diskettes

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

02 jan 2023, 21:22

Hallo iedereen!

In de eerste plaats een voorspoedig 2023 aan alle moderators en forummers, aan iedereen die van ver of van dichtbij iets met Seniorennet te maken heeft. Met nog een speciale vermelding van Joy, Sony, Lode en E.T., mensen die mij in het verleden al (goed) geholpen hebben.

Aan mijn wensen brei ik dan maar ineens een vraagje vast: diskettes, zijn die nog op één of andere manier te openen (lezen). Ik heb hier nog een aantal diskettes liggen waarvan ik niet meer wat er op is opgeslagen (stom om het niet te noteren natuurlijk). Volgens mij zijn het geen levensbelangrijke dingen, anders had ik ze al lang gemist, maar ik zou het nog wel eens willen bekijken alvorens ze weg te doen.
Maar mijn vraag is: op welke manier kan ik nog bij de opgeslagen gegevens komen? De twee laptops hier in huis hebben geen diskette station meer natuurlijk en andere apparatuur hebben we niet. Kan men voor zoiets bijvb terecht in een bibliotheek? Of zeggen jullie: vergeet het en vernietig ze. Tweede vraag: hoe worden die dingen best vernietigd?

Bedankt voor wie me op het juiste pad zet.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

03 jan 2023, 08:18

Externe floppy disks
Die zijn nog genoeg te vinden, maar ja da kost geld.
https://www.amazon.nl/diskettestation-C ... B08P15J361

en anders opstoken
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 jan 2023, 10:24

iemand vragen of die nog een comp hebben waar een diskette lezer inzit ?
ik heb der hier op de zolder nog wel diskette lezers (inbouw) liggen
comps waar éne insteekt ook dacht ik

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

03 jan 2023, 11:39

Voor allen een gezond 2023

Plaats een Zoekertje hier op SeniorenNet :D

Of spring eens binnen in ´t Repaircafé :D

Vroeger had je ook computerclubs daar zijn zeker leden met een hoop oude toestellen :D

De Sociale Dienst geeft hier lessen over ´t internet, sociale media en smartphone/computer misschien dat ze daar wel iemand weten zijn.

Opstoken mag niet hé als je dat thuis doet is dat niet milieuvriendelijk, toch?
Ik heb mijn opengebroken en het schijfje doorgeknipt en in de vuilzak gestopt ... die gaan naar de verbrandingsoven :P

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

03 jan 2023, 16:37

E.T. schreef:
03 jan 2023, 11:39

Ik heb mijn opengebroken en het schijfje doorgeknipt en in de vuilzak gestopt ... die gaan naar de verbrandingsoven :P
:lol: :lol: Das oek ni milieuvriendelijk hé :oops:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

03 jan 2023, 23:25

Bedankt aan wie al heeft meegedacht!
Er zitten hier en daar bruikbare ideeën tussen!

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

14 jan 2023, 13:57

Bij mij draaien nog twee oude PC's met XP ( bijna dagelijks ) met een 3,5 diskette lezer. Ik heb ook nog een 5 1/4 lezer liggen die ik met wat moeite in één van die PC's terug kan inbouwen. :lol: :P