MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Werewoef ook voor jou een vreugdevol 2014.werewoef schreef:
Ziehier een website met enkele fotos in verband met de betekenis van de naam Maria :
- www.heiligen.net/heiligen/09/12/09-12-1 ... a-naam.php
Aan allen die hier komen, nog een goed 2014 toegewenst ;
werewoef
dank voor de link naar de mooie website.
MaRia
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Hallo, min goeie Ria ; doet me content om nog eens van je te horen .
Veel gezegende dagen voor jou in 't nieuwe jaar
De laatste tijd kijk ik regelmatig op de volgende link:website . naar het schijnt is deze hersteld , maar ik betwijfel of je het zonder de - www - kunt binnenhalen .
- en.lourdes-france.org/tv-lourdes/?v=newtvlourdes
Het is raar of zelden dat de rots en grot van Massabielle niet bezocht wordt op eenderwelk uur van den dag .
Misschien krijgt de moderator Swakke de link in het blauw .
Lieve groeten van werewoef
Veel gezegende dagen voor jou in 't nieuwe jaar
De laatste tijd kijk ik regelmatig op de volgende link:website . naar het schijnt is deze hersteld , maar ik betwijfel of je het zonder de - www - kunt binnenhalen .
- en.lourdes-france.org/tv-lourdes/?v=newtvlourdes
Het is raar of zelden dat de rots en grot van Massabielle niet bezocht wordt op eenderwelk uur van den dag .
Misschien krijgt de moderator Swakke de link in het blauw .
Lieve groeten van werewoef
AMEN en AUM
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ik kwam nog wat tegen, wat ik tijden terug had opgeslagen in een externe geheugen, en dacht dit is wat voor Werefoef omdat het een Maria betreft.
zie hier:
Maria Magdalena en de SchijnHeiligen
Het kosmische orgasme is verjongend
Karel: ‘Ik heb een vraag die met het lentezaad verband houdt. Wat was
de essentie van jullie samenkomen – van u en Jezus – tweeduizend jaar
geleden?’
Toen wij samenkwamen, hadden wij als tweelingzielen zo’n enorme aantrekkingskracht
op elkaar, dat wij alléén maar konden versmelten. Deze versmelting
is niets anders dan de versmelting van de geesten, die zich via het lichaam met
elkaar verbinden. Het is een bundeling van energie, van krachten, die elkaar
aantrekken via de geslachtsdelen. Door deze energie bij elkaar aan te wakkeren,
en haar in het lichaam omhoog te stuwen, ontstaat er een fontein van licht in
het hoofd. Als deze oneindige liefde verbonden is met het hart en als de lagere
instincten worden overwonnen door deze motor van de vitale wereld1 om te
zetten naar de mentale wereld, dan vindt er een transformatie in het bewustzijn
plaats.
Er ligt veel verwarring op dit terrein omdat seksualiteit en geslachtsdelen
verbonden zijn met wat jullie ‘klaarkomen’ noemen, waarbij de energie naar
buiten wordt gegooid. De energie wordt dan niet getransformeerd. Het geeft een
ontspanning in het lichaam of een gevoel van opluchting of ontlading, maar dat
is niet waarnaar je werkelijk op zoek bent. Waar je feitelijk naar zoekt, is de
energie te omarmen en te beheersen, zodat ze omhooggestuwd kan worden en de
kracht – die je dan in elk deel van je fysieke lichaam ervaart – via het mentale
lichaam wordt omgezet in een fontein van licht in je hoofd. Als het mentale
lichaam doordrenkt wordt met deze extatische energie, keer je terug naar de Bron.
Want dat is wat je samen doet: terugkeren naar de Bron.
En op een bepaald moment is er weinig of niets meer nodig om in deze staat
te geraken. Je bent in elkaars fysieke aanwezigheid, je kijkt in elkaars ogen of je
hoeft maar aan elkaar te denken en je komt weer in deze staat van bewustzijn,
totdat die op een zeker ogenblik permanent wordt.
