MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

fotofant

06 apr 2013, 21:50

janx schreef: Oké fotofant dat is volkomen waar wat je zegt maar, zo als ik het zie, is dat een voortvloeisel vanuit de gevormde karaktereigenschappen van de individuele mens.
Zoals je misschien weet, ga ik er vanuit dat de mens niet één leven heeft maar meerdere. Dus de opbouw van alle ervaringen tot en met in het huidige draagt de mens mee als gevoels bezit. Dat maakt de mens wat deze nu is, als persoonlijkheid inclusief de karakters. Die hoeveelheid van gevoels ervaringen zijn niet zo één twee drie te negeren en de mens zal moeten willen om open te kunnen staan, en te willen afwegen, aangaande andere gegevens. Sommigen zijn daar nog niet aan toe, anderen bijten zich vast in wat ze hebben aangeleerd en hebben het verankert in hun gevoel waardoor er geen toegangkelijkheid meer is wegens een zelf opgebouwde blokkade. Vaak heeft een emotionele explosie dan de kracht om die weg te blazen wat ook vaak het gevaar mee brengt tot kwetsbaarheid. Maar goed, dit is mijn denken en dat hoeft beslist niet van die van een ander te zijn.
Hier moet ik nog eens serieus over nadenken.
Ik stel vast dat mensen dikwijls geremd zijn door angst, maar of die angst een resultaat is van ervaringen in vorige levens zou ik niet direct durven zeggen. Als je de mens bekijkt stel je vast dat er een enorme weerstand tegen verandering is, dikwijls niet bij het nog jonge kind, maar vanaf een bepaalde leeftijd zie je die angst optreden. Dikwijls is de angst aangeleerd, maar niet altijd. In eenzelfde gezin zit dikwijls een kind dat een "haantje de voorste" is en een ander dat van achter moeders rokken alles observeert en daar amper achteruit durft komen.

Ik sluit het in alle geval niet uit, en zeker niet het feit dat we misschien verschillende levens hebben, ik heb al zaken persoonlijk meegemaakt die ik niet anders kan verklaren, maar als ik ze hier vertel sturen ze me direct naar een "zothuis".
Groetjes
elk moment is belangrijk

janx

06 apr 2013, 22:57

Hier moet ik nog eens serieus over nadenken.
Ik stel vast dat mensen dikwijls geremd zijn door angst, maar of die angst een resultaat is van ervaringen in vorige levens zou ik niet direct durven zeggen. Als je de mens bekijkt stel je vast dat er een enorme weerstand tegen verandering is, dikwijls niet bij het nog jonge kind,.....
Inderdaad bij een jong kind is in de meeste gevallen geen geremdheid vaak het tegen gestelde. Maar dat wijt ik zelf aan het bewustwording proces. Het kind zal zich eerst moeten ontplooien waarna het gevoel meer ontwaakt en zich er bewust van wordt dat deze bepaalde voorkeuren, angsten of gevoelens heeft voor ..... .
.....maar vanaf een bepaalde leeftijd zie je die angst optreden. Dikwijls is de angst aangeleerd, maar niet altijd. In eenzelfde gezin zit dikwijls een kind dat een "haantje de voorste" is en een ander dat van achter moeders rokken alles observeert en daar amper achteruit durft komen.
ja, komt mij zeer bekend voor en het weten dat het gedrag van een kind zeker ook mede bepaald wordt door ervaringen vanuit het verleden heeft mij veel geholpen om zo'n kind te accepteren waardoor de aanpak om iets te leren overwinnen op een andere manier gebeurt dan enkel door te zeggen van, stel je niet aan, en je doet het maar.
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef

07 apr 2013, 02:37

Fotant schreef ..... dan sturen ze me naar een zothuis ...

Dat doe je hier dus beter niet, want anders onderga je hier hetzelfde lot van mensen zoals Ria en anderen, die als ze uit hun diepste een ervaring willen delen, worden weggehoond, weggepest en uitgejouwd door een verbitterde kliek van onverlichte personen die door gemis aan contemplatie en meditatie niet verder kunnen zien dan hun neus lang is . Dezen groeien niet spiritueel omdat ze de middelen om spiritueel te groeien niet benutten of omdat ze zo verzakelijkt en verstard zijn in hun omgeving dat het hun allemaal worst moge wezen . Maaare ze komen en blijven hier op het forum wel lezen want der zou toch maar iets van aan kunnen zijn ...Bizar, is het niet ?

G'nacht, werewoef
AMEN en AUM

talisman

07 apr 2013, 09:13

werewoef schreef: Dat doe je hier dus beter niet, want anders onderga je hier hetzelfde lot van mensen zoals Ria en anderen, die als ze uit hun diepste een ervaring willen delen, worden weggehoond, weggepest en uitgejouwd door een verbitterde kliek van onverlichte personen die door gemis aan contemplatie en meditatie niet verder kunnen zien dan hun neus lang is .
Mag ik dan eens van jou ' verlichte geest ' vernemen wat voor spiritueels te vinden is in de aanname van maagden in verwachting of idolen die met haar en pluimen zijn opgestegen ten hemel nadat ze letterlijk opnieuw tot leven gewekt zijn ? Wat voor ' spiritueels ' te ontdekken valt in het uitroeien van volkeren in opdracht van een stamgod, enkel en alleen omdat ze een andere godsdienst aanhangen ? Moet ik nog even doorgaan ?
Dezen groeien niet spiritueel omdat ze de middelen om spiritueel te groeien niet benutten of omdat ze zo verzakelijkt en verstard zijn in hun omgeving dat het hun allemaal worst moge wezen
Licht me dan gelijk even bij waarom je zo hoog afgeeft op het Boeddhisme en het Christendom, terwijl beide religies hun oorsprong hebben in het Zoroastrisme, maar waar jij dan weer totaal geen kennis over hebt ? Wie zou nu hier de twijfelaar zijn die voor beiden devotiekaarsjes laat branden ?
Gezien jou geest tot betere verlichting geleid heeft, vertel me dan eens wat over het Hermetisme, joodse kabbala, of Gnostiek ? Leg me dan ook eens uit wat de betekenis is van de vers: ' laat de doden, de doden begraven '.
Gezien je hoger spiritueel niveau, wil je me gelijk dan ook eens duidelijk maken waarom je al mijn posten die gingen over de gnostische inhoud van het N.T. verwierp als dwalingen ?
Moet ik hier ook nog even doorgaan of snap je dit enkel als ik dit in fonetisch schrift doe zoals een ' verlichte geest ' zoals jij dit hier pleegt te doen ?

Maar eerlijk gezegd, ik denk dat uw ' licht ' nog niet eens voldoende is om mijn ochtendkrant te lezen.

bocuse

07 apr 2013, 09:14

werewoef schreef:Fotant schreef ..... dan sturen ze me naar een zothuis ...

Dat doe je hier dus beter niet, want anders onderga je hier hetzelfde lot van mensen zoals Ria en anderen, die als ze uit hun diepste een ervaring willen delen, worden weggehoond, weggepest en uitgejouwd door een verbitterde kliek van onverlichte personen die door gemis aan contemplatie en meditatie niet verder kunnen zien dan hun neus lang is . Dezen groeien niet spiritueel omdat ze de middelen om spiritueel te groeien niet benutten of omdat ze zo verzakelijkt en verstard zijn in hun omgeving dat het hun allemaal worst moge wezen . Maaare ze komen en blijven hier op het forum wel lezen want der zou toch maar iets van aan kunnen zijn ...Bizar, is het niet ?

G'nacht, werewoef
Luister hé WW, wat Ria betreft .
Als je met een aan manie grenzende hardnekkigheid de bedriegtenboel in medjugorje blijft verheerlijken, dan kan je zulke reacties verwachten . :roll: :roll:
Zelfs de kerk uit haar grootste twijfeld tov dit karikaturaal volkstoneel .

fotofant

07 apr 2013, 11:10

Maak jullie niet ongerust, zo erg is het bij mij niet, ik heb geen verschijningen van ons lief vrouwke.
't is alleen bv héél bizar als ik de weg ken in een stad (in casu Wenen) waar ik nog nooit eerder van mijn leven geweest bent (zelfs tot in de kleinste details) terwijl ik in Antwerpen, waar ik heel dikwijls kom omdat het 't Stad van mijn echtgenoot is, nog altijd verloren loop en dergelijke dingen meer. Vooral rekening houdend met het feit dat ik absoluut geen orientatie vermogen heb en daardoor ook een heel slechte "pigeon voyageur" ben :wink:
elk moment is belangrijk

cappa

07 apr 2013, 11:24

fotofant schreef:'t is alleen bv héél bizar als ik de weg ken in een stad (in casu Wenen) waar ik nog nooit eerder van mijn leven geweest bent (zelfs tot in de kleinste details)
Inderdaad héél bizar. Maar moest ik alle bizarre zaken aan vroegere levens wijden ... :roll:

En uitgaande van reïncarnatie, waren al uw vorige incarnaties dan in Wenen? Of weet ge zo de weg in de helft van de wereld?

Ik geef hier maar enkele bedenkingen. :wink:
Jawatte

janx

07 apr 2013, 11:25

Iets kan alleen héél verwondelijk overkomen omdat men de wetenschap mist van het waardoor en waarom.

Dat is zo ook de reden dat de bijbel nog als middel kan worden gebruikt om de daar voor gevoelige mensen te binden in een soort denk cluster waardoor die groep min of meer bestuurbaar is geworden ten dienste van ...... .

Maar helaas ook zaken zoals reincarnatie wordt naar het land der fabelen verwezen mede door die zelfde onwetendheid hierin.

Maar ik zelf ben er van overtuigd en dat heeft niets met de bijbel of welk enige religie te maken. Het maakt gewoon deel uit van het wondelijke dat het leven is. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

cappa

07 apr 2013, 11:48

janx schreef:Maar helaas ook zaken zoals reincarnatie wordt naar het land der fabelen verwezen mede door die zelfde onwetendheid hierin.
Hmm ... juist omgekeerd denk ik.
Door onwetendheid gaat men juist zaken aan iets als reïncarnatie toewijzen.

Zo werkt de menselijke geest altijd, tot men een ernstige verklaring vindt.
Jawatte

fotofant

07 apr 2013, 11:51

cappa schreef:
fotofant schreef:'t is alleen bv héél bizar als ik de weg ken in een stad (in casu Wenen) waar ik nog nooit eerder van mijn leven geweest bent (zelfs tot in de kleinste details)
Inderdaad héél bizar. Maar moest ik alle bizarre zaken aan vroegere levens wijden ... :roll:

En uitgaande van reïncarnatie, waren al uw vorige incarnaties dan in Wenen? Of weet ge zo de weg in de helft van de wereld?

Ik weet helemaal niet of en waar en hoeveel incarnaties, ik zeg alleen maar dat ik een aantal bizarre dingen meemaak, niet alleen dat van Wenen, maar ook andere dingen (en die ga ik hier niet allemaal uit de doeken doen) waarvoor ik geen verklaring heb, die me zelfs een beetje verontrusten en die misschien door reïncarnatie te verklaren zijn.
Maar eentje wil ik er nog wel aan toevoegen : ik beoëfen kalligrafie, heb meerdere lettertypes leren schrijven en heb op elk van die lettertypes liggen zwoegen om ze onder de knie te krijgen. Op een zeker ogenblik, eigenlijk op een moment dat ik nog niet veel ervaring had, ging ik een cursus volgen van van gotisch schrift, meer bepaald de textura. Tot grote verbazing van mezelf en van de lerares schreef ik dat onmiddellijk zoals het moest. Ik heb toen zelfs het ongenoegen van de lerares over mijn dak gehaald omdat ze niet wou geloven dat ik dat soort schrift nog nooit eerder geleerd en/of geschreven had.
Als je zo'n dingen meemaakt stel je wel vragen.
elk moment is belangrijk

Klaartje

07 apr 2013, 12:16

fotofant schreef:
cappa schreef:

Ik weet helemaal niet of en waar en hoeveel incarnaties, ik zeg alleen maar dat ik een aantal bizarre dingen meemaak, niet alleen dat van Wenen, maar ook andere dingen (en die ga ik hier niet allemaal uit de doeken doen) waarvoor ik geen verklaring heb, die me zelfs een beetje verontrusten en die misschien door reïncarnatie te verklaren zijn.
Maar eentje wil ik er nog wel aan toevoegen : ik beoëfen kalligrafie, heb meerdere lettertypes leren schrijven en heb op elk van die lettertypes liggen zwoegen om ze onder de knie te krijgen. Op een zeker ogenblik, eigenlijk op een moment dat ik nog niet veel ervaring had, ging ik een cursus volgen van van gotisch schrift, meer bepaald de textura. Tot grote verbazing van mezelf en van de lerares schreef ik dat onmiddellijk zoals het moest. Ik heb toen zelfs het ongenoegen van de lerares over mijn dak gehaald omdat ze niet wou geloven dat ik dat soort schrift nog nooit eerder geleerd en/of geschreven had.
Als je zo'n dingen meemaakt stel je wel vragen.
Fotofantje..... dat zijn de mysteries van het leven hé......ik geloof niet in reïncarnatie, maar voor mij is het gewoon dat het in onze doorgegeven genen zit van onze voorouders ! Cellen slaan en behouden zeer zeker veel informatie, we zijn zeg maar "databanken" hé :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

cappa

07 apr 2013, 13:24

fotofant schreef:Ik weet helemaal niet of en waar en hoeveel incarnaties, ik zeg alleen maar dat ik een aantal bizarre dingen meemaak,
Ik kan je volledig volgen in de vragen die je je hieromtrent stelt. Heb ik ook wel. Ik heb hier vroeger al een en ander neergeschreven over rare en meer of minder onverklaarbare, maar zeer interessante, zaken die ik meemaakte. (Maar als je het absoluut wilt weten zul je wat op zoek moeten gaan, want ik ga het niet nog eens allemaal neerpennen.)

Ik sta dus wel open voor alternatieve ideeën maar vraag wel een zekere minimum aansluiting bij de realiteit. En persoonlijke ervaring, alhoewel belangrijk, is alleen niet voldoende om een algemene theorie op te bouwen.

We weten nu eenmaal nog vreselijk weinig van wat een mens is en specifiek hoe zijn brein werkt. Daar hebben we het hier ook al uitgebreid over gehad. De zotste fenomenen kan ons kopke ons voortoveren, en wij zullen het normaal slikken als de heilige waarheid.

Dus ik zal je niet zo rap zot verklaren. Tenzij je die hersenspinsels als waar gaat aannemen natuurlijk. 8)
Jawatte

fotofant

07 apr 2013, 13:40

cappa schreef:
fotofant schreef:Ik weet helemaal niet of en waar en hoeveel incarnaties, ik zeg alleen maar dat ik een aantal bizarre dingen meemaak,
Ik kan je volledig volgen in de vragen die je je hieromtrent stelt. Heb ik ook wel. Ik heb hier vroeger al een en ander neergeschreven over rare en meer of minder onverklaarbare, maar zeer interessante, zaken die ik meemaakte. (Maar als je het absoluut wilt weten zul je wat op zoek moeten gaan, want ik ga het niet nog eens allemaal neerpennen.)

Ik sta dus wel open voor alternatieve ideeën maar vraag wel een zekere minimum aansluiting bij de realiteit. En persoonlijke ervaring, alhoewel belangrijk, is alleen niet voldoende om een algemene theorie op te bouwen.

We weten nu eenmaal nog vreselijk weinig van wat een mens is en specifiek hoe zijn brein werkt. Daar hebben we het hier ook al uitgebreid over gehad. De zotste fenomenen kan ons kopke ons voortoveren, en wij zullen het normaal slikken als de heilige waarheid.

Dus ik zal je niet zo rap zot verklaren. Tenzij je die hersenspinsels als waar gaat aannemen natuurlijk. 8)
Wat iemand meemaakt en waar derden getuigen van zijn is reëel, alleen weet je niet waarom het fenomeen zich voordoet, je kunt op zoek gaan voor een redelijke verklaring, meer niet
elk moment is belangrijk

talisman

07 apr 2013, 16:32

Ik heb ook zo iets waar ik al heel mijn leven geen antwoord heb op kunnen geven.
De eerste keer dat ik Brugge gezocht was op een van de schoolreizen. Het belfort leek me zeer sterk op wat ik daarvoor ooit in een ' droom ' gezien had. Ik ging toen direct op zoek naar de plaats van observatie zoals ik dit ' gezien ' had. Leek niet te kloppen met het straatbeeld uit mijn ' droom '. Waar een nauwe straat hoorde te zijn, was nu eerder een brede straat. De stand van de zon klopte wel, maar er ontbrak een nauw straatje. Twintig jaar later had ik een zakenrelatie uit Brugge en die had verschillende stadsprenten uit de middeleeuwen aan de muur hangen. Vallen m'n ogen op het punt waar die brede straat hoorde te zijn, maar nee, hier lagen twee nauwe straatjes naast elkaar, met de bijhorende bocht, alles tot in detail zoals ik in m'n 'droom' gezien had. M'n droom speelde zich af tijdens de Spaanse bezetting en was getuige van een terechtstelling. Bizar, maar hoe kon ik dit weten ??? Na al die jaren heb ik het adres van het archief oudheid brugge op m'n prikbord. Ik zou er toch eens werk van moeten maken ( of ben ik bang hierdoor bevestiging te krijgen betreft deze ' droom' ?

cappa

07 apr 2013, 16:38

fotofant schreef:Wat iemand meemaakt en waar derden getuigen van zijn is reëel, alleen weet je niet waarom het fenomeen zich voordoet, je kunt op zoek gaan voor een redelijke verklaring, meer niet
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, en dan ga ik wel akkoord.
Maar je zin klopt niet. Als drie kinderen in Lourdes beweren een geest te hebben gezien ... sorry, ik ga niet mee.
Jawatte