MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

30 okt 2010, 05:32

BOEK HENOCH:
De eerste sectie werd gecomponeerd tussen de derde en eerste eeuw v.C., en is gedeeltelijk afhankelijk van Deuteronomium. Bijvoorbeeld, 1 Henoch 1:9 (geciteerd in de brief van Judas 1:14-15) is gebaseerd op Deuteronomium 33:2. (zie bron Wiki )

Dit boekske mocht niet meedoen. Trok nog teveel op het orrigineel :
http://www.ancienttexts.org/library/mes ... index.html
En dat is in tegenstelling tot de bronnen van BV, géén sekte-site.
Men was in de vroegste christentijd unaniem van oordeel, dat met de "Zonen Gods " als genoemd in het Boek van Henoch en in Genesis, geen normale mensen waren bedoeld.....
:lol: :lol: :lol: Nie te doen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

30 okt 2010, 06:38

Allebeide bedankt voor de links . Heb ze opgeslagen in mijn lijst van favorieten . Is ondertussen al een voetbal veld lang , maar ik had de aandacht toch wat meer toegespitst gezien op deze vier bijbelse oer-Moeders :


SARA, REBA, LEAH en RACHEL


Naar een apocrief verhaal: op de vlucht naar Egypte hoorde Maria het gehuil van Rachel,om haar vermoorde kinderen tot diep in Haar Wezen .


werewoef
AMEN en AUM
Gast

30 okt 2010, 10:03

Werewoef, ik heb ook nog een zeer interessante link gevonden over de maagd Maria:

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... maria.html

Dit wind moet ook niet steeds uit dezelfde hoek komen he ? Men zou hier nog denken dat ik wat verzin.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

30 okt 2010, 12:29

werewoef schreef:Allebeide bedankt voor de links . Heb ze opgeslagen in mijn lijst van favorieten . Is ondertussen al een voetbal veld lang , maar ik had de aandacht toch wat meer toegespitst gezien op deze vier bijbelse oer-Moeders :


SARA, REBA, LEAH en RACHEL


Naar een apocrief verhaal: op de vlucht naar Egypte hoorde Maria het gehuil van Rachel,om haar vermoorde kinderen tot diep in Haar Wezen .


werewoef
werewoef,

De tekst waar jij naar verwijst staat te lezen in Mattheus 2 : 18 : "Een stem is in Rama gehoord, geklaag, geween en veel gekerm; Rachel beweende haar kinderen, en wilde niet vertroost wezen, omdat zij niet zijn ! " (zie ook Jeremia 15:31)

Toen Herodes op zoek was naar het jonge kind Jezus, gaf hij het bevel om alle jongetjes tot twee jaar te vermoorden. (Herdacht als de "Dag van de Onnozele kinderen").
Rachel wordt als stammoeder aanzien van heel Israël. Rama - een stad iets ten noorden van Jeruzalem - was ten tijde van de deportatie van de Joden naar Babel een verzamelplaats, een soort doorgangskamp, waar het volk werd verzameld om te worden weggevoerd en ook de kinderen van Israël werden weggevoerd in ballingschap : 'Ze zijn niet meer' !
Gast

30 okt 2010, 13:30

BV:
Toen Herodes op zoek was naar het jonge kind Jezus, gaf hij het bevel om alle jongetjes tot twee jaar te vermoorden. (Herdacht als de "Dag van de Onnozele kinderen").
Begrijpelijk dat dát voor u een hoogdag is.
In 4 v.C. brak er al een rel uit met vele doden tot gevolg, enkel en alleen omdat er een Romeinse adelaar boven de ingang van de Tempel was geplaatst. En dat weten we van onze vriend Flavius Josephus. Dát was al de moeite waard om te venoemen, maar een genocide op joodse baby's vinden we alléén in het grote sprookjesboek. De joden lieten hun baby-zoontjes uitmoorden en ze keken er naar.... 8O Niet voor niks dat dit uwen hoogdag is he BV ?

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

30 okt 2010, 14:23

talisman schreef:BV:
Toen Herodes op zoek was naar het jonge kind Jezus, gaf hij het bevel om alle jongetjes tot twee jaar te vermoorden. (Herdacht als de "Dag van de Onnozele kinderen").
Begrijpelijk dat dát voor u een hoogdag is.
In 4 v.C. brak er al een rel uit met vele doden tot gevolg, enkel en alleen omdat er een Romeinse adelaar boven de ingang van de Tempel was geplaatst. En dat weten we van onze vriend Flavius Josephus. Dát was al de moeite waard om te venoemen, maar een genocide op joodse baby's vinden we alléén in het grote sprookjesboek. De joden lieten hun baby-zoontjes uitmoorden en ze keken er naar.... 8O Niet voor niks dat dit uwen hoogdag is he BV ?
Jij schrijft : "Begrijpelijk dat dát voor u een hoogdag is.
Wat bazel je nu ! Neen, absoluut niet talisman, ik heb niets te maken met de 'heilige kalenderdagen' net zoals ik ook niets te maken heb met 'Kerstdag' als zijnde de geboortedag van Jezus, al hebben die dingen zich wel voor gedaan.

Het klopt nog maar eens allemaal in de bijbel als er verwezen wordt in Mattheus naar Rachel, de stad Rama, en de kindermoord met betrekking tot de profetie van Jeremia.

Tracht maar iemand te vinden die zo'n 'sprookjes' kan aaneen rijgen waarvan ALLE puzzelstukken in mekaar passen, over een beloop van ca. 1500 jaar, en door meer dan 40 schrijvers die er aan gewerkt hebben, zonder dat er één belangrijk verschilpunt naar voren treedt die de loop van de geschiedenis en van de komst van de Messias een andere wending zou kunnen geven dan deze die wij tot op heden kennen.

Zoals al zo dikwijls loop je de dingen vooruit en denk jij je in mijn plaats te kunnen stellen :roll: Man, man, man toch !

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

30 okt 2010, 17:37

God, Allemachtig ! Wat zijn we vandaag weeral lief voor mekaar . :oops:

Ik vrees dat er sommigen dagelijks zo veel in het O.T gaan lezen, dat ze daarbij het nu en de tegenwoordige tijd vergeten . Probeer te Zijn in het nu in plaats van altijd je geest te laten wegvoeren in lang vervlogen tijden .

Natuurlijk is er het Oude Testament, maar Ons Heer heeft ons een nieuw Testament met de Almachtige GOD de Vader, God de MOEDER aangereikt als verzoening tussen de mensen en God .

Ons Heer heeft zich aangeboden als een Zoen-Offer.... Het Lam Gods .

werewoef
AMEN en AUM
Gast

30 okt 2010, 17:50

En met zulke zever moet een mens ernstig blijven?
Dat is moedwillig vasthouden aan grove leugens WW. Verzoening met leugens is onmogelijk tenzij je bent als Paulus, een valse profeet dus. Die met duizenden zouden opstaan zoals voorspelt. En weet je hoe die zich gedragen die valse profeten? Dat kan je lezen in Corinthiërs 9.19 en verder. En bovenal naar dat voorbeeld maakte Paulus een Jezus tot God de verlosser van iets wat niet bestaat met alle tierlantijntje erop en eraan. En ondanks alles wat hier wordt aangebracht wat die leugens opheldert wil je blijven geloven in een valse leer en erger nog blijf je meewerken aan de verkondiging ervan? En dit in de tijd van NU? Foei, driemaal foei
Gast

30 okt 2010, 18:02

WW:
Natuurlijk is er het Oude Testament, maar Ons Heer heeft ons een nieuw Testament met de Almachtige GOD de Vader, God de MOEDER aangereikt als verzoening tussen de mensen en God .
:lol: De cast is nu uitgebreid met een God de Moeder ( N.T.- laatste editie ). Dat moest er eens van komen. :lol:
Maar nu de hamvraag : Wat wás die zo-nodige-verzoening die moest aangereikt worden ? Eerder een kloof tussen het jodendom en de rest van de wereld, met een eeuwendurende jodenvervolging als resultaat. Alléé, giet nog maar eens een neut Stroh in. Skoll ! of moet ik zeggen: Grüss Gott en zijn madam.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

30 okt 2010, 22:06

Armandine, Armandine ....was is er in U gevaren de laatste tijd , beste vrouwe ??
Grove leugens ? Heb ik hier al op al deze topics al iemand willen bekeren ?Nee, toch . Deze topics zijn bedoeld als getuigenissen aan Haar delende met mede-gelovigen in hun devotie tot de Heilige Moeder van God.

Jammer wat ik nu ga zeggen, Armandine; ik kon je vroeger beter pruimen, toen je nog gedoopt waart . Nu ben je precies aan een heksenjacht bezig tegen alles en nog wat dat naar christendom ruikt .

werewoef
AMEN en AUM
Gast

30 okt 2010, 22:31

werewoef schreef:Armandine, Armandine ....was is er in U gevaren de laatste tijd , beste vrouwe ??
Grove leugens ? Heb ik hier al op al deze topics al iemand willen bekeren ?Nee, toch . Deze topics zijn bedoeld als getuigenissen aan Haar delende met mede-gelovigen in hun devotie tot de Heilige Moeder van God.

Jammer wat ik nu ga zeggen, Armandine; ik kon je vroeger beter pruimen, toen je nog gedoopt waart . Nu ben je precies aan een heksenjacht bezig tegen alles en nog wat dat naar christendom ruikt .

werewoef
Kijk WW je beweerd hier telkens dat ik ten negatieve zou veranderd zijn na mijn ontdoping. Zo probeer jij een mythe te doen leven. Snap je je eigen associatie niet : slecht en geen gedoopte zijn. Laat ik duidelijk zijn . Ik ben steeds dezelfde geweest met steeds dezelfde meningen. Die zijn nog geen haar verandert. Ik zou dus graag hebben dat je stopt met je mythe over mijn ontdoping. Oke?
Wat jij een heksenjacht noem naar het Christendom toe is gewoon het vertellen van de waarheid. En die waarheid is dat de Bijbel klucht is en dat gelovigen die daar de dag van vandaag dat boekje nog steeds als leidraad nemen voor de Goddelijke enige waarheid ook een klucht zijn. Na alles wat historici hebben ontdekt en weerlegt, dit boekje nog steeds blijven geloven, wel dan noem ik dat bijgeloof, jezelf een rad voor het oog draaien en anderen leugens wijsmaken. En zeg nu niet dat de Bijbel een zoektocht naar God is he, zoals kerk en leven nu zegt. De Bijbel is een zuiver elitair propagandistisch en een ras- en geslachts discrimenerend boek. Goed voor de prullenmand/brandstapel dus of voor liefhebbers van onnozele achterlijke pulp maar dan liefst gelezen in de eigen besloten kring. En de goede leer die er in staat met mondjesmaat weliswaar, daarvoor hoef je geen christen of gelover te zijn.
Gast

30 okt 2010, 23:06

WW:
Deze topics zijn bedoeld als getuigenissen aan Haar delende met mede-gelovigen in hun devotie tot de Heilige Moeder van God.
Mispoes! Deze topics zijn er om over religie, filosofie en psychologie te discussiëren. Kijk eens wat er op de hoofding staat ? Juist he ? Wel, mijnen beste, ga met uw santamaria-kraam ergens anders den devoten uithangen. Kijk of er nog plaats is in een van die leegstaande kerken. Devotiekaarsen staan bij de Litl nu in afslag. Doeiiiii.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

31 okt 2010, 03:04

Hoofdding, zei je toch . Devotie tot Maria is tot nu toe nog altijd van religieuze aard . Het is wel vreemd dat er zo weinig psychologie en zelfs filosofie aan bod komt .

Werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

31 okt 2010, 03:19

Hoepsakee, daar gaan we weer . Een tirade die niets heel laat van het N.T .

Maar tja, ieder zijn opvatting en tis maar goed ook .

Werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

31 okt 2010, 18:14

God de Vader, God de Moeder . Komt regelmatig voor in het gebed en gezang-boekje tijdens een eredienst in de kerk .

In elk geval een mooie en troostende gedachte om te overwegen in de twee volgende dagen . Voor velen onder ons helaas trieste dagen , waarvan ik hoop dat ze vlug voorbij zullen schreden .

werewoef
AMEN en AUM