Ervaringen met /aankoop en/ of garantie GOEDE EN SLECHTE !

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

19 feb 2009, 23:57

Predator schreef:
nete schreef:Over MediaMarkt gesproken: zij pretenderen de goedkoopste te zijn
Het zijn vaak de grote parijen die de Media markt kan opkopen waar ze dan wel weer goedkoper zijn dan de p.c. winkel van op de hoek. Of weer andere grote zaken als Paradigit of My Com enz enz. Het is altijd een goede zaak om eerst ff goed rond te zoeken als je een uitgaven doet dat kan je gewoon euries mee besparen.
Pred...
OK, maar zij beweren wel in alles de goedkoopste te zijn. helaas lopen daar onnoemelijk veel mensen in, als je de toevloed in het weekend ziet.

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

03 mar 2009, 00:25

DODE PIXEL GARANTIE : of hoe men (Alternate.be) een middel heeft gevonden om mensen 'in't zak te zetten' :twisted: .

ik zal me even verduidelijken :
LCD monitor gekocht bij Alternate.be via internet (zonder de 'dure' dode pixelgarantie )... bij ingebruikname : 2 kapotte pixels ... bericht gemailed van dit euvel aan hun (Alternate.be)... ze(Alternate.be)wachten (express????)enkele dagen met antwoord , tot er meer dan 7 dagen verstreken zijn (heb eens opgezocht op internet , dat je het recht hebt om binnen de 7 dagen je aangekochte produkt kan terugsturen als dit niet voldoet aan de vereisten , conformiteitseis noemen ze dat of zoiets .... na verschillende emails heen en weer is het resultaat : NOUGABOLLE!!! :twisted:
'k heb eens gegoogeld naar dode pixel garantie en 'kmoet zeggen dat er nog meerdere mensen mee geconfronteerd(afgezet) worden :
Ik koop niet bij winkels met een dode-pixel garantie.. als je dan een scherm koopt zonder die garantie dan krijg je waarschijnlijk een exemplaar dat door iemand mét die garantie is teruggestuurd. Kut service
http://forum.fok.nl/topic/988219
:roll:
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

Guillro
Lid geworden op: 09 jan 2006, 06:42
Locatie: Antwerpen

17 mar 2009, 02:02

:cry: :evil:
Toen ik een paar jaar geleden overschakelde van "integan" naar belgacom-tv was het uit met mijn persoonlijke video te programmeren.
Niemand kon mij helpen en dan heb ik maar slaafs de opdringerige opnames van belgacom aanvaardt. (Niet zelf een video kunnen maken en eens doorgeven aan een vriend)
Na twee jaar was ik dat beu en heb beslist een nieuwe tv en dvd-recorder te kopen.
Bij het informeren voordien, zowel bij belgacom, alsbij het huis van vertrouwen(van den borre), werd me telkens gezegd dat ik gerust mocht zijn . Eigen programma's programmeren en opnemen zou geen probleem zijn .
Er werd geschermd met scart, hdmi-kabels, etc.
Vandaag zijn twee techniekers gedurende twee uur bezig geweest om die toestellen te installeren en de beloofde beloftes waar te maken .
Tevergeefs . U moet integan hebben klonkt het , anders neem je maar op van belgacom-tv.
1500€ voor niks dus en terug naar twee jaar geleden.Ik ben een leek in al die technische toestanden en mijn gezondheid laten me ook niet meer toe het zelf nog allemaal uit te zoeken. Weten jullie misschien een oplossing? Of hebben beide bedrijven me werkelijk bedot?Is er wel een oplossing?
Met veel dank voor je hulp.

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

17 mar 2009, 15:50

Die technieker zijn hun naam niet waard... :oops:

De scart uitgang van uw belgacom decoder steek je op de scart ingang van je DVD recorder.
De scart uitgang van je dvd recorder plug je in je tv. (eventueel kunnen die scarts ook HDMI's zijn)

Dan stel je je DVD recorder zo in dat hij moet opnemen van kanaal EXT1 of AV (is afhankelijk van je toestel) en niet gewoon van de coax ingang !!

