Jezus heeft nooit bestaan

hier is plaats voor alle wereldreligies

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

11 aug 2013, 20:52

rolija schreef:Sprookjes hebben altijd bestaan.....En zeker als ze geld opbrachten.
Is dat een antwoord op mijn antwoord ?

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

11 aug 2013, 21:06

talisman schreef:
rolija schreef:Sprookjes hebben altijd bestaan.....En zeker als ze geld opbrachten.
Is dat een antwoord op mijn antwoord ?
Dat was mijn antwoord op de vraag van Zibet, heeft hij nu geleefd of niet?
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 aug 2013, 05:13

rolija schreef:
talisman schreef:
rolija schreef:Sprookjes hebben altijd bestaan.....En zeker als ze geld opbrachten.
Is dat een antwoord op mijn antwoord ?
Dat was mijn antwoord op de vraag van Zibet, heeft hij nu geleefd of niet?
En wat is uw antwoord ? Ja of neen ?

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

12 aug 2013, 08:54

talisman schreef:
rolija schreef:
talisman schreef:
rolija schreef:Sprookjes hebben altijd bestaan.....En zeker als ze geld opbrachten.
Is dat een antwoord op mijn antwoord ?
Dat was mijn antwoord op de vraag van Zibet, heeft hij nu geleefd of niet?
En wat is uw antwoord ? Ja of neen ?

NEE, ik geloof in geen sprookjes :D Als Kind werden ze genoegd door ons strot geduwd :twisted:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 aug 2013, 10:49

rolija schreef:
talisman schreef:
rolija schreef:
talisman schreef:
rolija schreef:Sprookjes hebben altijd bestaan.....En zeker als ze geld opbrachten.
Is dat een antwoord op mijn antwoord ?
Dat was mijn antwoord op de vraag van Zibet, heeft hij nu geleefd of niet?
En wat is uw antwoord ? Ja of neen ?

NEE, ik geloof in geen sprookjes :D Als Kind werden ze genoegd door ons strot geduwd :twisted:

Wàt werd door jouw strot geduwd ROLIJA ? Ik dacht , lekkere hapjes ?
Als kind werd mij verteld , dat Jezus de grote Kindervriend is , en dat heeft mij mijn hele leven veel blijheid en geborgenheid gegeven ! Hangt er dus maar vanaf , in welke omgeving je werd groot gebracht en hoe je als kind daarop reageert .

Als Jezus nooit bestaan heeft , dan zouden we nu in het jaar ' stillekens ' leven , vóór Christus , toch ? Of waren de geleerden en geschiedsschrijvers dan zó dwaas ? De vraag is eigenlijk , wie hier de dwazerikken zijn , de betweters die slimmer denken te zijn dan hun leermeesters .
Zo zie je maar hoe verschillend levens kunnen zijn .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

12 aug 2013, 10:57

Ebenhaezer,

Als "misbruikt Kind" werden er andere dingen door mijn strot geduwd hoor :twisted: Of moet ik er een tekeningetje bij maken....

Hier weer een vuil manneke, den vuile tsjeef,

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... -aan.dhtml
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 aug 2013, 11:06

rolija schreef: NEE, ik geloof in geen sprookjes :D Als Kind werden ze genoegd door ons strot geduwd :twisted:
Dat kan ik me voorstellen. Die versie is de mythische versie zoals we kunnen lezen in het N.T. . Echter heeft er ook een historische figuur bestaan met die naam waar de mythische versie op geïnspireerd is. Ik weet niet of je het nog herinnerd, maar een tijdje geleden is dit hier al eens aan de orde gewweest ( Talpiot - tombe ). Na de inventaris van deze 10 ossuaria is er eentje ' zoek ' geraakt, namelijk dat van Jakobus, zoon van Jozef en broer van Jezus. Dit is later op de antiekmarkt opgedoken en werd de eigenaar van vervalsing beschuldigd. Na zeven jaar van onderzoek en proces is er een uitspraak gedaan: Het was geen vervalsing. Dit wil zeggen dat ook de rest van de collectie geen vervalsingen zijn. Hier nog een krantenknipsel betreft de uitspraak:
http://www.jpost.com/National-News/Judg ... ash-tablet
http://www.jpost.com/Opinion/Op-Ed-Cont ... punishment

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 aug 2013, 11:18

rolija schreef:Ebenhaezer,

Als "misbruikt Kind" werden er andere dingen door mijn strot geduwd hoor :twisted: Of moet ik er een tekeningetje bij maken....

Hier weer een vuil manneke, den vuile tsjeef,

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... -aan.dhtml

ROLIJA , wat heeft dat nu te maken met het bestaan van Jezus ? Was het soms Zijn schuld dat zo'n dingen gebeurden ? Hij gaf heel andere regels , die getuigen van RESPECT voor iedereen ! Dat daar altijd al ellendelingen tussen zaten , is GEEN reden om HEM te beschuldigen ! ( bovendien , als Hij nooit bestaan heeft , kàn Hij daar absoluut voor niets tussen zitten! ) .
Je zou de Evangelieën eens beter moeten lezen , om Hem echt te leren kennen . De moeite waard hoor Roly !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

12 aug 2013, 11:29

Steek uwe wachttoren in je .......
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 aug 2013, 11:46

ebenhaezer schreef: Je zou de Evangelieën eens beter moeten lezen , om Hem echt te leren kennen . De moeite waard hoor Roly !
Ga elders je preek verkopen. Jouw gelul is zelfs totaal off topic.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 aug 2013, 17:14

rolija schreef:Steek uwe wachttoren in je .......

Je bedoelt de Bijbel natuurlijk , als ik nog jong was had ik idd. altijd een zakbijbeltje in mijn jaszak . Een betere metgezel bestaat er niet !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 aug 2013, 17:20

ebenhaezer schreef:
Je bedoelt de Bijbel natuurlijk , als ik nog jong was had ik idd. altijd een zakbijbeltje in mijn jaszak . Een betere metgezel bestaat er niet !
Tja, dat laat duidelijk sporen na. :lol:
PS: Er zat toch ook een prentje van Jezus tussen, mag ik hopen. :roll: :roll: :roll:
Laatst gewijzigd door talisman op 12 aug 2013, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 aug 2013, 17:20

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Je zou de Evangelieën eens beter moeten lezen , om Hem echt te leren kennen . De moeite waard hoor Roly !
Ga elders je preek verkopen. Jouw gelul is zelfs totaal off topic.

Dat is geen preek man , alleen een goede raad aan onze Roly ! Het is wel jouw gezeur dat OFF TOPIC is ! Deze topic gaat over Jezus , weet je nog ? en juist de Evangelieën gaan over Hem , of wist je dat niet ? Maar ja , ook een Talisman kan wel eens vergeetachtig zijn hé !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 aug 2013, 17:26

ebenhaezer schreef:
Dat is geen preek man , alleen een goede raad aan onze Roly ! Het is wel jouw gezeur dat OFF TOPIC is ! Deze topic gaat over Jezus , weet je nog ? en juist de Evangelieën gaan over Hem , of wist je dat niet ?
Mis ! De evangeliën gaan over een mythologische versie van Yeshua, en die heeft nooit bestaan. Dit in tegenstelling tot de hystorische figuur waarvan er nu wel zeker bewijzen van gevonden zijn. En niet enkel van hem maar ook zijn ganse familie. Hoe durf jij dit nog ontkennen ???? Heb je enig idee wat voor studies hierop gedaan zijn om dit bewijs te leveren ? Ga jij dat weerleggen ? Wie denk je wel dat je bent !!! :evil:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 aug 2013, 17:31

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
Je bedoelt de Bijbel natuurlijk , als ik nog jong was had ik idd. altijd een zakbijbeltje in mijn jaszak . Een betere metgezel bestaat er niet !
Tja, dat laat duidelijk sporen na. :lol:
PS: Er zat toch ook een prentje van Jezus tussen, mag ik hopen. :roll: :roll: :roll:

Nee , niet dat ik weet ! maar dat prentje had ik al vroeg in mijn hart , en de sporen die het naliet waren zo fantastisch , dat ik een kanaaltje van zegen mocht worden waaruit zoveel liefde en goedheid vloeide naar anderen toe . Ik heb er nog nooit spijt van gehad !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .