Internet-

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

kikker
Lid geworden op: 21 nov 2005, 10:28
Locatie: Merksem

23 nov 2019, 17:04

Ik heb geen problemen met draadloze netwerkverbinding met mijn pc.
Met mijn laptop (Vista) krijg ik geen verbinding. Hoe kan ik dit oplossen ?
Zou u mij grondig kunnen uitleggen hoe ik dit moet installeren a.u.b. (Ik ben maar een leek).
Dank u.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

23 nov 2019, 17:34

Windows Vista is(was) eigenlijk ne mislukte Windows 7 en wordt al een hele tijd niet meer ondersteund.
Vista is dan ook al een oud beestje en de term "Plug & Play" was dan ook nog altijd niet zo evident.( Het was eerder "Plug & Pray" )
Ten tijde van Vista waren er dan ook nog niet al te veel laptops die standaard voorzien waren van wifi.

Is de laptop voorzien van wifi ? Dan zul je deze manueel moeten instellen.
Is de laptop niet voorzien van wifi ? Dan moet je eerst een wifi-USB stick aanschaffen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

23 nov 2019, 17:58

Kijk eerst of je laptop wifi heeft en dat die aanstaat. Veel laptops hebben een speciale knop om de wifi aan/uit te zetten.

Hier vind je een uitleg in het Nederlands: Draadloze verbinding instellen (Windows Vista)

kikker
Lid geworden op: 21 nov 2005, 10:28
Locatie: Merksem

23 nov 2019, 22:39

Bedankt, ik ga het zeker eens uitproberen maar ik krijg natuurlijk geen verbinding.
Over enkele jaren heeft deze laptop aangesloten geweest met draadloze internet zonder probleem maar nu krijg ik deze niet meer gesteld.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 nov 2019, 09:42

kikker schreef:
23 nov 2019, 22:39
Bedankt, ik ga het zeker eens uitproberen maar ik krijg natuurlijk geen verbinding.
Over enkele jaren heeft deze laptop aangesloten geweest met draadloze internet zonder probleem maar nu krijg ik deze niet meer gesteld.
Ik heb je eerder al eens een boodschap gestoord dat ik je wil komen helpen, maar als je daar niet op antwoordt ......

kikker
Lid geworden op: 21 nov 2005, 10:28
Locatie: Merksem

29 nov 2019, 11:21

In elk geval bedankt met uw voorstel maar ik heb slechte ervaring in het verleden met zulke voorstellen.
Het zijn natuurlijk allemaal geen personen met slechte bedoelingen.
Groetjes