Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .

hier is plaats voor alle wereldreligies

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

21 nov 2011, 14:03

talisman schreef:
Clausewitz schreef:H2:
Ik heb daarvoor één simpele vraag aan je gesteld of je het eens kunt zijn met de stelling dat "alles Natuur is."
Daar kan niemand op antwoorden. Stellingen horen thuis in de meetkunde van Euclides.Stof van het lager middelbaar onderwijs.
Eindelijk iemand die het begrepen heeft.
Ooooh, maar dán had Talisman meteen wel kunnen zeggen: "IK weet 't niet."
Is dat nou zo moeilijk?
Gast

21 nov 2011, 14:17

Henriette 2 schreef:
talisman schreef:
Clausewitz schreef:H2:
Ik heb daarvoor één simpele vraag aan je gesteld of je het eens kunt zijn met de stelling dat "alles Natuur is."
Daar kan niemand op antwoorden. Stellingen horen thuis in de meetkunde van Euclides.Stof van het lager middelbaar onderwijs.
Eindelijk iemand die het begrepen heeft.
Ooooh, maar dán had Talisman meteen wel kunnen zeggen: "IK weet 't niet."
Is dat nou zo moeilijk?
Ik WIL daar niet op antwoorden omdat dit niks met deze discussie te maken heeft. Als dat voor jou ' alles Natuur is ', mij best. Nogmaals, zet er een lijntje voor open.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

21 nov 2011, 19:07

Talis komt hier te zeggen dat , wat datgene waarin hij gelooft niet relevant is .

Das natuurlijk onzin . Van al die jaren dat ik Talis hier meemaak, heeft hij nog nooit op elk vlak geconfirmeerd waarin hij juist gelooft of van welke strekking , religie of orde hij eigenlijk is .

Het zou de discussies in elk geval ten goede komen . We hebben dus het raden ernaar . Vermits ik vermoed dat hij geen radicale atheist is en zijn voorliefde uitgaat naar de kleitafels en de overleveringen van de Sumerische beschaving , zou ik meer gaan zoeken in het gedachtegoed van Zoraster of misschien wel Seth .

Ik zou het dus begot niet weten, maar het zou de gesprekken wellicht allezins vereenvoudigen en wie weet, tot wederzijds begrip inplaats van mekaar doktersvoorschriften uit te liggen wisselen .
:idea:


Werefoef
AMEN en AUM
Gast

21 nov 2011, 19:25

werewoef schreef:Talis komt hier te zeggen dat , wat datgene waarin hij gelooft niet relevant is .
IN DEZE DISCUSSIE NIET RELEVANT IS. ( zie je het nu beter WW ? )
Das natuurlijk onzin . Van al die jaren dat ik Talis hier meemaak, heeft hij nog nooit op elk vlak geconfirmeerd waarin hij juist gelooft of van welke strekking , religie of orde hij eigenlijk is .
Ik hou me hier enkel bezig met wat bewijsbaar is.
Het zou de discussies in elk geval ten goede komen . We hebben dus het raden ernaar . Vermits ik vermoed dat hij geen radicale atheist is en zijn voorliefde uitgaat naar de kleitafels en de overleveringen van de Sumerische beschaving , zou ik meer gaan zoeken in het gedachtegoed van Zoraster of misschien wel Seth .
Tja, dat is ook de herkomst van de Abrahamistische religies, he WW. Maar dat is niet mijn voorliefde hoor, dat zijn maar één van de bronnen van de Bijbel zie je.
En als ge wil weten waar Paulus de mosterd gehaald heeft moet je wel degelijk Zoroaster, Mithras en Dionysus passeren. Maar daar moet jij je niet mee bezig houden. Veel te moeilijk om vatten. Heb ik weer eens gemerkt hoe je tegen het Tomas evangelie aankijkt.
Gast

23 nov 2011, 08:52

talisman schreef:
werewoef schreef:Talis komt hier te zeggen dat , wat datgene waarin hij gelooft niet relevant is .
IN DEZE DISCUSSIE NIET RELEVANT IS. ( zie je het nu beter WW ? )
Das natuurlijk onzin . Van al die jaren dat ik Talis hier meemaak, heeft hij nog nooit op elk vlak geconfirmeerd waarin hij juist gelooft of van welke strekking , religie of orde hij eigenlijk is .
Ik hou me hier enkel bezig met wat bewijsbaar is.
Het zou de discussies in elk geval ten goede komen . We hebben dus het raden ernaar . Vermits ik vermoed dat hij geen radicale atheist is en zijn voorliefde uitgaat naar de kleitafels en de overleveringen van de Sumerische beschaving , zou ik meer gaan zoeken in het gedachtegoed van Zoraster of misschien wel Seth .
Tja, dat is ook de herkomst van de Abrahamistische religies, he WW. Maar dat is niet mijn voorliefde hoor, dat zijn maar één van de bronnen van de Bijbel zie je.
En als ge wil weten waar Paulus de mosterd gehaald heeft moet je wel degelijk Zoroaster, Mithras en Dionysus passeren. Maar daar moet jij je niet mee bezig houden. Veel te moeilijk om vatten. Heb ik weer eens gemerkt hoe je tegen het Tomas evangelie aankijkt.
En ge kunt gelijk ook uw kaarsje eens opsteken bij volgende link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom_en_syncretisme
Dan snapt ge ook ( ik hoop het ) waarom ik me ook verdiep in de aanverwante religies. Zo zie je maar weer wat voor een doordrukje het christelijk geloof is.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

23 nov 2011, 10:20

"I am a star which goes with thee and shines out of the depths." - Mithraic saying
"Ik ben een ster ,die je begeleidt en uit de diepten schijnt" Mithraïsch gezegde

"I am the root and the offspring of David, and the bright morning star." - Jesus, (Rev. 22:16)
"Ik jezus ben de wortel en de nakomeling van David en de heldere morgenster"
(Rev.22:16)
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

23 nov 2011, 13:14

Clausewitz schreef:"I am a star which goes with thee and shines out of the depths." - Mithraic saying
"Ik ben een ster ,die je begeleidt en uit de diepten schijnt" Mithraïsch gezegde

"I am the root and the offspring of David, and the bright morning star." - Jesus, (Rev. 22:16)
"Ik jezus ben de wortel en de nakomeling van David en de heldere morgenster"
(Rev.22:16)
Zeer juist Claus. De Hebreeuwse naam voor" I am the root " is Netzer en vandaar de naam Nazarener. ( Jezus de nazarener maw. de rechtmatige nakomeling van David )

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

23 nov 2011, 19:52

Reini schreef:WW waarom tav Reini ??Zit ik er voor iets tussen ? De info kwam van Talisman. Maar inderdaad ook "Nazarener". Zal wel een logische verklaring voor zijn.We wachten op Talisman dan maar.
Die man is volgens de bijbel geboren in Betlehem maar Woef weet dat nog niet. :wink:
Wie bewaakt de bewakers.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

23 nov 2011, 19:58

Clausewitz schreef:
Reini schreef:WW waarom tav Reini ??Zit ik er voor iets tussen ? De info kwam van Talisman. Maar inderdaad ook "Nazarener". Zal wel een logische verklaring voor zijn.We wachten op Talisman dan maar.
Die man is volgens de bijbel geboren in Betlehem maar Woef weet dat nog niet. :wink:
Ja, dat is zo, maar het sprookje vertelt verder dat hij zijn jeugd doorbracht met zijn moeder en voedstervader in...Nazareth.
Jezus de Nazarener.
Maar men twijfelt zelfs of hij ooit bestaan heeft: teveel gelijkenissen met de religies van weleer.
Gast

23 nov 2011, 20:05

werewoef schreef:Tiens, tiens , en hoe noemen ze iemand die geboortig is van Nazareth ?


werewoef
die geboren is in Nazareth bedoel je ? Lees dit al eens rustig door:
http://www.nazarethmyth.info/naz3article.html
http://www.nazarethmyth.info/scandalhome
Gast

23 nov 2011, 20:11

Reini schreef:
Clausewitz schreef:
Reini schreef:WW waarom tav Reini ??Zit ik er voor iets tussen ? De info kwam van Talisman. Maar inderdaad ook "Nazarener". Zal wel een logische verklaring voor zijn.We wachten op Talisman dan maar.
Die man is volgens de bijbel geboren in Betlehem maar Woef weet dat nog niet. :wink:
Ja, dat is zo, maar het sprookje vertelt verder dat hij zijn jeugd doorbracht met zijn moeder en voedstervader in...Nazareth.
Jezus de Nazarener.
Maar men twijfelt zelfs of hij ooit bestaan heeft: teveel gelijkenissen met de religies van weleer.
misschien iets om over te discussiëren :
http://www.nobeliefs.com/exist.htm

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

23 nov 2011, 20:21

Mijn overtuiging is, dat het een samenraapsel is van alles wat in die tijd, en ervoor , zoal kon plaatsgrijpen in die gemeenschappen en culturen.
Doopsel, tempels met geleerden, kruisiging , mirakels.
Allemaal geënt op 1 persoon, en er een godheid van gemaakt.
Gast

23 nov 2011, 20:38

Reini schreef:Mijn overtuiging is, dat het een samenraapsel is van alles wat in die tijd, en ervoor , zoal kon plaatsgrijpen in die gemeenschappen en culturen.
Doopsel, tempels met geleerden, kruisiging , mirakels.
Allemaal geënt op 1 persoon, en er een godheid van gemaakt.
Zo kun je het grofweg stellen ja. Aanvankelijk was het christendom een gnostische mysterie-cultus zoals er in al de omliggende rijken bestond. Na het laatste verzet van Simon bar Kochba waren de joden zeer ontgoocheld in hun god JHWH omdat ze hun beloofde land en hun Tempel kwijt waren en toch de Wet hadden nageleeft. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjimon_bar_Kochba
Geen nood; Paulus maakte van de Jezus-messias een mythologisch figuur en predikte dat men Jezus in je moest zoeken. En WW, hier zijn ook al tal van boeken over geschreven en ook door geleerden. Moet je zeker niet lezen op uw leeftijd.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

03 jan 2012, 17:45

Wiki:
David Hume (26 april 1711 – 25 augustus 1776) was een Schotse filosoof en geschiedschrijver uit de tijd van de Verlichting. Hij was een van de belangrijkste empiristische filosofen en zijn ideeën zijn van grote invloed geweest op Immanuel Kant.
De roomse Katholieken zijn een zeer goed opgeleide sekte. Van alle religies is de meest absurde en zinloze, diegene waarvan de bewonderaars hun eigen goden opeten na ze te hebben geschapen.

(David Hume / 1711-1776)
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

05 jan 2012, 11:08

Matt.10:34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

En Hij was daarvoor in goed gezelschap:
- Jakobus de meerdere en Johannes ( beiden als ' bijnaam ' Boanerges ', wat ' zonen van de donder ' betekende en een verwijzing naar zeloten betrof.)
- Judas Iskariot ( Judas de Sicariër ) Ook al een ' zwaarddrager '.
- Simon de Zeloot.
- Simon ( Petrus ) Barjona ( Baryonim ).

http://www.forward.com/articles/8601/

Met groetjes aan EB.