Ervaringen met /aankoop en/ of garantie GOEDE EN SLECHTE !

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

ahache
Lid geworden op: 11 jul 2005, 17:33
Locatie: Holsbeek

26 jun 2006, 10:47

heb mij onlangs twee medions md8808 bij aldi gekocht : een voor mezelf en een voor een vriendin -
de 1ste kreeg ik niet aan de praat : geen verbinding met mijn beeldscherm; Destelberge had wel wat suggesties maar ik ben het toestel maar vlug gaan ruilen bij Aldi Leuven (ging zonder enig probleem).
het geruilde toestel funktioneert prima behalve "Power Dvd" en meer bepaald "power producer" die de dvd eigenlijk moet graveren.
Ik heb dan maar de software van de dvd van mijn jvc camera geladen maar dit heeft mij verplicht de originele programmas te verwijderen.
Spijtig genoeg heeft dit het probleem niet opgelost.
Ik probeer nu het originele programma terug te plaatsen (en dat van mijn jvc camera te verwijderen) doch ik kan de dvd met dit programma niet in de verpakking terugvinden - ik het wel een "application and support disc" en neem aan dat dit programma hierop terug te vinden is - Ik zal nu "booten" vanaf deze cd en hoop voor het beste - back up op F:\ is niet mogelijk : "toegang geweigerd, ga na of u over de rechten beschikt" zegt mij het microsoft-backup programma onder tools
Suggesties zijn welkom en hiervoor reeds mijn dank !
Hoop dat de tweede pc goed in orde is en hou jullie op de hoogte
Groetjes

ahache
Lid geworden op: 11 jul 2005, 17:33
Locatie: Holsbeek

26 jun 2006, 21:36

Re : aankoop van MD 8808 bij Aldi ; mijn bericht van vanmorgen :
Het probleem is opgelost : heb de fabriekinstellingen kunnen herstellen met de meegeleverde DVD rom. (Had eerst alleen de Drivers hersteld, maar dit leverde niets op) .
Heb wel hierdoor alle reeds geladen (nieuwe) instellingen verloren (kon geen backup op DVD nemen : writer werkte nl. niet meer !)
Nu is alles weer o.k.
Het probleem is kennelijk ontstaan door een konflikt tussen de software van mijn JVC camera en de vooraf geïnstalleerde software van Medion - Goede raad : blijf van de Medion Software af of wees er voorzichtig mee.
Toch even nog een pluim voor de Aldi Korbeek lo mensen die mijn 1ste Pc zonder boef of bah door een andere hebben vervangen !
Na een hele dag uittesten ben ik zeer tevreden en wil dit toch nog even vermelden.
Groetjes

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

23 jul 2006, 20:40

Aangezien er een rubriek bestaat over film denk ik dat ik hier eveneens een verhaaltje mag plaatsen betreffende camera en videorecorder, anders moet Verhaegen dit maar verwijderen.

1ste verhaal.
Ongeveer 5 jaar geleden kocht ik op de Canarische Eilanden een JVC camera in een van die winkels die dan ook alles wat men maar kan dromen, in de aanbieding hebben. De verkoper sprak zelfs Nederlands, daar hij ook enkele jaren in Antwerpen verbleven had.
Nog niet 1 jaar na de aankoop had ik een probleem.
De camera was mij uit de handen gevallen doordat de draagriem ergens was blijven achter haken.
Uitwendig was er niets zichtbaar, maar bij de weergave van een reeds opgenomen cassette waren er in het beeld 100derden gekleurde vierkantige pixels te zien ter grootte van 1/2.500ste van de oppervlakte van het scherm.
Ik begaf mij naar de officiële verdeler van JVC in België, zijnde AVTC in Strombeek-Bever, die de herstelling GRATIS, onder dekking van de garantie heeft uitgevoerd (trommel werd vervangen, waarschijnlijk iets geforceerd door de val).
Ik heb wel niet vermeld dat het apparaat mij uit de handen gevallen was.

2de geval.
Begin vorig jaar heb ik mij een video recorder aangeschaft van het merk JVC.
Deze recorder is dubbel uitgerust, t.t.z. met een band en een DVD recorder.
Begin dit jaar, 13 maanden en 5 dagen na de datum van de aankoopfactuur, t.t.z. na de 12 maanden aangegeven garantieperiode, weigert het toestel dienst.
Opnieuw naar AVTC om de herstelling te laten uitvoeren.
Herstelling van de voeding, en laatste nieuwe software geïnstalleerd. Kostprijs GRATIS.

Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

isabella
Lid geworden op: 06 mar 2006, 16:42
Locatie: zwijndrecht

23 jul 2006, 21:39

ik heb een laptop van HP Pavilion 5330, nu krijg ik sinds gisteren zwart beeld, hij start wel op, ik hoor muziekje van XP, maar krijg geen beeld.
Kontakt gehad met HP, heel klantonvriendelijk behandeld, mijn laptop is anderhalf jaar oud, dus geen garantie meer, waarschijnlijk is het moederbord stuk, het ging 385,- kosten, terwijl ze hem niet eens gezien hebben. Dus ik terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb en heb ze gewezen op de Europese wet, dat een apparaat langer moet meegaan dan anderhalf jaar zonder kosten. Dat geldt niet in Nederland zeiden ze en de zaak is trouwens failliet, ze werken nu onder een andere naam.
Ben ik mooi mee. Koop je een dure HP notebook van 1200,- euro, en krijg je dit te horen. Ben echt heel verdrietig. Ik heb hem daar nu achtergelaten, want hij moet toch gemaakt worden, heb ook andere zaken gebeld, maar niemand schijnt HP te kunnen repareren, speciale apparatuur voor nodig. Iemand anders ook deze ervaring misschien?

katze
Lid geworden op: 13 feb 2006, 00:08
Locatie: Puurs

29 jul 2006, 20:30

Voor 1 1/2 jaar kocht ik een pc bij Aldi.
Voor enkele weken starte de computer plots niet meer. Ik heb enkele keren naar GSC gebeld en het is wel moeilijk, om contakt te krijgen ("het zijn nog ... wachtende voor U"). Op een 078 nummer maakt dit wel wat nerveus!
Maar eindelijk zover werd er een correcte afspraak gemaakt en kwam een technieker aan huis en heeft ter plaatse het moederboord en de ventilateur vervangen. Alles gratis!
Nu is alles min of meer in orde (mijn Lexmark X85 printer all in one werkt niet meer, maar dit zal wel aan mij liggen, waarschijnlijk moet ik hem nieuw installeren!)
Bovendien ruikt het nog een beetje raar naar "nieuw", de diverse adapters en het modem voor internet zijn wel altijd wat warm, maar misschien was dit voordien ook zo. Spijtig genoeg versta ik niet zo veel van de nieuwe techniek :roll:

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

30 jul 2006, 09:21

computergek schreef:Ik hoor hier veel lof over de "service" van Aldi en GSC...maar blijkbaar vergeet iedereen dat ze eerst een probleem hebben gehad met hun laptop of pc en dus hebben beroep moeten doen op GSC om deze te herstellen...Waar blijft de kwaliteit van laptops/kaarten/HD/pc's die het 10 jaar volhouden ZONDER dat er aan dient geserviced te worden ???

Ben zelf al lange tijd bezig met computers e.d. en krijg wekelijks pc's binnen van Medion en/of Packard Bell (de zgn. "grote" warenhuiscomputers) die allemaal rond de 3 jaar oud zijn...allemaal ofwel een defect moederbord, of minstens een defecte voeding, allemaal te wijten aan overhitting (voedingen van 250W in een PIV 3 ghz + Geforce NX6800 ??? Give me a break...)
Probeer ook maar eens telefonisch contact op te nemen met MSI (huismerk leverancier van de Medion videokaarten en moederborden) over het type moederbord en/of videokaart...reactie : Het spijt ons mijnheer, dit is het type voor Medion pc's en hierop geven wij geen ondersteuning...lap...dan heeft een "groot" merk als MSI er bij mij ook al gelegen...

Geef mij maar losse componenten : goed, degelijk materiaal en perfecte ondersteuning ..Merken zoals ASUS, Western Digital, Corsair, Coolermaster en Zalman :nooit last van "garantieproblemen" want nooit defect.

Kan ik thuis lekker internetten, terwijl de Aldi boys in hun auto naar GSC racen...

sorry...maar moest me even van het hart...

computergek
Een ding is zeker de service bij GSC was picobelo, echt niets op aan te merken, wat je van veel PC boeren niet kunt zeggen !
Natuurlijk de uitzonderingen bevestigen de regel !
Voor de doorsnee gebruiker is de PC van de Aldi zeker waar voor zijn geld ongeacht wat sommigen hier ook mogen beweren !
Alles hangt af van de prijs maar bij Medion krijgt men waar voor zijn geld !

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

computergek
Lid geworden op: 05 jun 2006, 00:33

30 jul 2006, 16:31

Een ding is zeker de service bij GSC was picobelo, echt niets op aan te merken, wat je van veel PC boeren niet kunt zeggen !
Natuurlijk de uitzonderingen bevestigen de regel !
Voor de doorsnee gebruiker is de PC van de Aldi zeker waar voor zijn geld ongeacht wat sommigen hier ook mogen beweren !
Alles hangt af van de prijs maar bij Medion krijgt men waar voor zijn geld !

Komma@[/quote]

Zoals ik in mijn bericht ook reeds zegde : aan GSC is niets aan te merken, die doen inderdaad hun best om alle problemen met de Aldi pc's op te lossen...en dat dat er heel veel zijn, mag duidelijk worden aan de berichten die zich hier op dit forum nestelen...
Core 2 quad extreme 3 Ghz - 4 GB DDR3 - 500 GB HD - Win XP Pro SP 2 streamed - AVG 7.5 Pro - Mcafee FW - EN8800GTX

Genieterke
Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Locatie: Maasmechelen

30 jul 2006, 19:24

Het komt steeds terug...
Op dit forum zijn er leken en mensen met voorkennis (durf ze geen specialisten noemen :roll: )

En dat uit zich meestal ook in de aanschaf van hardware.
- leken zijn al vlug tevreden met een toestel voor een zacht prijsje
- terwijl andere opteren voor duurder en kwaliteitsmateriaal

Maakt het een verschil?
Voorbeeld.
Daar straks ben ik gaan fietsen met een fietske van goed 400 euro, onderweg gestopt en een praatje geslagen met een wielertourist met een fietske van 2.500 euro...
en beide zijn we thuis geraakt! :lol:

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

computergek
Lid geworden op: 05 jun 2006, 00:33

30 jul 2006, 19:35

Genieterke schreef:Het komt steeds terug...
Op dit forum zijn er leken en mensen met voorkennis (durf ze geen specialisten noemen :roll: )

En dat uit zich meestal ook in de aanschaf van hardware.
- leken zijn al vlug tevreden met een toestel voor een zacht prijsje
- terwijl andere opteren voor duurder en kwaliteitsmateriaal

Maakt het een verschil?
Voorbeeld.
Daar straks ben ik gaan fietsen met een fietske van goed 400 euro, onderweg gestopt en een praatje geslagen met een wielertourist met een fietske van 2.500 euro...
en beide zijn we thuis geraakt! :lol:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Het Genieterke :P
Core 2 quad extreme 3 Ghz - 4 GB DDR3 - 500 GB HD - Win XP Pro SP 2 streamed - AVG 7.5 Pro - Mcafee FW - EN8800GTX

guicaut
Lid geworden op: 31 jul 2006, 18:35

31 jul 2006, 18:40

Hallo mensen, ffe dit

Ken mensen die een Acer laptop gekocht hadden bij Photo Hall in Mechelen. En na een maand laptop defekt, binnegedaan en wachten maar...volgens Photo Hall duurt het 3 weken.
Na 1 maand wachten nog niks..;dus klant belt....wat blijkt?? Acer is de laptop kwijt...en Photo Hall verwittigt de klanten niet. Goeie service nietwaar?

uiteindelijk kregen ze van Acer een nieuwe..
Mensen kopen niks meer bij Photo Hall en van Acer.Bij Photo Hall in mechelen waren ze trouwens onvriendelijk ook nog.
Mij zien ze daar niet!!!!

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

10 aug 2006, 16:19

Mensen die bij Aldi een PC hebben gekocht kunnen voortaan NIET meer bij GSC in Destelbergen terecht (wat wel jammer is) maar moeten bellen naar een MEDION-helpdesk op een 070-lijn. Ik denk dat je dan in Nederland zit.
Klik op www.gsc.be en ga naar "producten verdeeld door Aldi". Daarna moet je ook eens gaan kijken op www.medion.nl.
Dit gewoon ter informatie

straatkat
Lid geworden op: 27 jan 2003, 11:14
Locatie: Brugge

16 aug 2006, 23:03

janneman1 schreef:Mensen die bij Aldi een PC hebben gekocht kunnen voortaan NIET meer bij GSC in Destelbergen terecht (wat wel jammer is) maar moeten bellen naar een MEDION-helpdesk op een 070-lijn. Ik denk dat je dan in Nederland zit.
Klik op www.gsc.be en ga naar "producten verdeeld door Aldi". Daarna moet je ook eens gaan kijken op www.medion.nl.
Dit gewoon ter informatie
Dat is niet waar!! GSC blijft in België maar is internationaal geworden. Alleen hun website verwijst naar Nederland, dat 070 nummer is Belgisch.

En voor mij een ervaring rijker: draadloos muisje werkte niet meer, kdoe hem open maar kon hem niet herstellen. Naar de winkel hier dichtbij, vraagt die toch wel 34€ voor een draadloze muis! Eentje gekocht met draad voor 15€ maar die werkte niet goed (moest zoeken naar de aanwijzer bestendig). Nieuwe gekocht in de Aldi: werkt perfect, draadloos en met voetje die de batterijen oplaad, dus nooit meer platte batterijen en dit voor 11,99€ :P
XP Media, Euphonynet, Anti-virus BullGuard v.6.1, Microsoft Off 2003

ambiorickx
Lid geworden op: 02 apr 2006, 03:24
Locatie: Roeselare

20 aug 2006, 10:41

hallo
volgens dat ik vernomen heb zou het medion service center in destelbergen gesloten zijn.
Of liever de service voor medion zou overgegeven zijn aan een nederlandse firma.
dus gedaan met de goede service van medion.

groeten
brazilie is mooi

Condes
Lid geworden op: 05 mei 2005, 07:57
Locatie: BE (L)

20 aug 2006, 11:34

Hoezo? Kunnen ze in NL. geen goede service geven misschien?

anthomaka
Lid geworden op: 31 aug 2005, 14:22
Locatie: Erpskwerps

20 aug 2006, 13:14

De service van GSC is inderdaad overgegaan naar Nederland onder MEDION.COM.
Dit geeft volgens mij nieuwe mogelijkheden.Voor mij is de afstand naar het herstelpunt exact hetzelfde gebleven.Voor anderen zal dit inhouden dat zij voortaan niet meer naar Destelbergen kunnen,maar moeten verzenden via pakjesdienst.Recent stuurde ik nog een slijpmachine binnen en blijkbaar werken zij nu met KIALA.COM,wat ook een Europese organisatie is,het zou dus wel eens kunnen dat Kiala ook de verzending van computers nu doet voor GSC.
Al mijn ALDI-producten zijn geregistreerd op de site van zowel België als Nederland, www.gsc.be en www.gsci.nl ,deze 2 sites hangen dus blijkbaar aan mekaar.
GSC moet uiteraard het gratis herstel binnen garantieperiode blijven waarborgen.Wat zou er dan in negatieve zin kunnen veranderen in de toekomst:
- de huidige directe telefonische hulp >>> betalend ?
- de huidige soepele opstelling bij herstel = frequent gewoon nieuwe hardware
- de huidige verzenddienst >>> betalend ?

Zij geven het zelf op hun site:
Vanaf 01/06/2006 is alles van Medion en Lifetec via het herstelcentrum in Panningen/Nederland:
- voor Medion zijn zij nu gecertificeerd partner
- blijvende naverkoopdienst voor alle andere producten

De praktijk zal het uitwijzen !
PC:W.XP(3)-Int.(R)Pent.(R)4-2,66GHz-120Gb-eHD250Gb-RAM512Mb-W. Def.-AVAST-IE7-OE-Mailw-Tuneup Ut-CCl
LAPTOP:Intel Centr./Pent.M-1,73GHz-HD100Gb-RAM1024Mb-W.XP(3)-AVG
LAPTOP:Intel Centr.Duo/Intel Core 2-T5450-250Gb-RAM2048Mb-W.Vista(1)-Avg