Het karakter van Schepper God .
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Hij moet wél ontgoocheld zijn in DE mens..... en ja dat zijn wij vaak ook :Zondervrees schreef:'Verlangen' is bovendien het bewijs dat je iets mist, anders zou je er niet naar verlangen. Dat de god van ebenaezer een verlangen kent, duidt erop dat deze god wat mist, dus niet volmaakt is. En dus eigenlijk geen god kan zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=OatiEUxgkZg
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Verlangen is willen, maar willen is twee.
Het 'verlangen' van God naar de mens toe is één ding, maar als de mens zelf niet verlangt naar God kan dat verlangen niet ingevuld worden ! Deze die niet in Hem willen geloven zijn zo vrij Hem te weerstaan, maar aan Zijn besluiten kan niemand iets veranderen. Dit wil zeggen dat God verlangt (zou willen) dat wij tot Hem komen en Hem aanbidden, maar deze die geen gehoor geven aan dat verlangen kunnen Hem niet van Zijn besluiten (Zijn wil) doen afzien. Gods verlangen (WIL) is dat allen gered worden, maar de goddelozen zal (besluit) Hij van de aarde wegrukken. Aan zijn besluit (wil) kan de mens niet weerstaan. !
Zo zijn er veel voorbeelden in het O.T. waar God 'gewillig' was maar het volk of de Israëlieten weigerden God 'gewillig' te zijn. De toorn van God was dan niet tegen te houden en velen kwamen om. Dit moet ons tot voorbeeld dienen. Als de mens niet wilt waarom God als schuldige aanduiden als Hij zijn besluiten (zijn plannen) uitvoert inzake een 'nieuwe' aarde en een 'nieuwe' hemel ? Velen hebben er voor gebeden en nog : In het "Onze Vader" zoals Jezus als voorbeeld gaf : .... Uw Rijk kome, Uw WIL geschiedde op aarde zoals in de hemel........
GOD WIL (=VERLANGT) WEL MAAR DE MENS WEIGERT (=IS ONWILLIG)
Het 'verlangen' van God naar de mens toe is één ding, maar als de mens zelf niet verlangt naar God kan dat verlangen niet ingevuld worden ! Deze die niet in Hem willen geloven zijn zo vrij Hem te weerstaan, maar aan Zijn besluiten kan niemand iets veranderen. Dit wil zeggen dat God verlangt (zou willen) dat wij tot Hem komen en Hem aanbidden, maar deze die geen gehoor geven aan dat verlangen kunnen Hem niet van Zijn besluiten (Zijn wil) doen afzien. Gods verlangen (WIL) is dat allen gered worden, maar de goddelozen zal (besluit) Hij van de aarde wegrukken. Aan zijn besluit (wil) kan de mens niet weerstaan. !
Zo zijn er veel voorbeelden in het O.T. waar God 'gewillig' was maar het volk of de Israëlieten weigerden God 'gewillig' te zijn. De toorn van God was dan niet tegen te houden en velen kwamen om. Dit moet ons tot voorbeeld dienen. Als de mens niet wilt waarom God als schuldige aanduiden als Hij zijn besluiten (zijn plannen) uitvoert inzake een 'nieuwe' aarde en een 'nieuwe' hemel ? Velen hebben er voor gebeden en nog : In het "Onze Vader" zoals Jezus als voorbeeld gaf : .... Uw Rijk kome, Uw WIL geschiedde op aarde zoals in de hemel........
GOD WIL (=VERLANGT) WEL MAAR DE MENS WEIGERT (=IS ONWILLIG)
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Bluevelvet schreef: De toorn van God was dan niet tegen te houden en velen kwamen om. Dit moet ons tot voorbeeld dienen
Klopt als een bus, dat bevestigd "hij" trouwens zelf in dit filmfragment:
"Ik heb er miljoenen afgemaakt, gewurgd verbrand!"
Mvg,
P.Siemons
Klopt als een bus, dat bevestigd "hij" trouwens zelf in dit filmfragment:
"Ik heb er miljoenen afgemaakt, gewurgd verbrand!"
