Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 jun 2012, 17:47

socrates schreef:De praeadamieten waren nodig om te verklaren waar de vrouwen van de zonen van Adam werden gevonden. De preadamieten zouden al voor Adam hebben geleefd waardoor de vraag dan is, wie was de eerste mens ?
Hieronder een beeld van zo'n preadamiet. Afbeelding

SOCRATES , ... zouden al ... , wie was daarbij ? waar zijn de bewijzen ? Laat jij je zo gemakkelijk overtuigen ?
Mooie foto trouwens , maar zo'n aap heb ik nog nooit gezien , en zo'n mens nog minder ! Misschien toch eens een vergelijk maken met een foto van jou !!!Wie weet ? Lieve groetjes , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 jun 2012, 17:48

socrates schreef:De praeadamieten waren nodig om te verklaren waar de vrouwen van de zonen van Adam werden gevonden. De preadamieten zouden al voor Adam hebben geleefd waardoor de vraag dan is, wie was de eerste mens ?
Hieronder een beeld van zo'n preadamiet. Afbeelding

SOCRATES , ... zouden al ... , wie was daarbij ? waar zijn de bewijzen ? Laat jij je zo gemakkelijk overtuigen ?
Mooie foto trouwens , maar zo'n aap heb ik nog nooit gezien , en zo'n mens nog minder ! Misschien toch eens een vergelijk maken met een foto van jou !!!Wie weet ? Lieve groetjes , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

29 jun 2012, 17:55

EB
SOCRATES , ... zouden al ... , wie was daarbij ? waar zijn de bewijzen ? Laat jij je zo gemakkelijk overtuigen ?
Gij laat je wat anders wijsmaken:scheppingsverhalen,doden die verrijzen,mensen die honderden jaren oud worden én last but not least een vrouw, die bezwangerd wordt door een duif.
Wie bewaakt de bewakers.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 jun 2012, 17:35

cappa schreef:
ebenhaezer schreef: waar zijn de bewijzen ? Laat jij je zo gemakkelijk overtuigen ?
Heb jij adam al gezien? Waar zijn de bewijzen.

CAPPA , het ging hier wel over de preadamieten , die al ZOUDEN geleefd hebben voor Adam , ja ? En ik sprak over dat woordje ' zouden ' , want dat is dan toch niet zo zeker . Waarom dit WEL geloven en niet in de Bijbel ? Daar ging het over ! Ik geloof in Gods Woord , en daar staat dat de eerste mensen Adam en Eva waren .
Nee , ik heb Adam nooit gezien , ik was er niet bij toen Hij de mensen schiep , maar ik geloof in Zijn Woord , dat is mijn bewijs ! Dus aanvaard ik ook van Socrates , dat hij geloofd wat men zegt over de preadamieten , dat moet ik eerlijk toegeven ! De bewijzen zullen moeten volgen in de toekomst . Maar wat mij betreft , ik twijfel niet : Gods Woord is waarheid ! Vr. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 jun 2012, 17:46

SOCRATES , ik moet even iets goedmaken , sorry dat ik zei dat jij te goedgelovig bent , dat neem ik terug ! Want bewijzen heeft hier niemand over , het is een kwestie van vertrouwen en overtuigd zijn , de toekomst zal alles uitwijzen . M.vr. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

05 jul 2012, 15:53

Wat is LIEFDE ? Enkele kenmerken er van , waar ik aan dacht .
Liefde verstaat het , om dingen uit de weg te ruimen waar anderen over struikelen ; liefde verwacht geen dankbaarheid , want ze gééft alleen maar . Liefde maakt rijk , wie haar gave aannemen , want liefde is een duurzame eigenschap ; ze doet vreugde ervaren door haar vriendelijkheid , ze helpt lasten dragen die soms zwaar en moeilijk te dragen zijn ; ze luistert bereidwillig en is geduldig , en ze kan zwijgen waar het moet . Ze heeft een fijn gevoel voor de gevoelens van anderen .
Ze gaat steeds bij haar Grote Leermeester , de beste die er is , een Leermeester die zei : " leer van Mij , dat Ik zachtmoedig ben en nederig van harte ..." , en " dient elkaar door de liefde " .
Ja , we hebben nog veel te leren , en ook dat is evolueren ! Maar er over nadenken , is al een goed begin !

Veel liefs , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

05 jul 2012, 15:59

Doe dat dan maar EB, denk er dan ook eens heel diep over na! Want als uw god een en al liefde is, en die liefde voor al wat is, zgz heeft verspreid, daar is eigenlijk toch nooit veel van te merken geweest. Maar ja, die vrije wil dan weer zeker nietwaar!? :roll:
Als je hem ooit nog eens ziet, zeg hem dan maar dat het onmogelijk is om alles en iedereen lief te hebben. Mensen die zich van anderen niets aantrekken, honden die bijten, katten die krabben, muggen die steken!? En dat is dan nog niet altijd om te overleven dan!
U zegt het maar! Misschien kan je beter sterk bewapend zijn, om toch enkele van die plagen te bestrijden. Sommige soorten, en zeker bij het mensenras, kan je maar beter nà hun dood liefhebben. Althans, zo 'lijkt' het nogal dikwijls, in een lofzang, bij hun begrafenis dan. :?

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

05 jul 2012, 16:32

Fazal schreef:Doe dat dan maar EB, denk er dan ook eens heel diep over na! Want als uw god een en al liefde is, en die liefde voor al wat is, zgz heeft verspreid, daar is eigenlijk toch nooit veel van te merken geweest. Maar ja, die vrije wil dan weer zeker nietwaar!? :roll:
Als je hem ooit nog eens ziet, zeg hem dan maar dat het onmogelijk is om alles en iedereen lief te hebben. Mensen die zich van anderen niets aantrekken, honden die bijten, katten die krabben, muggen die steken!? En dat is dan nog niet altijd om te overleven dan!
U zegt het maar! Misschien kan je beter sterk bewapend zijn, om toch enkele van die plagen te bestrijden. Sommige soorten, en zeker bij het mensenras, kan je maar beter nà hun dood liefhebben. Althans, zo 'lijkt' het nogal dikwijls, in een lofzang, bij hun begrafenis dan. :?

Dat lijkt wel een treurzang , jongen ! Zet eens een roze bril op , dan zie je ook de mooie dingen hier ; er is gelukkig nog veel liefde en blijdschap op deze aarde , al zijn het maar kleine straaltjes in de duisternis , en daar kunnen we toe bijdragen door liefde uit te stralen als een warm zonnetje in onze omgeving . Alle beetjes helpen wordt gezegd ! Er aan beginnen dus , dat mag ook hier op dit forum ! L. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

05 jul 2012, 16:43

Clausewitz schreef:EB:
Ze heeft een fijn gevoel voor de gevoelens van anderen .
Zolang iedereen doet wat jij zegt én gelooft in jouw sprookjes.

Lieve CLAUSEWITZ , ik hou van je , al ken ik je persoonlijk niet , jij hebt mij leren schrijven zonder fouten , nu let ik tenminsten beter op , voor ik iets neerpen ! Daar ben ik écht blij mee !
Niemand hoeft mijn geloof na te volgen , ik spreek er over net als jij voor jouw overtuiging uitkomt ! Daarvoor dient ook dit forum , om gedachten uit te wisselen en er over te praten , verder niets aan de hand hoor ! V.l. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

05 jul 2012, 18:46

Helaas kan men moeilijk van gedachten wisselen, als er langs beide kanten niets te bewijzen valt! Maar het is een feit, dat het gemakkelijker te bewijzen is dat god en gans zijn familie niet bestaat, dan omgekeerd.
Het is aan de gelovigen dan, om niet-gelovigen te overtuigen, en liefst met doorslaggevende argumenten, welke zij alwéér 'helaas', absoluut niet kunnen voorleggen! Waardoor dan logischerwijze, de niet-gelovige lezer allerminst geneigd is om de door de gelovigen geschreven, of de elders gekopieerde, en hier geplakte sprookjes, als realistisch te accepteren!
Want in gans, en eender welk religieus verhaal, is het schier onmogelijk om als weldenkend mens, waarvan men mag veronderstellen over een gezond analytisch verstand te beschikken, zulke verhaaltjes voor waar te nemen!
Daarom zou ik aan al de hier aanwezige gelovigen, nogmaals de raad geven hun geloof in zichzelf, en eventueel bij hun eigen geloofsgenoten te beleven.
Daar kan men niet in discussie gaan, gezien verondersteld mag worden, dat ze allemaal hetzelfde geloven! Maar misschien is het dat juist, dat hen ertoe aanzet hun geloof uit te dragen, en bijgevolg de onvermijdelijke kritiek het hoofd te moeten bieden. Ik blijf er bijna van overtuigd, dat het merendeel onder hen, alleen maar discuteert, om vooral zichzelf meer en meer te overtuigen. Het is inmiddels zo klaar als pompwater, dat zij eigenlijk zelfs steun zoeken in de kritiek dat zij krijgen. Zij weren zich als de duivel in een wijwatervat. En, ze denken er niet meer aan, dat zij het zelf hebben uitgelokt. Al zijn de bewijzen daarvoor, eveneens en zelfs nog klaarder dan pompwater! Dat zal zeer zeker NIET waar zijn natuurlijk. Ik zie het zo al op mij afkomen. Maar geen zorg, ik, zit er niet mee! :wink:

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

06 jul 2012, 10:43

Fazal schreef: Ik blijf er bijna van overtuigd, dat het merendeel onder hen, alleen maar discuteert, om vooral zichzelf meer en meer te overtuigen.
Geloven in iets houdt per definitie twijfel in. Als je iets zeker weet, dan heb je geen behoefte erin te geloven.
Ik heb geen behoefte te 'geloven' dat een appel valt als ik hem loslaat. Ik weet het gewoon.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 jul 2012, 17:24

cappa schreef:
Fazal schreef: Ik blijf er bijna van overtuigd, dat het merendeel onder hen, alleen maar discuteert, om vooral zichzelf meer en meer te overtuigen.
Geloven in iets houdt per definitie twijfel in. Als je iets zeker weet, dan heb je geen behoefte erin te geloven.
Ik heb geen behoefte te 'geloven' dat een appel valt als ik hem loslaat. Ik weet het gewoon.

CAPPA , deze laatste definitie van geloven klopt absoluut ," ik weet het gewoon " , omdat Gods Woord waarheid is , dat mocht ik en vele anderen ervaren . Maar het woord ' geloven ' , is idd. van zijn betekenis afgeweken in ons huidig taalgebruik . Zo was dat eertijds niet , dat getuigt ook dit gedicht :

Geloven is het zéker weten , dat God mijn trouwe Vader is ;
Die mij geleidt op al mijn wegen , mijn licht is in de duisternis .

Geloven is er vast op bouwen , bij alles wat het harte deert ;
Dat op Zijn tijd , en op Zijn wijze , God alles weer ten beste keert .

Geloven is , in vol vertrouwen , geduldig dragen zonder klacht ,
Wat in Zijn Goddelijke wijsheid , God voor mij nuttig , nodig acht .

Geloven is , niets meer verwachten , van eigen , kleine , zwakke kracht ,
Maar er blijmoedig op vertrouwen , God houdt steeds over mij de wacht .

Geloven is mijn beide handen , eenvoudig leggen in Zijn hand ,
Mij zo geheel op Hem verlatend , wiens liefde houdt onwrikbaar stand .

Geloven is de handen vouwen , eerbiedig buigen diep ter neer ,
Om dan met biddend hart te staam'len , dank Vader , dank , Uw Naam zij Eer !

( Dichter onbekend ) .

Vr. gr. EB.
Laatst gewijzigd door ebenhaezer op 07 jul 2012, 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

07 jul 2012, 18:24

ebenhaezer schreef:
cappa schreef:
Fazal schreef: Ik blijf er bijna van overtuigd, dat het merendeel onder hen, alleen maar discuteert, om vooral zichzelf meer en meer te overtuigen.
Geloven in iets houdt per definitie twijfel in. Als je iets zeker weet, dan heb je geen behoefte erin te geloven.
Ik heb geen behoefte te 'geloven' dat een appel valt als ik hem loslaat. Ik weet het gewoon.
Geloven is het zéker weten
Juist omgekeerd.
Kunde gij niet lezen?
Fazal

07 jul 2012, 19:42

EB schreef niet, maar plakte gewoon weer!


Geloven is het zéker weten , dat God mijn trouwe Vader is ;
Die mij geleidt op al mijn wegen , mijn licht is in de duisternis .

Geloven is er vast op bouwen , bij alles wat het harte deert ;
Dat op Zijn tijd , en op Zijn wijze , God alles weer ten beste keert .

Geloven is , in vol vertrouwen , geduldig dragen zonder klacht ,
Wat in Zijn Goddelijke wijsheid , God voor mij nuttig , nodig acht .

Geloven is , niets meer verwachten , van eigen , kleine , zwakke kracht ,
Maar er blijmoedig op vertrouwen , God houdt steeds over mij de wacht .

Geloven is mijn beide handen , eenvoudig leggen in Zijn hand ,
Mij zo geheel op Hem verlatend , wiens liefde houdt onwrikbaar stand .

Geloven is de handen vouwen , eerbiedig buigen diep ter neer ,
Om dan met biddend hart te staam'len , dank Vader , dank , Uw Naam zij Eer !

( Dichter onbekend ) .
Nog goed dat zij de (onbekende) bron vermelde!
Kun jij nu echt niet zelf iets bedenken EB? :roll:

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

07 jul 2012, 19:55

Fazal schreef:EB schreef niet, maar plakte gewoon weer!


Geloven is het zéker weten , dat God mijn trouwe Vader is ;
Die mij geleidt op al mijn wegen , mijn licht is in de duisternis .

Geloven is er vast op bouwen , bij alles wat het harte deert ;
Dat op Zijn tijd , en op Zijn wijze , God alles weer ten beste keert .

Geloven is , in vol vertrouwen , geduldig dragen zonder klacht ,
Wat in Zijn Goddelijke wijsheid , God voor mij nuttig , nodig acht .

Geloven is , niets meer verwachten , van eigen , kleine , zwakke kracht ,
Maar er blijmoedig op vertrouwen , God houdt steeds over mij de wacht .

Geloven is mijn beide handen , eenvoudig leggen in Zijn hand ,
Mij zo geheel op Hem verlatend , wiens liefde houdt onwrikbaar stand .

Geloven is de handen vouwen , eerbiedig buigen diep ter neer ,
Om dan met biddend hart te staam'len , dank Vader , dank , Uw Naam zij Eer !

( Dichter onbekend ) .
Nog goed dat zij de (onbekende) bron vermelde!
Kun jij nu echt niet zelf iets bedenken EB? :roll:

Laat ze Fazal, straks plaats ze nog haar catechismus :lol:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."