De HISTORISCHE JEZUS

hier is plaats voor alle wereldreligies

dhr.antoon
Lid geworden op: 24 mei 2007, 19:55

23 dec 2010, 15:49

Ik ben toch benieuwd welke beweegredenen Talisman heeft om wetenschappelijke aanhalingen van onderzoekers nonsens te noemen.
want dat is wat bv hier al jaren uitdraagt.
Hij/zij steekt gewoon met kop en schouders boven de alhier aanwezige middelmaat uit.
Gast

23 dec 2010, 15:54

dhr.antoon schreef:Ik ben toch benieuwd welke beweegredenen Talisman heeft om wetenschappelijke aanhalingen van onderzoekers nonsens te noemen.
want dat is wat bv hier al jaren uitdraagt.
Hij/zij steekt gewoon met kop en schouders boven de alhier aanwezige middelmaat uit.
Middelmaat ? en die zijn ?

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

23 dec 2010, 15:59

OT. en NT. zijn één geheel van de Bijbel . Alle versies van de Bijbel hebben dezelfde rode draad nl. JEZUS CHRISTUS EN DIEN GEKRUISIGD , daar wijst het OT. regelmatig naartoe via de offers en de profetieën ( voor wie ogen heeft natuurlijk ). De uitschakeling van mensen op Gods bevel , in het OT. , zijn altijd gerechtvaardigt en de reden wordt ook altijd vermeld . Onrecht wordt gestraft en gehoorzaamheid beloond , wat nog steeds de normale regel is .
Vergeet ook niet te lezen de vele keren dat God genade gaf , als ze berouw toonden ! Als je de Bijbel leest , doe het dan goed en correct Talisman . Al eens gevraagd naar geestelijke begeleiding ? Daar bestaan ook GELOVIGE GELEERDEN ! En hou a.u.b. op met uw onzinnige reacties vriend , dat maakt u alleen maar onaangenaam !

met Vr. gr. EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

23 dec 2010, 16:00

dhr.antoon schreef:Ik ben toch benieuwd welke beweegredenen Talisman heeft om wetenschappelijke aanhalingen van onderzoekers nonsens te noemen.want dat is wat bv hier al jaren uitdraagt.Hij/zij steekt gewoon met kop en schouders boven de alhier aanwezige middelmaat uit.
Dát klopt.Samen getuigen jullie twee paragrafenruiters al jaren van complete brainwashing door de fundamentalistische bijbelbelievers.Lager kan je niet meer zakken in de stinkende poel van creationistische onzin.
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

23 dec 2010, 18:55

ebenhaezer schreef:OT. en NT. zijn één geheel van de Bijbel . Alle versies van de Bijbel hebben dezelfde rode draad nl. JEZUS CHRISTUS EN DIEN GEKRUISIGD , daar wijst het OT. regelmatig naartoe via de offers en de profetieën ( voor wie ogen heeft natuurlijk ). De uitschakeling van mensen op Gods bevel , in het OT. , zijn altijd gerechtvaardigt en de reden wordt ook altijd vermeld . Onrecht wordt gestraft en gehoorzaamheid beloond , wat nog steeds de normale regel is .
Vergeet ook niet te lezen de vele keren dat God genade gaf , als ze berouw toonden ! Als je de Bijbel leest , doe het dan goed en correct Talisman . Al eens gevraagd naar geestelijke begeleiding ? Daar bestaan ook GELOVIGE GELEERDEN ! En hou a.u.b. op met uw onzinnige reacties vriend , dat maakt u alleen maar onaangenaam !

met Vr. gr. EBENHAEZER .
Het O.T. en het N.T. zijn helemáál geen geheel. Dit maar weer eens een bewijs dat je er de ballen van snapt. In het O.T. staat een wrekende god en in het N.T. een vergevensgezinde, apocalyptische god. Tot nu toe hebt ge nog geen enkel spoortje kunnen aanwijzen dat er in het O.T. sprake was of een profetie omtrent Jezus staat. Geen enkel !!
En je zou het schaamrood moeten hebben deze nonsens hier te plakken!! Als het bevel komt van god mag men moorden, vrouwen en kinderen inclusief, om de simpele en enige reden dat men de god JHWH niet aanhing, terwijl Salomon zélf verscheidene goden aanbad. Waar is nu die begripvolle en vergevende god nu ? Misschien kon Hitler ook wel het ' woord gods' ten uitvoer hebben gebracht met de joodse genocide. Per slot aanvaarden ze ook niet de zoon gods. Schandalig dat men zo iets hier mag neerpoten.
En over welke 'gelovige geleerden' hebt ge het eigenlijk? Iemand die kan lezen en schrijven, is dat in uw ogen ook al een geleerde ? En dan durft ge nog stellen dat ik geestelijke begeleiding nog heb? Schaam je en rot op.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 dec 2010, 19:40

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:OT. en NT. zijn één geheel van de Bijbel . Alle versies van de Bijbel hebben dezelfde rode draad nl. JEZUS CHRISTUS EN DIEN GEKRUISIGD , daar wijst het OT. regelmatig naartoe via de offers en de profetieën ( voor wie ogen heeft natuurlijk ). De uitschakeling van mensen op Gods bevel , in het OT. , zijn altijd gerechtvaardigt en de reden wordt ook altijd vermeld . Onrecht wordt gestraft en gehoorzaamheid beloond , wat nog steeds de normale regel is .
Vergeet ook niet te lezen de vele keren dat God genade gaf , als ze berouw toonden ! Als je de Bijbel leest , doe het dan goed en correct Talisman . Al eens gevraagd naar geestelijke begeleiding ? Daar bestaan ook GELOVIGE GELEERDEN ! En hou a.u.b. op met uw onzinnige reacties vriend , dat maakt u alleen maar onaangenaam !

met Vr. gr. EBENHAEZER .
Het O.T. en het N.T. zijn helemáál geen geheel. Dit maar weer eens een bewijs dat je er de ballen van snapt. In het O.T. staat een wrekende god en in het N.T. een vergevensgezinde, apocalyptische god. Tot nu toe hebt ge nog geen enkel spoortje kunnen aanwijzen dat er in het O.T. sprake was of een profetie omtrent Jezus staat. Geen enkel !!
En je zou het schaamrood moeten hebben deze nonsens hier te plakken!! Als het bevel komt van god mag men moorden, vrouwen en kinderen inclusief, om de simpele en enige reden dat men de god JHWH niet aanhing, terwijl Salomon zélf verscheidene goden aanbad. Waar is nu die begripvolle en vergevende god nu ? Misschien kon Hitler ook wel het ' woord gods' ten uitvoer hebben gebracht met de joodse genocide. Per slot aanvaarden ze ook niet de zoon gods. Schandalig dat men zo iets hier mag neerpoten.
En over welke 'gelovige geleerden' hebt ge het eigenlijk? Iemand die kan lezen en schrijven, is dat in uw ogen ook al een geleerde ? En dan durft ge nog stellen dat ik geestelijke begeleiding nog heb? Schaam je en rot op.

TALISMAN , jammer voor jou , ik vrees dat je niet meer te helpen bent , maar er is nog hoop want de heer is genadig en geduldig ! Veel moed , ik blijf aan je denken . Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

26 dec 2010, 19:49

TALISMAN , jammer voor jou , ik vrees dat je niet meer te helpen bent , maar er is nog hoop want de heer is genadig en geduldig ! Veel moed , ik blijf aan je denken . Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Eentje die al lang niet meer te redden is dat ben jij.Ik heb zelden iets huichelachtiger gelezen.
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

26 dec 2010, 20:21

Clausewitz schreef:
TALISMAN , jammer voor jou , ik vrees dat je niet meer te helpen bent , maar er is nog hoop want de heer is genadig en geduldig ! Veel moed , ik blijf aan je denken . Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Eentje die al lang niet meer te redden is dat ben jij.Ik heb zelden iets huichelachtiger gelezen.
Zo zie je maar weer wat voor vlees men in kuip van " het geloof" heeft. Zo hebben die altijd bestaan, iemand op de brandstapel zetten en hem het beste wensen in het hiernamaals.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 dec 2010, 21:27

Ebenhaezer schreef: ..want de heer is genadig en geduldig...

Sukkel!!


En het was kwaad in des HEEREN ogen, wat hij deed; daarom doodde Hij hem ook.


Mvg,
P.Siemons

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

29 dec 2010, 13:23

talisman schreef:
Het O.T. en het N.T. zijn helemáál geen geheel. Dit maar weer eens een bewijs dat je er de ballen van snapt. In het O.T. staat een wrekende god en in het N.T. een vergevensgezinde, apocalyptische god. Tot nu toe hebt ge nog geen enkel spoortje kunnen aanwijzen dat er in het O.T. sprake was of een profetie omtrent Jezus staat. Geen enkel !!
talisman beweert telkens en telkens opnieuw dat er helemaal geen samenhang is tussen het O.T. en het N.T. Bijgelgelovigen snappen er geen bal van, zo meent hij.
Wat nog meer is, er zou in het O. T. geen sprake zijn van een profetie omtrent Jezus :!:

De volledige Bijbel die door 40 auteurs over een periode van ongeveer 1600 jaar werd geschreven verhaalt over de Verlosser van de mens. Elk verhaal, elke genealogie, elk getal, elke bladzijde, elk detail handelt over de Messias, Jezus Christus. Het principe dat we kennen als "Expositionele Samenhang", is één van de meest overtuigende bewijsstukken voor het Goddelijke auteurschap van dit boek. Je kunt een goed begrip krijgen van wat dit betekent door een uitgebreide Bijbelconcordantie te gebruiken.

Ik had het hier in een voorgaande posting bv. over het woord 'ROTS'. Gebruikt men de concordantie om elk vers op te zoeken waarin dit woord voorkomt, dan zien we dat elk gebruik van dit woord met de andere samenhangt. 1 Korintiërs 10 is dan de climax :
"Broeders en zusters, ik wil graag dat u weet dat onze voorouders allemaal door de wolk werden beschermd en allemaal door de zee trokken, dat ze zich allemaal in de naam van Mozes lieten dopen in de wolk en in de zee. En ze aten allemaal hetzelfde geestelijke voedsel en dronken allemaal dezelfde geestelijke drank. Ze dronken uit de geestelijke rots die hen volgde – en die rots was Christus." (1 Korintiërs 10:1-4).

We zullen de diepte van 'God's Woord' wel nooit volledig kunnen begrijpen, maar een goede Bijbelconcordantie is een goed hulpmiddel bij het bestuderen van de bijbel.

Met behulp van meer dan 100 collega's publiceerde James Strong in 1890 zijn 'Bijbelconcordantie'. Zij hebben elk verschillend woord van de bijbel voorzien met een verschillend nummer, die Strong-nummers genoemd worden. Met behulp van deze Strong-nummers is het mogelijk om de bijbelteksten te bestuderen in de originele grondtekst. Niet nodig dus om de Griekse of Hebreeuwse taal te beheersen.

Buiten de Engelstalige 'Strong's Exhaustive Concordance of the Bible' zijn er nog vele soorten Bijbelcommentaren en boeken beschikbaar.

Zie ook op deze site : http://www.statenvertaling.net/concordantie/
Gast

29 dec 2010, 14:34

BV:
talisman beweert telkens en telkens opnieuw dat er helemaal geen samenhang is tussen het O.T. en het N.T. Bijgelgelovigen snappen er geen bal van, zo meent hij.
Wat nog meer is, er zou in het O. T. geen sprake zijn van een profetie omtrent Jezus Exclamation
De volledige Bijbel die door 40 auteurs over een periode van ongeveer 1600 jaar werd geschreven verhaalt over de Verlosser van de mens. Elk verhaal, elke genealogie, elk getal, elke bladzijde, elk detail handelt over de Messias, Jezus Christus. Het principe dat we kennen als "Expositionele Samenhang", is één van de meest overtuigende bewijsstukken voor het Goddelijke auteurschap van dit boek. Je kunt een goed begrip krijgen van wat dit betekent door een uitgebreide Bijbelconcordantie te gebruiken.

Ik had het hier in een voorgaande posting bv. over het woord 'ROTS'. Gebruikt men de concordantie om elk vers op te zoeken waarin dit woord voorkomt, dan zien we dat elk gebruik van dit woord met de andere samenhangt. 1 Korintiërs 10 is dan de climax :
"Broeders en zusters, ik wil graag dat u weet dat onze voorouders allemaal door de wolk werden beschermd en allemaal door de zee trokken, dat ze zich allemaal in de naam van Mozes lieten dopen in de wolk en in de zee. En ze aten allemaal hetzelfde geestelijke voedsel en dronken allemaal dezelfde geestelijke drank. Ze dronken uit de geestelijke rots die hen volgde – en die rots was Christus." (1 Korintiërs 10:1-4).
En de blunders stapelen zich verder op.
Nu heb ik hier al ten moede duidelijk gemaakt wat " Christus" wil zeggen. Dat is GEEN eigennaam. Zoals hieboven staat ; en die rots was Christus, is een barslechte vertaling van het woord/begrip HO CHRISTOS , wat Messias wil zeggen. Elke koning of verwachtte koning was een Christos/Messias. Koning Josia was bijvoorbeeld een Christus ( gezalfde koning ). Zeker nog niet de docu-reeks van Dale Martin gekeken.
Ach, waar steek ik nog mijn tijd in...

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

30 dec 2010, 14:39

Niet alleen koningen werden gezalfd ook priesters en profeten. Zelfs Cyrus (Kores) werd gezalfde van God genoemd.
De schrijvers van het Nieuwe Testament gebruikten de NAAM Christus al als eigennaam i.p.v. als titel.
Jezus was terzelfder tijd Koning, Priester en Profeet !
De Messias is speciaal voor de persoon in wie al de beloften en plannen van God samenvloeien om de mensheid vrij te kopen of te verlossen van hun zonden.

Het is dus niet koning Josia, de gezalfde, die hiervoor in aanmerking kan komen, noch de eerste koning die Gods gezalfde was, nl. Saul. Zij waren gezalfden (christussen) om de mens te leren over 'DE Christus".
Dat heeft TALISMAN wederom nog niet kunnen snappen en geeft hij er een (eigen?) willekeurige interpretatie aan !

De Schriften tonen onomstotelijk aan dat Jezus de Messias is. Alleen Jezus van Nazareth en niemand anders uit de geschiedenis heeft al deze voorspellingen en voorzeggingen vervuld. De Messias moet wel vóór het jaar 70 zijn gekomen omdat geen mens meer kan bewijzen dat hij van David afstamt aangezien de geslachtsregisters van Israël met de verwoesting van de tempel in 70 n Chr. verloren zijn gegaan. Deze die menen dat de Messias nog moet komen zitten er alleen al om die reden naast.
Toen Jezus op aarde rondliep was er niemand die zijn afkomst in twijfel trok, simpelweg vanwege het feit dat zijn afkomst was na te gaan in het openbare archief.


De 'geloofsbrieven' van de Messias.
In zijn boek "De Messias in Oud en Nieuw Testament" bespreekt Jb. Klein Haneveld de vele profetieën over de Messias die zijn vervuld in Jezus, zoals :
De Messias zal een mens zijn en geen engel.
De Messias komt voort uit Sem en niet uit Cham of Jafeth.
De Messias komt voort uit het zaad van Abraham, het Joodse volk.
De Messias komt voort uit Izaak en het Joodse volk.
Uit het nageslacht van Jacob zal de Messias voortkomen
De Messias zou voortkomen uit Juda.
De Messias zou voortkomen uit de tronk van Isaï
De Messias is tevens de wortel van David.
De Messias moet rechtstreeks afstammen van Salomo.
.... enz. enz.

De Messias is zo maar niet 'uit de lucht komen te vallen'. De geloofsbrieven van Jezus zijn overtuigend gebleken.

Maar je moet het natuurlijk WILLEN onderzoeken nietwaar TALISMAN ?

Onderzoek de Schriften en gebruik je verstand :!:
Dat is een Bijbels principe.

De docu-reeks van Dale Martin is misschien wel zo iets van die 'bijbelwetenschappers' die men maar best aan de kant kunnen laten liggen.

Wees indachtig dat de bijbel zijn 'uitleggers' overleeft !