ebenhaezer schreef:JANX , ik ben niet gekwetst hoor , ken je daarvoor al te goed vanuit dit Forum , ben blij met je eerlijk antwoord . Ik weet niet of je de Bijbel helemaal gelezen hebt , want dan zou je toch ook zien , dat telkens er gestraft wordt , er daarvoor ook telkens DE REDEN WAAROM gemeld staat . Op verschillende plaatsen zou je zien hoe verschrikkelijk de mensen zich misdroegen in het OT.
Wat jij bestraffen noemd, is in feite de wet oorzaak en gevolg.
Dit is zowel individueel als op groeps gedrag van toepassing.
En dat is nog steeds van toepassing en het zal ook nooit verdwijnen. Die levenswet zorgt namelijk voor veranderingen hetzij goed of verkeert en juist door veranderingen is er leven en ontwikkeling die, zoals ik het zie niet anders dan naar een uiteindelijke totaal bewustzijn zal leiden.
Daarom zijn er ook vele, en vele levens nodig om naar een positieve instelling te groeien ten aanzien van al het leven. En zoals ik denk, elk leven blijft een leven en is oneindig. Het is namelijk het leven zelf dat zich manifesteert en dat is dat waarmee alles is ontstaan.
ebenhaezer schreef:
God is niet alleen de Schepper maar ook de Beschermer van wat Hij geschapen heeft ! Ik denk van wat nu in onze tijd gebeurt aan vandalisme en slechtheid , dit nog maar het topje van de ijsberg is van wat er toen gebeurde , en nog te gebeuren staat als er niet spoedig beter geregeerd wordt . Het is de mens die fout gaat , niet God !
Jij zegt het in jouw bewoording wat is wezen ook zo is alleen anders dan jij zelf voor ogen hebt.
Omdat God alles is en Alles is god, heeft het zichzelf tot werking ( leven ) gebracht en zal zeker waarborgen dat het zichzelf niet zal vernietigen en daarmee dus ook Alles wat is. Wat er ook zal geschieden , niets zal de weg naar vervolmaking ( het zichzelf tot een gedifferentieerde totaliteit van bewustzijn ) van leven te brengen.
ebenhaezer schreef:
Dacht je soms dat God dat prettig vond en vindt ? Hoeveel maal staat er : en het berouwde Hem dat Hij de mens geschapen had ! Dat is natuurlijk het gevolg van een vrije wil die Hij de mensen gaf ; maar gelukkig zag en ziet Hij ook de millioenen mensen die Hem oprecht liefhebben , daarom dat Hij toch Zijn Schepping volmaakte . Hopelijk is dit wat duidelijker .
Hier praat je weer als zijnde dat god een personage is die je met hij of zij kunt aanspreken en die stuurt en aanpast en enz.
Ebenhaezer dat denkbeeld heb ik al zeer lang verlaten ondanks dat men mijn schrijven als naief ziet, wat ik zelf meer zie als recht toe recht aan zonder poespas, moet ik zeggen dat ik het toch wel zeer onvolwassen vind dat je nog niet kunt inzien dat god gewoonweg al het leven is en dus geen persoonlijkheid als zijnde een hij of een zij. Het leven zelf is Hij en Zij als de werkende krachten.
Dus hoe je ook probeer mij de bijbelse visie te laten aanvaarden kan ik dat gewoonweg niet. Evenzo als dat ik jou niet kan bewegen om de bijbel vanuit een andere licht te bezien. Jij hebt je eigen lichtje en de mijne.
Uiteindelijk zal blijken wie de meerderheid heeft van lumen per sterradiaal. Maar maak je niet ongerust een ieder zal op max. lichtsterkte komen waardoor je alles kan overzien en in je opnemen.

Alles is Één en die Éne is Alles.