MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

29 nov 2010, 21:53

werewoef schreef:Armandine, sinds wanneer is Talisman jouw spreekbuis geworden ? Ik heb mijn forum als een voorbeeld genoemd . Je kan de sneren naar andere gelovigen toch moeilijk ontkennen . :idea: Ik denk maar aan mensen zoals Ebenhauser, Siguis, Henriette en anderen . Er zijn hier honderden voorbeelden van . Ik kan nu de methode van ene Clausewith gebruiken om die hier via profiel (en zie alles wat de anderen geschreven hebben) neer te poten . Dat is niet mijn stijl . Ik herhaal nogmaals dat hier bijwijlen wel degelijk een oorlogje opgevoerd wordt of tenminste een hetze tegen iets of iemand wordt ingezet .

Ik ga zelfs zo ver om te beweren dat de sneren en verwijten andere mensen afschrikken om op dit forum zelf iets te plaatsen of op een topic te reageren .
En denk nu niet dat ik de enige ben met deze gedachte . :idea:

MVG-Werewoef
Het is niet omdat ik het heel veel eens ben met Talisman, dat hij mijn spreekbuis is, WW. Ik ben heel goed in staat om voor mezelf te spreken.
En idd. het forum bestaat hoofdzakelijk uit het uitdelen van sneren. Bitter weinig mensen blijken in staat te zijn om werkelijk te communiceren. Het is altijd voor de een of andere te kort of te lang. En idd. blijven daar veel mensen voor weg op het forum.
Maar zeg nu zelf WW sta jij open voor discutie over Maria en Jezus? Als je de historische en waardevolle bijdragen van Talisman al hebt gelezen over dit onderwerp, zou je beter moeten weten. Maar je legt deze gegevens ook gewoon naast je neer en blijft je devotie maar neerpennen. Dit noem ik dan blind en volhardend geloof overeenkomstig en het willen blijven geloven in Sinter-Klaas. Voor zulk geloof kan ik weinig respect opbrengen. Meestal probeer ik zulke schrijfsels dan maar te latten pruttelen in eigen sop. En heftige tegenreactie is dan ook aan je eigen gelegen, zoals Talisman schreef.

werewoef

08 dec 2010, 00:02

Vandaag woensdag 8 december vieren de gelovigen in Maria Haar Onbevlekte Ontvangenis .

Het dogma van de onbevlekte ontvangenis werd officieel vastgelegd in 1854 door paus Pius de negende .

Het verklaart dat Maria door Haar moeder sint Anna en Haar Vader sint Joachim werd ontvangen ZONDER erfzonde .
Zie onderstaande link met de dogmatische bul van Pius de negende .

Omdat dit voor velen verwarrend is, is het belangrijk te weten dat het dogma van de Onbevlekte Ontvangenis NIET slaat op de de conceptie van Christus in Maria's schoot .

Door de genade van God werd Maria's heiligheid behouden opdat Zij de Messias ter wereld kon brengen .

- http://www.verhoevenmarc.be/PDF/ineffabilis.pdf

- http://www.katholieknederland.nl/heilig ... 64431.html

a.u.b-werewoef
AMEN en AUM

Clausewitz

08 dec 2010, 12:01

WW:
Het dogma van de onbevlekte ontvangenis werd officieel vastgelegd in 1854 door paus Pius de negende . Het verklaart dat Maria door Haar moeder sint Anna en Haar Vader sint Joachim werd ontvangen ZONDER erfzonde .
Wat een inflatie WW.Een hele Joodse familie heilig terwijl hun enige rebelse zoon wordt verraden aan de Romeinen door andere Joden. De poolse paus maakte ook al 500 heiligen bij.'C'est par trop injuste' zei Calimero. :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

socrates

08 dec 2010, 20:56

Vragen aan deskundigen.
Als godszoon, Jezus, echt mens wilde worden, waaom mocht hij dan niet, zoals echte mensen, als een zondaar ter wereld komen ? Of waarom moest het onbevlekte kind van Maria persé een jongen zijn ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Clausewitz

08 dec 2010, 21:54

socrates schreef:Vragen aan deskundigen.
Als godszoon, Jezus, echt mens wilde worden, waaom mocht hij dan niet, zoals echte mensen, als een zondaar ter wereld komen ? Of waarom moest het onbevlekte kind van Maria persé een jongen zijn ?
Meisjes hebben in het Midden-Oosten nog altijd geen waarde.
Wie bewaakt de bewakers.

werewoef

08 dec 2010, 23:34

Jezus is de Zoon van God . Sommigen zeggen de Enig-geboren Zoon van God, waar je uit kunt afleiden dat God meerdere Zonen had ( ?)Ikzelf zou het begot ook niet weten .

Deze werewoef gelooft dat Jezus uit VRIJE wil , uit de gelukzaligheid van Zijn hemel, wilde komen voor het heil van de mensheid . Maria werd , volgens bijbelse geschriften, al lang tevoren aangekondigd . Jezus had Zijn Moeder al lang op voorhand uit gekozen en verkoren om Zijn verlossingstaak te kunnen volbrengen . Hij wist ook te voren dat Maria ( Miriam of Mariam in de bijbel genoemd )een sterke Vrouwe ging zijn om het verdriet van de Terug-Heengaan van deze Hemelse Zoon te kunnen torsen .
Zie Stabat Mater .

Jezus heeft dan ook Zijn heilige Moeder, De onbevlekte Ontvangenis, doen opnemen in Zijn hemels paradijs waar Zij troont aan de rechterhand van Jezus, getooid in het gouden-geweven gewaad .

Zij is door de Heilige Drievuldigheid gekroond tot Koningin van de Hemel en gaat in macht de engelen en heiligen verre te boven .

Zij wordt de Grote Bemiddelares bij de Allerhoogste genoemd . Liefde Zelve gaf Haar duizend namen . Hare Zoon kan Haar niets weigeren en wie in alle eerlijkheid en vertrouwen zijn of haar bede of smeek-bede tot Onze Lieve Vrouwe richt, wordt nooit niet afgewezen .

Socrates, dit is mijn credo, het credo van werewoef en het zou begot erg zijn moest dit ook het Uwe zijn .

Ik zou je nog wat oude mooie gebeden, zelfs krachtige , tot Haar willen mededelen ( gebeden die niet op het www te vinden zijn ) maar helaas is dit door " The forces that be " niet meer toelaatbaar.

Zo bezit ik in in mijn oud boekje (daterend van 1932 ) een mooi Onze Vader waar het Ave Maria en een Ave Maria waar het Onze Vader helemaal in verweven is . Maar tja ... :(

Ah ja, waarom de Verlosser een man moest wezen en geen vrouwe . Waarom zijn Koningen nu eenmaal mannen ...
Tenslotte achter al de grote koningen stond er een sterke koninginne .

mvg-Werewoef

P.S Als ge nog iets te vragen hebt, vuur gerust af, hoor ... :)
AMEN en AUM

Reini

09 dec 2010, 10:19

WW ,
Door uwe goddelijke uitleg kreeg ik inspiratie voor de volgende vraag :
Als ene Jezus na zijn dood zo maar ten hemel kon stijgen , zelfs zonder vleugels , waarom was het dan nodig dat hij gebaard moest worden door een vrouw ?
Hij kon toch gewoon ook neerdalen in volwassen vorm vanuit het uitspansel ? Omdat hij mens moest worden ?
Hij zou dus nu ook "als mens " in uwen hemel zitten .
Het sprookje rammelt langs alle kanten .

werewoef

09 dec 2010, 19:43

Reini, Jezus wilde als baby op de wereld komen, met al de beperkingen van het mens-zijn, om als mens onder de mensen te komen wonen en zo zijn verlossings-missie ( Het terug brengen van de verloren kinderen naar zijn Vader en het heilzaam maken van al de zielen ) te komen volbrengen .
Soms zegt men in de kerk dat Jezus gezonden werd door de Vader, maar ik geloof eerder dat de Here Jezus uit pure vrije wil , om Zijn Vader te behagen , naar ons is toegekomen voor het heil van onze zielen .

Als Jezus ,na de heropstanding uit het graf, Maria van Magdala in de tuin ontmoette Zeide Hij tot haar , "" Raak me niet aan "", doelend waarschijnlijk dat Hij al in een soort transcendente toestand was om terug op te varen naar Het hemels paradijs van Zijn Vader, waar de eeuwige gelukzaligheid heerst .

Een meer cruciale vraag voor mij zou kunnen wezen is de volgende :

Waarom zeide Jezus aan het einde van zijn doodsmarteling op het kruis ; "" Vader, vader, waarom hebt ge me verlaten ."" En waarom leefde Maria nog een tijd vooreeraleer Haar tederbeminde Zoon Haar ontving in Zijn paradijs ""

In mijn naiviteit heb ik dan soms in gedachten dat LIEFDE soms niet altijd OP TIJD kan komen . LOVE does not allways comes on time, zoals ik het bekende liedje van de jaren negentig .

Dit kan misschien ook gestaafd worden door het feit dat bij de verschijningen van de Moeder God's op aarde, Zij altijd vroeg aan de zienners om op bepaalde TIJD-stippen aanwezig te zijn op bepaalde plaatsen . Denk maar aan H Bernadette en de zalige Kinderen van Fatima .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

socrates

09 dec 2010, 20:26

Als ik het goed begrijp heeft Maria een cursus geografie gevolgd. Daarbij heeft ze blijkbaar ontdekt dat de aarde meer is dan Europa alleen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

werewoef

10 dec 2010, 01:45

Op de vraag of Maria weet dat de wereld rond is; deze link hieronder . Als je verder scrolt kan je ook de plaatsen zien in India . :idea:

- http://www.bedevaartweb.com/vernl.htm#DATABANK VAN BEDEVAARTPLAATSEN

Op de vraag of de zieners overal ter wereld een rolex hadden, kan ik hier bevestigen dat sinds eeuwen der eeuwen ,amen , er zoiets boven in een kerk of zelfs kapel, er zoiets hangt als een "" Clockenspiel " .

Ge wèt, zo een dinges die op het uur zit te kloppen .
en aangeeft hoe laat het wel is. :idea: :roll:

Werewoef
AMEN en AUM

janx

10 dec 2010, 02:17

werewoef schreef: Jezus wilde als baby op de wereld komen, met al de beperkingen van het mens-zijn, om als mens onder de mensen te komen wonen en zo zijn verlossings-missie ( Het terug brengen van de verloren kinderen naar zijn Vader en het heilzaam maken van al de zielen ) te komen volbrengen .
Soms zegt men in de kerk dat Jezus gezonden werd door de Vader, maar ik geloof eerder dat de Here Jezus uit pure vrije wil , om Zijn Vader te behagen , naar ons is toegekomen voor het heil van onze zielen .
Kijk Werewoef, een goed geblaf van je. Hier, in je schrijven, zit echt meer in dan je het zo leest. De mens Jezus is inderdaad uit geheel eigen vrijwil en uit liefde voor de mensheid dwz .... de gehele mensheid gekomen op aarde om daar een mentaliteit te doen keren die het geweld en de willekeur van de sterksten, zowel de verbale als fysieke, zou en zal overwinnen. Dit moest teweeg gebracht worden anders zaten we nu nog onder de knoet zoals bijvoorbeeld de extremisten willen na streven.
Dat het niet even direct op te lossen was heeft als oorzaak dat de vrijwil van de mens onaangetast moest blijven. Deze mens, Jezus, is juist in die omstandigheden en tijd gekomen om het meeste effect teweeg te kunnen brengen ook al wist deze dat hij opgeoffert zou worden voor belangen van wereldse politike en geestelijke leiders. Dit wist Hij wegens zijn zeer groot bewustzijn die kosmisch omvattend is en de mens kon doorzien wat deze zou en zal bewegen en doen.
Dat men later zeer veel toegevoegd hebben aan de overleveringen heeft voor vele mensen weinig invloed gehad omdat de religie meesters vele goede zaken juist mede hebben opgenomen om het verhaal aantrekkelijker te maken voor de gewone mens maar ook zo om deze uit te buiten voor eigen belang. Toch heeft de bijbel een goede wending veroorzaakt hoe dan ook, naast het vele bloedvergieten door het misbruik wegens de verkondigde dogma's. Het protest ontstond, afscheidingen volgenden en uiteindelijk zijn de Nederlanden mede daardoor ontstaan in kombinatie met personnlijke wereldse belangen natuurlijk . De mens is nog steeds daar mee bezig.
werewoef schreef:Als Jezus ,na de heropstanding uit het graf, Maria van Magdala in de tuin ontmoette Zeide Hij tot haar , "" Raak me niet aan "", doelend waarschijnlijk dat Hij al in een soort transcendente toestand was om terug op te varen naar Het hemels paradijs van Zijn Vader, waar de eeuwige gelukzaligheid heerst .
Deze uitzondere mens had toen het vermogen om te kunnen dematerialiseren dit wegens zijn uitzonderlijke wilskracht en kosmische kennis. Toen zijn geest ( bewustzijn en persoonlijkheid ) los van het lichaam was kon hij zich wel manifesteren als zichtbaar maar had nog niet alles van uit het lichaam tot zich aangetrokken waardoor aanraking van zijn louter energie lichaam verstoring zou kunnen geven in het lichaam van Maria de vrouw met het aardse lichaam.
werewoef schreef:
Een meer cruciale vraag voor mij zou kunnen wezen is de volgende :

Waarom zeide Jezus aan het einde van zijn doodsmarteling op het kruis ; "" Vader, vader, waarom hebt ge me verlaten ."" En waarom leefde Maria nog een tijd vooreeraleer Haar tederbeminde Zoon Haar ontving in Zijn paradijs ""
Jezus heeft nooit gezegt dat de vader hem heeft verlaten dat heeft men hem toegedicht wegens het zoenoffer verhaaltje.
Maar de mens Jezus had duizende jaren op aarde kunnen blijven als hij niet gedood was en had de mensheid kunnen helpen om sneller de evolutieweg te kunnen gaan wegens het minder veroorzaken van karma waardoor de mens aan de aarde blijft gebonden omdit eerst te vereffenen alsvorens verder te kunnen gaan.
werewoef schreef: In mijn naiviteit heb ik dan soms in gedachten dat LIEFDE soms niet altijd OP TIJD kan komen . LOVE does not allways comes on time, zoals ik het bekende liedje van de jaren negentig .

Dit kan misschien ook gestaafd worden door het feit dat bij de verschijningen van de Moeder God's op aarde, Zij altijd vroeg aan de zienners om op bepaalde TIJD-stippen aanwezig te zijn op bepaalde plaatsen . Denk maar aan H Bernadette en de zalige Kinderen van Fatima .
Er zijn best zgn wonderen maar weinigen hebben een idee waarom dit is.
Er is vanuit ander leefruimten compassie met de behoeftige mens. En daar waar het kan zal enkelen kunnen genezen door hun eenvoudig en sterk geloof in een God ( maakt even niet uit welke god maar wel één van zoals men denkt van liefde ) dan is het mogelijk krachten te doen ontstaan die het lichaam weer herstelt naar de normale functie.
Tevens geeft het mensheid iets waardoor men toch gaat denken in leven buiten de aarde om zodat we niet enkel materialistisch bezig blijven. Dus heeft het best wel een functie maar zal nooit openlijk en bewijsbaar zijn omdat de vrijwil van de mens behouden moet blijven tot het hebben van juist graad van bewustzijn.
Werefoew je mag mij , en alle andere lezers, mij uitlachen dat opzich doet mij dat geen pijn maar wel de staat van bewustzijn waarin dezen nog verkeren omdat te doen. So be it.
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef

10 dec 2010, 06:57

Janx, ben het met Uw antwoord grotendeels mee eens en je kan dit goed verwoorden en inharten .

By the way, men viert vandaag vrijdag de tiende het feest van Maria van Loreto .Zij wordt door de vliegeniers en piloten beschouwd als hun Patrones .

Een en ander heeft te maken met een apocrief verhaal dat eens, Maria's huisje, toen het dreigde aangevallen te worden , door God's engelen is vervoerd door de lucht.

- http://www.nieuwsbronnen.com/tenbundere ... talie.html

Scrollen tot bijna op het eind

groetjes van werewoef
AMEN en AUM
Gast

10 dec 2010, 08:20

werewoef schreef:Janx, ben het met Uw antwoord grotendeels mee eens en je kan dit goed verwoorden en inharten .
By the way, men viert vandaag vrijdag de tiende het feest van Maria van Loreto .Zij wordt door de vliegeniers en piloten beschouwd als hun Patrones .
Een en ander heeft te maken met een apocrief verhaal dat eens, Maria's huisje, toen het dreigde aangevallen te worden , door God's engelen is vervoerd door de lucht.

- http://www.nieuwsbronnen.com/tenbundere ... talie.html

Scrollen tot bijna op het eind

groetjes van werewoef
WW, wist u dat Maria van Medjugorje al aanzien wordt als ' Patrones van de wasserettes '.
Naar het schijnt zou dat komen omdat er iemand op haar kleed gestapt had. De dag nadien was daar niks meer van te zien... vandaar.

Reini

10 dec 2010, 12:43

WW , ik word moe in plaats van de Maagd : zo elke dag een ander gewaad moeten aantrekken om weeral een andere bedevaartplaats op te luisteren .
Gelooft gij die onzin nu ECHT zelf ? Of zit ge samen met andere woefkes ,
zomaar wat mee te huilen ?
allez , dat huizeke dat door de lucht vloog . Fantasierijker dan de wolf die oma opat .
Gast

10 dec 2010, 13:07

Reini schreef:WW , ik word moe in plaats van de Maagd : zo elke dag een ander gewaad moeten aantrekken om weeral een andere bedevaartplaats op te luisteren .
Gelooft gij die onzin nu ECHT zelf ? Of zit ge samen met andere woefkes ,
zomaar wat mee te huilen ?
allez , dat huizeke dat door de lucht vloog . Fantasierijker dan de wolf die oma opat .
O, maar daar hebben we dan weer " Onze-lieve-vrouw-ter-loo " voor. Geen nood Reini. O,o, en niet vergeten: " Sint Nikolaas en de drie biggetjes " ( of waren het kindjes.. is soms moeilijk te onderscheiden ) :lol: