Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ik denk dat regels niet nodig zijn enkel normale beleefdheid en acceptatie dat een andere niet gelijk denkt zoals je zelf kan denken wat ook de reden moge zijn. Niemand is gelijk aan elkaar dat geeft juist leven en inhoud daarvan. Hoewel .... het is best wel eens moeilijk als een ander niet kan overzien wat je bedoeld en maar blijft hangen in de zelfde schoen ook al is die versleten en zo lek als een zeef. En maar denken dat je droge voeten blijft houden. 
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
janx schreef:Ik denk dat regels niet nodig zijn enkel normale beleefdheid en acceptatie dat een andere niet gelijk denkt zoals je zelf kan denken wat ook de reden moge zijn. Niemand is gelijk aan elkaar dat geeft juist leven en inhoud daarvan. Hoewel .... het is best wel eens moeilijk als een ander niet kan overzien wat je bedoeld en maar blijft hangen in de zelfde schoen ook al is die versleten en zo lek als een zeef. En maar denken dat je droge voeten blijft houden.
JANX , ik begrijp je niet ! jouw oordeel over gelovigen die vasthouden aan hun overtuiging , klopt ergens niet , vermits niets voor 100 % bewezen is ! Waarom zouden bewijzen van geleerden die de Bijbel en God afwijzen , GELOOFWAARDIGER zijn dan de bewijzen van geleerden die het tegendeel bewijzen ? Zouden dan die milliarden gelovige christenen over heel de wereld , allen blijven hangen in die ' versleten lekke schoenen ' ? Daar heb ik toch mijn twijfels over ; het omgekeerde is ook een mogelijkheid , denk je niet ? Vr.gr.EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
"Ebenhaezer schreef:JANX , ik begrijp je niet ! jouw oordeel over gelovigen die vasthouden aan hun overtuiging , klopt ergens niet , vermits niets voor 100 % bewezen is ! Waarom zouden bewijzen van geleerden die de Bijbel en God afwijzen , GELOOFWAARDIGER zijn dan de bewijzen van geleerden die het tegendeel bewijzen ? Zouden dan die milliarden gelovige christenen over heel de wereld , allen blijven hangen in die ' versleten lekke schoenen ' ? Daar heb ik toch mijn twijfels over ; het omgekeerde is ook een mogelijkheid , denk je niet ? Vr.gr.EB.
Ik zou zeggen omdat men nog geen natte voeten hebben gekregen. Maar even voor de duidelijkheid. Ik heb geen enkel bezwaar tegen geloof die liefde en verdraagzaamheid vraagt. Maar ik heb zeer zeker bezwaar tegen het vertellen in de bijbel dat god mensen in opdracht laat vernietigen en dat het moorden wordt vergoeilijkt en dan zeggen dat het godswoord is. Er is geen god die dat doet er is enkel levenswerking en de mensen doen elkaar leed aan en niet een god punt.
En ik vind het erg naief dat men de bijbel als een godswoord en waarheid beschouwd en tegen heug en meug blijft verdedigen. Natuurlijk zal er goede zaken instaan naast al het andere en ook zullen er sommige oudheidkundige overblijfselen overeen stemmen met gebeurtenissen zoals tersprake komt maar dat wil nog niet zeggen dat die moordzuchtige en kwaadaardige god bestaat om de dooie dood niet. Weet je, je hebt de meest kans dat mensen je willen geloven door een stukje waarheid bij de grote leugen te voegen.
Zo zie ik het EB. je vroeg er naar en heb in oprechtheid geantwoord zonder de opzet om te kwetsen.
-
JANX , ik ben niet gekwetst hoor , ken je daarvoor al te goed vanuit dit Forum , ben blij met je eerlijk antwoord . Ik weet niet of je de Bijbel helemaal gelezen hebt , want dan zou je toch ook zien , dat telkens er gestraft wordt , er daarvoor ook telkens DE REDEN WAAROM gemeld staat . Op verschillende plaatsen zou je zien hoe verschrikkelijk de mensen zich misdroegen in het OT. God is niet alleen de Schepper maar ook de Beschermer van wat Hij geschapen heeft ! Ik denk van wat nu in onze tijd gebeurt aan vandalisme en slechtheid , dit nog maar het topje van de ijsberg is van wat er toen gebeurde , en nog te gebeuren staat als er niet spoedig beter geregeerd wordt . Het is de mens die fout gaat , niet God ! Dacht je soms dat God dat prettig vond en vindt ? Hoeveel maal staat er : en het berouwde Hem dat Hij de mens geschapen had ! Dat is natuurlijk het gevolg van een vrije wil die Hij de mensen gaf ; maar gelukkig zag en ziet Hij ook de millioenen mensen die Hem oprecht liefhebben , daarom dat Hij toch Zijn Schepping volmaakte . Hopelijk is dit wat duidelijker .
Vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
-
Wat jij bestraffen noemd, is in feite de wet oorzaak en gevolg.ebenhaezer schreef:JANX , ik ben niet gekwetst hoor , ken je daarvoor al te goed vanuit dit Forum , ben blij met je eerlijk antwoord . Ik weet niet of je de Bijbel helemaal gelezen hebt , want dan zou je toch ook zien , dat telkens er gestraft wordt , er daarvoor ook telkens DE REDEN WAAROM gemeld staat . Op verschillende plaatsen zou je zien hoe verschrikkelijk de mensen zich misdroegen in het OT.
Dit is zowel individueel als op groeps gedrag van toepassing.
En dat is nog steeds van toepassing en het zal ook nooit verdwijnen. Die levenswet zorgt namelijk voor veranderingen hetzij goed of verkeert en juist door veranderingen is er leven en ontwikkeling die, zoals ik het zie niet anders dan naar een uiteindelijke totaal bewustzijn zal leiden.
Daarom zijn er ook vele, en vele levens nodig om naar een positieve instelling te groeien ten aanzien van al het leven. En zoals ik denk, elk leven blijft een leven en is oneindig. Het is namelijk het leven zelf dat zich manifesteert en dat is dat waarmee alles is ontstaan.
Jij zegt het in jouw bewoording wat is wezen ook zo is alleen anders dan jij zelf voor ogen hebt.ebenhaezer schreef: God is niet alleen de Schepper maar ook de Beschermer van wat Hij geschapen heeft ! Ik denk van wat nu in onze tijd gebeurt aan vandalisme en slechtheid , dit nog maar het topje van de ijsberg is van wat er toen gebeurde , en nog te gebeuren staat als er niet spoedig beter geregeerd wordt . Het is de mens die fout gaat , niet God !
Omdat God alles is en Alles is god, heeft het zichzelf tot werking ( leven ) gebracht en zal zeker waarborgen dat het zichzelf niet zal vernietigen en daarmee dus ook Alles wat is. Wat er ook zal geschieden , niets zal de weg naar vervolmaking ( het zichzelf tot een gedifferentieerde totaliteit van bewustzijn ) van leven te brengen.
Hier praat je weer als zijnde dat god een personage is die je met hij of zij kunt aanspreken en die stuurt en aanpast en enz.ebenhaezer schreef: Dacht je soms dat God dat prettig vond en vindt ? Hoeveel maal staat er : en het berouwde Hem dat Hij de mens geschapen had ! Dat is natuurlijk het gevolg van een vrije wil die Hij de mensen gaf ; maar gelukkig zag en ziet Hij ook de millioenen mensen die Hem oprecht liefhebben , daarom dat Hij toch Zijn Schepping volmaakte . Hopelijk is dit wat duidelijker .
Ebenhaezer dat denkbeeld heb ik al zeer lang verlaten ondanks dat men mijn schrijven als naief ziet, wat ik zelf meer zie als recht toe recht aan zonder poespas, moet ik zeggen dat ik het toch wel zeer onvolwassen vind dat je nog niet kunt inzien dat god gewoonweg al het leven is en dus geen persoonlijkheid als zijnde een hij of een zij. Het leven zelf is Hij en Zij als de werkende krachten.
Dus hoe je ook probeer mij de bijbelse visie te laten aanvaarden kan ik dat gewoonweg niet. Evenzo als dat ik jou niet kan bewegen om de bijbel vanuit een andere licht te bezien. Jij hebt je eigen lichtje en de mijne.
Uiteindelijk zal blijken wie de meerderheid heeft van lumen per sterradiaal. Maar maak je niet ongerust een ieder zal op max. lichtsterkte komen waardoor je alles kan overzien en in je opnemen.
-
JANX , als ik mij zo verdedig , is dat niet om jouw mijn visie op te dringen , ik tracht alleen uit te leggen wat jij in mijn overtuiging niet begrijpt . Bovendien doe jij toch net hetzelfde door jouw zienswijze aan mij uit te leggen ! Waarom ben je er zo tegen dat ik wel in God geloof ? Niemand kan 100 % bewijzen dat God niet bestaat als Opperste Wezen . Het is gewoon een keuze die men maakt , een overtuiging die men heeft of niet heeft ; laten we toch elkaars keuze respecteren ! Je vindt mij zeer onvolwassen zeg je , omdat ik jouw visie niet heb maar een andere ? Komop Jan , ieder mens is in zijn eigen keuze en overtuiging toch UNIEK en VOLWAARDIG ! Zo zie ik dat voor ieder mens , en zo vind ik persoonlijk dat christen zijn voor mij de moeite waard is .
M. vr. gr. EBENHAEZER
M. vr. gr. EBENHAEZER
-
Heel juist. Maar ook dat niemand kan bewijzen dat God het opperwezen bestaat. Maar wat wel te bewijzen is dat het Leven werkzaam is in al haar facetten hoe dan ook. Echter ondanks dat het te bewijzen is, zijn er maar weinigen die kunnen aanvaarden dat alles vanuit ene kracht is en dat daarom alles die kracht is in welke vorm dan ook zowel het zichtbare, bekende als wel het onzichtbare en het nog onbekende. Het woordje God heeft enkel de betekenis van ' het werkzame Leven'.Ebenhaezer schreef: Niemand kan 100 % bewijzen dat God niet bestaat als Opperste Wezen
Oké, het woord onvolwassen is misplaats geweest omdat niemand op deze aarde is in feite volwassen. We zijn allen opweg zijn naar die volkomen volwassen bewustzijn. Zal nog wel even duren hoor!
-
janx schreef:Heel juist. Maar ook dat niemand kan bewijzen dat God het opperwezen bestaat. Maar wat wel te bewijzen is dat het Leven werkzaam is in al haar facetten hoe dan ook. Echter ondanks dat het te bewijzen is, zijn er maar weinigen die kunnen aanvaarden dat alles vanuit ene kracht is en dat daarom alles die kracht is in welke vorm dan ook zowel het zichtbare, bekende als wel het onzichtbare en het nog onbekende. Het woordje God heeft enkel de betekenis van ' het werkzame Leven'.Ebenhaezer schreef: Niemand kan 100 % bewijzen dat God niet bestaat als Opperste Wezen
Oké, het woord onvolwassen is misplaats geweest omdat niemand op deze aarde is in feite volwassen. We zijn allen opweg zijn naar die volkomen volwassen bewustzijn. Zal nog wel even duren hoor!
JANX , oké het is je vergeven .
Of je mijn God nu een ' werkzame kracht ' noemt , is goed hoor want dat is Hij ook daadwerkelijk !
Het is een ware oefening om ons bewustzijn te volmaken , ook al weten we dat dit nooit tenvolle zal lukken , maar toch de moeite waard is . Juist als christen kan men zich daarin verder ontplooien , want Hij gaf ons goeie voorbeelden uit Zijn leven . Om dingen goed bewust te worden , moeten wij ze eerst uitproberen en de gevolgen waarnemen . Zo ondervindt men bij het goeddoen dat er een blij gevoel ontstaat ; terwijl bij een foute stap , men zich ongemakkelijk voelt ; en dat doet ons bewustzijn van handelingen verder ontwikkelen , en dat is goed .
M. vr. gr. EB.
-
Fazal
EB schreef:Dacht je soms dat God dat prettig vond en vindt ?
Hoeveel maal staat er : en het berouwde Hem dat Hij de mens geschapen had!
Dat is natuurlijk het gevolg van een vrije wil die Hij de mensen gaf
Dan is het heel duidelijk dat uw god NIET alles wist, NOCH op voorhand weet!
Dan weet hij vanzelfsprekend ook niet wat er toekomst door toedoen v/d mens, nog allemaal staat te gebeuren!
Hoedatte, maar vooral "waarom"??? Weet jij dat soms EB???EB schreef:maar gelukkig zag en ziet Hij ook de millioenen mensen die Hem oprecht liefhebben,
Hij wist het op dat moment dus nóg altijd niet!???EB schreef:daarom dat Hij toch Zijn Schepping volmaakte .
Neenee, in zeker opzicht heeft Janx overschot van gelijk!
-
Fazal
Naar het schijnt heeft hij zich van die gebeurtenis gedistancieerd.
Sinds hij die grap met Abraham en zijn zoon Isaac heeft uitgehaald, is hij niet meer vatbaar voor commentaar. En nee, er was naast die boom ook geen braamstruik aanwezig.
Sinds hij die grap met Abraham en zijn zoon Isaac heeft uitgehaald, is hij niet meer vatbaar voor commentaar. En nee, er was naast die boom ook geen braamstruik aanwezig.
-
Gast
Sindsdien nog maar? Op de zevende dag ging God rusten en deed niets meer en bestond alles al, want zijn schepping was af en volmaakt. Hij zag dat het goed was en ging slapen. Vandaar dat evolutie volgens gelovigen gewoon niet kan bestaan. Al wat na de zevende dag gebeurd in de Bijbel is fantasie volgens hun eigen eerste zeven dagen. Maar dat laatste hebben ze nog niet door.
-
Fazal
Helaas heeft hij nadien, véél later, toch ingezien dat hij de mens beter niet had geschapen, maar omdat hij zag dat millllljjjioenen mensen hem liefhadden, heeft hij zijn schepping toch maar volmaakt. Aldus volgens de bijbel van ebenhaezer. De vraag is nu wel "wanneer"???
Eigenlijk denk ik dat hij er nog moet aan beginnen!? Aan die vervolmaking dan!
Evengoed is mogelijk Armandine, dat hij na die zeven vermoeiende dagen, in slaap is gevallen en nog steeds niet wakker is geworden.
Want voor hem bestaat de tijd dus niet. Gezien hij er al eeuwig en altijd is geweest en er eeuwig en altijd zal zijn. Als ... hij er al tenminste ooit geweest is natuurlijk.
Eigenlijk denk ik dat hij er nog moet aan beginnen!? Aan die vervolmaking dan!
Evengoed is mogelijk Armandine, dat hij na die zeven vermoeiende dagen, in slaap is gevallen en nog steeds niet wakker is geworden.
Want voor hem bestaat de tijd dus niet. Gezien hij er al eeuwig en altijd is geweest en er eeuwig en altijd zal zijn. Als ... hij er al tenminste ooit geweest is natuurlijk.
-
Gast
En dat staat letterlijk in de Bijbel. Op de zevende dag zag hij dat zijn schepping volmaakt was en dat het goed was en hij ging rusten en zegende die dag. Als hij ging rusten waarom moest hij dan ineens een paradijs maken met Adam en dieren die konden spreken en groen Dat had hij al allemaal geschapen voordat hij ging rusten. Hoe zit dat nu weer in elkaar he? En dan begint hij opnieuw. Plots wakker geworden zeker en hij dacht. Hm. dienen 2 of 3de Adam (ik weet het al niet meer)is toch maar alleen, ik ga er nog een evaatje bijmaken. Wat is het nu sliep of sliep hem niet? Was alles al geschapen of niet? Was alles volmaakt of niet? En eerst doet hij het alleen en daarna doet hij het met zijn Godenbroeders. Zouden ze daar in de zondagsklas ook les over geven?
Laatst gewijzigd door Gast op 25 jan 2011, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
EB:
De geconditioneerde reflex is al bekend sedert de proeven van Pavlov (1849 - 1936).Hij bewees het met een hond maar het lijkt ook te werken bij sommige gelovigen.Zo ondervindt men bij het goeddoen dat er een blij gevoel ontstaat ; terwijl bij een foute stap , men zich ongemakkelijk voelt ;
Wie bewaakt de bewakers.
-
Jullie willen spreken of liever reageren , op dingen waar je geen notie verstand van hebt ! Jammer ! want als christen wandel je volledig in het licht ; niet alleen in het praktische leven , maar ook op geestelijk gebied . Men zou nogthans in staat zijn om open te bloeien en zo te gaan lijken op de Heer Jezus . Maar het is blijkbaar prettiger om de dingen uit hun verband te rukken , of moedwillig verkeerd uit te leggen en daardoor de schrijvers van Gods Woord onrecht aan te doen . De Bijbel bevat zoveel moois en diepe wijsheden voor het leven , maar dat gaat voor de meesten echt verloren . Toch is het echt de moeite waard om christen te zijn .
Met vr. gr. EBENHAEZER .
Met vr. gr. EBENHAEZER .