HP 304 Cartridgeprobleem

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

arum
Lid geworden op: 22 nov 2005, 12:12

18 aug 2019, 21:36

Beste leden,
Mijn printer hp deskjet 2620 geeft aan dat er een probleem is met de zwarte inktcartridge. Mijn vorige was uit en heb er een nieuwe ingestoken. Ik zeg er wel voor alle duidelijkheid bij, de zwarte zijn van het huismerk van 123inkt. Maar nog nooit problemen mee gehad. Contact opgenomen met 123 of zij op de hoogte zijn van mss een firmware update waardoor huismerken niet herkend worden. Zij hebben gratis een nieuwe cartridge opgestuurd maar ook deze werkt niet.
Gekeken op de site van hp en mijn firmware is de laatste versie van in juli 2019.
Heeft er iemand tips of een oplossing, want voor het moment weet ik niet direct wat ik nog zou kunnen uitproberen.
Alvast bedankt!
Is je probleem opgelost, laat het dan aub weten. Het komt iedereen ten goede.

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

19 aug 2019, 11:15

arum,

Ik heb hetzelfde ondervonden bij mijn printer ( HP Officejet 5740 ) met cartridges van 123inkt.Voorheen was alles ook O.K. en kreeg ik ook een gratis cartridge na klacht,die ook niet werkte.Bij navraag werd mij verteld dat in de originele cartridges van HP een herkenningschip is ingebouwd,waardoor je de inktpeilaanduiding en de werking van de cartridge toelaat.Nadat ik de originele cartridges terug had geïnstalleerd,was alles terug normaal.Natuurlijk is het prijsverschil wel groot.Ik hoop dat je daar wat aan hebt.

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

arum
Lid geworden op: 22 nov 2005, 12:12

19 aug 2019, 20:51

Dank voor uw antwoord.
Ik blijf dan natuurlijk met mijn 123 cartridges over. Dubbele kost. Er moet toch iets bestaan. Harde reset, downgrade firmware, ...
Is je probleem opgelost, laat het dan aub weten. Het komt iedereen ten goede.

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

21 aug 2019, 11:35

arum,

Ik denk dat dit iets voor de specialisten is,hoor.Daar wil ik ook wel eens meer over weten.

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

21 aug 2019, 11:40

neen, je moet de originele gebruiken of je printer werkt niet meer.
Ik had ooit per ongeluk 302 gekocht ipv.301 dus origineel en zelfs dat lukt niet ook al past die 302 wel in de printer.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

arum
Lid geworden op: 22 nov 2005, 12:12

21 aug 2019, 11:46

Ik zou niet weten waarom ik moet.
Is je probleem opgelost, laat het dan aub weten. Het komt iedereen ten goede.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

21 aug 2019, 12:12

redpoppy schreef:
21 aug 2019, 11:40
Ik had ooit per ongeluk 302 gekocht ipv.301 dus origineel en zelfs dat lukt niet ook al past die 302 wel in de printer.
Bij mij was het juist andersom........301 i.p.v. 302......
Contacten op de cartridge liggen gewoon anders......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

21 aug 2019, 12:12

arum,

voor mij moet je niets :D ,maar als je wil dat je printer nog werkt......
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

21 aug 2019, 12:15

arum schreef:
21 aug 2019, 11:46
Ik zou niet weten waarom ik moet.
Niemand is verplicht natuurlijk........

De printerwinst moet hp uit de vullingen halen, niet méér niet minder.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

arum
Lid geworden op: 22 nov 2005, 12:12

21 aug 2019, 12:20

Maar goed, terug naar de vraag. Hp kan vanop afstand beslissen dat mijn printer opeens niet meer werkt. Dus wil ik dit van dichtbij ongedaan maken.
Is je probleem opgelost, laat het dan aub weten. Het komt iedereen ten goede.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

21 aug 2019, 16:12

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 aug 2019, 09:47

hp

https://www.refillcity.nl/index.php?rou ... ation_id=8
hp is het moeilijkste beestje in de stal
alhoewel ze al eens ongelijk gekregen hebben op de rechtbank
proberen ze het toch telkens weer
(heel lang geleden , minstens 35 jaar) heb ik ooit alles van hp buitengesmeten voor hun praktijken
en zal nooit nog iets van hp kopen , en tot heden lukt me dat nog steeds héél gemakkelijk

arum
Lid geworden op: 22 nov 2005, 12:12

22 aug 2019, 22:58

verhaegen schreef:
22 aug 2019, 09:47
hp

https://www.refillcity.nl/index.php?rou ... ation_id=8
hp is het moeilijkste beestje in de stal
alhoewel ze al eens ongelijk gekregen hebben op de rechtbank
proberen ze het toch telkens weer
(heel lang geleden , minstens 35 jaar) heb ik ooit alles van hp buitengesmeten voor hun praktijken
en zal nooit nog iets van hp kopen , en tot heden lukt me dat nog steeds héél gemakkelijk
Beste Verhaegen,
bedankt om mee te denken. Mijn cartridge is een 304 en staat helaas niet in de lijst die u mij voorstelt.

Mvg
Is je probleem opgelost, laat het dan aub weten. Het komt iedereen ten goede.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

25 aug 2019, 08:30

Een gouden tip
Als je een nieuwe printer koopt,
Doe nooit een printer update en zeker niet registreren dan heb je dat probleem niet.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: