Jezus heeft nooit bestaan

hier is plaats voor alle wereldreligies

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

19 feb 2012, 19:14

bluevelvet schreef:[…] Er is gewoonweg geen reden om het aan te vechten, het zijn mythes, dan hoeft geen tegenspraak. Dit in tegenstelling van miljarden gelovigen in Jezus en zijn wederopstanding. Daar wordt door sceptici om gemaald ! Maar tegenbewijzen ? Neen die zijn er niet !
Sorry, even vergeten dat andere geloven voor jou enkel maar mythes zijn. En daar hoeft geen bewijs voor of tegen te zijn, die zijn altijd fout.
Je eigen mythes daarentegen, dàt is een écht geloof en hoeft dus ook geen bewijs, het is gewoon wáár want duizenden, miljoenen, miljarden volgelingen kunnen niet fout zitten.
Hoe zat dat weer met die miljarden vliegen en stront?
Nog een keer: volg eens een cursusje formele logica? Of lees eens na wat drogredenen zijn.
Ni Dieu, Ni Maître
Gast

19 feb 2012, 19:44

dhr.antoon schreef:
In het NT werden die voorspellingen geënt op de figuur Jezus, en kon men zo al de profetiën doen kloppen.
ik hou mij liever bij de realiteit, zoiets kan niet Reini, of het gebeurde of het gebeurde niet. Zoiets kan je niet verzinnen , of kloppend maken met al die honderden voorzeggingen.

Goed Je kunt enkele voorzeggingen eruit halen die inderdaad later geregisseerd kunnen worden Maar de meeste verreweg de meeste daar kan je de hand niet in hebben, dat gaat tegen gezond verstand in.
Moeilijk he ? Er eentje citeren ? Uit je nek kletsen, daar ben je zéér goed in.
Gast

19 feb 2012, 19:47

dhr.antoon schreef:
Als men jaren op voorhand voorspellingen doet, maar geen expliciete namen vermeldt, kan men dat later toepassen op eender welk persoon, niet ? (bv. Op Napoleon, of Hitler, of de paus...)
Je bekijkt iemands daden en zegt dan: "zie je wel, deze voorspelling werd toendertijd reeds gezegd" .

Dat is zo, maar in de bijbel gaat het niet over een paar losse opmerkingen maar over honderden voorzeggingen.
Natuurlijk kan ik voorbeelden geven, maar ik heb net zo een gezond verstand als jij, ik weet namelijk nu al dat men eromheen draait met nietszeggende ambtenaren taal of zgn, acadenische prietpraat

Deze laatsten winnen ook vaak het debat omdat zij kunnen kronkelen als vissen in de vijver.
Ik/wij houdt mij aan duidelijke richtlijnen, zoals het bewijs dat veel Bijbelboeken voor de komst van Jezus geschreven zijn en ook de profetie vermelden zoals wij dat in de hedendaagse bijbel aantreffen, daar kan je niet omheen zelfs niet met ambtenaren taal.
Eéntje maar, waar Jesaja het heeft over de komst van Jezus. Eéntje maar. De rest is praat voor de vaak.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

19 feb 2012, 20:00

Talisman smeekte Antoon:
Eéntje maar, waar Jesaja het heeft over de komst van Jezus. Eéntje maar. De rest is praat voor de vaak

Zou moeten kunnen. Als men kan/wil profeteren, (niet te verwarren met profiteren) , moet men namen durven noemen.
Gebeurde niet dus. Gebuisd!

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

19 feb 2012, 20:08

Talisman
Eéntje maar, waar Jesaja het heeft over de komst van Jezus. Eéntje maar. De rest is praat voor de vaak.
Antoon vertelt dit verhaaltje al jaren en verdwijnt dan weer in het niets als het vuur aan zijn schenen komt.Deze voormiddag waren zijn sektegenoten weer op loop.Deze keer 2 oudere mannen, In minder dan 1/2 minuut waren ze al terug weg.Ze begonnen zelfs niet aan hun verhalen.
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

19 feb 2012, 20:09

bluevelvet schreef: Nee talisman, je moet alleen maar bereid zijn onbevooroordeeld naar feitenmateriaal te kijken. Maar kan je dat ? ?
Ik wel, maar jij niet.
Velen geloven in het bestaan van Jezus. Maar gelooft men ook in zijn opstanding ? Als Jezus werkelijk is opgestaan uit de dood dan is zijn belofte van eeuwig leven geloofwaardig.
En dat is ie niet. Pech he ?
Er zijn de mythische verhalen van Osiris, Iris, Tammuz..... , die ook dood gaan en weer levend worden, maar niemand gelooft in die mythen omdat deze goden niet bestaan hebben, laat staan dat ze weer levend worden.
Net zo men als Jezus. Enne, het is ISIS he, en niet Iris.
Als de wederopstanding van Jezus een uitvindsel zou zijn van zijn volgelingen dan zou dit het grootste bedrog uit de geschiedenis van de mensheid zijn.
Begint je nikkel te vallen ?
Jezus had duidelijk aan zijn discipelen voorgehouden dat hij uit de doden zou opstaan. Moest hij daar voor in gebreke gebleven dan zou hij als een grote bedrieger aanzien worden.
Dat heeft Jezus ons niet wijs gemaakt, maar Paulus. Hoeveel keer moet ik je dat nog herhalen zeg!
Men twijfelt regelmatig aan het werkelijke bestaan van Jezus en zijn doodstraf.
Ik niet.
Enkele buiten bijbelse bronnen verwijzen naar Jezus doodstraf o.a. Lucianis, Flavius Josephus en Tacitus.
Maar geen enkele heeft het over Yeshua bar Jehosef. Wel over een Chrestus, en dat waren er wel merderen.
Nog sterker is dat GEEN enkel historisch verslag van christenen, Romeinen of Joden het bestaan van Jezus of van zijn kruisiging aanvecht.
Maar ook geen enkel historisch verslag dat dit bevestigd.
En zijn volgelingen ?
Die van Yeshua of die van Paulus ? Wees eens duidelijk zeg!
Het leek of Rome en de Joodse leiders hadden gezegevierd ! Maar het was niet het einde. De Jezus-beweging verdween niet van de aardbol maar het christendom is vandaag s'werelds grootste religie geworden,
Vandaar dat we dit de grootste oplichting in de geschiedenis van de mensheid kunnen noemen.
dank zij zijn volgelingen en de meer dan 500 getuigenissen van de wederopstanding beschreven in het N.T. Zonder die getuigenissen GEEN christendom vandaag ! Dat moeten we goed beseffen.
Raar dat over zoiets belangrijks er maar één auteur het vernoemt. Besef je dat ook ?
DE LEGE GRAFTOMBE
Het ontbreken van pelgrimstochten naar Jezus graf, het feit dat de vijanden van de christenen het lichaam van Jezus nooit hebben laten zien, vrouwen hadden ontdekt dat het lichaam verdwenen was, dit kan geen verzinsel zijn, omdat de getuigenis van vrouwen in die cultuur geen waarde had... en veel andere argumenten maken het onbetwistbaar dat het lichaam van Jezus uit de graftombe was verdwenen.
Niet moeilijk, hij lag in een ander graf. Een jaartje later was het familiegraf klaar. Daar hebben ze dan in 1980 zijn ossuarium in gevonden.
De Britse journalist Frank Morison, schrijver van het boek 'Who moved the Stone' vroeg zich af waarom Jezus vijanden de mythe van de lege tombe niet bestreden hebben als het niet waar was. De ontdekking van zijn lichaam zou immers alles in duigen hebben laten vallen. Waarom beschuldigden de Joodse leiders de discipelen van het stelen van zijn lichaam ? ?
Ho, nu moet je er al een Brits journalist bijhalen. Armoe he ?
Gast

19 feb 2012, 20:14

bluevelvet schreef:
Waar is jouw logica zondervrees als het om +/- 300 profetiën gaan die zich in Jezus vervulden en waaruit het christendom ontstaan is, één van de grootste religies nu.
Begin jij ook al zoals die'n andere debiel ? Geef mij maar eens één citaat één voorspelling waar Jezus verwacht werd. Eentje maar.
Boeddha, Confucius, Mohammed...... allen dood, maar volgens het christendom werd Jezus terug levend ! Het enige graf dat leeg is gevonden na zijn dood ! Dat kan je van NIEMAND anders zeggen.

Blijft de vraag waarom Jezus de dood overwon ? Alles leek zich tot hem en zijn discipelen te keren ?
Jou toestand begint problematisch te worden hoor.
Gast

19 feb 2012, 20:19

bluevelvet schreef:
Er is gewoonweg geen reden om het aan te vechten, het zijn mythes, dan hoeft geen tegenspraak.
Net zoals de mythe die Paulus rond de persoon Jezus heeft verzonnen, net zoals Pythagoras de mythe van Dionysus verzonnen had. Maar niemand zou dit letterlijk nemen, wetende dat dit om een mythe ging en enkel de boodschap waarde had.

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

20 feb 2012, 08:17

Clausewitz schreef :

Hoeft ook helemaal niet.Er zijn ook geen bewijzen.

Het arrest tegen de dame van de parachutemoord is er ook gekomen : zonder bewijzen en gebaseerd op aanname, veronderstellingen en op het geloof in de schuld. Dit door een jury van mensen van verschillende komaf.
Dus bewijzen hoeft eigenlijk niet meer (sic) :D
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.
Gast

20 feb 2012, 08:29

jure schreef:Clausewitz schreef :

Hoeft ook helemaal niet.Er zijn ook geen bewijzen.

Dus bewijzen hoeft eigenlijk niet meer (sic) :D
Ook al moeite met begrijpelijk lezen jure ?
Er was hier iemand die het had over tegenbewijzen ? Van wat ? Heb jij dan wél een godsbewijs ? Daar ging het hem toch om he ? Voor een tegenbewijs moet er ook eerst een bewijs zijn.... Zijn er niet, of heb jij ergens iets te melden ? Daar zouden de believers wel zéér gelukkig mee zijn.
En jou voorbeeld met die parachute-moord slaat ook nergens op. Heb je zo niks beters ?

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

20 feb 2012, 08:40

Clausewitz schreef:Talisman
Eéntje maar, waar Jesaja het heeft over de komst van Jezus. Eéntje maar. De rest is praat voor de vaak.
Antoon vertelt dit verhaaltje al jaren en verdwijnt dan weer in het niets als het vuur aan zijn schenen komt.Deze voormiddag waren zijn sektegenoten weer op loop.Deze keer 2 oudere mannen, In minder dan 1/2 minuut waren ze al terug weg.Ze begonnen zelfs niet aan hun verhalen.
Ze doen mee aan "Wedden dat?": ze slaan met 20 deuren op hun gezicht en zij zullen zeggen van welk huis ze zijn.

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

20 feb 2012, 08:42

Neem me het niet kwalijk Talisman. Maar moeite met lezen én bergrijpen slaat in deze wel op U.
Of was het icoontje en de (sic) niet duidelijk genoeg?
Wat mij opvalt als stille lezer is dat U hardnekkig probeert mensen die - geloven - van hun ongelijk te overtuigen.
Wat is de zin van dit alles? Als iemand gelukkig is in wat hij of zij geloofd en doet, én hierdoor de medemens geen schade berokkend, waarom kan u het hierbij niet laten?
Religies die aanzetten tot moord en dicriminatie moeten bestreden worden.
Maar al de andere, ik herhaal : al de anderen laat die in hun zijn.

09.53 uur : All Quiet on the Western Front :?
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.
Gast

20 feb 2012, 10:34

jure schreef:Neem me het niet kwalijk Talisman. Maar moeite met lezen én bergrijpen slaat in deze wel op U.
Of was het icoontje en de (sic) niet duidelijk genoeg?
Nee, niet duidelijk genoeg en interpreteerbaar. Mijn excuses voor de foute interpretatie.
Wat mij opvalt als stille lezer is dat U hardnekkig probeert mensen die - geloven - van hun ongelijk te overtuigen.
Niet hardnekkiger dan de gelovigen. En ik doe niks anders dan ze confronteren met beweringen die geen grond hebben, zelfs als ze er de Bijbel bijhalen.
Wat is de zin van dit alles? Als iemand gelukkig is in wat hij of zij geloofd en doet, , waarom kan u het hierbij niet laten?
- Als iemand gelukkig is in wat hij of zij geloofd : Gevaarlijke materie. Kijk maar wat voor een ellende en doden dit nu nog dagelijks kost.
- en doet, én hierdoor de medemens geen schade berokkend. : Dan heb je het niet over de Abrahamistische religie mag ik aannemen.
Religies die aanzetten tot moord en dicriminatie moeten bestreden worden.
Ho, dan ben ik tóch goed bezig. Wat is hier dan het probleem ?
Maar al de andere, ik herhaal : al de anderen laat die in hun zijn.
Al die hier op het forum komt lezen en schrijven ? Eigen keuze, of niet soms ?

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

20 feb 2012, 12:19

talisman schreef: - Als iemand gelukkig is in wat hij of zij geloofd : Gevaarlijke materie. Kijk maar wat voor een ellende en doden dit nu nog dagelijks kost.
Het is niet een kwestie van geloof alleen, geloof moet men in daden omzetten.
Kijk eens wat voor ellende en doden dit dagelijks kost in het NIET observeren van de 10 geboden !

Net als in het dagelijkse leven brengt het negeren van gebod- en verbodtekens van bv. de Wegcode ook veel ellende en miserie met zich mee !
Moet men dan maar alle auto's, moto's, edm. verbieden ?

Men neemt de boosdoeners uit de maatschappij weg door ze op te sluiten. Nog zo lang niet geleden werd de doodstraf toegepast op moordenaars en misdadigers. Velen vonden het rechtspraak.
Als God dan beloofd een wereld te scheppen waarin alle boosdoeners uit de weg zullen geruimd worden vindt men dat cruel en ongepast.

En toch is het de ENIGE oplossing om alle ellende en miserie kwijt te geraken, misdadigers voor jaren opsluiten helpt meestal tot niets. Men zou zelfs wensen dat ze nooit geboren waren.

Elk individu dient zich aan wetten en regels te houden in de samenleving zowel op werk als op privédomein, of men nu tot een religie behoort of niet.
Wie de 10 geboden in gedachte houdt zal niet moorden, niet stelen, niet liegen, niet bedriegen....... Men moet het toegeven, het zou een geheel andere wereld zijn !
Gast

20 feb 2012, 12:52

bluevelvet schreef:
talisman schreef: - Als iemand gelukkig is in wat hij of zij geloofd : Gevaarlijke materie. Kijk maar wat voor een ellende en doden dit nu nog dagelijks kost.
Het is niet een kwestie van geloof alleen, geloof moet men in daden omzetten.
Kijk eens wat voor ellende en doden dit dagelijks kost in het NIET observeren van de 10 geboden !
Kijk eens wat er gebeurd bij het WEL observeren van de 10 geboden.
Net als in het dagelijkse leven brengt het negeren van gebod- en verbodtekens van bv. de Wegcode ook veel ellende en miserie met zich mee !
Moet men dan maar alle auto's, moto's, edm. verbieden ?
Als de Wegcode veel ellende en miserie berokkend is er iets mis met die Wegkode, en niet met de auto's en moto's.
Men neemt de boosdoeners uit de maatschappij weg door ze op te sluiten. Nog zo lang niet geleden werd de doodstraf toegepast op moordenaars en misdadigers. Velen vonden het rechtspraak.
Als God dan beloofd een wereld te scheppen waarin alle boosdoeners uit de weg zullen geruimd worden vindt men dat cruel en ongepast.
Uw versie van God ruimde zowel de schuldigen als de onschuldigen op. Uw God laat genocides toe en helpt de beulen dan nog ook, enkel omdat ze een andere religie aanhingen/hangen. Moet ge goe gestoord zijn dat nog te verdedigen.
En toch is het de ENIGE oplossing om alle ellende en miserie kwijt te geraken, misdadigers voor jaren opsluiten helpt meestal tot niets. Men zou zelfs wensen dat ze nooit geboren waren.
Vraag uw god nog eens om tussenkomst. Maar wat heeft dit nu met deze topic te maken.
Elk individu dient zich aan wetten en regels te houden in de samenleving zowel op werk als op privédomein, of men nu tot een religie behoort of niet.
Wie de 10 geboden in gedachte houdt zal niet moorden, niet stelen, niet liegen, niet bedriegen....... Men moet het toegeven, het zou een geheel andere wereld zijn !
Dan waren er alleen nog pedofielen.