BIJBEL en ARCHEOLOGIE
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Ik lees : volgens hun denken hier dan bedoeld op de schriftgeleerden. Dat zegt volgens mij al heel wat : ze geloofden meer in de kracht van de uien dan in de kracht van Jezus. Die hoop stenen bezitten voor mij geen kracht hoor. Alhoewel er in de bijbel vermeld staat als de mensen niet moesten getuigen van Jezus en het koninkrijk, de stenen het zouden verkondigen ..... en dat kan dan weer wel door archeologische overblijfselen van waar Jezus gewoond en geleefd heeft ! Zo zijn er ook stenen die getuigen tegen de evolutiejanx schreef:Weet je Bleuvelvet, ik heb ook de boeken van Jakop Lober gelezen, neen ik ben daar geen fan van hoor maar het leest wel lekker weg. En als ik jouw beantwoording leest op mijn schijven komt iets boven in mij dat doet denken aan het volgende wat ik las in JL.
Jezus vroeg om twee uien en een fles wijn om de dood lijkende meisjes , die aangespoeld waren, weer op te wekken. Ook waren er Joodse schriftgeleerden aanwezig en die keken met belangstelling hoe Jezus dit zou aanpakken. Jezus nam de uien en legde dat op de borst van de meisjes en zei... sta op. Jandorie er kwam leven in de lichaampjes en jezus zei laat ze wat wijn drinken om te sterken.
Toen liep Jezus met z'n aanhang weer door en de schriftgeleerden bleven achter om de uien te bestuderen die het wonder hadden verricht volgens hun denken.
Over Jacob Lorber weet ik niet veel. Misschien schreef die wel goede dingen, maar het is altijd opletten geblazen met mediums en spiritisme.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Ze bedoelt de stenen tafelen van Mozes.martien55 schreef:?????????Vertel. WELKE stenen?bluevelvet schreef: Zo zijn er ook stenen die getuigen tegen de evolutie
Wie bewaakt de bewakers.
-
Had dit maar even terloops gemeld en ga hier niet verder op ingaan,martien55 schreef:?????????bluevelvet schreef: Zo zijn er ook stenen die getuigen tegen de evolutie
Vertel. WELKE stenen?
Daar hebben we het al over gehad in een ander topic.
-
Jeruzalem telde veel bassins. Tot de 19e eeuw was er nog altijd geen archeologisch bewijs voor de poel (of bad) van Betzada of Bethsaïda.
Maar toen ontdekten archeologen, 13 meter onder de grond, een poel met vijf zuilengangen, en een omliggend gebied dat perfect voldoet aan de beschrijving van Johannes.
Zoals al meerdere keren geschreven en verteld dachten sceptici dat dit deel beschreven in Johannes 5:2 later door iemand toegevoegd werd die er geen ooggetuige van was en geen kennis had over Jeruzalen of over dit bad. Johannes situeert dit bad 'bij de schaapspoort' waar Jezus een kreupele man genas. Deze poort stond ten noorden van de Tempelberg.
Tegenwoordig bestaat er geen twijfel dat archeologen het feitelijke Bad van Betzata hebben blootgelegd.
De 'koperen rol' van Qumran, (vóór 70 n.Chr), spreekt van Bet-Esdatajin, wat 'huis van de twee baden' betekent. Juist in deze omgeving zijn de resten van twee baden gevonden.

(Foto uit: http://www.allaboutarchaeology.org/dutc ... ta-faq.htm)
Maar toen ontdekten archeologen, 13 meter onder de grond, een poel met vijf zuilengangen, en een omliggend gebied dat perfect voldoet aan de beschrijving van Johannes.
Zoals al meerdere keren geschreven en verteld dachten sceptici dat dit deel beschreven in Johannes 5:2 later door iemand toegevoegd werd die er geen ooggetuige van was en geen kennis had over Jeruzalen of over dit bad. Johannes situeert dit bad 'bij de schaapspoort' waar Jezus een kreupele man genas. Deze poort stond ten noorden van de Tempelberg.
Tegenwoordig bestaat er geen twijfel dat archeologen het feitelijke Bad van Betzata hebben blootgelegd.
De 'koperen rol' van Qumran, (vóór 70 n.Chr), spreekt van Bet-Esdatajin, wat 'huis van de twee baden' betekent. Juist in deze omgeving zijn de resten van twee baden gevonden.

(Foto uit: http://www.allaboutarchaeology.org/dutc ... ta-faq.htm)
-
martien55 - Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28
Wat is dat nou? Een onjuiste opmerking maken en als ik daar dan op reageer roepen dat je er verder niet op in gaat?bluevelvet schreef:Had dit maar even terloops gemeld en ga hier niet verder op ingaan,martien55 schreef:?????????bluevelvet schreef: Zo zijn er ook stenen die getuigen tegen de evolutie
Vertel. WELKE stenen?
Daar hebben we het al over gehad in een ander topic.
Ja zo kan ik het ook.
Er is bewezen dat evolutie bestaat, evenals soortvorming en de ouderdom van de aarde is 4.5 miljard jaar.
Er heeft nooit een wereldwijde vloed plaatsgevonden. De regenboog bestaat zolang het regent EN de zon schijnt.
Evolution is a fact of life. Deal with it.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ja ... en wat dacht je van het is altijd opletten geblazen wat de bijbelschrijvers neer schrijven? En zo blijven we gewoon aan het hakkentakken.Bleuvelvet schreef:Over Jacob Lorber weet ik niet veel. Misschien schreef die wel goede dingen, maar het is altijd opletten geblazen met mediums en spiritisme.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
In Astralië begint het er toch een beetje op te lijken.Martien schreef:Er heeft nooit een wereldwijde vloed plaatsgevonden.
Dit zal voor alle bijbel gelovers een opsteker zijn of dat men gaat inzien dat zoiets, in die trant en dan heftiger, als een wereldomvattend gebeuren is opgevoerd wegens het verminken en aandikken van zeer oude overleveringen. Ik kan mij voorstellen dat de mensen die dit allemaal nu mee maken kunnen denken dat de wereld aan het verdrinken is.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Zeer juist Janx . De mensen die dit meemaken gaan dit nog jaren vertellen aan hun nazaten. En die moeten niet overdrijven, het is zo al erg genoeg. Het is ook een echte vloed, maar niet wereldwijd, alhoewel er de laatste tijd op meerdere plaatsen wel wat plaatsvond .janx schreef:In Astralië begint het er toch een beetje op te lijken.Martien schreef:Er heeft nooit een wereldwijde vloed plaatsgevonden.
Dit zal voor alle bijbel gelovers een opsteker zijn of dat men gaat inzien dat zoiets, in die trant en dan heftiger, als een wereldomvattend gebeuren is opgevoerd wegens het verminken en aandikken van zeer oude overleveringen. Ik kan mij voorstellen dat de mensen die dit allemaal nu mee maken kunnen denken dat de wereld aan het verdrinken is.
In bijbelse tijden kon men NOOIT weten hoever het water alles had overspoeld . Ze kenden bv Amerika niet eens, of Australie ....
BV tracht altijd de authenticiteit van de bijbel te verklaren door archeologische vondsten. Die perfect waar kunnen zijn .
Maar het is juist door de gegevens + de fantasie die erbij komt dat zulk boek heel verwarrend is.
Schrijf sprookjes en waarheid in één boek en het wordt een onontwarbaar kluwen.
Misschien ziet BV door de recente gebeurtenissen wat klaarder : gewoon een natuurfenomeen waar god nog klein pierke de hand in heeft.
-
Men heeft God niet uit de natuur verklaart ! Uit wat geschreven is in de bijbel leerde men God niet kennen door 'natuurfenomenen' maar als een sprekende God tegen Adam, Abraham, Noach, Jacob , enz...... Hij heeft zich geopenbaard als sprekende God aan de mens en pas veel later in het tweede of derde stadium geloof is men God beginnen te verklaren in de natuur = natuurgeloof !Reini schreef:
Misschien ziet BV door de recente gebeurtenissen wat klaarder : gewoon een natuurfenomeen waar god nog klein pierke de hand in heeft.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Bv tikte heel gevat :
Hij heeft zich geopenbaard als sprekende God aan de mens en pas veel later in het tweede of derde stadium geloof is men God beginnen te verklaren in de natuur = natuurgeloof !
Probleem is dat jij en anderen nog steeds in bijbelse tijd leven en geloven in de persoon God, die niemand ooit zag of hoorde, behalve misschien diegenen die anderen wat graag iets op de mouw speldden en daaruit macht wisten te puren.
Dat lukt minder en minder: de wetenschap verklaarde en bewees zowat alles als natuurverchijnselen . Vroeg of laat valt je euro hoor.
Ps. Zelfs als je zou geloven dat uw god een geest is, kan hij niet spreken, vermits geen stembanden . Het blijft moeilijk, niet ?
Hij heeft zich geopenbaard als sprekende God aan de mens en pas veel later in het tweede of derde stadium geloof is men God beginnen te verklaren in de natuur = natuurgeloof !
Probleem is dat jij en anderen nog steeds in bijbelse tijd leven en geloven in de persoon God, die niemand ooit zag of hoorde, behalve misschien diegenen die anderen wat graag iets op de mouw speldden en daaruit macht wisten te puren.
Dat lukt minder en minder: de wetenschap verklaarde en bewees zowat alles als natuurverchijnselen . Vroeg of laat valt je euro hoor.
Ps. Zelfs als je zou geloven dat uw god een geest is, kan hij niet spreken, vermits geen stembanden . Het blijft moeilijk, niet ?
-
Zal ik jouw eens wat vertellen wat je zal verbijsteren.bluevelvet schreef:Men heeft God niet uit de natuur verklaart ! Uit wat geschreven is in de bijbel leerde men God niet kennen door 'natuurfenomenen' maar als een sprekende God tegen Adam, Abraham, Noach, Jacob , enz...... Hij heeft zich geopenbaard als sprekende God aan de mens en pas veel later in het tweede of derde stadium geloof is men God beginnen te verklaren in de natuur = natuurgeloof !
Jij bent huiverig voor mediums als ik het goed heb. Die sprekende God waar je het over hebt betreffende Abramham, Noach, Jacob, enz.... is een intentiteit vanuit een andere leefruimte. Abraham,Noach, Jacob en alle andere profeten waren gevoelige mensen die we nu als mediums zouden benoemen.
God zelf heeft nog nooit een woord gesproken omdat het het leven zelf is. Maar gelijk als een radio ontvanger vele zenders wegens een diversiteit in frequenties kan ontvangen is ook de mens instaat om een diversiteit aan gevoelens te ontvangen afhankelijk waar deze gevoelsleven op afgestemd is. En reken maar dat er vele intentiteitszenders bestaan allen met verschillende programma's met de bedoeling om een zo'n groot mogelijk luisterdichtheid te bereiken. Heb dit al ooit eens overwogen? Zo zie je maar dat vele zaken niet zijn zoals we denken dat ze zijn.
-
Jouw "theorie" over een sprekende God kan mij niet bekoren. In de tijd van de aartsvaders bestonden er ook al mediums of helderzienden. God verbood het om contact te hebben met hen, het waren slechte geesten, en die bestaan nu nog altijd. Op die frekwenties stem ik liever niet afjanx schreef:Zal ik jouw eens wat vertellen wat je zal verbijsteren.bluevelvet schreef:Men heeft God niet uit de natuur verklaart ! Uit wat geschreven is in de bijbel leerde men God niet kennen door 'natuurfenomenen' maar als een sprekende God tegen Adam, Abraham, Noach, Jacob , enz...... Hij heeft zich geopenbaard als sprekende God aan de mens en pas veel later in het tweede of derde stadium geloof is men God beginnen te verklaren in de natuur = natuurgeloof !
Jij bent huiverig voor mediums als ik het goed heb. Die sprekende God waar je het over hebt betreffende Abramham, Noach, Jacob, enz.... is een intentiteit vanuit een andere leefruimte. Abraham,Noach, Jacob en alle andere profeten waren gevoelige mensen die we nu als mediums zouden benoemen.
God zelf heeft nog nooit een woord gesproken omdat het het leven zelf is. Maar gelijk als een radio ontvanger vele zenders wegens een diversiteit in frequenties kan ontvangen is ook de mens instaat om een diversiteit aan gevoelens te ontvangen afhankelijk waar deze gevoelsleven op afgestemd is. En reken maar dat er vele intentiteitszenders bestaan allen met verschillende programma's met de bedoeling om een zo'n groot mogelijk luisterdichtheid te bereiken. Heb dit al ooit eens overwogen? Zo zie je maar dat vele zaken niet zijn zoals we denken dat ze zijn.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
bluevelvet schreef:Jouw "theorie" over een sprekende God kan mij niet bekoren. In de tijd van de aartsvaders bestonden er ook al mediums of helderzienden. God verbood het om contact te hebben met hen, het waren slechte geesten, en die bestaan nu nog altijd. Op die frekwenties stem ik liever niet afjanx schreef:Zal ik jouw eens wat vertellen wat je zal verbijsteren.bluevelvet schreef:Men heeft God niet uit de natuur verklaart ! Uit wat geschreven is in de bijbel leerde men God niet kennen door 'natuurfenomenen' maar als een sprekende God tegen Adam, Abraham, Noach, Jacob , enz...... Hij heeft zich geopenbaard als sprekende God aan de mens en pas veel later in het tweede of derde stadium geloof is men God beginnen te verklaren in de natuur = natuurgeloof !
Wie bewaakt de bewakers.