Windows 7 laptop-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 dec 2020, 11:46

Hellokes iedereen, ik heb gisteren (12/12/2020) mijn oudere Medion laptop met daarop een Windows 7 uitgehaald, en opnieuw laten opstarten.

Eerst kreeg ik de melding dat er upgrades (of iets dergelijks) uitgevoerd zouden worden, waarna ik daarmede nog enkele zaken heb mee gedaan, en dan afgesloten.

Vandaag krijg ik bij de heropstart de melding dat hij de configuratie van windows aan te voorbereiden is, en dat ik de computer niet mag uitschakelen, maar dat is nu reeds meer dan 2 uur dat daar zo staat met een draaiend wieltje en een puntje na de melding dat windows moet voorbereid worden, zich verplaatst.

Wat kan/mag ik hier ondernemen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

13 dec 2020, 12:11

Danny,

blijven wachten.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 dec 2020, 14:34

Sony, bedankt voor jouw reactie, het wachten heeft inderdaad geloond.

Ik ben niet bestendig blijven kijken, maar ik zie dat hi nu eindelijk opgestart is.

Bedankt en groetjes

Danny.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 dec 2020, 14:54

Sony, het victory kraaien was blijkbaar toch iets te vroeg.

Ik kreeg daar wel het bekende opstartscherm te zien, maar na het aanklikken van het icootje om verder te gaan gebeurde er niets, en krijg ik onderaan rechts de volgende melding te zien
Windows 7
Build 7601
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem
Dit Medion toestel is er een dat ik jaren geleden aangeschaft heb met daarop een Windows 7.

Ik weet dus niet van waar die melding komt.

Kan ik iets ondernemen?

Zou Microsoft mij kunnen/willen helpen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 dec 2020, 12:11

normaal is dat inderdaad microsoft die daar in het verleden ook al last van had na updates
dus inderdaad bij microsoft contact opnemen
op hun pagina's staat der ook een oplossing voor dacht ik

https://support.microsoft.com/contactus

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 dec 2020, 14:55

Verhaegen, bedankt, maar daar was ik reeds gaan zoeken, en ik denk niet dat daar nog iets te vinden is over de Windows 7, althans heb ik daar niets gevonden.

Ik heb ook deze voormiddag telefonisch contact gehad met Microsoft, maar kreeg daar de uitleg dat er geen support meer gegeven kan worden voor Windows 7 :evil: :evil: :evil:

Maar ik heb hier nog een recent AOMEI System backup en ook nog een Disk backup van dat toestel, kan dit een reddingsboei zijn?

Ook nog iets, bij mijn opzoekingen kom ik dikwijls de verwijzing naar een System kopie tegen, iemand enig idee wat het verschil is tussen system kopie en System backup is?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 dec 2020, 16:34

Een systeemkopie is een kopie van de gehele schijf inclusief de systeembestanden van Windows.
Een backup is een kopie van gegevensbestanden, waarbij je zelf kunt kiezen wat je wilt backuppen .

als je de schijfjes nog hebt kan je ook nog altijd opnieuw instaleren , maar dan zit je nog met al die updates , sp1 , sp2 , enz.

https://support.microsoft.com/nl-be/help/2553108

probeer eens
Klik op uw toetsenbord op het Windows Icoon + R tegenlijk
Uitvoeren komt nu in beeld, typ daar slui.exe 4
en volg de instructies eens

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 dec 2020, 18:24

Nogmaals bedankt Verhaegen, maar mijn vraag was ook wat het verschil is tussen een System copy en een System backup, zijn dat twee identieke bewerkingen?

Betreffende jouw vraag naar "de schijfjes", het is een Medion laptop (van den Aldi) waar je dus een "preinstalled" Windows krijgt, met op de harde schijf een Recover.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 dec 2020, 18:53

een backup is in princiepe van data , niet van een besturingssysteem
maar men kan een backup ook instellen zodat hij de hele schijf backupt inclusief het besturingssysteem
maar in princiepe is dat dan een image
als ge die recover gebruikt zal die comp komen op de tijd van toen die aangeschaft is
maar als op die comp een image teruggeplaatst is , dan kan men inderdaad soms géén recover meer doen , en soms krijgt men inderdaad zo een melding van windows is niet legitiem

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 dec 2020, 19:09

En opnieuw bedankt Verhaegen.

Voor mijn backups maak ik gebruik van AOEMEI,

Afbeelding

En als ik daar kijk naar waar ik het had over System backup, is blijkbaar niets anders dan een image.

Ik denk dat ik morgen in de namiddag daarmede aan de slag zal gaan, mijn laatste backups zijn van mei 2020, dus nogal recent.

Waarom die zo recent zijn is omdat ik toen opnieuw geprobeerd heb die Windows 7 naar de Windows 10 te laten upgraden wat opnieuw niet is kunnen gebeuren.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

14 dec 2020, 20:01

Een systeem backup en een disk backup zijn beide images.
Het verschil is:
- Een systeem backup is een backup van de systeem partitie. Dat is de partitie waarop Windows staat. Bvb De C drive.
- Een disk backup is een backup van ALLE partities op een disk.

Als uw disk één partitie bevat dan zijn beide gelijk. Staan er op uw disk meerdere partities, bvb een systeem partitie met Windows en een DATA partitie met uw gegevens dan zijn beide verschillend. De systeem backup bevat dan niet uw DATA.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

15 dec 2020, 16:26

Hoevel, bedankt voor uw uitleg.

Inmiddels heb ik met AOMEI een disk restore laten uitvoeren, en de laptop is opnieuw ok.

Bedankt iedereen en groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender