Hardware fout op de externe Harde schijf van 320 GB

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

01 dec 2022, 18:20

Ik heb een harde schijf die moeilijk doet, formatteren ok, in Schrijfbeheer staat er nieuw volume 298 GB NTFS
in orde (primaire partitie)
Ik wil er een film serie van 23 GB opzetten, maar na 2GB stop die er mee , en krijg ik de melding"hardware fout.
Zou ik dat met een programma zoals PC cleaner volledig kunnen leegmaken,of een ander DBAN programma,
Ik wil die HD gewoon gebruiken als verplaatsbare opslag,dus om die eens uit te lenen aan een vriend om een film te zien.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

01 dec 2022, 18:46

De schijf eens formateren ?

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

02 dec 2022, 08:48

tokkio schreef:
01 dec 2022, 18:20
Ik heb een harde schijf die moeilijk doet, formatteren ok, in Schrijfbeheer staat er nieuw volume 298 GB NTFS
in orde (primaire partitie)
Ik wil er een film serie van 23 GB opzetten, maar na 2GB stop die er mee , en krijg ik de melding"hardware fout.
Zou ik dat met een programma zoals PC cleaner volledig kunnen leegmaken,of een ander DBAN programma,
Ik wil die HD gewoon gebruiken als verplaatsbare opslag,dus om die eens uit te lenen aan een vriend om een film te zien.
Je kan de HDD ook eens controleren op fouten,
Klik rechts op de HDD
Kies eigenschappen
Afbeelding
Afbeelding
Kies EXTRA
Afbeelding
Bij foutcontrole
Druk op Controleren
Afbeelding

Indien je al een melding ziet “het is niet nodig om dit station nu te scannen” is het normaal in orde,
Maar je kan wel in de kader met “pijl Station scannen” toch eens uitvoeren

Kan wel een tijdje duren.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

02 dec 2022, 08:49

Sorry dat het zo groot uit elkaar staat :oops:
weet niet hoe het komt
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 dec 2022, 15:25

Als ik op schrijfbestand druk staat alles daar in orde,ook bij de schijfcontrole ,ik ben nu op een limux PC aan het uitzoeken wat ik kan doen, ik ga die eerst in linux formatteren,en dan in Gparted zien hoe ik die kan positioneren, en eventueel de eerste 20 GB als geen toegewezen partie zetten, en hopelijk neemt de HDD dan op het toegewezen deel verder op.
En anders met CC cleaner, ze volledig proper maken en dan zien wat er gebeurt.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

03 dec 2022, 09:36

tokkio schreef:
02 dec 2022, 15:25
...knip ....ik ga die eerst in linux formatteren,en dan in Gparted zien hoe ik die kan positioneren, en eventueel de eerste 20 GB als geen toegewezen partie zetten, en hopelijk neemt de HDD dan op het toegewezen deel verder op.
...knip....
En als welk formaat ga je die formateren??? In linux kun je een boel formaten kiezen waar windows geen weg mee kan.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

03 dec 2022, 11:26

Een harde schijf met fout(en) ... persoonlijk zou ik daar
niet te veel zorgen over maken : de voorhamer erop en
afvoeren naar containerpark.... een nieuwe portabele
HD kost nu ook niet zoveel meer.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

03 dec 2022, 16:08

En als welk formaat ga je die formateren??? In linux kun je een boel formaten kiezen waar windows geen weg mee kan.
xfat,  daar kan Windows wel weg mee, maar de HDD heeft altijd in linux (satelliet ontvanger) gewerkt met ext ext3 en ext4, maar bij het plaatsen van een nieuw image kon ik de HDD niet mounten,en kawm er op om te formatteren , en na een tijd stopte die er mee, en kreeg ik een fout,daar heb ik dan een ander HDD ingezet, en die formatteerde wel, die oude ligt nu in de schuif, en ik wil uit nieuwsgierigheid zien hoe die slecht gegaan is,en die probeer ik nu te reanimeren, niet geschoten is altijd mis, maar al doende leert men, dus blijf ik het proberen :mrgreen:
Ik heb geprobeerd om er muziek op te zetten, en dan krijg ik dit.
Afbeelding
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 dec 2022, 16:05

xfat zal normaal gezien moeten marcheren. ext3 of ext4, daar heeft windows geen kaas van gegeten. Maar een image erop zetten (je bedoelt wel degelijk een iso?) die zou de HD helemaal moeten overschrijven. Als dat problemen geeft, dan vrees ik inderdaad die die rijp is voor de schroothoop.
Als je linux er niet in slaagt om die te formatteren t.t.z. begint eraan, maar geeft onderweg problemen, dan is het m.i. hopeloos.