W7 kan al ettelijke jaren geen 2 of meer vensters tegelijk open hebben.

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

14 okt 2022, 00:50

Sony schreef:
12 okt 2022, 16:14
JimB,

Verwijder de vinkjes.
Klik op Toepassen en OK
Sluit de computer af.
Wacht een tiental seconden.
Herstart de computer.
Plaats de vinkjes terug.
Klik op Toepassen en OK
Herstart de computer.

Sony
Veranderd niets aan de situatie. Maar ik wacht nog wel op een antwoord op mijn post van 12/10 16h52.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

14 okt 2022, 09:55

Registry veranderingen zijn een zeer gevoelige materie en "nuttige uitbreidingen" verschaffen bijna nooit info over wat ze in de registry juist wijzigen.
Ik heb ooit eens zo'n probleem opgelost in mijn aktieve carrière door de registries van twee verschillende PC's (één met en één zonder het probleem) lijn per lijn met elkaar te vergelijken. Ik had toen wel een idee in welk deel van de registry ik moest zoeken, maar dat heeft uuuuuren geduurd.
Heb je die "nuttige uitbreiding" al lang??? Zoniet, zou je kunnen proberen je sisteem terug te draaien naar een punt juist voordien

Ambi*
Lid geworden op: 27 dec 2008, 00:54

14 okt 2022, 13:08

JimB schreef:
12 okt 2022, 15:52
Sony schreef:
12 okt 2022, 14:42
JimB,
(via Extra > Mapopties > Algemeen > Elke map in eigen venster openen)
Mapopties > Weergave > Mapvensters in afzonderlijk proces openen

Sony
Sorry, maar dat is juist wat bij mij niet werkt of niet doet wat het moet doen. Al enkele malen hierboven uiteengezet. Het probleem is dat geen kat weet hoe dat komt en er steeds vermoed word dat een of ander geinstalleerd programma daar de oorzaak van zou zijn. Maar misschien kan iemand mij helpen met mijn post van 16h52 gisteren. Werkelijk alles wat je doet aan instellingen word nl. in het register opgeslagen.
Bovenstaande heb je geschreven op 12/10/2022 en je verwijst naar "gisteren" dus naar 11/10/2022, correct toch niet?
Echter, ... op 11/10/2022 om 16.52 uur staat er helemaal geen bericht van jou!
Enkel eentje die dag om 16.22 uur en daarin vind ik toch géén vraag!:
JimB schreef:
11 okt 2022, 16:22
lode schreef:
10 okt 2022, 09:49
Ik heb mijn oude win 7 nog eens opgestart.
Probeer dit eens: Klik rechts op het icoontje met de Windows kleuren.

Afbeelding
Staat er dan bij u de melding "Windows verkenner openen" ? Ja ? Dan kunnen we verder. Neen ? Dan stopt het hier voor mij ook.
Staat er bij mij niet bij maar ik gebruik dan ook Start Menu X wat een nuttige uitbreiding van het start menu is.
En vandaag verwijs je terug naar 12/10/2022 om 16.52 uur ???
JimB schreef:
14 okt 2022, 00:50
Sony schreef:
12 okt 2022, 16:14
JimB,

Verwijder de vinkjes.
Klik op Toepassen en OK
Sluit de computer af.
Wacht een tiental seconden.
Herstart de computer.
Plaats de vinkjes terug.
Klik op Toepassen en OK
Herstart de computer.

Sony
Veranderd niets aan de situatie. Maar ik wacht nog wel op een antwoord op mijn post van 12/10 16h52.
Een vergissing is natuurlijk altijd mogelijk want:
op 12/10/2022 om 15.51 uur heb je wél gepost maar ... wil je dus een antwoordje op de vraag "Hoe noem jij dat?"
JimB schreef:
12 okt 2022, 15:51
E.T. schreef:
12 okt 2022, 09:49
Ik heb totaal geen idee wat jij met explorer mappen nu echt bedoelt.
We zijn hier over Windows van Microsoft bezig vermoed ik. Wel daar heb je 2 standaard programma's op staan (in elke versie van windows uiteraard) nl. Windows Explorer en Internet Explorer. In het begin van deze draad dacht iemand dat ik het over Internet Explorer had. De gewone Windows Explorer is de browser voor al wat je op je computer doet. Kort heet dat gewoon explorer (zonder die windows ervoor). Als je die sluit kan je niets meer doen op je PC met Windows. Hoe noem jij dat ?
En ook een minuut later (15.52 uur) het berichtje waarmee ik begonnen ben.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

14 okt 2022, 14:40

JimB,

https://nl.101-help.com/schakel-de-toeg ... 058fb0b42/
Uitvoeren op eigen risico:
Toegang tot Verkenner-(File Explorer) opties in- of uitschakelen
Register-editor gebruiken:

Maak eerst een kopie van het huidige register:
Klik in de editor links boven op Bestand ==> Exporteren
Deze kopie opslaan op het bureaublad is aan te raden.

Navigeer naar de sleutel " HKEY_CURRENT_USER \\ Software \\ Microsoft \\ Windows \\ CurrentVersion \\ Policies \\ Explorer . "
Verwijder de DWORD-waarde " NoFolderOptions " in het rechterpaneel .

Navigeer naar de sleutel " HKEY_LOCAL_MACHINE \\ Software \\ Microsoft \\ Windows \\ CurrentVersion \\ Policies \\ Explorer . "
Verwijder de DWORD-waarde " NoFolderOptions " in het rechterpaneel .

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

14 okt 2022, 15:55

@ Ambi .. moest idd. zijn 12 okt 2022, 01:35

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

14 okt 2022, 16:02

Sony schreef:
14 okt 2022, 14:40
JimB,

https://nl.101-help.com/schakel-de-toeg ... 058fb0b42/
Uitvoeren op eigen risico:
Toegang tot Verkenner-(File Explorer) opties in- of uitschakelen
Register-editor gebruiken:

Maak eerst een kopie van het huidige register:
Klik in de editor links boven op Bestand ==> Exporteren
Deze kopie opslaan op het bureaublad is aan te raden.

Navigeer naar de sleutel " HKEY_CURRENT_USER \\ Software \\ Microsoft \\ Windows \\ CurrentVersion \\ Policies \\ Explorer . "
Verwijder de DWORD-waarde " NoFolderOptions " in het rechterpaneel .

Navigeer naar de sleutel " HKEY_LOCAL_MACHINE \\ Software \\ Microsoft \\ Windows \\ CurrentVersion \\ Policies \\ Explorer . "
Verwijder de DWORD-waarde " NoFolderOptions " in het rechterpaneel .

Sony
Dat is voor W10 of W11, maar ws is dat hetzelfde voor mijn W7. Ik ga daar eens kijken hoe dat die instelling daar in het register staat bij mij nadat ik de instructies van je link bekeken heb en een copy gemaakt heb van mijn register. Voorlopig ga ik nog niets aan het register toevoegen of verwijderen.
Edit: op het eerste zicht is het toch niet de juiste plaats waar ik moet zoeken i/h register maar eerder waar ik wel of niet kan toestaan om een wijziging (in W10 of W11) door te voeren bij map (folder) opties door dat menu te verbergen. Ik zoek verder nu ik vermoed op de juiste plaats te zitten in het register.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

14 okt 2022, 16:24

JimB,

Voor alle drie geschikt.
https://www.top-password.com/blog/enabl ... n-windows/

Sony
I Afbeelding SeniorenNet