Wat de Katharen en de Essenen hebben gedaan, was de energie opwekken
via de natuurlijke aantrekkingskracht en de ogen, om haar via het hart omhoog
te voeren naar de geest. Er waren tal van oefeningen – en die bestaan nog steeds –
waarbij je elkaar, in liefde en volledige acceptatie, zo lang als mogelijk in de ogen
kijkt, totdat je niets meer ziet. Tot alles vervaagt. Het is een vorm van osmose
waarbij energie wordt overgedragen van de één op de ander en vice versa. Daarom
communiceer je in eerste instantie via de ogen en niet via andere lichaamsdelen.
Immers, de ogen zijn de poort naar de ziel.
a.u.b- janx

zie hier:
Maria Magdalena en de SchijnHeiligen
Het kosmische orgasme is verjongend
Karel: ‘Ik heb een vraag die met het lentezaad verband houdt. Wat was
de essentie van jullie samenkomen – van u en Jezus – tweeduizend jaar
geleden?’
Toen wij samenkwamen, hadden wij als tweelingzielen zo’n enorme aantrekkingskracht
op elkaar, dat wij alléén maar konden versmelten. Deze versmelting
is niets anders dan de versmelting van de geesten, die zich via het lichaam met
elkaar verbinden. Het is een bundeling van energie, van krachten, die elkaar
aantrekken via de geslachtsdelen. Door deze energie bij elkaar aan te wakkeren,
en haar in het lichaam omhoog te stuwen, ontstaat er een fontein van licht in
het hoofd. Als deze oneindige liefde verbonden is met het hart en als de lagere
instincten worden overwonnen door deze motor van de vitale wereld1 om te
zetten naar de mentale wereld, dan vindt er een transformatie in het bewustzijn
plaats.
Er ligt veel verwarring op dit terrein omdat seksualiteit en geslachtsdelen
verbonden zijn met wat jullie ‘klaarkomen’ noemen, waarbij de energie naar
buiten wordt gegooid. De energie wordt dan niet getransformeerd. Het geeft een
ontspanning in het lichaam of een gevoel van opluchting of ontlading, maar dat
is niet waarnaar je werkelijk op zoek bent. Waar je feitelijk naar zoekt, is de
energie te omarmen en te beheersen, zodat ze omhooggestuwd kan worden en de
kracht – die je dan in elk deel van je fysieke lichaam ervaart – via het mentale
lichaam wordt omgezet in een fontein van licht in je hoofd. Als het mentale
lichaam doordrenkt wordt met deze extatische energie, keer je terug naar de Bron.
Want dat is wat je samen doet: terugkeren naar de Bron.
En op een bepaald moment is er weinig of niets meer nodig om in deze staat
te geraken. Je bent in elkaars fysieke aanwezigheid, je kijkt in elkaars ogen of je
hoeft maar aan elkaar te denken en je komt weer in deze staat van bewustzijn,
totdat die op een zeker ogenblik permanent wordt.
Wat de Katharen en de Essenen hebben gedaan, was de energie opwekken
via de natuurlijke aantrekkingskracht en de ogen, om haar via het hart omhoog
te voeren naar de geest. Er waren tal van oefeningen – en die bestaan nog steeds –
waarbij je elkaar, in liefde en volledige acceptatie, zo lang als mogelijk in de ogen
kijkt, totdat je niets meer ziet. Tot alles vervaagt. Het is een vorm van osmose
waarbij energie wordt overgedragen van de één op de ander en vice versa. Daarom
communiceer je in eerste instantie via de ogen en niet via andere lichaamsdelen.
Immers, de ogen zijn de poort naar de ziel.
a.u.b- janx
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Beste Janks, zoals dikwijls kan ik me goed bevinden in de teksten die je schrijft . Je kon eigenlijk je hele beschrijving resumeren in één enkel woord namelijk - kundalini - zie yogaleer .
Ik citeer nu uit werk van Patanjali en zelfs uit het werk van een middeleeuwse religieuse - Hildegarde von Bingen -1098--1170 .
Yoga sutra's : - Leer God kennen - yoga aforismen van Patanjali :
hoofdstuk 2 Sutra nr 38 -- Wanneer iemand standvastig wordt in het onthouden van onkuisheid , verwerft hij spirituele energie . --
quote """ Seksuele aktiviteit, en de gedachten en fantasieen over seks, verbruiken een groot deel van onze levenskracht . Wanneer die kracht in stand gehouden wordt door onthouding, wordt ze GESUBLIMEERD tot spirituele energie . """ Gij gebruikte in je posting het werkwoord - transformeren - .
later in het boek wordt er gezegd dat sommige mensen, die Freud gelezen( en verkeerd begrepen) hebben zullen waarschijnlijk zeggen : --Religie is alleen maar onderdrukte seks ---
""Seks , zegt Patanjali is enkel potentiele religie . gebruik dezelfde energie voor een hoger doel en je zult verlichting bereiken .
Nu even terug naar ons lieve Hildegardje . Deze middeleeuws non, tevens vrijvechter voor de vrouwelijke emancipatie in de kerk, tesaam met de H. Thérésia van Avilla en Maria van Schoneau, beschrijft in deze vroege eeuw het vrouwelijk orgasme . Zie onderstaande links . Deze Heilige ( 1098-1179 )g ing in het klooster op acht jaar en legde de gelofte af op 15 jaar . Ze schreef ook veel boeken over de genezingen met de hulp van kruiden . Echt verwonderlijk .
- www.marypages.com/HildegardvonBingen.htm
- http://www.fordham.edu/halsall/med/hildegarde.asp
( scrollen tussen majorworks en Divine Harmonies -)
Verder deze link nog, kweeg niet of die in het blauw door gaat komen ..??
- componisten.plazilla.com/de-verrukking-van-het-vrouwelijk-orgasme-volgens-een-middeleeuwse-non .
A.U.B Janks ik hoop dat deze posting iet of wat bevredigend was voor U .
Maaarre dit alles mag me niet afleiden van het feit dat vandaag woensdag 15 januari de verjaardag is van de verschijning van Ons Lieve Vrouwe te Banneux in het jaar Onser Heeres 1933 aan het zienaresje Mariette Beco , Spijtig overleden op 76 jarige leeftijd zo een twee jaar geleden . één van de zienaresjes van de verschijning te Beauraing twee maanden eerder ( 1932) is nog in het leven .
Te weten is dat de twee verschijningen twee verschillende Boodschappen had en dit gebeurde op een tijd dat het Nazisme in Duitsland in opmars was .
mvg-werewoef
Ik citeer nu uit werk van Patanjali en zelfs uit het werk van een middeleeuwse religieuse - Hildegarde von Bingen -1098--1170 .
Yoga sutra's : - Leer God kennen - yoga aforismen van Patanjali :
hoofdstuk 2 Sutra nr 38 -- Wanneer iemand standvastig wordt in het onthouden van onkuisheid , verwerft hij spirituele energie . --
quote """ Seksuele aktiviteit, en de gedachten en fantasieen over seks, verbruiken een groot deel van onze levenskracht . Wanneer die kracht in stand gehouden wordt door onthouding, wordt ze GESUBLIMEERD tot spirituele energie . """ Gij gebruikte in je posting het werkwoord - transformeren - .
later in het boek wordt er gezegd dat sommige mensen, die Freud gelezen( en verkeerd begrepen) hebben zullen waarschijnlijk zeggen : --Religie is alleen maar onderdrukte seks ---
""Seks , zegt Patanjali is enkel potentiele religie . gebruik dezelfde energie voor een hoger doel en je zult verlichting bereiken .
Nu even terug naar ons lieve Hildegardje . Deze middeleeuws non, tevens vrijvechter voor de vrouwelijke emancipatie in de kerk, tesaam met de H. Thérésia van Avilla en Maria van Schoneau, beschrijft in deze vroege eeuw het vrouwelijk orgasme . Zie onderstaande links . Deze Heilige ( 1098-1179 )g ing in het klooster op acht jaar en legde de gelofte af op 15 jaar . Ze schreef ook veel boeken over de genezingen met de hulp van kruiden . Echt verwonderlijk .
- www.marypages.com/HildegardvonBingen.htm
- http://www.fordham.edu/halsall/med/hildegarde.asp
( scrollen tussen majorworks en Divine Harmonies -)
Verder deze link nog, kweeg niet of die in het blauw door gaat komen ..??
- componisten.plazilla.com/de-verrukking-van-het-vrouwelijk-orgasme-volgens-een-middeleeuwse-non .
A.U.B Janks ik hoop dat deze posting iet of wat bevredigend was voor U .
Maaarre dit alles mag me niet afleiden van het feit dat vandaag woensdag 15 januari de verjaardag is van de verschijning van Ons Lieve Vrouwe te Banneux in het jaar Onser Heeres 1933 aan het zienaresje Mariette Beco , Spijtig overleden op 76 jarige leeftijd zo een twee jaar geleden . één van de zienaresjes van de verschijning te Beauraing twee maanden eerder ( 1932) is nog in het leven .
Te weten is dat de twee verschijningen twee verschillende Boodschappen had en dit gebeurde op een tijd dat het Nazisme in Duitsland in opmars was .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Wie heeft er onder de forumdeelnemers de uitzending en reportage over Lourdes gezien ??
Gisteravond om 2045 ... Via Annemie op reis . Brt 1
Annemie begeleidde 200 zieke mensen en 80 begeleiders op een bedevaart per trein ( 9 H ) naar Lourdes .
Geweldige reportage en ontroerende intervieuws met oudere mensen .
Heel fel ontroerend en bijwijlen vertederend .
Indien gemist, zou je misschien deze uitzending kunnen terug opvragen met de digibox van telenet in het kader van - Juist gemist -
groeten van werewoef
Annemie begeleidde 200 zieke mensen en 80 begeleiders op een bedevaart per trein ( 9 H ) naar Lourdes .
Indien gemist, zou je misschien deze uitzending kunnen terug opvragen met de digibox van telenet in het kader van - Juist gemist -
groeten van werewoef
AMEN en AUM
-
Tja Fazal, jong; wat wil je dat ik hierop zeg ?
Dat van die kloosterzuster heb ik al gezien in een familie . Identiek hetzelfde .
Misschien ligt het aan het Higgs-Bozon deeltje in de Cern .
Wie zal het zeggen ? Er is meer tussen hemel en aarde dat wijlie ook maar kunnen vermoeden .... zo zegt men toch .
En hoe zit het nu ? Hebt ge die reportage van Annemie nu al bekeken of niette ?
mvg-werewoef
Dat van die kloosterzuster heb ik al gezien in een familie . Identiek hetzelfde .
Misschien ligt het aan het Higgs-Bozon deeltje in de Cern .
Wie zal het zeggen ? Er is meer tussen hemel en aarde dat wijlie ook maar kunnen vermoeden .... zo zegt men toch .
En hoe zit het nu ? Hebt ge die reportage van Annemie nu al bekeken of niette ?
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Beste Werewoefke,werewoef schreef:Wie heeft er onder de forumdeelnemers de uitzending en reportage over Lourdes gezien ??
groeten van werewoef
heb de reportage gezien en was inderdaad indrukwekkend, ook deerniswekkend die massale bijeenkomst van zeg maar steunzoekende mensen met veel hoop op genezing. Het is een byzonder gebeuren en ze zoeken allemaal naar die laatste strohalm die geloof kan bieden gesteund door een grote groep die mekaar gesteund voelt. Een kluif voor een psychiater die dit fenomeen misschien kan uitleggen.
In ieder geval een héél byzonder onderwerp dat zelfs ongelovigen doet verbazen..... toen wij destijds in Portugal als toerist rondtoerden en toevallig in de buurt van Fatima waren, zijn we daar ook langs geweest.
Onbegrijpelijk maar ook ontroerend..... mensen op hun knieën voortschrijdend biddend met kaarsen, hopende op een wonder en rotsvast geloof dat er iets hierboven het licht geeft ! Niets zo verbazend als de mens !!!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Fazal
Jawel werewoef, ik heb deze uitzending gezien.werewoef schreef: Hebt ge die reportage van Annemie nu al bekeken of niette ?
-
http://en.lourdes-france.org/tv-lourdes/?v=newtvlourdes
Als deze link doorkomt is het echt de moeite waard om te bekijken . Zelfs om 0600 in de ochtend zijn er mensen voor de grot aan het bidden .
Daaronder die andere vensters eens open doen is ook ongelooflijk .
A.U.B van de werewoef
Als deze link doorkomt is het echt de moeite waard om te bekijken . Zelfs om 0600 in de ochtend zijn er mensen voor de grot aan het bidden .
Daaronder die andere vensters eens open doen is ook ongelooflijk .
A.U.B van de werewoef
AMEN en AUM
-
Allélulia, ik heb zojuist geleerd hoe ik moet copieren ende plakken en bij al de graties mag ik Jullie dit ongelooflijk liedje en mooie evocatie niet onthouden .
Wat voor een mooie stem, zo bijna uit de hemel ....
- http://www.youtube.com/watch?v=37RR5NoC ... iJEAZbNAbP
Wat voor een mooie stem, zo bijna uit de hemel ....
- http://www.youtube.com/watch?v=37RR5NoC ... iJEAZbNAbP
AMEN en AUM
-
Vreemd is dat ik, toen ik gisteren laat deze twee web-linkjes had geplaatst van de constante camera op de grot en diegene van het liedje en de evocatie er rond, ik er me niet van bewust was, dat het vandaag de verjaardag is van de verschijningen zijn van de H. Maagd aan Bernadette Soubirous , Sainte Marie Bernard , in het jaar onzer Heeren 1856 .
Toeval, zekers ?
mvg- werewoef
Toeval, zekers ?
mvg- werewoef
AMEN en AUM
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
werewoef schreef:Vreemd is dat ik, toen ik gisteren laat deze twee web-linkjes had geplaatst van de constante camera op de grot en diegene van het liedje en de evocatie er rond, ik er me niet van bewust was, dat het vandaag de verjaardag is van de verschijningen zijn van de H. Maagd aan Bernadette Soubirous , Sainte Marie Bernard , in het jaar onzer Heeren 1856 .
Toeval, zekers ?
mvg- werewoef[/quote
Toeval ?
Een mirakel , niet min of niet meer ...
-
Meimaand is Mariamaand . Ondanks het feit dat de Maria bedevaartplaatsen minder en minder bezocht worden en het bedevaarttoerisme naar Lourdes zelfs met één derde is afgenomen, verwacht ik dit jaar wel iets speciaals van deze meimaand .
Ik weet niet waarom en het is een persoonlijk gevoel of zelfs een voorgevoel .
Misschien komt het dat ik de laatste tijd de gewoonte heb om voor het slapen gaan , eens een piepje te gaan nemen op de website van tv-Lourdes waar je op elk moment van de dag een direct videobeeld krijgt van het uitzicht op de grot en haar bezoekers . Zelfs in de late of vroege uurtjes ziet ge er beweging van mensen . Misschien is het ook wel heimwee naar de prachtige streek van Lourdes .
In elk geval hoop ik dat er nog een tijdje charter-vliegtuigen dit jaar naar Lourdes vliegen .
Ziehier nog even een paar linkjes over de Mariamaand als ze tenminste doorkomen .
mvg-werewoef
Ik weet niet waarom en het is een persoonlijk gevoel of zelfs een voorgevoel .
Misschien komt het dat ik de laatste tijd de gewoonte heb om voor het slapen gaan , eens een piepje te gaan nemen op de website van tv-Lourdes waar je op elk moment van de dag een direct videobeeld krijgt van het uitzicht op de grot en haar bezoekers . Zelfs in de late of vroege uurtjes ziet ge er beweging van mensen . Misschien is het ook wel heimwee naar de prachtige streek van Lourdes .
In elk geval hoop ik dat er nog een tijdje charter-vliegtuigen dit jaar naar Lourdes vliegen .
Ziehier nog even een paar linkjes over de Mariamaand als ze tenminste doorkomen .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Voila zie, hier nog een paar web-linkjes ivb met de Mariamaand, herkomst van de viering :
http://www.pastoralezorg.be/147/tools/t ... evotie#mei
http://www.rkk.nl/katholicisme/encyclop ... mariamaand
werewoef
http://www.pastoralezorg.be/147/tools/t ... evotie#mei
http://www.rkk.nl/katholicisme/encyclop ... mariamaand
werewoef
AMEN en AUM