MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

08 sep 2010, 23:18

Jezus, Maria en Jozef . Allemachtig ! Ik heb het hier weeral geflikt zie ...
Ik meld gewoon dat de gelovige minsen vandaag de Geboorte van Maria herdenken en lapsus, Christus nog an toe, weeral kaginas van welles en niettes-tirades .

De afbeelding of beeltenis van Maria wordt niet vereerd zoals men vroeger een totem-paal vereerden, maar is meer een middel dat helpt bij het bidden.
Bv , als men in een kerk komt waar er verschillende beeltenissen zijn van de Moeder van Christus, ik zeg maar bv Maria van Banneux en Maria van Beauraing, dan zou een gelovige en kenner van Maria moeten weten dat er in 1933 en 1932 , twee verschillende boodschappen kwamen van de Moeder van Christus . Is er in dezelfde kerk nog een beeld van Mater Dolorosa of de Pieta kan men hier ook een andere meditatie of gebed doen .

Waarom is de viering van Maria's Geboorte zo belangrijk voor de gelovige minsen ? Dat komt door het besef en het gaan inzien dat zonder het JA-woord van dit simpele eenvoudige meisje in Nazareth, nooit het verlossingswerk van Ons Heer had kunnen bewerkstelligd worden .

De devotie tot de Moeder van God wordt niet aangeleerd maar eerder doorgegeven . Ikzelf beschouw deze ( verering of devotie ) als mijn persoonlijk erfdeel .

Velen zijn onwetend wat het dood-eenvoudige schietgebedje van :

- Jezus, Maria, Jozef - kan teweeg brengen .

In leven en welzijn en hopelijk blijvend genietend van een wel-verdiende dagelijkse nachtrust,

Yours truly en faithfully yours,

werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

09 sep 2010, 19:08

Reini, wat bedoel je met voorstellen ? Maria is zoals elke goede moeder met dat verschil dat Zij een speciaal kind op de wereld heeft gezet .

In een bepaald geloofd kan je gehersenspoeld worden, maar toch niet in een eenvoudige verering van en een devotie tot een heilige . Zoals ik al zeide, zoiets wordt doorgegeven van generatie op generatie zoals de heilige Moeder het zong in Haar Magnificat ."" Zie want vele tongen gaan mij nu zalig noemen """ ;

Voor het ogenblik ken ik geen duidelijker en ophelderend boek over Maria dan het boek van Sally Cunneen :

------ MARIA - Relikwie uit het verleden of baken voor de toekomst -

Uit de Phoenix-Reeks

Nederlandse uitgave 1997 Van Reemst Uitgeverij bv
Postbus 170, 3990 DD Houten

Op de achterkant van het kaft staan de volgende woorden:

"" Terwijl wij blijven hopen op een grotere eenheid in onze verdeelde wereld, toont Maria ons een vrouw die alle mensen kan bereiken, wat ook hun achtergronden zijn . Zij is een levendige herinnering aan de aanwezigiheid van de ongezien macht in ons dagelijks leven " Einde citaat .

En hoe zit het Reini ? Heb jij de grandiose fiilm - Agora - al kunnen bekijken ?

Een absolute aanrader ... :idea:
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

09 sep 2010, 19:31

Ziehier een link-web-site van een ander boek van Sally Cunneen.
Dit heb ik echter nog niet kunnen lezen :

- http://campus.udayton.edu/mary/resource ... ml#srchmry

a.u.b- werewoef
AMEN en AUM

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

10 sep 2010, 10:06

Werewoef , zijt gij ziende blind ?
Om het met P. Huysentruyt eens te zeggen : "wat hebben we vandaag (en al vele weken hier) geleerd ???"
Dat ene gewone vrouw een kind baarde dat een politiek figuur werd .
Een die de Joden van het Romeinse juk moest bevrijden . No more , no less .
Om die reden werd hij op Romeinse wijze ter dood gebracht .
Kijk eens wat dieper zonder oogkleppen, beste .
Dwepen met een figuur deugt niet . En aanbidden helemaal niet .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

14 sep 2010, 23:47

Vandaag woensdag 15 september is de gedenkdag van O.L.Vrouwe van smarten .

Meer hierover in deze web-site-link :


- http://www.heiligen-3s.nl/heiligen/09/1 ... -maria.php


a.u.b- werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 sep 2010, 01:03

Swenst dat ik koorstachtig op zoek was naar een weblink( Het hier neerplaatsen van gebeden is spijtig genoeg taboe geworden ) naar het gebed - Verering van de zeven smarten van Maria- dat ik in een oud boekje nog heb, ben ik twee immense mooie sites over Maria tegengekomen;

Je kan deze beelden verder doen schuiven met de blauwe pijl onderaan, soms bovenaan :

- http://spazioinwind.libero.it/roxy_parm ... dex2in.htm

Deez geeft de schilderwerken van Maria-Assumptia weer .

De volgende is iets unieks! Dees geeft het evangelie (gospel) aan in de kunst . Uitermate mooi met werken van verschillende meesters :

- http://spazioinwind.libero.it/roxy_parm ... ind_en.htm


a.u.b -werewoef en genietse .
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 sep 2010, 01:11

Vandaag zondag, 19 september wordt de verschijning van O.L.Vrouwe in La Salette herdacht .

Deze verschijning van de H. Maagd aldaar gebeurde 12 jaar eerder dan deze in Lourdes .

De waarschuwingen van O.L.Vrouwe waren toen niet van de poes en zelfs een beetje beangstigend .

Ziehier onder enkele link-web-sites :


- http://nl.wikipedia.org/wiki/Onze_Lieve ... La_Salette

- http://users.telenet.be/katholieke-info ... ember.html

Op het nummertje 70 vindt U de litanie toegewijd aan deze opmerkelijke verschijning .


- http://www.bedevaartweb.com/salette.htm





a.u.b van werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

07 okt 2010, 03:05

Vandaag vieren en eren de gelovigen O. Lieve Vrouwe van de Rozenkrans .

Uit een bladje van de kalender :

---------------------------Oktober--- ROZENKRANSMAAND --------------



-------------Er is een schoone krans,
-------------een krans van wond're rozen,
-------------die zoo bij najaarstijd als in de lente blozen,
-------------die groeien overal, in de stad en dorp en hei,
-------------in beemd en donker woud
-------------lijk midden in de wei,
-------------die bloeien op zee, lijk op de stille kusten,
-------------bij dage lijk bij nacht,
-------------als dier en menschen rusten,
-------------die flikkeren lijk de ster
-------------aan den azuren trans:
-------------ziin naam, zijn zoete naam is
-------------'Heilige Rozenkrans'. -----------------ANNO 1913

Ziehier enkele web-site-links in dit Verband of Verbond :


- http://nl.wikipedia.org/wiki/Heilige_Ma ... Rozenkrans

- http://www.goedeherderamsterdam.nl/index.php?rozenkrans

en tenslotte de wijze waarop men de Heilige Rozenkrans dient te reciteren


- http://home.kabelfoon.nl/~uncle/religion/rosmainnl.html


a.u.b - werewoef
AMEN en AUM

Pela
Lid geworden op: 15 jan 2010, 00:45
Locatie: Limburg

23 okt 2010, 00:27

Afgelopen Woensdag heb ik weer de jaarlijkse lichtprocessie gelopen, het was meer een kaarsenprocessie zonder licht, maar dat kwam door de wind.

Ik ga het hier maar niet onderbouwen, want jullie zullen hoogstwaarschijnlijk niet (meer) weten wat een lichtprocessie is en dan gaan jullie misschien rare opmerkingen maken en daar zit ik niet op te wachten.

Ik wens jullie nog een aangename voortzetting van de oktobermaand, de maand van de rozenkrans.

Misschien weten jullie ook niet meer wat een rozenkrans is.

Na de processie ben ik nog even op de feestzaal geweest, dat is een soort café zonder pinten.

De pastoor doet dan zijn ronde langs de tafels, jullie kennen dat wel, hij zag mij alleen zitten en dacht, laat ik daar maar eens beginnen, dat had hij beter niet kunnen doen, hij kon de ronde vergeten.

Klappen over Maria, geweldig, eg woar, zeggen wij in Limburg, de provincie van de kapelletjes.

Ik vertelde hem nog over het forum, maar ik heb geen namen genoemd, jullie kunnen gerust zijn.
A bird that you set free may be caught again, but a word that escapes your lips will not return.
Jewish Proverb

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

23 okt 2010, 05:53

Beste Pela, iets houdt me precies nog bezig en ik had graag dat je dit eens had voorgelegd aan de pastoor van je parochie .
Wil je hem eens vragen of kun jij dat eens opzoeken voor mij, vanaf welk moment af ( in welk jaar dus ) dat men NIET meer pleegt het Wees -Gegroet gezamelijk en hardop te bidden in een misviering ?

Is het iets dat door de K.Kerk werd opgedragen ? En mocht het zo zijn, voor welke reden werd dit ritueel afgeschaft ?

Aan de andere kant zie ik dan wel dat mensen nog veel kaarsjes aansteken aan de voet van de beeltenis van O.L.Vrouwe . Dit voor en na de eredienst .

Ik pleeg dan soms te denken ; alléz, tis toch goed dat men de voetjes van O.L.Vrouwe een beetje verwarmt in de soms kouwe en kille kerken .

geduldig wachtend op een antwoord jouwentwege,

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

23 okt 2010, 13:19

Misschien weten jullie ook niet meer wat een rozenkrans is.
Toch ,toch... dat is dezelfde fetish als die van de islamieten.Ze draaien hem urenlang door hun vingers.Doet ook denken aan de gebedsmolens in Tibet.
Wie bewaakt de bewakers.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

23 okt 2010, 13:27

Clausewitz schreef:
Misschien weten jullie ook niet meer wat een rozenkrans is.
Toch ,toch... dat is dezelfde fetish als die van de islamieten.Ze draaien hem urenlang door hun vingers.Doet ook denken aan de gebedsmolens in Tibet.
Elke meidag het rozenhoedje gaan bidden in de kerk .
Als ik er nog aan denk....

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

23 okt 2010, 13:59

Reini schreef:
Clausewitz schreef:
Misschien weten jullie ook niet meer wat een rozenkrans is.
Toch ,toch... dat is dezelfde fetish als die van de islamieten.Ze draaien hem urenlang door hun vingers.Doet ook denken aan de gebedsmolens in Tibet.
Elke meidag het rozenhoedje gaan bidden in de kerk .
Als ik er nog aan denk....
Zeker denken we daar af en toe nog aan Reini... en niet alleen in de kerk ook thuis voor de schouw met kaarsjes aan en de Litanies van alle Heiligen, de processies naar de kapellekes in het dorp - de Mei-maand !
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

23 okt 2010, 19:55

Klaartje schreef :
Zeker denken we daar af en toe nog aan Reini... en niet alleen in de kerk ook thuis voor de schouw met kaarsjes aan en de Litanies van alle Heiligen, de processies naar de kapellekes in het dorp - de Mei-maand !

Toen ik straks door de regen liep en terugdacht aan die gewoontes van vroeger , viel me dat ook plots in : elke avond in een bepaalde periode van het jaar , werd thuis hardop het rozenhoedje gebeden ; ik zie ons daar nog zitten . En o wee als daar iemand op zou geprotesteerd hebben .
Zaten we daar een uur lang teksten af te rammelen die nauwelijks begrepen werden . Dat noemde men bidden .....
Er was één voordeel : we moesten niet met onze kont omhoog in een bepaalde richting gaan zitten , scheelt een slok op de borrel ... :wink:
Gast

23 okt 2010, 21:24

Blijkbaar, Socrates.
In heel de familielijn tot zover ik kan nagaan zijn er geen Katholieken of gelovigen te vinden, zelfs al waren ze wel gedoopt of gehuwd in de kerk en sommigen ook begraven door de kerk. Maar dat was eerder een gewoontetraditie.
Dat is kunnen he? Het waren allen vrijzinnigen en meer neigend tot anti
En ik ben daar fier op. Het heeft mij gevrijwaard van brainwashing.