Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

Silver Wolf

10 dec 2013, 06:39

Hieronder een bericht geschreven door "Tacticus" in het jaar 116 (AD)
"Auctor nominis eius Christus Tibero imperitante per procuratorem Pontium Pilatum supplicio adfectus erat; repressaque in praesens exitiablilis superstitio rursum erumpebat, non modo per Iudaeam, originem eius mali, sed per urbem etiam, quo cuncta undique atrocia aut pudenda confluunt celebranturque"

:roll: Hier wordt verwezen naar de onrustokers die die zogenaamde "Christus" zou opgeruid hebben
(= opgezet tegen de Romeinen)

"Suetonius" schreef dan o.a. weer hetvolgende...

.../...Iudaeos impulsore Chresto assidue tumultuantes Roma expulit.

Dus over de verbanning uit Rome - door "Claudius"- van ene "Chresto" omdat hij onrust stookte in Rome.

"Chresto of Christus" ...als 't kind maar een naam heeft, maar het lijkt logisch dat de JODEN die figuur zijn gaan ophemelen, omdat zij niet direct goede vrienden waren met de Romeinen.
Tenminste een bepaalde afscheuring binnen de Joodse religie, want de "non-believers" hebben hard geroepen om die man, die zichzelf als Messias had uitgeroepen aan 't kruis te laten spijkeren.

Nu, ja dit is allicht OFF-topic, maar nu Nelson Mandela is overleden, wordt van een ex-terrorist (van het ANC) ineens ook een soort half-god gemaakt.
Het is de macht van de media en dat is dus het soort van ophemelen, dat al die bijbelse en andere geschriften in hun tijd ook hebben geprobeerd.
Dat sommigen nu nog op die kar blijven springen, is het zichzelf een podium verwerven, door zich achter een resem hersenspinsels te scharen. :wink:

sw

socrates

10 dec 2013, 11:17

Met het huidge slechte onderhoud van onze wegen, is een kar als podium niet bepaald een stabiele basis. Als die kar bovendien volop in beweging is zoals bv. N-VA nu, dan kunnen er wel eens een aantal springers afvallen. Of mogelijk gaat de kar dan ten onder aan het "domme" eigen gewicht.

Is daarover al eens vóór-gedacht ? :wink:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Silver Wolf

10 dec 2013, 11:37

socrates schreef:Met het huidge slechte onderhoud van onze wegen, is een kar als podium niet bepaald een stabiele basis. Als die kar bovendien volop in beweging is zoals bv. N-VA nu, dan kunnen er wel eens een aantal springers afvallen. Of mogelijk gaat de kar dan ten onder aan het "domme" eigen gewicht.
Is daarover al eens vóór-gedacht ? :wink:
Of dit :roll: nog ON-topic is wil ik me niet eens afvragen.
Want ik durf ook al eens een scheve schaats rijden. :wink:
Maar zonder enige stellingname over de - nog maar eens gedoodverfde - partij "numero uno", durf ik toch opmerken, dat er nagenoeg geen enkele topic het daglicht ziet, of er volgt vroeg of laat een (negatieve) verwijzing naar N-VA.

Die zullen er wel blij mee zijn, want
(quote)
slechte reclame is ook reclame.

sw :lol:

Silver Wolf

10 dec 2013, 11:44

NA-denken... :idea:

Dus ON-topic :?:

- Er zijn mensen, die zelf durven nadenken.
- Er zijn mensen die denken, dat anderen niet kunnen nadenken.
En die dan denken, dat zij in die anderen hun plaats moeten nadenken.
- En tenslotte zijn er mensen, die misbruik maken van diegenen, die zelf niet (durven, kunnen of willen) nadenken en hen dan voorgekauwde onzin voorschotelen.

SMAKELIJK :!:

sw

socrates

10 dec 2013, 11:57

Silver Wolf schreef:NA-denken... :idea:

Dus ON-topic :?:

- Er zijn mensen, die zelf durven nadenken.
- Er zijn mensen die denken, dat anderen niet kunnen nadenken.
En die dan denken, dat zij in die anderen hun plaats moeten nadenken.
- En tenslotte zijn er mensen, die misbruik maken van diegenen, die zelf niet (durven, kunnen of willen) nadenken en hen dan voorgekauwde onzin voorschotelen.

SMAKELIJK :!:

sw
voorgekauwde onzin is nu inderdaad volop schering en inslag in alle media.
Omwille van de formulering van de titel van dit topic is het haast niet mogelijk Off-topic te gaan. Elk product van denken, voor of na, is hier toch het onderwerp?

Silver Wolf

10 dec 2013, 14:46

Afbeelding :roll: Daar ga ik eens over (na)denken :!:

socrates

10 dec 2013, 15:29

Heet u toevallig Rodin ? Of is het misschien Robin zoals in Hood ? :wink:

Silver Wolf

10 dec 2013, 16:39

socrates schreef:Heet u toevallig Rodin ? Of is het misschien Robin zoals in Hood ? :wink:
AfbeeldingHIER :roll: een recente foto, maar wel incognito :!:
Door dat snorretje en die pluim op m'n hoed. :?

En om toch ON-topic te blijven...
"Denk daar maar eens diep over na..."

sw

socrates

10 dec 2013, 17:09

Na zorgvuldig denkwerk kom ik tot de conclusie dat het hier gaat om het allereerste machingeweer. Het ding is waarschijnlijk van Duitse makelij want het is bedoeld om zo efficiënt mogelijk, zoveel mogelijk prooien of vijanden te doden met zo weinig mogelijk energieverbruik. Zeer up to date.
Fazal

10 jan 2014, 18:57

Om na te denken.

Zuid-Afrikaanse predikant doet volgelingen gras eten.

Geef zulke mensen azijn te drinken, om zgz hun zonden te verbranden ..., ze zullen het ook doen!

ebenhaezer

13 jan 2014, 11:13

Lieve Redpoppy , daar je de Topic van Werewoef afgesloten hebt , en ik graag nog op jouw posting wilde antwoorden , doe ik dat dan maar even hier .
Wat ik over Paulus schreef , was enkel een voorbeeld om aan te tonen dat er meer gevallen zijn die bewijzen , dat goede daden vaak aangevallen worden ; meer was dat niet , en dus ook geen ' afdwalen ' .
Ook het Christendom is een ' overtuiging ' , als je dat zo wilt stellen . Boeddhisme wordt gewoon gerekend onder de zovele Religieën , dacht ik toch !
Dat laatste berichtje van Fazal hierboven , is wellicht ook een ' vals kranten bericht ' , ik moet dus wel oppassen of ook mijn Topic wordt afgesloten , toch ook even om na te denken ! Hoeveel berichtgevingen in kranten , bladen en zelfs Nieuwsberichten zijn echt betrouwbaar , en wie zal dat beoordelen ?
Toch bedankt voor je reactie , en veel liefs , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf

13 jan 2014, 17:49

ebenhaezer schreef:Lieve Redpoppy , daar je de Topic van Werewoef afgesloten hebt , en ik graag nog op jouw posting wilde antwoorden , doe ik dat dan maar even hier .
Wat ik over Paulus schreef , was enkel een voorbeeld om aan te tonen dat er meer gevallen zijn die bewijzen , dat goede daden vaak aangevallen worden ; meer was dat niet , en dus ook geen ' afdwalen ' .
Ook het Christendom is een ' overtuiging ' , als je dat zo wilt stellen . Boeddhisme wordt gewoon gerekend onder de zovele Religieën , dacht ik toch !Dat laatste berichtje van Fazal hierboven , is wellicht ook een ' vals kranten bericht ' , ik moet dus wel oppassen of ook mijn Topic wordt afgesloten , toch ook even om na te denken ! Hoeveel berichtgevingen in kranten , bladen en zelfs Nieuwsberichten zijn echt betrouwbaar , en wie zal dat beoordelen ?
Het Boeddhisme is één der (meerdere) Oosterse filosofieën.
In het Oosten wordt wel geen onderscheid gemaakt tussen filosofie en religie, zodat enige verwarring niet is uitgesloten.
Ps.: Het Christendom, dat bij de Joodse religie is gaan spieken is ook bij de Boeddhisten te rade geweest.
O.a. "zo sterk geloven dat men over water kan lopen" komt ook in de geschriften van "Gautama Boeddha" voor.

sw

fotofant

13 jan 2014, 22:40

Zoals dikwijls het geval is, en dan vooral in het oosten !!! , heeft men iemand die nadenkt ... een filosofie of een levensvisie ontwikkelt ... daarover praat... anderen voelen zich "onderwezen" en beschouwen zich als leerlingen, ... volgen de door hen het tot "meester" uitgeroepen persoon. Nog wat later zeggen een paar mensen "er was eens ...." en die heeft dit en dat gezegd, men begint de herinnerde verhalen op te schrijven, al dan niet met een draai om de eigen idee naar voor te brengen onder de mom van iemand anders woorden. Nog later wordt die bewuste persoon verheven tot de "goddelijke status" en de oorspronkelijke filosofie en/of levensvisie wordt gekoppeld aan rituelen en zo ontstaat er een dienst aan die tot god verheven persoon. En daarna volgt er een eeuwig "welles nietes" spelleke. Bij de oorspronkelijke idee worden plaatselijke religies bijgesleurd en regels toegevoegd ten dienste van eigen macht.
Dat was het lot o.a. van degene die men de historische Christus noemde, maar ook van "Gautama Shakiamouni" de historische Boeddha, van Lao Tze, aan wie de taoistische filosofie toegeschreven wordt, van Kung Fu Tze (hier gekend onder de naam van Confucius) en nog van een paar anderen.
Dit is ook de reden waarom filosofie en religie vaak door elkaar gehaald worden door mensen die niet het ganse verhaal kennen.
Pas dus maar op als je teveel gaat nadenken wie weet .... :wink:
Groetjes
Fotofant :P
elk moment is belangrijk

Silver Wolf

14 jan 2014, 07:06

Afbeelding

Tijdens zowat 7 jaren verblijf in het Verre Oosten, heb ik o.a. de geldverspilling gezien, die ontelbare prachtige tempels opeisen. Terwijl de welgestelden de grootste bijdragen leveren, staat de armere sterveling toch ook in de rij. Al was het maar om enkele wierrookstokjes of kaarsjes te branden of wat bladgoud op een Boeddhabeeld te wrijven.

Wat ik wel heb onthouden als positieve invalshoek van de Boeddhistische filosofie is het mededogen met de minder bedeelden. En die wordt wel iets geschonken (om zélf het eigen karma te verhogen), maar niemand voelt zich schuldig voor de ongelijkheid en gaat ervan uit dat de sukkelaars gewoon nog enkele trappen hogerop moeten, om via de 7 treden in het Nirwana te belanden.

Als men echter de basis neemt waarmee "Siddhartha Gautama Shakiyamuni" zich ging afvragen waarom de mens ongelukkig was en daarbij concludeerde dat het "de eeuwige dorst en honger was, naar het verwerven van steeds meer bezit", lijkt daar wel iets in te zitten.
In zijn sporen zijn eerst enkele volgelingen ook sober gaan leven en beginnen filosoferen, maar helaas zijn anderen nadien, weelde en luxe beginnen vergaren op de kap van de naïeve nalopers.
(Net zoals in wat dan eender welke religie doet)

DAAR mag dus even over nagedacht worden...!?

sw

ebenhaezer

15 jan 2014, 15:38

Silver Wolf schreef:
ebenhaezer schreef:Lieve Redpoppy , daar je de Topic van Werewoef afgesloten hebt , en ik graag nog op jouw posting wilde antwoorden , doe ik dat dan maar even hier .
Ook het Christendom is een ' overtuiging ' , als je dat zo wilt stellen . Boeddhisme wordt gewoon gerekend onder de zovele Religieën , dacht ik toch !Dat laatste berichtje van Fazal hierboven , is wellicht ook een ' vals kranten bericht ' , ik moet dus wel oppassen of ook mijn Topic wordt afgesloten , toch ook even om na te denken ! Hoeveel berichtgevingen in kranten , bladen en zelfs Nieuwsberichten zijn echt betrouwbaar , en wie zal dat beoordelen ?
Het Boeddhisme is één der (meerdere) Oosterse filosofieën.
In het Oosten wordt wel geen onderscheid gemaakt tussen filosofie en religie, zodat enige verwarring niet is uitgesloten.
Ps.: Het Christendom, dat bij de Joodse religie is gaan spieken is ook bij de Boeddhisten te rade geweest.
O.a. "zo sterk geloven dat men over water kan lopen" komt ook in de geschriften van "Gautama Boeddha" voor.

sw

Zo SILVER WOLF , ik heb er over nagedacht, en vroeg mij af , of jij daarbij stond als er werd ' gespiekt ' ? 't Kon net omgekeerd zijn hé !
Het christendom is ontstaan in de eeuwen na Christus , het N.T. is de geschiedenis er van , en veel er van werd reeds voorzegd in het O.T.
Heel die spiekgeschiedenis is alleen ontstaan door veronderstellingen en beschuldegingen , meer is dat niet !
Hecht geloof aan wat je zeker weet , en denk daar over na lieve jongen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .