Hier moet ik nog eens serieus over nadenken.janx schreef: Oké fotofant dat is volkomen waar wat je zegt maar, zo als ik het zie, is dat een voortvloeisel vanuit de gevormde karaktereigenschappen van de individuele mens.
Zoals je misschien weet, ga ik er vanuit dat de mens niet één leven heeft maar meerdere. Dus de opbouw van alle ervaringen tot en met in het huidige draagt de mens mee als gevoels bezit. Dat maakt de mens wat deze nu is, als persoonlijkheid inclusief de karakters. Die hoeveelheid van gevoels ervaringen zijn niet zo één twee drie te negeren en de mens zal moeten willen om open te kunnen staan, en te willen afwegen, aangaande andere gegevens. Sommigen zijn daar nog niet aan toe, anderen bijten zich vast in wat ze hebben aangeleerd en hebben het verankert in hun gevoel waardoor er geen toegangkelijkheid meer is wegens een zelf opgebouwde blokkade. Vaak heeft een emotionele explosie dan de kracht om die weg te blazen wat ook vaak het gevaar mee brengt tot kwetsbaarheid. Maar goed, dit is mijn denken en dat hoeft beslist niet van die van een ander te zijn.
Ik stel vast dat mensen dikwijls geremd zijn door angst, maar of die angst een resultaat is van ervaringen in vorige levens zou ik niet direct durven zeggen. Als je de mens bekijkt stel je vast dat er een enorme weerstand tegen verandering is, dikwijls niet bij het nog jonge kind, maar vanaf een bepaalde leeftijd zie je die angst optreden. Dikwijls is de angst aangeleerd, maar niet altijd. In eenzelfde gezin zit dikwijls een kind dat een "haantje de voorste" is en een ander dat van achter moeders rokken alles observeert en daar amper achteruit durft komen.
Ik sluit het in alle geval niet uit, en zeker niet het feit dat we misschien verschillende levens hebben, ik heb al zaken persoonlijk meegemaakt die ik niet anders kan verklaren, maar als ik ze hier vertel sturen ze me direct naar een "zothuis".
Groetjes
elk moment is belangrijk