MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Vandaag de zaterdag, 19 maart, uitzonderlijke dag van de grote maan, ook peregeum genoemd ( Eens om de 18 jaar !!! ) vieren de gelovigen het Hoogfeest van de H. Jozef .
In verband hiermede twee web-site-links :
Een grote algemene link over de H.Jozef (Gebeden, Litanie enz )
- http://www.josef.nl
De tweede link is er eentje echt speciaal;waar je kan lezen over de H.Jozef en de gifbeker die Hij moest drinken tesaam met de H.Maria .
- http://kingsgarden.org/French/organisat ... temps.html
In deze echt ongewone link worden er ook verbanden gelegd tussen de H.Maagd Maria en andere hooggeplaatste vrouwen in verschillende godsdiensten .
a.u.b
mvg-werewoef
In verband hiermede twee web-site-links :
Een grote algemene link over de H.Jozef (Gebeden, Litanie enz )
- http://www.josef.nl
De tweede link is er eentje echt speciaal;waar je kan lezen over de H.Jozef en de gifbeker die Hij moest drinken tesaam met de H.Maria .
- http://kingsgarden.org/French/organisat ... temps.html
In deze echt ongewone link worden er ook verbanden gelegd tussen de H.Maagd Maria en andere hooggeplaatste vrouwen in verschillende godsdiensten .
a.u.b
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Vandaag vrijdag 25 maart vieren de gelovigen Maria Boodschap of Aankondiging van de Heer .
In verband hiermee twee site/web/links :
- http://www.mariaboodschap.nl/
- http://www.gebroedersvanlimburg.nl/content/5-6-2.php
In de laatste link zijn er ook verschillende schilderijen/thema's te bekijken .
A.U.B
werewoef
In verband hiermee twee site/web/links :
- http://www.mariaboodschap.nl/
- http://www.gebroedersvanlimburg.nl/content/5-6-2.php
In de laatste link zijn er ook verschillende schilderijen/thema's te bekijken .
A.U.B
werewoef
AMEN en AUM
-
Pela - Lid geworden op: 15 jan 2010, 00:45
Nu is het te laat, maar misschien laat ik voor u nog wel eens een noveenkaars branden.Reini schreef:Vergeet niet te bidden voor ons, heidenen. Amen.Pela schreef:Dat is juist, zal vandaag eens naar "mijn kapelletje" gaan zien.
Een noveenkaars brandt negen dagen, zou dat genoeg zijn?
Bent u altijd heiden geweest, dat zou zo maar kunnen, persoonlijk vind ik heidenen die eerst gelovig zijn geweest niet zo tof. Moeilijk klappen met die gasten.
Doet me een beetje denken aan senioren die gestopt zijn met roken!
A bird that you set free may be caught again, but a word that escapes your lips will not return.
Jewish Proverb
Jewish Proverb
-
Jiooda - Lid geworden op: 19 mar 2011, 10:11
Is het toegestaan Maria, de moeder van Jezus, te aanbidden?
Alleen God mag aanbeden worden.
Wij geloven dat Jezus God is en
daarom aanbeden mag worden.
Matthéüs 4:10:
"Toen zeide Jezus tot hem,(sATAN): Ga weg, satan!
Er staat immers geschreven: De Here,
uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen."
Handelingen 10:25-26 (Statenvertaling):
"En als het geschiedde, dat Petrus inkwam,
ging hem Cornelius tegemoet,
en vallende aan zijne voeten, aanbad hij.
Maar Petrus richtte hem op, zeggende:
Sta op, ik ben ook zelf een mens."
We zien in het bovenstaande tekstgedeelte
dat de apostel Petrus niet toeliet dat Cornelius hem aanbad.
Openbaring 22:8-9:
"En ik, Johannes, ben het die deze dingen hoorde en zag.
En toen ik ze gehoord en gezien had,
wierp ik mij neder voor de voeten van
de engel, die ze mij toonde, om te aanbidden.
Maar hij zeide tot mij: Doe dat niet!
Ik ben een mededienstknecht van uw broederen,
de profeten, en van hen, die de woorden
van dit boek bewaren; aanbid God!"
De engel liet niet toe dat de
apostel Johannes hem aanbad.
Conclusie: Engelen en mensen
(dus ook reeds gestorven gelovigen)
mogen niet aanbeden worden.
Matthéüs 28:9:
"En zie, Jezus kwam haar tegemoet en zeide:
Wees gegroet. Zij naderden Hem en grepen
zijn voeten en zij aanbaden Hem."
Jezus liet toe dat zij Hem aanbaden.
Matthéüs 13:55-56:
"Is dit niet de zoon van de timmerman?
Heet zijn moeder niet Maria en zijn broeders
Jacobus en Jozef en Simon en Judas?
En behoren zijn zusters niet allen bij ons?"
Het gezin van Jozef en Maria bestond uit
Jozef en Maria en minstens zeven kinderen,
zoals uit de bovenstaande tekst blijkt.
Maria is dus geen maagd gebleven na de
geboorte van Jezus. Dit is ook normaal,
want zij was getrouwd met Jozef.
De bruiloft te Kana.
Johannes 2:3-4:
"En toen er gebrek aan wijn kwam,
zeide de moeder van Jezus tot Hem:
Zij hebben geen wijn. En Jezus zeide tot haar:
Vrouw, wat heb Ik met u van node?
Mijn ure is nog niet gekomen."
We zien dat Jezus in bovenstaande tekst een
zekere afstand neemt van Maria.
In de twee volgende tekstgedeelten
zien we dat nog duidelijker.
Marcus 3:32-35:
"En een schare zat rondom Hem en zij zeiden tot Hem:
Zie, uw moeder en uw broeders en uw
zusters staan buiten en zoeken U.
En Hij antwoordde en zeide tot hen:
Wie zijn mijn moeder en broeders?
En rondziende over degenen, die in een
kring rondom Hem zaten, zeide Hij:
Zie, mijn moeder en mijn broeders.
Al wie de wil Gods doet, die is mijn
broeder en zuster en moeder".
Lukas 8:21:
"Mijn moeder en mijn broeders zijn dezen,
die het woord Gods horen en doen."
Jezus vond gehoorzame gelovigen belangrijker
dan zijn eigen moeder of broers.
Handelingen: 1:14:
"Deze allen bleven eendrachtig volharden
in het gebed, met enige vrouwen en Maria,
de moeder van Jezus, en met zijn broeders."
We zien na de hemelvaart van Jezus,
Maria in Jeruzalem in afwachting van
de Heilige Geest die beloofd was.
Maria was dus een gelovige vrouw,
evenals waarschijnlijk de broers van Jezus.
Van Jezus wordt op meerdere plaatsen van
de Bijbel gezegd dat Hij alles geschapen heeft.
Colossenzen 1:15-18:
"Hij is het beeld van de onzichtbare God,
de eerstgeborene der ganse schepping,
want in Hem zijn alle dingen geschapen,
die in de hemelen en die op de aarde zijn,
de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen,
hetzij heerschappijen, hetzij overheden,
hetzij machten; alle dingen zijn door Hem
en tot Hem geschapen; en Hij is vóór alles
en alle dingen hebben hun bestaan in Hem;"
Overeenkomstig het bovenstaande zei Jezus
dat Hij leeft voor Hij geboren werd uit Maria.
Johannes 17:5:
"En nu, verheerlijk Gij Mij, Vader, bij Uzelf
met de heerlijkheid, die Ik bij U had, eer de wereld was."
Johannes 8:57-58:
"De Joden dan zeiden tot Hem:
Gij zijt nog geen vijftig jaar en hebt Gij
Abraham gezien? Jezus zeide tot hen:
Voorwaar, voorwaar,
Ik zeg u: Eer Abraham was, ben Ik."
Abraham leefde ongeveer 2000 jaar voordat Jezus geboren werd!
Met het bovenstaande wil ik dus stellen dat
Maria niet zo belangrijk was voor Jezus.
God had ook een andere vrouw kunnen kiezen
om de Zoon van God geboren te doen worden.
Conclusie: We mogen Maria eren als moeder
van Jezus en als christen.
We mogen Maria niet aanbidden omdat zij
slechts een mens is.
Jezus mogen we aanbidden omdat zijn afkomst
Goddelijk is.
GBY
Jiooda
Laatst gewijzigd door Jiooda op 26 mar 2011, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Waarvan akte Jiooda .Onze Belgische volkse devotie heeft echter wel een heuse traditie van de verering van de Moeder Gods .
Maria heeft God meer bemind dan al de heiligen en de engelen tesamen .
Zonder haar Ja-Woord aan de boodschapper Gabriel had de verlossing van de mensheid, de zaligmaking en genade van al de zielen door Ons Heer Jezus , niet hebben kunnen plaats vinden .
Na Haar tenhemelopneming is ze door de H. Drievuldigheid gekroond tot Koningin van de hemel en ze gaat in alle grootheid en macht de engelen en heiligen te boven .
Haar geliefde Zoon kan Zijn Heilige Moeder niets weigeren . Dit wordt bewezen door haar vele Manifestaties in gans de wereld en surtout in Belgie .Zie Beauraing 1932 en Banneux 1933 .
Maria wil heus niet dat Zij wordt gesteld boven Hare Zoon . En denkt ge nu werkelijk dat we van Jezus Christus Zelve Zijn Lieve Moeder niet mogen eren ?
Zelfs, zoals de komst van Jezus , was ook de komst van Maria, Myriam ook Mariam genoemd, al voorspeld in het oude testament .
Gelieve ook eens goed de foto te bekijken van Maria's afbeelding in de Basiliek van Lourdes op de eerste Pagina van dit topic ....
PAR MARIE à JESUS staat er op en voor mij blijft deze boodschap nog steeds hoopvol en vreugdevol .
mvg-werewoef
Maria heeft God meer bemind dan al de heiligen en de engelen tesamen .
Zonder haar Ja-Woord aan de boodschapper Gabriel had de verlossing van de mensheid, de zaligmaking en genade van al de zielen door Ons Heer Jezus , niet hebben kunnen plaats vinden .
Na Haar tenhemelopneming is ze door de H. Drievuldigheid gekroond tot Koningin van de hemel en ze gaat in alle grootheid en macht de engelen en heiligen te boven .
Haar geliefde Zoon kan Zijn Heilige Moeder niets weigeren . Dit wordt bewezen door haar vele Manifestaties in gans de wereld en surtout in Belgie .Zie Beauraing 1932 en Banneux 1933 .
Maria wil heus niet dat Zij wordt gesteld boven Hare Zoon . En denkt ge nu werkelijk dat we van Jezus Christus Zelve Zijn Lieve Moeder niet mogen eren ?
Zelfs, zoals de komst van Jezus , was ook de komst van Maria, Myriam ook Mariam genoemd, al voorspeld in het oude testament .
Gelieve ook eens goed de foto te bekijken van Maria's afbeelding in de Basiliek van Lourdes op de eerste Pagina van dit topic ....
PAR MARIE à JESUS staat er op en voor mij blijft deze boodschap nog steeds hoopvol en vreugdevol .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Fazal
Bent u van plan hier gans uw heilig boekske op het forum in te plakken Jiooda?
Hebt u soms ook een 'eigen' mening? Want tegen een boekske kan men NIET discussiëren!
En verder ..., bent u een man ..., een vrouw ..., of bent u al zo ver heen dat u van uzelf denkt een soort geslachtsloze engel te zijn?
Of doet u graag een beetje geheimzinnig en mogen wij het gewoon dààrom niet weten?
Ik weet in ieder geval graag tegen wie (of wat) ik bezig ben.
Tegen een boek, of tegen een mens met een wel dan niet normaal begaafd verstand!
Hebt u soms ook een 'eigen' mening? Want tegen een boekske kan men NIET discussiëren!
En verder ..., bent u een man ..., een vrouw ..., of bent u al zo ver heen dat u van uzelf denkt een soort geslachtsloze engel te zijn?
Of doet u graag een beetje geheimzinnig en mogen wij het gewoon dààrom niet weten?
Ik weet in ieder geval graag tegen wie (of wat) ik bezig ben.
Tegen een boek, of tegen een mens met een wel dan niet normaal begaafd verstand!
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Is negen nu ook al een heilig getal?Een noveenkaars brandt negen dagen, zou dat genoeg zijn?
Wie bewaakt de bewakers.
-
-
---------------------- MEIMAAND=MARIAMAAND----------------
-----------------------MAGNIFICAT -door Joost van den Vondel
Mijn ziel, ontvouw nu 's hemels lof . Mijn geest aan 't huppelen heeft stof, Om God, mijn heil op 't hoogst te loven : Naardien mijn ootmoed Hem behaagt; En Hij zo laag op ene maagd, Zijn minste dienstmaagd zag van boven .
Want alle tongen zullen mij , Nu zalig noemen, even blij; naardien d' Almachtige dit wonder, Zijn grootste werk, in mij besloot; Een lot uit zijne rijke schoot, Mij toegevallen in t' bijzonder . ENZ
Aan allen een mooie meimaand toegewenst ... besluitend met dit mooie gedichtje :
- http://www.isidorusweb.nl/asp/default.a ... og_id=5505
Geniet ervan,
Werewoef
---------------------- MEIMAAND=MARIAMAAND----------------
-----------------------MAGNIFICAT -door Joost van den Vondel
Mijn ziel, ontvouw nu 's hemels lof . Mijn geest aan 't huppelen heeft stof, Om God, mijn heil op 't hoogst te loven : Naardien mijn ootmoed Hem behaagt; En Hij zo laag op ene maagd, Zijn minste dienstmaagd zag van boven .
Want alle tongen zullen mij , Nu zalig noemen, even blij; naardien d' Almachtige dit wonder, Zijn grootste werk, in mij besloot; Een lot uit zijne rijke schoot, Mij toegevallen in t' bijzonder . ENZ
Aan allen een mooie meimaand toegewenst ... besluitend met dit mooie gedichtje :
- http://www.isidorusweb.nl/asp/default.a ... og_id=5505
Geniet ervan,
Werewoef
AMEN en AUM
-
Morgen, vrijdag de dertiende , herdenken de vereerders van Maria, de verschijning van de H. Maagd aan de kinderen, Lucia Dos Santos ( 9 jaar ) en haar neefje en nichtje, Francisco en Jacinta Marto, respectievelijk 8 en 6 jaar oud , op zondag 13 mei 1917 in Fatima , Portugal .
Web-site links zijn er te over op het Internet . Gewoon intikken :
H.Maagd Maria+Fatima
Wat mij opviel deze maand is dat er blijkbaar de moeite noch de goede wil ontbreekt om in de kerkgemeenschappen tijdens deze maand Mei , maand Mei aan de H. Maria toegewijd, om extra eens een -wees gegroet of een gezongen Magnificat , in te lassen in hun woord-vieringen of eucharistie-vieringen .
Heb veel goesting om eens een brief te schrijven aan de katholieke clerus of zelfs aan Dhr Torfs om te weten wie of wat dit oud gebruik tegen houdt .
Nu weet ik drommels ook heel goed dat men Maria niet mag boven Ons Heer stellen en Zijn Heilige Moeder zou dat ook nooit niet willen .
Nu hoop ik dat er enkele bedienaars van de Katholieke Kerk dit even mee lezen en me zouden willen antwoorden wie of wat de Heilige Moeder van Gods uit het straatbeeld wil halen .
mvg-werewoef
Web-site links zijn er te over op het Internet . Gewoon intikken :
H.Maagd Maria+Fatima
Wat mij opviel deze maand is dat er blijkbaar de moeite noch de goede wil ontbreekt om in de kerkgemeenschappen tijdens deze maand Mei , maand Mei aan de H. Maria toegewijd, om extra eens een -wees gegroet of een gezongen Magnificat , in te lassen in hun woord-vieringen of eucharistie-vieringen .
Heb veel goesting om eens een brief te schrijven aan de katholieke clerus of zelfs aan Dhr Torfs om te weten wie of wat dit oud gebruik tegen houdt .
Nu weet ik drommels ook heel goed dat men Maria niet mag boven Ons Heer stellen en Zijn Heilige Moeder zou dat ook nooit niet willen .
Nu hoop ik dat er enkele bedienaars van de Katholieke Kerk dit even mee lezen en me zouden willen antwoorden wie of wat de Heilige Moeder van Gods uit het straatbeeld wil halen .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
We weten nu onderhand wel dat hare zoon , als het al geen sprookjesfiguur is, een politiek rebel zou geweest zijn. Samen met een enkele andere "boosdoeners" volgens de Romeinen, terechtgesteld.
Was indertijd een normale folterdood bij dat wrede volk.
Wat heeft de moeder, behalve het baren van die zoon , dan nog betekend in de loop der geschiedenis ???
Die heiligheid is toch weeral een uitvindsel van de kerk.
Ik zou u dan willen aanraden Werewoef , om toch een beetje tot de jaren van verstand te willen komen inplaats van mee te doen aan die afgoderij.
Want dat is het.
Was indertijd een normale folterdood bij dat wrede volk.
Wat heeft de moeder, behalve het baren van die zoon , dan nog betekend in de loop der geschiedenis ???
Die heiligheid is toch weeral een uitvindsel van de kerk.
Ik zou u dan willen aanraden Werewoef , om toch een beetje tot de jaren van verstand te willen komen inplaats van mee te doen aan die afgoderij.
Want dat is het.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Door het feit dat je Isis en Horus dan maar gewoon negeert , wordt het voor mij moeilijker om niet over afgoderij te spreken.
Je weet dat het afkomstig is van heidense godinnen. Dan moet er toch een lichtje gaan branden ,en daarmee bedoel ik geen kaars voor dat Mariabeeldje. Want dat is OOK puur afgoderij.
Ik weet nog goed in de meimaand vroeger : Maria werd uitgestald dat je haar goed kon zien, op een ereplaatsje. Dan ernaast 2 mooie kaarsen die elke avond werden aangestoken tijdens het rozenhoedje.
En wij maar afraffelen, amper wetende wat we zeiden.
Met bidden wordt veel tijd verloren, want het doet niks af aan de ellende op de wereld. Misschien wel in het hoofd van de gelovige. Die krijgt weer wat troost. En oogkleppen.
Je weet dat het afkomstig is van heidense godinnen. Dan moet er toch een lichtje gaan branden ,en daarmee bedoel ik geen kaars voor dat Mariabeeldje. Want dat is OOK puur afgoderij.
Ik weet nog goed in de meimaand vroeger : Maria werd uitgestald dat je haar goed kon zien, op een ereplaatsje. Dan ernaast 2 mooie kaarsen die elke avond werden aangestoken tijdens het rozenhoedje.
En wij maar afraffelen, amper wetende wat we zeiden.
Met bidden wordt veel tijd verloren, want het doet niks af aan de ellende op de wereld. Misschien wel in het hoofd van de gelovige. Die krijgt weer wat troost. En oogkleppen.
-
Op dinsdag 24 mei vieren de christenen één van de vele hoogdagen van namelijk :Maria , hulp van de christenen .
Hoe deze tittel Haarentwege onstaan is , zie onderstaande link .
- http://www.heiligen.net/heiligen/05/24/ ... stenen.php
De volgende vorm van afbeelding van de H. Maagd wordt ook soms ondertitteld in de kerken en kapellen als Hulp aan de christenen :
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Pr ... entiae.jpg
a.u.b- werewoef
- http://www.heiligen.net/heiligen/05/24/ ... stenen.php
De volgende vorm van afbeelding van de H. Maagd wordt ook soms ondertitteld in de kerken en kapellen als Hulp aan de christenen :
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Pr ... entiae.jpg
a.u.b- werewoef
AMEN en AUM
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Te vinden na het volgen van die link:werewoef schreef:Op dinsdag 24 mei vieren de christenen één van de vele hoogdagen van namelijk :Maria , hulp van de christenen .
- http://www.heiligen.net/heiligen/05/24/ ... stenen.php […]
Die brave Maria is dus de hulp der christenen omdat zij geholpen heeft die ongelovige honden af te slachten. Good girl!Toen de christenen op 7 oktober 1571 bij Lepanto de zeeslag van de Turken wonnen, voegde paus Pius V in de litanie van Maria de aanroeping toe 'Hulp van de Christenen'.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Zo is het ook , Zonder, als je in een oorlog verzeild geraakt en het is de vijand of je zelf kan je Haar beter best aan je zijde hebben .
En wie zegt dat de Turken in die tijd lieverdjes waren? Of de Vikings, Hunnen, Barbaren , Vandalen or whatever .
Er is één ding dat ik zeker weet en dat is dat de kinderen van Maria nooit verloren raken . Maar tja , dit is mijn rotsvaste overtuiging en hoeft zekerst de jouwe nooit te wezen .
Alaaf-werewoef
En wie zegt dat de Turken in die tijd lieverdjes waren? Of de Vikings, Hunnen, Barbaren , Vandalen or whatever .
Er is één ding dat ik zeker weet en dat is dat de kinderen van Maria nooit verloren raken . Maar tja , dit is mijn rotsvaste overtuiging en hoeft zekerst de jouwe nooit te wezen .
Alaaf-werewoef
AMEN en AUM