Ik zie er alleen het voordeel niet van in. (buiten dat je iets op dvd kan zetten en uitlenen aan iemand...)

Als je iets aan het openemen bent, kan je niet naar iets anders kijken !!
Als je zapt met je decoder terwijl je DVD recorder opneemt, neem je het zapgebeuren mee op, omdat je belgacom decoder je bron is (ingangssignaal).

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid brengt?

1 ding weet ik zeker...
Die techniekers gingen mijn huis niet buiten voordat alles werkt zoals beloofd was VOOR de aankoop !
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

Guillro
Lid geworden op: 09 jan 2006, 06:42
Locatie: Antwerpen

17 mar 2009, 17:18

[quote="clioke"]Die technieker zijn hun naam niet waard... :oops:

De scart uitgang van uw belgacom decoder steek je op de scart ingang van je DVD recorder.
De scart uitgang van je dvd recorder plug je in je tv. (eventueel kunnen die scarts ook HDMI's zijn)

Dan stel je je DVD recorder zo in dat hij moet opnemen van kanaal EXT1 of AV (is afhankelijk van je toestel) en niet gewoon van de coax ingang !!

Ik zie er alleen het voordeel niet van in. (buiten dat je iets op dvd kan zetten en uitlenen aan iemand...)

Als je iets aan het openemen bent, kan je niet naar iets anders kijken !!
Als je zapt met je decoder terwijl je DVD recorder opneemt, neem je het zapgebeuren mee op, omdat je belgacom decoder je bron is (ingangssignaal).

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid brengt?

1 ding weet ik zeker...
Die techniekers gingen mijn huis niet buiten voordat alles werkt zoals beloofd was VOOR de aankoop ![/quote]
Clioke,
Hartelijk bedankt voor Uw reactie

linden
Lid geworden op: 24 aug 2005, 18:01

28 apr 2009, 22:22

Om te kijken naar progamma A en progamma B op te nemen hebt U een tweede decoder nodig die dan aangesloten is op een dvd recorder die op zijn beurt aangesloten is aan tv toestel.U kunt op nemen op hardeschijf en eventueel overschrijven naar dvd schijfje met als mogelijkheid dat u stukken kunt wissen en tekst bij voegen.
iedere waarheid heeft zijn eigen reden
Ice

07 aug 2009, 03:30

Ervaringen:
Voor helpdesk bij HP: Prima! all-in-one printer problemen: geholpen via chat én opgelost

Voor occassionele onderdelen van de pc: héél af en toe, als het maar 1 onderdeel betreft naar eurosys en heel selectief want:
- de router (D-link DIR-100) laat het afweten na 14 maanden(valt steeds uit en pas verbinding opnieuw na reset) wel probleemloos vervangen én onder garantie
- voeding van externe HD 500Gb WD elements laat het afweten na 5 maanden (2 jaar garantie op) nu wacht ik al 2 weken op de vervanging

Voor de 'big stuff'
zonder twijfel Forcom in Antwerpen: het goedkoopste, degelijke service na verkoop én die mannen weten waar ze het over hebben in tegenstelling met andere 'pc' winkels!
Bovendien kan ik bestellingen aan huis laten komen voor 15€ zodat ik niet speciaal naar Antwerpen hoef te rijden.

Het kan natuurlijk altijd wel voorkomen dat er een mankement is, het blijven tenslotte machines en onderdelen maar de ervaring stelt toch het volgende:
Ik heb de componenten in de pc's die zo 'goedkoop' (alléz, ja goedkoop....als ikzelf éne ineenvijs is het nog goedkoper...) worden aangeboden al eens bekeken en daar zitten kwalitatief mindere onderdelen tussen; tja ze moeten ergens het prijsverschil halen, nietwaar?
Maar laat nu nét dààr dan de problemen zitten en dan ben je als leek vérder van huis, zeker als je dan je pc weken of zelfs maanden moet missen en soms nog bijbetalen ook nog...

Aangezien ikzelf voor mijn pc's de onderdelen kies en assembleer/installeer kan ik zeggen dat ik nog nooit iets heb moeten terugsturen dat gekocht is bij Forcom in al die jaren.
Het kiezen van de componenten overleg ik eerst met een deskundige (mijn zoon) die door zijn ervaring perfect weet welke onderdelen compatibel zijn en welke eventueel conflict kunnen geven omdat het zijn job is. En dàt is goud waard ;)

Dit is mijn configuratie, gekocht op 10/12/2004 (en hij draait nog tip-top):
HD had ik nog liggen....Maxtor 80Gb
Twinmoss DDR 512MB PC-3200: € 53.92
Aopen Geforce4 MX4000 8x AGP 64Mb Ddr Tv: € 32
Asus K8V Deluxe,Giga-Lan K8T800,SATA,Raid,1394,Wifi slot: € 70.45
Midi Tower ATX Black/Silver (400W) (AMD+PIV): € 39
AMD Sempron 3100+ Boxed Sckt754: € 70
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND3540: € 47
Levering aan huis: € 15
Totaal: 327,37€

Wordt stilaan tijd voor een quad-core...AMD AM3 Phenom II wellicht...

Jeroen Brouwers
Lid geworden op: 30 aug 2009, 19:26

30 aug 2009, 19:36

Forcom? Over oplichting gesproken.
Daar hebben wij 2 keer wat gekocht en 2 keer bleek het GEBRUIKT materiaal. Natuurlijk werd het gewoon verkocht als nieuw en nergens vermelding dat het tweedehands spul was.
Een grafische kaart. Na aankomst thuis bleek de statische verpakking reeds opengeweest, was zelfs gescheurd en heel slordig weer ingepakt. Het feit dat er een dun laagje stof op de kaart lag, zegt genoeg.
Een tweede maal ga ik daar een projector halen. Bij openen van verpakking, zelfde verhaal. Hier ontbraken zelfs kabels die standaard aanwezig waren, vettige vingerafdrukken op de gebruiksaanwijzing en op de lens. Toen we de lampuren controleerden in het menu van de projector, bleek die al meer dan 80 branduren te hebben doorlopen!
Na telefonische klacht zeiden ze doodleuk "oh tja, misschien een demo-model dat fout in het magazijn werd gezet, we zullen u een waardebon geven". Natuurlijk was ik daar niet mee akkoord en na wat gezeur in de winkel terplaatse mijn geld teruggekregen. Was de laatste keer dat we ooit iets bij Forcom hebben gekocht. Het ging hier telkens om het filiaal in Edegem.
Een verwittigd man/vrouw is er twee waard. Er zijn genoeg alternatieven!

Ter info, het ging hier in beide gevallen om materiaal van meer dan 500 euro, dus denk niet dat dit enkel bij goedkopere onderdelen daar gebeurt.

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

30 aug 2009, 21:40

Jeroen Brouwers schreef:Forcom? Over oplichting gesproken.
Ik begrijp je frustratie, maar zoiets kan je ook op een normale manier vermelden.
Problemen kan je overal krijgen en dat hoeft daarom niet aan de winkel zelf te liggen.

Uiteraard wel de tak van de winkel om je probleem op te lossen, dat is wel hun taak. :?
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

dreadyx
Lid geworden op: 29 sep 2009, 00:59
Locatie: S-L-Houtem

12 okt 2009, 00:17

heeft er iemand een A3 printer die niet te duur is?
je weet wel, prijs/ kwaliteit het beste?
Ben onlangs deze tegengekomen, maar heb nog nooit met brother afgedrukt.

http://www.gadgetdeluxe.be/2009/10/09/b ... in-one-a3/

iemand hier ervaring mee? zou het graag horen

groetjes

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

13 dec 2009, 22:44

Kan iemand mij goede raad geven bij de aankoop van een TFT 19 duim scherm.Liefst in formaat 4 x3.Welk merk is goed? Welke definitie is best?Al of niet met DVI?...Dank bij voorbaat.
Wie bewaakt de bewakers.

louka
Lid geworden op: 21 mar 2006, 10:25
Locatie: Waarschoot

12 jan 2010, 08:14

beste
Laptop, onder waarborg, in herstelling gegeven met defecte harde schijf.
Volgens de hersteldient zou het toestel gevallen hebben en vervalt de waarborg. Dit werd gemeld in een Duitstalige brief, meer dan 1 maand na het eerste contact!
Het toestel is niet gevallen of gestoten!
Kostprijs bij herstelling: 187,85 Euro, ik kan mij dergelijke HD aanschaffen voor 35 Euro
Bij niet herstelling: 51 Euro
Dit is dan ook mijn laatste aankoop geweest bij medion.
louka
Pentium 4; 3.6 GHz; 4GB Ram
Win 8; Explorer 8

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

17 jan 2010, 13:19

Misschien even vermelden. Een vriend van mij - die weinig PC kennis heeft - had bij Solid Solutions (In Genk) een PC gekocht voor 1500 euro. (Desktop)

En daar leek geen probleem mee te zijn. Echter na 1.5 jaar in gebruik, waren er problemen en hadden ze die PC even langs gebracht bij mijn thuis. Samen met de factuur van toen. En toen zag ik dat er een andere grafische kaart en moederbord inzaten. Dan op de factuur stond. (Uiteraard minder goede / goedkopere)

Na overleg met een paar kennissen en de vader van die vriend zijn we dan samen naar de winkel gestapt. Na het uitleggen van het probleem, gaf de winkeleigenaar (een Surinamer) toe dat hij die 2 hardware stukken had vervangen omdat het geen verschil zou maken voor de gebruiker aangezien ze bijna evenwaardig waren.

We hebben geen klacht ingediend omdat hij had beloofd om de juiste hardware te geven. Dat heeft hij ook gedaan - uiteraard hebben we voor de zekerheid nog eens gekeken :lol: . En hij had zich deze keer aan zijn woord gehouden. ;)

Dit is ongeveer 1 jaar geleden gebeurd. ;)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

Condes
Lid geworden op: 05 mei 2005, 07:57
Locatie: BE (L)

12 mar 2010, 10:49

Nieuwe pc, HDD werkte niet (correct), werd vervangen.
Werd perfect afgewikkeld, duurde wel wat lang (Kerst-/Nieuwjaar).

paulv
Lid geworden op: 23 jan 2010, 16:10
Locatie: Heverlee

28 apr 2010, 16:02

Ik koop al verschillende jaren practisch alles online en heb tot hiertoe twee problemen gehad, allebei met BE websites.
De eerste schreef mijn adres verkeerd en onvolledig op de verpakking zodat het bijna drie weken! duurde eer ik mijn bestelling ontving.
De tweede (gisteren nog) werkte met Kiala verzendingsdienst en stuurde het pakket willekeurig naar een niet gevraagd afhaaladres aan de andere kant van de stad.

Eigenaardig, pakketten verzonden van het andere eind van de wereld nog nooit problemen mee gehad...Singapore - Hongkong - Thailand - Zweden - GB -USA - Pakistan en uiteraard onze buurlanden.
Soms op 3 - 4 dagen is de bestelling geleverd vanuit England, Aziatische landen duurt iets langer, soms drie weken, maar alles komt prima terecht.

Ik heb mij voorgenomen om geen risico meer te nemen en niets meer te bestellen in BE, zolang men hier niet over de juiste professionaliteit beschikt is het meestal een ramp.
Acer 7535 - 17.3" - 4Gb RAM - 500Gb HD - W7
HP Pavilion G7 17.3" - 6Gb RAM - 750Gb HD - W7
Desktop PC - 4Gb RAM - 60Gb SSD - 2Tb WDigital
Buffalo NAS - 8Tb