Ervaringen met /aankoop en/ of garantie GOEDE EN SLECHTE !

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Fotofan
Lid geworden op: 07 apr 2005, 11:42
Locatie: Wettren

03 sep 2006, 09:30

Geen prettige ervaring.
Sinds 1 mei wordt Nikon verdeeld en de dienst naverkoop verzorgd door “Nikon Frankrijk”.
In juni valt mijn lens Nikkor DX 17-55 f2.8.
Op 26 juni geef ik deze in herstelling bij mijn verkoper.
Op de website van Nikon Frankrijk zie ik dat in dit geval een bestek moet opgemaakt worden binnen de 10 dagen (werkdagen?).
Na akkoord zou de herstelling binnen de 15 dagen klaar moeten zijn.
Spijtig genoeg gaat deze herstelling via de firma Procirep en gezien ik op 18 juli nog geen nieuws heb, neem ik contact op met deze firma en krijg ik te horen dat het bestek nog niet klaar is.
Op 28 juli neemt mijn verkoper contact op met Procirep, verneemt eindelijk het bedrag van het bestek er wordt onmiddellijk bevestiging gegeven voor de herstelling.
Zonder verder nieuws op 16 augustus, bel ikzelf naar de hersteldienst in Frankrijk waar ik te horen krijg dat het bestek klaar is sinds 13 juli en dat ze wachten op een akkoord om de lens te herstellen.
Ik bel onmiddellijk naar Procirep waar ik de dame aan de lijn hoor zeggen tegen haar collega dat ze geen spoor vindt van mijn dossier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op twee september wacht ik nog altijd.
Morgen vertrek ik voor een verblijf in Rusland zonder mijn lens die nu al meer dan twee maanden weg is.
Bij herstellingen die je binnen een redelijke termijn wenst terug te krijgen, steek de grens over (Frankrijk of Nederland) en geef deze daar af om de omweg te vermijden via een firma waarvan de administratie blijkbaar niet op punt staat.

winny1
Lid geworden op: 22 mei 2006, 18:45
Locatie: brugge

29 sep 2006, 11:54

Hallo iedereen

Mijn medion PC was stuk (grafische kaart ) eerst naar GSC gebelt en daar werd gezegt dat alles wat medion en lifetech betreft onder de nederlandse medion firma waar alles word geregelt .

Telefoon nummer van daar gekregen en daar kreeg ik en klantennummer en werd dan doorverbonden met de technische dienst waar ik het probleem uitlegde en er werd en afspraak gemaakt (datum ) wanneer er en technieker zou langs komen .

De technieker heeft op die datum de grafiche kaart vervangen en probleem is opgelost .

Hij vertelde mij dat telkens als je problemen hebt en lang de telefoon die niet kunnen opgelost worden dat er telkens en technieker langs komt om die te herstellen zodat het toestel niet hoeft opgestuurt te worden en indien niet terplaatse kan herstelt worden dat die persoon hem meeneemt naar nederland om verder onderzoek en herstel en dat voor 3 jaar zolang de garantie loopt en zonder gemor of gezaag .

Zo met en beetje geluk ben je PC niet kwijt voor en bepaalde tijd van herstel en de persoon in kwestie was zeer vriendelijk en gaf alle nodige uitleg omtrent de mogelijkheden .

Hij geeft wel degelijk alle belangrijke onderdelen al bij zich zoals ramlatten ,moederbord ,harde schijf enz...voor indien nodig ze direct te kunnen vervangen van dat type PC .

Hierbij wilde ik eens mijn ervaring laten horen i.v.m. mijn medion PC en sevice na verkoop .

P.S Er is ook mogelijk om en vraag te stellen per e-mail die dan vlug beantwoord word heb dat ook eens geprobeert en kreeg al de volgende dag en antwoord op mijn vraag .

winny1

.
win vista SP2 kaspersky spybot cclaener

JP-ke
Lid geworden op: 22 dec 2006, 04:13
Locatie: Deurne

22 dec 2006, 04:51

Beste mensen,

Bij het opzoeken van klachten over Medion kwam ik bij een paar berichten binnen dit forum, waar ik ook even een paar dingen kwijt wil.

Mijn Aldi pc is 4 jaar oud en heb daar geen noemenswaardige problemen mee gehad, en dat wat wel moest vervangen worden is altijd correct gebeurd via GSC Gent, stuk opsturen en binnen de week nieuw stuk terug.

Máár, in september doet mijn broer zijn pc naar Gent, terwijl we achteraf hoorden dat die eigenlijk in NL moest zijn, resultaat 5 weken zonder pc.

Nu krijg ik het aan de stok (monitor probleem), op woensdag 13/12/2006 bel ik naar een 070 nummer, doe mijn uitleg en krijg te horen dat er nog twaalf (12) wachtenden voor mij waren, op mijn vraag of ik het per e-mail kon melden was geen probleem (sic) dat heb ik dus gedaan, maar daar heb ik tot op heden nog geen antwoord op gekregen.
Op maandag morgen 18/12/2006 bel ik terug naar Medion service dienst, weer naar het dure 070 nummer, na wat uitleg aan de technische dienst krijg ik een code en de melding om mijn monitor goed in te pakken, en dat de koerierdienst die dan zou komen ophalen.
Ze hebben er wel niet bij verteld in welk jaar, want die staat hier nog altijd te wachten (vrijdag morgen), ik vermoed dat die koerier met de fiets de Benelux afrijd, en dus nog onderweg is. Blijkbaar hebben de Nederlanders nog niet van DHL, Taxipost of iets dergelijks gehoord of het is hen te duur en moeten wij er weer voor opdraaien.
Ik heb reeds een melding gemaakt naar Aldi Erpe-Mere en wacht af, want dat is de grootste frustratie, dat ge niet weet waar ge moet zijn met uw klachten.
Nu beste mensen, en dit meen ik, het zal nog hééél goed moeten aflopen met mijn monitor, want anders is dit het laatste wat ze aan mij verkocht hebben van MEDION. :evil: :twisted:
Met de groetjes, JP-ke


Je bent nooit te oud om te leren!

anthomaka
Lid geworden op: 31 aug 2005, 14:22
Locatie: Erpskwerps

22 dec 2006, 06:01

Beste JP-ke,

Is gewoon zitten wachten wel de juiste strategie ? In zo'n situatie verander ik meestal in een pittbull die zich blijft vastbijten tot er daadwerkelijk beweging in komt.

Veronderstelling,maar ik kan fout zijn:
is de verkregen code soms een verzendcode voor KIALA ? Dit zou betekenen dat U het pak naar de dichtsbijzijnde ophaalwinkel(meestal een dagbladwinkel) moet doen.Nadien kan U dan de staat van de verzending opvolgen via www.kiala.com .Deze verzenddienst werkt perfect en internationaal.
Indien dit niet zo is,bel dan opnieuw 070 en vraag om het via KIALA te versturen.
Op deze manier moet U geen 7 dagen thuis zitten wachten op de koerier.

Groeten,
PC:W.XP(3)-Int.(R)Pent.(R)4-2,66GHz-120Gb-eHD250Gb-RAM512Mb-W. Def.-AVAST-IE7-OE-Mailw-Tuneup Ut-CCl
LAPTOP:Intel Centr./Pent.M-1,73GHz-HD100Gb-RAM1024Mb-W.XP(3)-AVG
LAPTOP:Intel Centr.Duo/Intel Core 2-T5450-250Gb-RAM2048Mb-W.Vista(1)-Avg

JP-ke
Lid geworden op: 22 dec 2006, 04:13
Locatie: Deurne

22 dec 2006, 06:28

Ja anthomaka, dat woord pitbull, kan ik mij ook wel in vergelijken, dat moedeloos toezien en zitten wachten was eigenlijk niet zo bedoeld, daarom was ik ook op zoek om dit soort problemen zo veel mogelijk aan de kaak te stellen.
Heb ondertussen nog een gepeperd mailtje naar Medion NL gestuurd met hoe ik over hen denk.
Maar zal seffens nog eens naar dat nummer bellen en horen wat ze te vertellen hebben, maar straks heeft dit al meer gekost aan telefoon dan wat er gerepareerd moet worden.
Maar weet wel zeker dat die kwiet tegen mij heeft gezegd dat ze die thuis komen ophalen, en als vroeger GSC dat zei, betekende dit dat er binnen de paar uur iemand aan de deur stond en niet na een paar weken, maar zoals ik al zei ik zal straks eens horen.

Bedankt voor je reactie

Terloops anthomaka, ik ben eens gaan neuzen op de site van Kiala, maar nog Aldi nog Medion werken blijkbaar met Kiala want die staan er niet bij, en nogmaals met GSC hebben we niets meer mee te maken, dat hebben ze me ook persoonlijk gezegd in september.
Met de groetjes, JP-ke


Je bent nooit te oud om te leren!

anthomaka
Lid geworden op: 31 aug 2005, 14:22
Locatie: Erpskwerps

22 dec 2006, 06:49

1) vraag tegelijk eens of dat 070-nr. inderdaad betalend is ?Dit is voor iereen belangrijk om weten.
2) weet niet of ze NU nog met Kiala werken,maar ik heb in juni nog een herstelling(niet-pc) naar GSC-Destelbergen verzonden via Kiala
3) een goeie pitbull bijt zich vast en uit zijn ongenoegen op een vriendelijke manier,is verder poeslief(voor de show) en dan komt men meestal het verste in een snelle regeling en afhandeling.

Hou ons op de hoogte,
PC:W.XP(3)-Int.(R)Pent.(R)4-2,66GHz-120Gb-eHD250Gb-RAM512Mb-W. Def.-AVAST-IE7-OE-Mailw-Tuneup Ut-CCl
LAPTOP:Intel Centr./Pent.M-1,73GHz-HD100Gb-RAM1024Mb-W.XP(3)-AVG
LAPTOP:Intel Centr.Duo/Intel Core 2-T5450-250Gb-RAM2048Mb-W.Vista(1)-Avg

JP-ke
Lid geworden op: 22 dec 2006, 04:13
Locatie: Deurne

22 dec 2006, 08:02

Eerste evolutie,

Ten eerste is het duur betalend (€ 0,17 p/m) vervangen door een lokaal nummer 02 200 61 98.

Ten tweede wisten ze me te vertellen dat er wel iets fout gelopen zal zijn, en ze gaan een nieuwe melding doen voor het ophalen van mijn monitor, binnen de drie werkdagen zei ze (sic) daar voegde ze dan nog gemoedelijk bij, dat zal dan na Kerstdag zijn, dus met andere woorden meer dan 14 dagen om een stuk op te halen.
Mijn lieve deugd en dan mogen we onze stem niet verheffen of ze zijn op tenen getrapt.
Wat zijn onze consumentenorganisaties toch goed bezig!!! :evil:
Met de groetjes, JP-ke


Je bent nooit te oud om te leren!

JP-ke
Lid geworden op: 22 dec 2006, 04:13
Locatie: Deurne

22 dec 2006, 18:08

Tweede evolutie,

Ze hebben toch wel mijn monitor komen afhalen zeker, (subco) ik ken ze niet maar die jongen zei dat ze maar deze morgen verwittigt waren, dus mijn aandringen heeft toch al iets opgebracht.
Nu nog de hamvraag, wanneer ga ik hem terughebben?????

En allemaal nog een prettige Kerst. :?
Met de groetjes, JP-ke


Je bent nooit te oud om te leren!
Gast

06 jan 2007, 15:56

Bij GSC te Destelbergen:
Datum: 14/11/2006 diagnose: corrupted Windows wegens hackersprobleem, type PC 4404 BNL+FR, kostprijs 46 €. Verstuurd per Taxipost op 12/11/2006, kreeg die terug op 23/12/2006 en dit voor het herstellen van factory-software, voor hen een half uurke werk!
Persoonlijk heb ik de indruk dat er tegenwoordig iets mank loopt bij GSC wat vroeger niet het geval was. Meer klachten ook over de kwaliteit van de Medion apparatuur (defecten), wat je vroeger niet had.
Blijkbaar is dat een algemene trend bij alle fabrikanten van electronische apparatuur, goedkoop willen leveren en dan nog een perfecte service geven, kan dit nog? Ik betwijfel het sterk!
En ja, wie nu nog een Medion koopt, moet naar Nederland voor de service maar die beantwoorden niet eens een e-mail, wel dure telefoontjes met een hoop gezever! Ikzelf heb mijn bedenkingen voor de toekomst van Medion apparatuur.

JP-ke
Lid geworden op: 22 dec 2006, 04:13
Locatie: Deurne

07 jan 2007, 09:27

Hallo allemaal,

Voor iedereen de beste wensen voor 2007 met een goede gezondheid en zo weinig mogelijk pc problemen!

Even een korte reactie voor Lesco, zoals ik hierboven reeds melding heb gemaakt, ze hadden u moeten waarschuwen bij GSC dat ge niet meer bij hen moet/mag zijn, ze willen dit niet geweten hebben maar toch als je er naar vraagt ja dan moet het eigenlijk toch naar Nederland, ik heb dat probleem met de pc van mijn broer gehad, in september, 5 weken weg geweest, vroeger ondenkbaar!!!

Nu, er was gevraagd om melding te maken hoe het nu verder afgelopen was met mijn monitor.
Na een moeilijke start, zie vorige berichten, heb ik eergisteren een fonkelnieuwe monitor teruggekregen van Medion NL, en ik moet eerlijk toegeven met de feestdagen erbij kwam dit scenario zelfs niet in mijn dromen voor.
Dus al met al kan ik er mee leven, ze mogen alleen niet vergeten de stukken te komen ophalen!! En ik mag hopen dat ik ze voor eerst niet nodig heb. :wink:
Met de groetjes, JP-ke


Je bent nooit te oud om te leren!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

07 jan 2007, 14:32

spanky



Geregistreerd op: 6-1-2005
Woonplaats: Antwerpen 2030

Nieuw berichtGeplaatst: Zo 07 Jan 2007, 14:01 Onderwerp: filppende laptop Reageer met quote Bewerk/Verwijder dit bericht Verwijder dit bericht Bekijk het IP van deze gebruiker
In verband met het artikel zie tekst hierboven van 26/12/06 en zoals gevraagd wil ik jullie mijn ervaringen met het (M )edion ( S)ervice (C )enter in panningen meedelen . Nadat ik tel contact had gehad met het centrum waren ze akkoord dat ik de laptop zou brengen op don. 4/01/07 ondertussen had de courierdienst al contact met mij opgenomen om het toestel op te halen maar aangezien dat niet nodig was werd alles gecanceld. Op 03/01/07 kregen wij nog een brief van msc met de info over de afspraak en ook een plannetje toegestuurd!!!!!!. Dus wij op weg richting Eindhoven en verder naar Panningen het centrum ligt ongeveer 3 KM van de autostrade ( totaal 130 KM )in het industriepark op de JONH F KENNEDYLAAN 1620 ingang is echter aan de achterzijde op nNR. 233 in MSC werden wij vriendelijk onthaald door de receptioniste en na enkele min. was er al een medewerker terplaatsen om het probleem op te lossen . En inderdaad om 10 U stonden wij terug buiten na de koffie want die staat naar NL se gewoonte gratis ter beschikking !!!!!! )met een gerepareerde laptop ( namelijk de INVERTER werd vervangen zit onderaan het scherm ) en moet de stroom pieken opvangen daarom dat knipperen van de lptp . En dan terug richting Eindhoven want het was daar nog SOLDEN Hé !! en na een toffe dag terug thuis . en de lptp werkt nog steeds .DUS NIKS DAN LOF OVER HET MSC EN HUN MEDEWERKERS EN HUN AANPAK DAAR!!!!! Ons werd ook nog de raad gegeven om zo ver niet te rijden en alles GRATIS op te sturen met hun courierdienst misschien kan dit artikel ook verplaats worden naar de topic over de goede en slechte ervaringen ( hé MR. Verhaegen ,,, ) Laughing
Tot daar mijn ervaringen met de hersteldienst van DEN ALDI

Groetjes Spanky
_________________
woonplaats( noord) rand van Antwerpen 2030

ovl
Lid geworden op: 12 okt 2002, 23:03
Locatie: schelle

07 jan 2007, 17:59

is de naam van de vroeger hersteldienst,gsc dan veranderd in msc ?
Wees aandachtig, verwijder de e-mailadressen indien je een mail doorstuurt.
Gebruik "BCC" in plaats van "Aan" wanneer je een mail verstuurt aan meerdere personen
Zeg neen aan Spammers.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

07 jan 2007, 18:02


ovl
Lid geworden op: 12 okt 2002, 23:03
Locatie: schelle

07 jan 2007, 18:14

beste verhaegen, wat is de bedoeling van je link, die bij het selekteren
dezelfde tekst weegeeft als hierboven ??
Wees aandachtig, verwijder de e-mailadressen indien je een mail doorstuurt.
Gebruik "BCC" in plaats van "Aan" wanneer je een mail verstuurt aan meerdere personen
Zeg neen aan Spammers.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

07 jan 2007, 18:28

kun je dan rechtstreeks vragen aan degene die het bericht gezet heeft
die krijgt van hieruit géén mail omdat ik dat geplaatst heb , en vanuit het andere topic krijgt die wél een mail er van om je vraag
want ik wéét het antwoord niet :lol: :lol: :lol:
ben dat vergeten :oops: