Printer Canon IP7250

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

17 apr 2020, 02:42

Nadat de printer niet goed meer afdrukte heb ik een reiniging van de koppen gedaan via de software van de printer.

Het was niet beter en heb dan dit nog 2 maal gedaan en het resultaat was het zelfde.

Heb dan op You Tube gaan kijken en vond dar hoe men de printerkop kan reinigen, heb de printerkop gereinigd en terug geplaatst.

In normaal afdrukken print hij nu beter maar bij tekst mist hij een lijnen ttz de eerste lijn niets de 2de lijn wel tekst de derde lijn niets de 4de lijn wel tekst de 5de lijn wel tekst de 6de lijn geen tekst maar dit kan ook 3 lijnen tekst zijn en dan 7 lijnen geen tekst zijn en er zit geen regelmaat in de lijnen die hij wel of niet print.

Bij printen in hoogste kwaliteit print hij alles maar is komt de kwaliteit van de print overeen met dat van concept of snel printen.

Bij afdrukken van een foto print hij alles maar bv in een egale achter grond(lucht) ziet men strepen van goed geprint(beste kwaliteit) en minder goed geprint(kwaliteit concept).

Kan ik een nieuwe printerkop kopen of kan ik er iets anders aan doen zodat het probleem is opgelost.
Laatst gewijzigd door janieburton op 20 apr 2020, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

17 apr 2020, 08:42

Ik heb geen ervaring met Canon's. Maar als die procedure die je gevonden hebt, winst oplevert, zou ik die nog eens doen. Desnoods een keer of drie.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

17 apr 2020, 09:34

Met dat probleembeeld is de kans groot dat het zwakke punt van deze printer de oorzaak is.
Zwakke punt inkjets : flatcable naar bewegende printkop.
Door de huidige prijzen van inkjets is het meestal goedkoper en veel gemakkelijker om een nieuwe printer te kopen.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

19 apr 2020, 02:08

janneke dust2 schreef:
17 apr 2020, 09:34
Zwakke punt inkjets : flatcable naar bewegende printkop.
Door de huidige prijzen van inkjets is het meestal goedkoper en veel gemakkelijker om een nieuwe printer te kopen.
Als ik in mijn instellingen de afdruk kwaliteit op "hoog" zet dan print de printer alle lijnen maar de kwaliteit van de documenten met tekst die afgedrukt worden is die van "concept" ttz lage kwaliteit.
Als ik de instellingen naar normaal instel dan print de printer niet alle lijnen en er is geen regelmaat in de lijnen die wegvallen.

Ik denk niet dat het aan de lintkabel ligt.

En deze printer is ook een foto printer, moest het een printer van 50€ zijn dan had ik daar niet zoveel moeite in gestoken om de koppen tereinigen

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

19 apr 2020, 10:48

Je kan het manuele reinigen eens proberen:
https://www.druckerchannel.de/artikel.p ... e_reinigen

Je kan de tekst in het Duits of Engels zetten.

Het beschreven foutbeeld wijst nochtans in de richting dat de printer op de heen anders drukt dan op de terugweg. en dat wijst op de flatcable.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

20 apr 2020, 13:31

@Janneke dust2,

Dank voor de link.
janieburton schreef:
17 apr 2020, 02:42
Heb dan op You Tube gaan kijken en vond dar hoe men de printerkop kan reinigen, heb de printerkop gereinigd en terug geplaatst.
Heb de printerkop al manueel gereinigd met gedestilleerd water met het huidige gevolg.

Als er een probleem zou zijn met de lintkabel dan zou ik denken dat het bij alle "kwaliteit instellingen" het probleem van bepaalde lijnen niet te printen zich zou manifesteren.
Maar het manifesteert zich alleen bij de "normale afdruk" instelling en niet bij de "hoge of beste" instelling.

Zoals ik las in je link, die je zond, ga ik de printkop nog eens de printkop manueel reinigen met Isopropyl alcohol.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

20 apr 2020, 14:19

Dit schreef je in de eerste post:
Bij printen in hoogste kwaliteit print hij alles maar is komt de kwaliteit van de print overeen met dat van concept of snel printen.

Bij afdrukken van een foto print hij alles maar bv in een egale achter grond(lucht) ziet men strepen van goed geprint(beste kwaliteit) en minder goed geprint(kwaliteit concept).
Dit wijst er ook op dat de print in de ene richting goed gaat maar in de andere niet.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

21 apr 2020, 02:15

Dat is waar wat ik schreef.

Maar als ik de print kwaliteit in hoog zet dan drukt de printer wel alle lijnen.

Ik kan verkeerd zijn maar als de printkabel stuk is dan moet hij in gelijk welke print kwaliteit bepaalde regels niet print en hij drukt alle regels af in de hoogste afdrukkwaliteit maar de printkwaliteit is die van concept of snel.

Ik las in de link dat je plaatste dat je de printerkop kan reinigen met Isopropyl alcohol, ben naar de apotherker gegaan en momenteel is dat niet verkrijgbaar(ook geen alcohol van 90°) om dat het desinfecterend is en dat al die producten naar de zorgsector gaan, wat ik kan begrijpen

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

01 mei 2020, 20:15

janneke dust2 schreef:
20 apr 2020, 14:19
Dit wijst er ook op dat de print in de ene richting goed gaat maar in de andere niet.
Als er iets is aan de printkabel dan moet de fout geprinte lijn zich in alle kwaliteitsinstellingen voldoen.

Heb volgend de geplaatste link de kop gereinigd en laat hem nu drogen zodat er geen residu achterblijft.