Mvg,
P.Siemons
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
In de meeste gevallen zijn het de mensen die het onevenwicht bewerkstellingen en dan heeft die "zogenaamde" God het gedaan, ttz. de natuurkrachten zeg maar; wie zegt beterZondervrees schreef:Ha! De toorn van god. Schoolvoorbeeld van de agressie-frustratie reactie. God is dus een gefrustreerd iemand, zijn mensjes, zijn speelgoedjes, willen hem niet volgen. En dan gaat hij ze stuk gooien. Dat zal ze leren. God is een kleuter van een jaar of 3.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Karakter van God is enkel werkzaamheid dat wil zeggen alles wat is ontstaan, is, en doet voortgaan. Dat is de betekenis van het woordje God maar je kunt ook zeggen leven. Alles uit de oude geschriften is mensenwerk voortgekomen door inspiratie vanuit het hiernamaals wat dan opgetekend is met het bewustzijn door de toenmalige mens. Later hebben handige lieden dat weer aangepast naar hun doel vermengd met oude waarheden, halve waarheden en leugens om hun doelstelling, zowel ten goede als voor eigen gewin, te proberen te bereiken. Zo simpel is het denk ik zelf.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Inderdaad, zo is het. Alleen zie jij niet in dat Jozef Rulof een van die handige lieden is. En snap ik niet waarom je denkt dat deze lui dat ook 'ten goede' zouden doen.janx schreef:[…] Later hebben handige lieden dat weer aangepast naar hun doel vermengd met oude waarheden, halve waarheden en leugens om hun doelstelling, zowel ten goede als voor eigen gewin, te proberen te bereiken. Zo simpel is het denk ik zelf.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Kom op Zondervrees , vertel mij dan eens hoeveel hij, of zijn vrouw, er beter van zijn geworden? Werelds gezien hebben zij zeer eenvoudig geleefd. Het is enkel dat je gewoon niet kunt aanvaarden dat er meer is dan alleen je vleselijke lichaam en daarom moet alles van je, wat daar mee te maken heeft, in het negatieve worden geplaatst. Je kunt toch ook gewoon zeggen dat je daar niet in mee kan gaan? En vertel ook eens wat is er verkeert in jouw ogen daarmee? Ik heb die boeken gelezen en kan geen opruiende strekkingen vinden. Die boeken vertellen gewoon wat de mens is en zijn doel. Daar mag je gerust niet mee eens zijn maar het zet beslist geen mensen aan om langs de deuren te gaan of geld op te halen of te bidden voor het eten maar het laat enkel zien dat je mede mens, dus ook jij, allemaal vanuit het zelfde zijn en dat je ( in't algemeen bedoeld) kunt beginnen met een beter mens te worden, door eens gewoon hoffelijk te zijn naar je medemens als een beginnetje naar beter verstandhoudingen. Dat is toch ook wel een wens van de Atheïsten, gewoon goed als mensen met elkaar omgaan en elkaar respecteren? En helaas, ook daar zitten wel rottende appels bi.j Maar dat betekend toch niet dat je dan alles over één kam kan scheren?Zondervrees schreef:Inderdaad, zo is het. Alleen zie jij niet in dat Jozef Rulof een van die handige lieden is. En snap ik niet waarom je denkt dat deze lui dat ook 'ten goede' zouden doen.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Zo , ik sta hier niet te ' preken ' hoor ! Dat kan ik trouwens niet eens , jullie hebben waarschijnlijk nog nooit een ware prediking gehoord ! Toch eens komen luisteren bij ons hoor ! Dan wordt je warm van binnen ( of je blijft ijskoud ! ) , het spreekt tot je hart en bouwt je op in de liefde van de Heer .
Wat ik hier doe , is gewoon doen zoals jullie , reageren op de zienswijze van anderen , en daarbij altijd even vriendelijk blijven , zoals ook Bluevelvet dat verwoordde .
Deze topic is vér van een ' stomme titel ' , lieve Talisman ! Integendeel , het is broodnodig om God de Schepper beter te leren kennen , en door àlles heen , Zijn liefde te leren ontdekken , dàt is het punt Talis !
Verlangen is idd. ' het graag zo willen ', bedankt BV. voor je mooie uiteenzetting . Gods Schepping is volmaakt , maar het is de vrije mens , die er een zoodje van maakt , en de Heer doet alles om hen te helpen het anders te doen , zó is dat !
Nog een vraagje voor onze Janx , volgens jou is het karakter van God , enkel werkzaamheid , dus alles wat ontstaan is en doet ontstaan , het leven . Maar de vraag is : Hoe is het ontstaan ? Wie gaf dat levend begin er aan ? Iets of Iemand moet toch leven er in gelegd hebben ? Wie geloofd er nu in een hocus pocus ! Naar dat bewijs zoeken de geleerden nog steeds !
Met vriendelijke groet , EB.
Wat ik hier doe , is gewoon doen zoals jullie , reageren op de zienswijze van anderen , en daarbij altijd even vriendelijk blijven , zoals ook Bluevelvet dat verwoordde .
Deze topic is vér van een ' stomme titel ' , lieve Talisman ! Integendeel , het is broodnodig om God de Schepper beter te leren kennen , en door àlles heen , Zijn liefde te leren ontdekken , dàt is het punt Talis !
Verlangen is idd. ' het graag zo willen ', bedankt BV. voor je mooie uiteenzetting . Gods Schepping is volmaakt , maar het is de vrije mens , die er een zoodje van maakt , en de Heer doet alles om hen te helpen het anders te doen , zó is dat !
Nog een vraagje voor onze Janx , volgens jou is het karakter van God , enkel werkzaamheid , dus alles wat ontstaan is en doet ontstaan , het leven . Maar de vraag is : Hoe is het ontstaan ? Wie gaf dat levend begin er aan ? Iets of Iemand moet toch leven er in gelegd hebben ? Wie geloofd er nu in een hocus pocus ! Naar dat bewijs zoeken de geleerden nog steeds !
Met vriendelijke groet , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Wat ben jij toch een gigantisch hypocriet eben ! En niet enkel een onverbeterlijke hypocriet, maar hopeloos kortzichtig. Als je enig respect voor het abstracte begrip ' god ' zou hebben, zou je die geen kleinmenselijke eigenschappen toedichten zoals ' karakter '. Gewoon verwerpelijk, en dit van een atheïst te moeten horen. Als je pretendeert in een god te geloven, toon dan wat meer respect voor je god en breng die niet op uw niveau. ( lager kan niet ).ebenhaezer schreef: Deze topic is vér van een ' stomme titel ' , lieve Talisman ! Integendeel , het is broodnodig om God de Schepper beter te leren kennen , en door àlles heen , Zijn liefde te leren ontdekken , dàt is het punt Talis !
-
talisman schreef:Wat ben jij toch een gigantisch hypocriet eben ! En niet enkel een onverbeterlijke hypocriet, maar hopeloos kortzichtig. Als je enig respect voor het abstracte begrip ' god ' zou hebben, zou je die geen kleinmenselijke eigenschappen toedichten zoals ' karakter '. Gewoon verwerpelijk, en dit van een atheïst te moeten horen. Als je pretendeert in een god te geloven, toon dan wat meer respect voor je god en breng die niet op uw niveau. ( lager kan niet ).ebenhaezer schreef: Deze topic is vér van een ' stomme titel ' , lieve Talisman ! Integendeel , het is broodnodig om God de Schepper beter te leren kennen , en door àlles heen , Zijn liefde te leren ontdekken , dàt is het punt Talis !
Arme Talis ! Wat stel jij je aan ! Als er iemand is die geen respect toont voor God de Schepper , dan ben jij dat wel hoor ; je noemt God gewoon een abstract begrip ! Dan moet ik denken : een abstract begrip die alles schiep en tot aanzijn bracht !!! Ja , lager kan het niet !
Karakter is : WIJSHEID om te scheppen , LIEFDE die je betoont , REGELS maken om goed te kunnen leven , enz . Dat zijn karaktertrekken die God heeft , net zoals ook wij karaktertrekken hebben , we werden immers naar Zijn beeld en gelijkenis geschapen .
Jouw god schrijf je zonder hoofdletter , mijn God verdient de hoofdletter , dat is Hij meer dan waard ! Wie toont hier geen respect ? Veel liefs , EB.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Waarom zou je respect betonen voor een fantasie in je hoofd. Daar moet je goed weg voor zijn.ebenhaezer schreef: Arme Talis ! Wat stel jij je aan ! Als er iemand is die geen respect toont voor God de Schepper , dan ben jij dat wel hoor ; je noemt God gewoon een abstract begrip ! Dan moet ik denken : een abstract begrip die alles schiep en tot aanzijn bracht !!! Ja , lager kan het niet !
Karakter is : WIJSHEID om te scheppen , LIEFDE die je betoont , REGELS maken om goed te kunnen leven , enz . Dat zijn karaktertrekken die God heeft , net zoals ook wij karaktertrekken hebben , we werden immers naar Zijn beeld en gelijkenis geschapen .
Jouw god schrijf je zonder hoofdletter , mijn God verdient de hoofdletter , dat is Hij meer dan waard ! Wie toont hier geen respect ? Veel liefs , EB.
En tussen haakjes, karakter hebben is niet wat je schrijft. Het is een soort standaardinstelling, een defaultwaarde, de gemakkelijkste weg. Iemand 'met karakter' is iemand die handelt volgens voorafbepaalde opgelegde regeltjes. De gemakkelijkste weg, dan moet je zelf niet nadenken en beslissingen nemen.
Voorgeprogrammeerde luiaard.
Jawatte
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Ik moet geen respect hebben voor jou god, dat moet jij wél, en dat heb je zeker niet om volgende reden:ebenhaezer schreef: Arme Talis ! Wat stel jij je aan ! Als er iemand is die geen respect toont voor God de Schepper , dan ben jij dat wel hoor ;
Ja dat is zo. Maar zo te zien begrijp je het woord ' abstract ' niet, dat gaat boven jou beperkt verstandelijk vermogen.je noemt God gewoon een abstract begrip ! Dan moet ik denken : een abstract begrip die alles schiep en tot aanzijn bracht !!!
Dat zijn geen karaktertrekken, dat zijn eigenschappen die men dit begrip toedicht. Vandaar de drievuldigheid van de christelijke god : VADER staat voor oorsprong, GEEST staat voor WIJSHEID en ZOON voor het geschapene. Weet je nog ?:Karakter is : WIJSHEID om te scheppen , LIEFDE die je betoont , REGELS maken om goed te kunnen leven , enz .
' In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. Het was in het begin bij God. Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat.
Je moest je schamen voor dit kortzichtig inzicht.Dat zijn karaktertrekken die God heeft , net zoals ook wij karaktertrekken hebben , we werden immers naar Zijn beeld en gelijkenis geschapen .
God met een hoofdletter schrijven is lang niet voldoende hoor! Misschien voor een hypocriet zoals jij wel.Jouw god schrijf je zonder hoofdletter , mijn God verdient de hoofdletter , dat is Hij meer dan waard ! Wie toont hier geen respect ? Veel liefs , EB.
-
Niemand kan dat weten hoe. Maar laten we eens zeggen" "Ik" ben alles en buiten mij is er niets". Die IK, is de bron van alles daarin was en is alles impotentie aanwezig. Daarom is Alles wat wij ervaren als materie ook dan die bron. Daarom is de aanduiding "Albron" in mijn gevoel een juiste. Dus die Albron was, is er, in die Albron is een Albewustzijn, als het ware, ontwaakt en niemand weet het wanneer en hoe. De Albewustzijn heeft zich tot doel gesteld om zich te manifesteren in veelvoud en niemand weet in welke veelvoud je kunt spreken van een oneindigheid dat komt er dichterbij denk ik zelf. Maar omdat te kunnen verwezenlijken moet er een werking zijn die dat mogelijk maakt. Een zeer complexe werking die falen uitsluit. Immers indien dit zou gebeuren dan vernietigd het zichzelf. Daarom zijn er wetmatigheden die waarborgen dat het niet kan, en zal, gebeuren.ebenhaezer schreef:Nog een vraagje voor onze Janx , volgens jou is het karakter van God , enkel werkzaamheid , dus alles wat ontstaan is en doet ontstaan , het leven . Maar de vraag is : Hoe is het ontstaan ?
Die werking heeft die Albron zichzelf eigen gemaakt daarom zal de huidige, en toekomstige, wetenschap het ook nooit kunnen vinden omdat buiten de Albron er niemand was, is, en zal komen of in totaliteit kunnen aanschouwen.Wie gaf dat levend begin er aan ? Iets of Iemand moet toch leven er in gelegd hebben ? Wie geloofd er nu in een hocus pocus ! Naar dat bewijs zoeken de geleerden nog steeds !
Het karakter van god, die werking vanuit de Albron, is het zich willen manifesteren in een veelvoud van bewustzijns. De mens is daarin die het dichtste bij die oorsprong van het Albewustzijn zal komen. Echter dat heeft, in aardse jaren gerekend, een tijd van miljoenen en miljoenen jaren nodig denk ik zelf. Wij zijn nog maar net komen kijken als een beginnend deeltje zelfstandig bewustzijn met alle gemakken en ongemakken vandien, veroorzaakt door die gevolgen te moeten ervaren van wat je denkt, doet of nalaat, omdat niemand anders dat voor je kan doen. Immers elke oorzaak heeft een gevolg of elke actie geeft een reactie. Maar daar leren we van ebenhaezer, dat is de bedoeling niemand anders kan je dat leren, dat kun je alleen aanhoren van een ander.
-
cappa schreef:Waarom zou je respect betonen voor een fantasie in je hoofd. Daar moet je goed weg voor zijn.ebenhaezer schreef: Arme Talis ! Wat stel jij je aan ! Als er iemand is die geen respect toont voor God de Schepper , dan ben jij dat wel hoor ; je noemt God gewoon een abstract begrip ! Dan moet ik denken : een abstract begrip die alles schiep en tot aanzijn bracht !!! Ja , lager kan het niet !
Jouw god schrijf je zonder hoofdletter , mijn God verdient de hoofdletter , dat is Hij meer dan waard ! Wie toont hier geen respect ? Veel liefs , EB.![]()
En tussen haakjes, karakter hebben is niet wat je schrijft. Het is een soort standaardinstelling, een defaultwaarde, de gemakkelijkste weg. Iemand 'met karakter' is iemand die handelt volgens voorafbepaalde opgelegde regeltjes. De gemakkelijkste weg, dan moet je zelf niet nadenken en beslissingen nemen.
Voorgeprogrammeerde luiaard.
CAPPA , omdat het voor jou een ' fantasie ' in mijn hoofd is , IS dat daarom zo ? Voor mij is dat een reëel zeker weten , dat alle respect waard is ! Hangt er dus van af , wat die dingen voor jou inhouden , en dat verschilt voor iedereen , naar gelang de overtuiging .
God heeft geen voorgeprogrammeerde regeltjes ! Niemand staat immers boven Hem , Hij is de Allerhoogste ! Dus toch niet de gemakkelijkste weg ! Wat Hij doet en zegt , is afkomstig uit Zijn Wijsheid , Inzicht , Liefde enz.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Daar twijfel ik geen seconde aan. Daarvoor heb ik teveel over de werking van ons brein gelezen.ebenhaezer schreef: omdat het voor jou een ' fantasie ' in mijn hoofd is , IS dat daarom zo ? Voor mij is dat een reëel zeker weten
Mensen zijn 100% overtuigd van de echtheid van wat zich in hun hoofd afspeelt.
Natuurlijk niet, want er bestaat geen god of zoiets.ebenhaezer schreef: God heeft geen voorgeprogrammeerde regeltjes !
Maar jouw hoofd zit wel vol voorgeprogrammeerde regeltjes, en die bepalen wat je ervaart en waar je in gelooft.
Jawatte