneer die "overbelast" dreigt te worden ?

@Verhaegen, ik geneer me een beetje om te vragen, maar hoe zet je die snelstart uit in Windows ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 feb 2017, 15:07

hangt van versie tot versie af

maar nu je het vraagt
win 10 en win8.1 weet ik het
win 7 heeft dat niet dacht ik

het was iets dat door mijn hoofd schoot , en ik het ineens hier neerschreef (en niet meer gedacht dat het win7 was )
mis van mij dus

overbelast kan bijna niet hoor
maar als het je opvalt dat het altijd voorkomt in windows verkenner (moet je wél zeker van zijn )
dan mankeert uwe windows
windows verkenner is één van de belangrijkste onderdelen van uw besturingssysteem

wat soms wél kan , is als men slechte rechtermuisknop uitbreidingen geinstaleerd heeft , die windows verkenner inderdaad beschadigd kan geraken

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 feb 2017, 15:32

toch eens het bekijken waard wat der zich allemaal in uw rechtermuismenu genesteld heeft

even downloaden , opslaan ,
en uitpakken in een lege map
der zullen dan een paar bestandjes komen te staan ,
waaronder een ---. exe bestand
dubbelklik op die exe bestand , en dan even wachten
(kan zijn dat der toelating gevraagd wordt , geven dan )
als dat scherm der staat met inhoud zou ik graag zien wat daar staat
maak der even een printscreen van , en post het even hier

soms kunnen inderdaad dingen die in het context menu geslopen zijn ook dergelijks veroorzaken
http://www.nirsoft.net/utils/shexview-x64.zip

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2017, 15:37

... ik krijg een lijst met 236 items, kan dat ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 feb 2017, 15:56

dat zou kunnen
maar alleen de contextmenu is van belang
maar als ge in dat prog , in de balk vanboven ne klik geeft op :
options
en je geeft ne klik op : hide alle microsoft extensions
zodat dat aangevinkt komt te staan
dan zal je der meer zicht op krijgen
en uw screenshot kunnen maken

vergroot eerst dat scherm , zodat ik het kan zien van helemaal links naar rechts

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2017, 15:59

... even geduld ... is weer aan het slabakken.
Vandaag komt het precies korter na elkaar voor vind ik. :cry:
Ik start opnieuw op met de aan/uit knop, anders worden het nachturen.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 feb 2017, 16:23

Hierbij - hopelijk goed leesbaar - het gevraagde :

Afbeelding
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !