Om na te denken (vervolg ).
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Vesselin schreef:Goed... nu ben je duidelijk!
Voor zover ik het kan inschatten is de actie die jij onderneemt: Waarschuwen!
Dat is één kant van de medaille.
De andere kant is: niet langer deel uitmaken van de mentaliteit die tot deze desastreuze impasse geleid heeft.
Daar probeer ik het over te hebben. Maar blijkbaar doe jij dat reflexmatig af als 'escapisme'.
Misschien luister je ook niet onbevooroordeeld!
De samenleving is nog altijd gebaseerd op het zich instinctief vastklampen, door de meeste mensen, aan de drijfveren van het egoïsme: macht en hebzucht!
En hier achter schuilt de echte oorzaak: Angst.
Angst om je niet te kunnen handhaven in deze samenleving. Dit drijft mensen ertoe om anderen de baas proberen te zijn. In handel drijven, in commercie in het algemeen. Het bedrog, de oneerlijkheid.
Angst om het niet te overleven brengt mensen er toe zich te laten manipuleren door de machthebbers en zich te laten verleiden tot gruweldaden.
Uit deze mentaliteit moeten zoveel mogelijk individuen uitstappen om de toekomst een kans te geven.
We zijn hier maar een poosje - misschien honderd jaar - en moeten de planeet hoe dan ook weer verlaten.
In de tijd dat we hier zijn, moeten we onderzoeken of we ons volkomen veilig kunnen voelen zonder in de valstrikken van de schijnveiligheid - macht en hebzucht - te trappen. Dan kunnen we "neen" zeggen tegen de manipulatie van de machthebbers en de commercie.
VESSELIN , er bestaat ook nog zoiets als OVERMACHT , wanneer het kwaad al te vér gevordert en bijna onherstelbaar is . We kunnen dan idd. wel ' nee ' zeggen , en niet meedoen met wat in onze ogen verkeerd is en slecht kan aflopen ! maar dan ook de gevolgen er van dragen .
Dat zal ook zo zijn in het toekomstige antichristelijke tijdperk , men kan weigeren zijn kentekenend nummer te dragen , met alle gevolgen van dien . Maar ook dan nog staat men aan de kant van Schepper God .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
socrates schreef:Ik had daar als Adam zijnde niks mee te maken. Eva kon haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en ging achter mijn rug, die appel plukken. Niet goed beseffend wat die appel betekende en daartoe door Eva aangepord, beet ik er ook in. Meteen was het kwaad geschied. Of de straf, erfzonde, voor alle nakomenden in verhouding stond tot de "zonde" is toch betwistbaar. Is het bovendien geen schromelijke onrechtvaardigheid om een onnozele baby al van bij zijn geboorte alle recht op hemels geluk te ontnemen ?
En wat is zijn reactie als God hem vraagt of hij van de boom gegeten had die hem verboden was ? Die vrouw, die gij mij hebt gegeven......
De vrouw van haar kant sprak : het is de slang, die mij bedrogen heeft... (Gen.3 : 11-13)
Geen enkele van de twee wilden hun verantwoordelijkheid opnemen
En tot op de dag van vandaag zien wij dat nog steeds : het zijn altijd de anderen die het gedaan hebben !
Denk jij dat van een onvolmaakt wezen iets volmaakt kan voortkomen ? Of dat een boom op sterven na, goede vruchten zal voortbrengen......?
Neen hé. Zo is het met de mens ook. Daarom heeft Jezus, die volmaakt was, zijn lichaam en bloed gegeven om ons van onze zonden vrij te kopen !
Met het 'offer van Jezus' nam het offeren van dieren een einde, zoals voorheen geschiedde in de tempel, ter vergeving van onze zonden.
Ieder die gelooft in God en in zijn zoon Jezus Christus kan eeuwig leven bekomen, want God is rechtvaardigheid ! En hier ook heeft de mens de KEUZE ! God dwingt niemand, maar de gevolgen zal ieder van ons moeten dragen.
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 29 sep 2014, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Ebenhaezer, waarom beantwoord jij mijn vraag niet?Ebenhaezer schreef:VESSELIN , er bestaat ook nog zoiets als OVERMACHT , wanneer het kwaad al te vér gevorderd en bijna onherstelbaar is . We kunnen dan idd. wel ' nee ' zeggen , en niet meedoen met wat in onze ogen verkeerd is en slecht kan aflopen ! maar dan ook de gevolgen er van dragen .
Dat zal ook zo zijn in het toekomstige antichristelijke tijdperk , men kan weigeren zijn kentekenend nummer te dragen , met alle gevolgen van dien . Maar ook dan nog staat men aan de kant van Schepper God .
Kan je God alleen maar ontmoeten via de bijbel?
En is de rest eraan voor de moeite?
Geloof je dat?
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
BV tikte : Denk jij dat van een onvolmaakt wezen iets volmaakt kan voortkomen ? Of dat een boom op sterven na, goede vruchten zal voortbrengen......?
Daarom ook is uwe god geen almachtig DING: hij had maar het volmaakte wezen moeten scheppen.
Daarom ook is uwe god geen almachtig DING: hij had maar het volmaakte wezen moeten scheppen.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Hopelijk komt Gaia hier niet meelezen.bluevelvet schreef:
Met het 'offer van Jezus' nam het offeren van dieren een einde, zoals voorheen geschiedde in de tempel, ter vergeving van onze zonden.
I
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Overmacht? Dat is een gemakkelijkheidsexcuus, hierover bestaat heel wat studiewerk dat straal genegeerd wordt. Kijk maar naar die samenhangende kennis, het Christendom doet hier niets aan, zoiets noemt 'schuldig verzuim'.ebenhaezer schreef:VESSELIN , er bestaat ook nog zoiets als OVERMACHT , wanneer het kwaad al te vér gevordert en bijna onherstelbaar is . We kunnen dan idd. wel ' nee ' zeggen , en niet meedoen met wat in onze ogen verkeerd is en slecht kan aflopen ! maar dan ook de gevolgen er van dragen. Dat zal ook zo zijn in het toekomstige antichristelijke tijdperk , men kan weigeren zijn kentekenend nummer te dragen , met alle gevolgen van dien . Maar ook dan nog staat men aan de kant van Schepper God .

Misschien hoog tijd om eens wakker te worden?
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Nog altijd NIET begrepen Reini ? Adam en Eva waren volmaakt geschapen !Reini schreef:BV tikte : Denk jij dat van een onvolmaakt wezen iets volmaakt kan voortkomen ? Of dat een boom op sterven na, goede vruchten zal voortbrengen......?
-
YYZ schreef:Allemaal goed en wel maar we leven vandaag, kan je ons zeggen wat het Christendom vandaag doet aan de offering van miljoenen mensen? Kan je ons daar iets concreet over zeggen? Zoals je weet betekent 'zonde' het doel missen, wat doen ze aan de situatie met alle kennis die ze sinds Adam en Eva hebben?ebenhaezer schreef:Nee hoor SOCRATES , ik heb helemaal niet de gewoonte om alles te willen weten ! ook ik zit in de LEERSCHOOL van mijn leven . Eva was wel de EERSTE persoon die zondigde , en daarvoor ook haar straf ontving , en daardoor ook alle nakomelingen daarin meesleurde , dat klopt ! Maar als jij eerlijk wilt zijn , waren zij en wij geen haar beter , of toch wel ? Bovendien waren er in mijn overtuiging nog geen mensen hier op aarde vóór Adam en Eva , dus ook nog geen erfzonde , maar zij waren wel volmaakt vóór zij zondigden . Je moet je eens afvragen lieve jongen , of jij het toen anders zou gedaan hebben ? Een kwestie van alles te willen weten hé !
Ja YYZ , we leven idd. vandaag ! en de christenheid vandaag doet het ook helemaal niet goed , ook zij missen het doel dat God van hen verwachtte .
Maar net als elke organisatie hebben zij en wij , nog niets geleerd uit het verleden , daarvoor staan égoïsme en genieten te veel in de weg ! Jammer , maar zo is het ! We hebben nog veel te leren , en de tijd waarschuwt ons .
Ik weet niet wat je bedoelt met de offering van miljoenen mensen , waarschijnlijk de hedendaagse oorlogen ? Het christendom en ook ALLE andere machthebbers , schieten weldegelijk veel te kort in deze situatie , en VS. wil wel , en probeert het ook , maar lukken is een andere vraag ! Misschien toch wel een echte OVERMACHT ? De antichristelijke geest met zijn demonen is duidelijk aanwezig , als we IS bezig zien !
-
Vesselin schreef:Ebenhaezer, waarom beantwoord jij mijn vraag niet?Ebenhaezer schreef:VESSELIN , er bestaat ook nog zoiets als OVERMACHT , wanneer het kwaad al te vér gevorderd en bijna onherstelbaar is . We kunnen dan idd. wel ' nee ' zeggen , en niet meedoen met wat in onze ogen verkeerd is en slecht kan aflopen ! maar dan ook de gevolgen er van dragen .
Kan je God alleen maar ontmoeten via de bijbel?
En is de rest eraan voor de moeite?
Geloof je dat?
VESSELIN , ik gaf toch antwoord op vorige blz. ! om 10,27 u ! Niet gelezen soms ?
-
Oeps... inderdaad... ik had erover gekeken.Ebenhaezer schreef:VESSELIN , ik gaf toch antwoord op vorige blz. ! om 10,27 u ! Niet gelezen soms ?
Bedankt om te antwoorden... het is een hele geruststelling!
Ik weet wat Amerikaanse fundamentalisten verkondigen en daar word ik niet goed van!
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Misschien voor mijn beurt en niet namens Reini, zo volmaakt als jij denkt dat ze zouden zijn die nooit bestaande Adam is Eva is natuurlijk niet zo, ten eerste kun je je afvragen waarom Adam zo onvolmaakt is om toe te geven aan het gevraagde van Eva en de onvolmaaktheid van Eva is natuurlijk het willen voldoen aan de verzoek van die zgn slang. Indien ze beiden volmaakt zouden zijn geweest zou het niet gebeurt zijn. Maar ja wat zit ik te schrijven dat verhaaltje van Adam em Eva is gewoon en leugen. Die god van jouw die zie je en hoor je niet Bluevelvet die zit enkel in dat boek, ik heb die godheid waarvan ik weet dat die er is en alle dagen kan zien, voelen en horen.is er een beter bewijs? Die God is voor en ieder toegankelijk en waarneembaar maar omdat het dicht bij is, we staan er zelfs midden in en zijn we zelf, zien de meesten dit niet die hebben een boek nodig of zijn totaal blind en doof. Maar ook dat is niet erg alles gaat gewoon door het leven zelf is niet te stoppen is mijn denken.Bluevelvet schreef:Nog altijd NIET begrepen Reini ? Adam en Eva waren volmaakt geschapen !
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Janx schreef :
Misschien voor mijn beurt en niet namens Reini, zo volmaakt als jij denkt dat ze zouden zijn die nooit bestaande Adam is Eva is natuurlijk niet zo, ten eerste kun je je afvragen waarom Adam zo onvolmaakt is om toe te geven aan het gevraagde van Eva en de onvolmaaktheid van Eva is natuurlijk het willen voldoen aan de verzoek van die zgn slang. Indien ze beiden volmaakt zouden zijn geweest zou het niet gebeurt zijn.
zo is dat Janx.
De beste manier om de sprookjes te pakken op hun fantasie, is mee te gaan in het verhaal.
Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat men in het scheppen van een tweetal mensen kan geloven: niemand kon het noteren of verder vertellen.
Of het moest een sprekende slang zijn.
Misschien voor mijn beurt en niet namens Reini, zo volmaakt als jij denkt dat ze zouden zijn die nooit bestaande Adam is Eva is natuurlijk niet zo, ten eerste kun je je afvragen waarom Adam zo onvolmaakt is om toe te geven aan het gevraagde van Eva en de onvolmaaktheid van Eva is natuurlijk het willen voldoen aan de verzoek van die zgn slang. Indien ze beiden volmaakt zouden zijn geweest zou het niet gebeurt zijn.
zo is dat Janx.
De beste manier om de sprookjes te pakken op hun fantasie, is mee te gaan in het verhaal.
Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat men in het scheppen van een tweetal mensen kan geloven: niemand kon het noteren of verder vertellen.
Of het moest een sprekende slang zijn.
-
Tja... vele mensen raken nooit meer uit de indoctrinatie van hun kindertijd en blijven een leven gevangen in een uiterst beperkte kijk op de werkelijkheid.
Gelukkig gaan we allemaal dood en dan moet je die visie wel verlaten!
Niet in het minst die knakkers die denken dat er alleen maar materie is!
Gelukkig gaan we allemaal dood en dan moet je die visie wel verlaten!
Niet in het minst die knakkers die denken dat er alleen maar materie is!
-
Perfect waar!janx schreef:Ik heb die godheid waarvan ik weet dat die er is en alle dagen kan zien, voelen en horen.is er een beter bewijs? Die God is voor en ieder toegankelijk en waarneembaar maar omdat het dicht bij is, we staan er zelfs midden in en zijn we zelf, zien de meesten dit niet...
Wij zijn altijd verbonden met de Bron van ons bestaan, wij kunnen er eenvoudig niet afgescheiden van zijn!
Van moment tot moment houdt die Bron ons in stand met alle potentialiteiten die ze inhoudt.
En het prachtige is dat je er kunt mee communiceren! Dat is geen sprookje... elk van ons die dat beleeft weet wel beter!
Maar mensen hangen vast aan een geloof, een gedachtensysteem dat hun mogelijkheden ongelooflijk inperkt.
Als je zegt: "Er is alleen maar materie" dan is dat voor jou zo. Maar het is de waarheid niet: het is jouw mentale creatie en het beperkt je jammerlijk. Je gaat nooit meer op onderzoek uit!
-
Wat mensen, die vastzitten in hun religieuze indoctrinatie, niet beseffen, is: dat ze in wezen geblokkeerd zijn binnen een bepaald bewustzijnsniveau. Er is geen behoefte om hun indoctrinatie in vraag te stellen, zolang het aan hun behoefte om zich veilig te voelen voldoet.
Maar aan iemand, die op dat bewustzijnsniveau functioneert, zou je wel de vraag kunnen stellen:
Wat als je geboren was in Iran of in India? Je zou dan, gezien je bewustzijnsniveau, met evenveel overtuiging je indoctrinatie als moslim of hindoe verdedigen.
Om over na te denken, niet?
Maar aan iemand, die op dat bewustzijnsniveau functioneert, zou je wel de vraag kunnen stellen:
Wat als je geboren was in Iran of in India? Je zou dan, gezien je bewustzijnsniveau, met evenveel overtuiging je indoctrinatie als moslim of hindoe verdedigen.
Om over na te denken, niet?