MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef

21 nov 2010, 00:38

Vandaag zondag vieren de gelovigen het feest van Maria Opdracht in de Tempel .

Vandaar deze web-link naar het grootse schilderij van Titian :

- http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... titian.JPG

Nog een mooie zondag van

werewoef
AMEN en AUM
Gast

21 nov 2010, 09:22

werewoef schreef:Vandaag zondag vieren de gelovigen het feest van Maria Opdracht in de Tempel .

Vandaar deze web-link naar het grootse schilderij van Titian :

- http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... titian.JPG

Nog een mooie zondag van

werewoef
Van Grote Verbeelding gesproken. Straks gaat ge dat nog geloven ook. Uitspraken van een nog levende bisschop is dan weer volgens u fantasie he WW, maar volksverhaaltjes gaan er dan weer gretig in bij u . Te schijtig om zelf eens op de site van het bisdom Mechelen navraag te doen ? Iemand vals beschuldigen past bij geloofspsychoten zo te zien.
Gast

21 nov 2010, 09:53

WW:
De Kardinaal zou, volgens jou dan een hernieuwd N.T uitgevonden hebben ? Surtout als je weet dat het celibaat is gestoeld op de ongehuwde staat van Jezus .
En dan zou ge ook moeten weten dat het celibaat pas eeuwen later door de bende van Rome is uitgevonden!! Alle apostelen waren anders wel gehuwd he WW, of staat dat niet in uw bidprentjesboek ? En ge moet mij dan eens uitleggen waarom Jezus niet zou gehuwd zijn. Is daar iets mis mee ? Wat heeft dat in godsnaam te maken met het christendom. Ik heb soms de indruk hier met paterkes en nonnekes bezig ben.

Choerrel

21 nov 2010, 10:04

Is er nu nog iets dat meer tegen de natuur is dan het celibaat? En die pastoors die huwelijksmoraal prediken, waar halen die hun ervaring vandaan? Waren de apostelen ook niet gehuwd?
Het celibaat is een uitvinding van de latere kerk en in de eerste plaats bedoeld om het geld bij hun te houden.
Bij een pastoor kriebelt het ook af en toe wel eens hoor!

werewoef

21 nov 2010, 19:10

Wat in godsername hebben deze reacties te maken met mijn link over een meesterwerk , schilderij over de opdracht van Maria Opdracht , een feestdag van de Heilige Maagd die we vandaag vieren ?
Wat uitspraken van een bisschop betreft; ik , werewoef ben een van de eerst die daarover een topic heeft geplaatst !

Ik heb dit schilderij van Titian special gekozen omdat de gedaante van de jonge Maria helemaal omhuld is van een gouden aureool . Symbool van heiligheid .

Maar ach, jullie twee hebben alvast deze link niet opengedaan .Als jullie getweeen HIER maar wat kunnen bazelen , want op een ander topic in dit forum reageert al lange tijd geen kat meer op jullie rancuneus gebeuzel .

Wat de burgelijke staat aangaat van Jezus Christus zie ik jullie twee , niettemin, graag op de daar voorhande topics .

Werewoef
AMEN en AUM
Gast

21 nov 2010, 19:31

werewoef schreef:Wat in godsername hebben deze reacties te maken met mijn link over een meesterwerk , schilderij over de opdracht van Maria Opdracht , een feestdag van de Heilige Maagd die we vandaag vieren ?
Wat uitspraken van een bisschop betreft; ik , werewoef ben een van de eerst die daarover een topic heeft geplaatst !

Ik heb dit schilderij van Titian special gekozen omdat de gedaante van de jonge Maria helemaal omhuld is van een gouden aureool . Symbool van heiligheid .

Maar ach, jullie twee hebben alvast deze link niet opengedaan .Als jullie getweeen HIER maar wat kunnen bazelen , want op een ander topic in dit forum reageert al lange tijd geen kat meer op jullie rancuneus gebeuzel .

Wat de burgelijke staat aangaat van Jezus Christus zie ik jullie twee , niettemin, graag op de daar voorhande topics .

Werewoef
Ten eerste; ik heb die link wél bekeken.
Ten tweede; als er eentje is die hier wat uit zijn nek zit te lullen bent u het wel.
Ten derde; als ik schilderijen wil bekijken doe ik dat in de musea.
Ten vierde; ik heb niks aan uw obsessieve adoratie voor de moeder van Jezus of ge zou een buschauffeur op Malta moeten zijn.
Ten vijfde; hebt ge ondertussen al navraag gedaan op het bisdom omtrent de uitspraak van Danneels ? Ge weet wel he.

Reini

21 nov 2010, 19:49

WW , weet ge soms ook wie model heeft gestaan voor dat schilderij ?
Zijzelf kan het nooit geweest zijn : niemand zag haar ooit .
Ik zeg het er maar duidelijk bij , of ge snapt het misschien niet .

werewoef

27 nov 2010, 00:56

Vandaag, zaterdag, vieren de gelovigen het feest van :

Onze Lieve Vrouwe van de Wonderbaarlijke Medaille

Zoals gewoonlijk ben ik op zoek gegaan naar links in dit verband met deze historiek :

- http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... aille.html

In de volgende link heb ik een nog nooit geziene foto ontdekt van de H. Jacinta gedragen in de armen van een soldaat .

- http://www.trinity.la/fatimahl.htm

En tot slot heb ik een nieuwe Heilige mogen tegenkomen, die ik eerder niet kende, namelijk de H.Consolata Betrone ( 1934 )

- http://www.bloggen.be/levend_geloof5/ar ... ?ID=293221

a.u.b-mvg-werewoef
AMEN en AUM
Gast

27 nov 2010, 07:39

werewoef schreef:Vandaag, zaterdag, vieren de gelovigen het feest van :

Onze Lieve Vrouwe van de Wonderbaarlijke Medaille

Zoals gewoonlijk ben ik op zoek gegaan naar links in dit verband met deze historiek :

- http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... aille.html

In de volgende link heb ik een nog nooit geziene foto ontdekt van de H. Jacinta gedragen in de armen van een soldaat .

- http://www.trinity.la/fatimahl.htm

En tot slot heb ik een nieuwe Heilige mogen tegenkomen, die ik eerder niet kende, namelijk de H.Consolata Betrone ( 1934 )

- http://www.bloggen.be/levend_geloof5/ar ... ?ID=293221

a.u.b-mvg-werewoef
Hoe verzinnen ze het toch he WW ? :roll: Onslievevraa van't schappelierken. Schoon he ? :lol:

Clausewitz

27 nov 2010, 10:26

WW:
Het is een mirakel op zich, dat door de eeuwen heen, de grote schilders bezielende en begeesterende werken hebben gemaakt over het leven van de Moeder Gods . Vanwaar kwam deze Muze ..??
De schilders en beeldhouwers maakten wat goed verkocht en de Kerk was zeer rijk maar betaalde zoals gewoonlijk slecht en dan nog met het geld van de kleine kudde.Soms zelfs met aflaten.Sentimentele kitschprentjes verkopen nog altijd zeer goed aan gelovige bedevaarders.
Wie bewaakt de bewakers.

werewoef

29 nov 2010, 01:00

Vandaag, maandag, 29 november herdenken de devote gelovigen van Maria Haar verschijning in BEAURAING ( Belgie)

Het waren 5 zieners ( waaronder eentje nog zou van in leven zijn , juist zoals Mariette Béco in Banneux , in elk geval volgens mijn laatste navraging ) .

Deze 5 kinderen beschrijven Maria als de Dame met het stralende gouden Hart .

Heel goed om weten is dat de verschijning van Beauraing eerder was dan deze van Banneux ... Beauraing op 29 november 1932
------------------ Banneux op 15 januari 1933

Het waren twee verschillende boodschappen van de H. Moeder van God .

- http://www.jongerlo.org/geloofsvorming/ ... uraing.htm

Vervolgens heb ik via dit grasduinen op de WWW deze uitzonderlijke video-film gevonden van al de fotos van de H. Bernadette van Lourdes .

Heel mooi om te bekijken :

- http://www.youtube.com/watch?v=Hm7lYlNG ... ded#at=112

a.u.b -groeten van werewoef
AMEN en AUM
Gast

29 nov 2010, 09:21

werewoef schreef:
Armandine, hier moet ik je tegenspreken als je komt te zeggen dat dit forum van religie geen forum is om oorlog te voeren tegen een bepaald geloof .

Als je nu b.v miin topic neemt over Maria, de Moeder van de Heer en je kan nagaan hoeveel smadelijke, sarcastische zakens er n al die jaren werden geschreven ( tot een afbeelding van een strop en een hondenreet eraan toe , tot en met een sluiting van het forum, wegens tè ) dan kan ik je gerust vertellen dat er hier wel degelijk een hetze met veel heisa wordt gevoerd .

Hier komen vertellen dat er niks aan de hand is, is bijlange niet waar, hoor ..
Talisman schreef
WW, betreft de topic DIE U HEBT OPGESTART, maar niet je privaat kapelletje is, ook dit valt onder het discussieforum. Meermaals heb ik goed onderbouwde informatie gegeven betreft dit, laten we zeggen, historisch figuur. Maar telkens gaat u elke discussie uit de weg en komt steeds maar weer aanzetten met de katholieke versie en bijhorende feestdagen en heiligenprentjes. Als dit sarcasme opwekt ligt het enkel en alleen aan uzelf. Zelfs binnen het christendom is de 'Maria-figuur' omstreden en niet enkel door niet-christenen. De provocatie komt enkel van uw kant door uw houding en gemis aan respect voor andersdenkenden. Kom dus hier niet zeuren aub.
Ik heb dit eventjes naar hier verplaatst. Hier kan ik me bij Talisman aansluiten WW.
Een discutieforum is ook geen belijdingsforum of devotieforum. Aankondigingen zoals hierboven horen mijn inziens eerder thuis op een blog.

werewoef

29 nov 2010, 19:34

Armandine, sinds wanneer is Talisman jouw spreekbuis geworden ? Ik heb mijn forum als een voorbeeld genoemd . Je kan de sneren naar andere gelovigen toch moeilijk ontkennen . :idea: Ik denk maar aan mensen zoals Ebenhauser, Siguis, Henriette en anderen . Er zijn hier honderden voorbeelden van . Ik kan nu de methode van ene Clausewith gebruiken om die hier via profiel (en zie alles wat de anderen geschreven hebben) neer te poten . Dat is niet mijn stijl . Ik herhaal nogmaals dat hier bijwijlen wel degelijk een oorlogje opgevoerd wordt of tenminste een hetze tegen iets of iemand wordt ingezet .

Ik ga zelfs zo ver om te beweren dat de sneren en verwijten andere mensen afschrikken om op dit forum zelf iets te plaatsen of op een topic te reageren .
En denk nu niet dat ik de enige ben met deze gedachte . :idea:

MVG-Werewoef
AMEN en AUM
Gast

29 nov 2010, 19:59

En hoe zit het met uw onderzoek naar mijn vermeende gefantseerde uitspraken door Danneels, Werewoef ? Ge ging dat toch eens onderzoeken he ? Als het niet in uw kapelleke past zijn het leugenaars en onruststokers volgens onze WW, stichter en bewaker van deze topic. Vergeet de gids niet bij het verlaten van dit heiligdom.
Kijk, het probleem is om het voeren van een ernstig gesprek, men een ernstige gesprekspartner moet vinden.... niet eenvoudig hier. Nee, ... niet eenvoudig.

Clausewitz

29 nov 2010, 20:06

WW:
Heel goed om weten is dat de verschijning van Beauraing eerder was dan deze van Banneux ... Beauraing op 29 november 1932
Banneux op 15 januari 1933
Wat een toeval zo kort na mekaar!Daarmee hadden de twee dorpen elk een leuke bron van inkomsten.Zijn er ook twee genezende bronnen WW ?
Wie bewaakt de bewakers.