Virus ?

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

20 jan 2024, 09:34

sacho schreef:
20 jan 2024, 08:30

Als het de vraagsteller dan zou kunnen helpen naar een oplossing van haar/zijn probleem.
Jij geeft nooit een oplossing. :wink: :wink: :wink:
Wat heeft de vraagsteller nu aan meerwaarde aan jouw junkmails

Als de spam in mijn JUNK belandt is dat (voor mij) O.K.
Andere oplossingen laat ik aan JOU over :idea:

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

20 jan 2024, 15:43

Hobo schreef:
20 jan 2024, 08:14
sacho schreef:
19 jan 2024, 20:06

Jij hebt niks uitgelegd Hobo, je zit steeds te lullen over je eigen 'met spam en junk overspoelde computer'.
Je het nog nooit enige hulp geboden, enkel lullen over je eigen toestellen. Meer niet.
Je bent echt geen meerwaarde op het computergedeelte hoor, enkel maar bladvulsel.

En nu weet ik waarover jij weer gaat lullen 'moderator'
NEEN "sacho" , ik had o.a. gemeld dat die spam in JUNK belandt.
P.s. maar ik heb blijkbaar JOUW toelating nodig, alvorens iets op sen.net te mogen plaatsen :mrgreen:
En op "LULLEN" heb jij allicht een monopolie!?
Als dat dan een meerwaarde is voor Seniorennet... :!: :?: !?
Laatst gewijzigd door Hobo op 21 jan 2024, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Mussen
Lid geworden op: 20 mei 2022, 18:26

20 jan 2024, 23:48

Oei, oei, oei, .... wat een taaltje!!!

@ninekev,

Indien het niet lukt via het Configuratiescherm --> Programma's en onderdelen en ook niet via de apps: gebruik dan het AVG verwijdertooltje "avgclear".
Hier de downloadlink voor het tooltje: https://files-download.avg.com/util/too ... emover.exe

Een hier kan je even de werkwijze raadplegen: https://support.avg.com/SupportArticleV ... ar-remover

Muppet
Lid geworden op: 23 jan 2024, 17:08

23 jan 2024, 17:57

AVG is lastig en zelf gevaarlijk om zomaar te willen verwijderen van uw PC (WS-10)
Het beste is gebruik maken van " het hulpprogramma voor het verwijderen van AVG gebruiken"
Dit is een procedure die gedetailleerd te vinden is op internet. (Google bvb)
Als u de verschillende stappen doorneemt en het bestand download op uw PC en toepast, dan zult U zonder schade die gevaarlijke programma van uw PC kunnen verwijderen. Ik heb het meermaals gedaan, telkens met succes! Wel moet je kalm en methodisch te werk gaan om niets over het hoofd te zien.
Persoonlijk raad ik aan iedereen af om die programma te gebruiken. Niet omwille van zijn efficiëntie, maar het neemt volledig bezit van uw PC en als je het wil verwijderen is het oppassen geblazen. Het kan uw OS volledig om zeep helpen en een nieuwe herinstallatie voor gevolg hebben. Voor particulieren is Defender van Windows voldoende.
Succes
Muppet

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 jan 2024, 08:53

Dat is je reinste bullshit, Muppet, zaaien van twijfel waar niks van aan is.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

24 jan 2024, 10:07

Hallo,

Dit valt allemaal best wel mee en om het zo aan te scherpen hoeft ook weer niet.
Een beetje kennis is altijd fijn maar voor de normale gebruiker is een programma verwijderen goed te doen.
En om iemand daar bang voor te maken is nergens voor nodig, laten we het bij AVG houden als voorbeeld.
AVG behoort bij de betere gratis antivirus programma's maar sinds Windows 10 is de Gratis Defender die daarin zit
erg verbeterd en behoord nu ook tot deze groep.
AVG is goed te verwijderen via zijn eigen uninstaller die in werking treed tijdens het verwijderen ervan.
Dit gaat vaak via Programma's en onderdelen:


Afbeelding


Soms komt het wel eens voor dat er problemen zijn met het verwijderen, hiervoor bestaan voor vele programma's verwijder tools maar gebruik die pas als het via de normale manier niet gaat.
En lukt het nu helemaal niet of zijn er nog vragen kan je hier altijd een vraag stellen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

24 jan 2024, 11:53

Ik heb net nog een betaalde AVG waarvan het abonnement afgelopen was verwijderd bij een persoon.
Fluitje van een cent via configuratiescherm.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

28 jan 2024, 15:52

Ik had hier al gemeld dat veel JUNK via mijn Telenet adres binnenkwam.
Sedert een week is dat gestopt...
Vraag me af of het de concurrentie is van PROXIMUS met de cybernetkabel!?

Ps.: Dit bericht was pas geschreven of Sennet blokkeerde het
via hun fameuze 408 waarbij ze plots onbereikbaar zijn
:!: :?:

ninekev
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Locatie: Oudenaarde

29 jan 2024, 19:15

Beste mensen, geen ruzie maken aub, dat is niet mijn bedoeling.

Mijn AVG is verwijderd;

Wat die spam betreft, ik begrijp het niet goed, jullie schrijven hier dat je dat zelf creëert,
maar hoe doe ik dit dan ?
Ik ben overspoeld met spam, begrijp er niets van, is de laatste tijd wel heel erg.

Ik plaats al die mail's in mijn ongewenste, en duid aan dat het pishing is, maar niets helpt;

nineke

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 jan 2024, 08:30

ninekev schreef:
29 jan 2024, 19:15
Beste mensen, geen ruzie maken aub, dat is niet mijn bedoeling.
Mijn AVG is verwijderd;
Wat die spam betreft, ik begrijp het niet goed, jullie schrijven hier dat je dat zelf creëert,
maar hoe doe ik dit dan ?
Ik ben overspoeld met spam, begrijp er niets van, is de laatste tijd wel heel erg.
Ik plaats al die mail's in mijn ongewenste, en duid aan dat het pishing is, maar niets helpt;
nineke

Ruzie maken doen wij niet,
Roepen misschien wel (ikke toch) maar dan komt het binnen.

Hoe dit komt!
Ten eerste, uw mail adres kenbaar maken aan iedereen die niet tot uw vriendenkring behoren. (o.a. winkels enz……)
Ten tweede, een mail versturen met meerdere adressen in CC i.p.v. BCC
Ten derde, gratis software downloaden
Ten vierde, enzovoort…..

En sorry, maar zolang je dit mail adres gebruikt zal je der nooit vanaf geraken.
Of je kan zo een paar maanden (vele maanden) proberen
Doe uw mails open rechtstreeks bij uw provider,
ZEKER op geen mail klikken (want dan zien ze het en weten zij dat mail aankomt)
Zet een vinkje in het vierkantje van mails die je niet kent of vertrouwd.
Daarna verwijder definitief de geselecteerden mails.
Doe dit zo vele maanden en dan kan het zijn dat spam stilaan verdwijnt.

Ik lees nooit mijn mails in een mailprogramma maar steeds rechtstreeks in de webmail Proximus.
https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html

Telenet:
https://login.prd.telenet.be/openid/login
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 jan 2024, 10:37

Safe_on_web raad het volgende aan:
Krijg je vaak phishingberichten of telefoonoproepen van onbekenden? Dat kan een teken zijn dat je e-mailadres of telefoonnummer voorkomt op een lijst met gestolen gegevens.Je kan zelf nakijken via websites zoals Haveibeenpwned of Firefox Monitor of je e-mailadres voorkomt in een lijst van gekende datalekken. Check dit regelmatig!

ninekev
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Locatie: Oudenaarde

30 jan 2024, 19:25

De spam mail's ga ik nooit openen, ik vink die aan en ga ze verwijderen.

Ik ben gaan kijken naar die mozilla monitor, maar hier is het weer gaan installeren van site die betalend is.
Heb wel geconstateerd dat ik 3 x een datalek heb.

Kan ik dit nog anders oplossen ?

Ik wil dan ook mijn mailadres niet gaan wijzigen, want dit is bij de meesten bekend,

Nineke

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

31 jan 2024, 08:58

ninekev schreef:
30 jan 2024, 19:25
De spam mail's ga ik nooit openen, ik vink die aan en ga ze verwijderen.

Ik ben gaan kijken naar die mozilla monitor, maar hier is het weer gaan installeren van site die betalend is.
Heb wel geconstateerd dat ik 3 x een datalek heb.

Kan ik dit nog anders oplossen ?

Ik wil dan ook mijn mailadres niet gaan wijzigen, want dit is bij de meesten bekend,

Nineke
Waar haal je dat nu weer uit mozilla monitor en installeren. Dat is gewoon een website, niks te installeren.
En "Ik wil dan ook mijn mailadres niet gaan wijzigen, want dit is bij de meesten bekend", dat is nu juist je probleem, het is TE bekend.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

31 jan 2024, 13:16

ninekev schreef:
30 jan 2024, 19:25
Heb wel geconstateerd dat ik 3 x een datalek heb.
Dit betekend dat uw e-mail adres bekend is op 3 websites die gehackt zijn geweest. Dit zijn legitieme websites (bv winkel) waarop is ingebroken en waar, mogelijk, gebruiker gegevens zijn gestolen. Of dit een effect heeft op u dat is niet te zeggen. Je kan hier niets aan doen. Je kan alleen uw e-mail adres veranderen.

Er staat ook bij over welke websites het gaat.

ninekev
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Locatie: Oudenaarde

31 jan 2024, 19:12

Sorry als ik het hier en daar niet heb begrepen, maar ik zal dan toch overwegen om mijn mailadres te veranderen, al moet ik zeggen dat ik vandaag wat minder van die spam heb gekregen.
Ik zal nog een paar dagen geduld hebben en dan zien we wel.

Alvast allemaal bedankt voor jullie reacties,

Nineke