Laatste update van Windows 10-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Karel Devijver
Lid geworden op: 27 dec 2005, 19:35

23 feb 2020, 09:55

Een paar dagen geleden heeft Windows 10 van mijn PC een grote update ondergaan (duurde ongeveer 1 h).
Er zijn een hele boel vernieuwingen die mooier en duidelijker zijn, hierop geen kritiek.
Maar! er is wel iets veranderd dat zeer ergerlijk is.
Voor deze update kon ik nadat ik mijn wachtwoord ingebracht had meteen werken met de PC.
Nu, na deze update verschijnt na het inbrengen van het wachtwoord , mijn naam en de mededeling "inschakelen" en wordt het scherm helemaal zwart en kan niets meer doen. Deze toestand duurt 5 min. en pas hierna kan ik de PC weer normaal gebruiken!!
Wat ik mij afvraag is:
1)Behoort dit tot de normale gang van zaken na deze up-date (wat geen verbetering is, verre van daar).
2) Is dit een bug in deze nieuwe up date?
3) Ligt het aan de een of andere configuratie of panne van mijn PC zelf?
Zijn er nog mensen die met deze gang van zaken geconfronteerd werden?
BIj voorbaat dank voor een inlichting betreffende deze hinderlijke toestand.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 feb 2020, 11:18

en welke versie staat der dan nu op ?
typ eens in het zoekglas naast start : winver
en druk entertoets

of typ : over
en klik aan : informatie over mijn pc

Karel Devijver
Lid geworden op: 27 dec 2005, 19:35

23 feb 2020, 14:42

Met dank aan Verhaegen voor zijn reactie, maar mijn probleem is intussen opgelost.
Bij het afsluiten van mijn PC zijn er enkele knoppen te zien waaronder eentje waarop staat : "Opnieuw opstarten". Zonder veel illusie heb ik daar eens op geklikt en...… wonderbaar!
Na op deze knop geklikt te hebben, werkt mijn PC weer als voorheen.
Direct na het inbrengen van mijn wachtwoord kan ik mijn PC weer onmiddellijk gebruiken.
Misschien hoorde deze manipulatie wel bij de procedure voor deze up date, maar dat werd nergens medegedeeld, je moet dat maar zelf uitzoeken.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

23 feb 2020, 14:45

Bij de eerste opstart na een update moet je wat geduld hebben , zeker als je PC niet van de snelste is.
Bij een volgende start kan je pas oordelen of alles normaal is.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 feb 2020, 21:21

Ik denk dat het uitschakelen en opnieuw opstarten zo'n 50% van alle pc problemen oplost :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet