Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 jun 2012, 15:52

Reini schreef:Janx schreef:

Beste Reini, indien een persoon over een weinig intellect beschikt, dan zal deze nooit iets willen beweren over iets wat niet kan bestaan in zijn/haar eigen denken. In mijn optie is dat volkomen misplaatst en druist tegen het gezond verstand in. Maar ja, wie kan hier beweren dat deze over gezond verstand beschikt?

Je eerste zin zit er weer glad naast dear boy.
Wat te zeggen over gepatenteerde leugenaars?
En ja, ik durf beweren dat ik gezond verstand bezit: nederige vaststelling want ik kreeg het van moeder natuur mee.
Zelf zou ik dat kunnen fantaseren, maar ook anderen zeggen mij dat, het moet dus waar zijn 8)

Reini , omdat anderen dat zeggen , is het dus écht waar ??? Denk er aan : niets is zeker tot het bewijs er is ! Gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

22 jun 2012, 16:25

ebenhaezer schreef:
Reini schreef:Janx schreef:

Beste Reini, indien een persoon over een weinig intellect beschikt, dan zal deze nooit iets willen beweren over iets wat niet kan bestaan in zijn/haar eigen denken. In mijn optie is dat volkomen misplaatst en druist tegen het gezond verstand in. Maar ja, wie kan hier beweren dat deze over gezond verstand beschikt? Je eerste zin zit er weer glad naast dear boy.Wat te zeggen over gepatenteerde leugenaars?
En ja, ik durf beweren dat ik gezond verstand bezit: nederige vaststelling want ik kreeg het van moeder natuur mee.Zelf zou ik dat kunnen fantaseren, maar ook anderen zeggen mij dat, het moet dus waar zijn 8)
Reini , omdat anderen dat zeggen , is het dus écht waar ??? Denk er aan : niets is zeker tot het bewijs er is ! Gr. EB.
Iets is pas écht als het in haar bijbel staat. :lol:
Wie bewaakt de bewakers.
Fazal

22 jun 2012, 19:53

Met dat verschil, dat dat van Reini misschien waarneembaar is, en aldus meer geloofwaardig overkomt. Terwijl zgn gelovigen geen enkel geloofwaardig bewijs hebben, en aldus klakkeloos aannemen, wat hen door hun eigen goegemeente wordt wijsgemaakt. En wat Reini zegt, blijkt ook maar al te waar te zijn. Namelijk dat gelovigen geen gevoel voor humor hebben. Het is ingetogen bidden, of lachen. Dat kan je weliswaar niet terzelfdertijd. En gezien zij voor het grootste deel van de dag, de ingetogen aanbidding prefereren, kan men moeilijk van hen verwachten dat zij ook nog gezonde humor in het vaandel dragen. Niet dat zij dat niet zouden kunnen, maar het zal maar slappe humor zijn, vrees ik. Zelfs meneer pastoor kan betere grappen vertellen. Daarom hoeven het nog niet eens schunnige te zijn. Al lachen de meesten dan wel, alleen maar om hem plezier te doen. :wink:

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

23 jun 2012, 19:19

Juist weer iets bijgeleerd. Wist ik nog niet.

De genen in het DNA zijn als kleine snippertjes met biologische instructies die van alles aansturen: van hoe groot je bent tot hoe je op stress reageert.
Bijna twee meter van dat spul zit opgepropt in een ruimte die wordt gemeten in microns (1/1000 mm). Dat komt er op neer dat 40 km vislijn in een bosbes gepropt zit. Redelijk vol dus. 8O

Maar dat DNA zit niet willekeurig in de celkern gepropt. Het zit op een complexe en strikt gereguleerde manier opgevouwen. Vouw het op op de ene manier en de cel vormt een bijdrage aan je lever. Vouw het op een andere manier en de cel vormt een bijdrage aan je drukke bloedsomloop. Weer een andere manier van opvouwen, en je hebt het vermogen deze zin te lezen.

Blijft natuurlijk de vraag: wat zorgt dat die origami juist gelegd wordt?

PS: gelieve niet onmiddellijk te komen zeveren over god, het leven, de goede geesten of universele energie.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

23 jun 2012, 20:06

Het enige dat men daarover kan zeggen Cappa: de evolutie.
Miljarden jaren hebben cellen uitgeprobeerd om dat ontstane leven zo goed mogelijk te laten verlopen.
Alles wat niet voldeed, ging kapot.
Het moest niet perfect zijn, maar leefbaar.
Zo hebben we allemaal onze lichamelijke zwakke kantjes.
"het zit in de genen" wordt dikwijls gezegd, en dat is ook zo: we erven alles van ouders en voorouders.
En pas op: dat zorvuldig sorteren blijft het leven lang duren. Alle voeding die het lichaam kan gebruiken wordt gebruikt om levercellen aan te maken, darmcellen, huidcellen enz.
Zo krijgen we om de zoveel jaar een volkomen nieuw lichaam maar dat proces vermindert wel met de jaren zodat we sowieso toch rimpels krijgen, of artrose, of hartziekten...
Of men de juiste werkwijze van dat DNA al doorgrond heeft weet ik niet;
We mogen al gelukkig zijn dat we weten dat het DNA er IS: zo kan men al veel verklaren.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

24 jun 2012, 08:48

Gelieve ook niet te komen zeveren over evolutie want dat kan als synoniem gelden voor god, het leven, of universele energie.
(goede geesten uitgezonderd)
:?

Nu Cappa weer. :roll:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

24 jun 2012, 09:09

Met toch één klein verschil, God is oneindig goed, de Evolutie is noch goed noch slecht, ze IS gewoon en haar schepping gaat nog steed door, God rust nu al miljarden jaren. :idea:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

24 jun 2012, 09:34

socrates schreef:Met toch één klein verschil, God is oneindig goed, de Evolutie is noch goed noch slecht, ze IS gewoon en haar schepping gaat nog steed door, God rust nu al miljarden jaren. :idea:
Goed en slecht bevinden zich alleen in het menselijke denkhoofd.

Nothing either good or bad, but thinking makes it so

Shakespear

God IS. - I AM - IK BEN.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

24 jun 2012, 10:00

Henriette 2 schreef: Goed en slecht bevinden zich alleen in het menselijke denkhoofd.

Nothing either good or bad, but thinking makes it so

Shakespear

God IS. - I AM - IK BEN.
In sommige hoofden is men altijd alleen. In andere woont God alleen. :idea:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 jun 2012, 16:36

Reini schreef:Het enige dat men daarover kan zeggen Cappa: de evolutie.
Miljarden jaren hebben cellen uitgeprobeerd om dat ontstane leven zo goed mogelijk te laten verlopen.
Alles wat niet voldeed, ging kapot.
Het moest niet perfect zijn, maar leefbaar.
Zo hebben we allemaal onze lichamelijke zwakke kantjes.
"het zit in de genen" wordt dikwijls gezegd, en dat is ook zo: we erven alles van ouders en voorouders.
En pas op: dat zorvuldig sorteren blijft het leven lang duren. Alle voeding die het lichaam kan gebruiken wordt gebruikt om levercellen aan te maken, darmcellen, huidcellen enz.
Zo krijgen we om de zoveel jaar een volkomen nieuw lichaam maar dat proces vermindert wel met de jaren zodat we sowieso toch rimpels krijgen, of artrose, of hartziekten...
Of men de juiste werkwijze van dat DNA al doorgrond heeft weet ik niet;
We mogen al gelukkig zijn dat we weten dat het DNA er IS: zo kan men al veel verklaren.

REINI , je zegt : " we erven alles van ouders en voorouders " . Het zat dus al in Adam en Eva , het eerste mensenpaar ! Dat had de wijze Schepper dus al goed voorzien !!! Hij zorgde dat er een DNA aanwezig was , alleen duurde het eeuwen vóór men dat ontdekte ! En nu maar al die wijsheid in de verkeerde richting duwen , alsof dit alles zo maar vanzelf tot stand kwam , ook al duurde dat dan ' milliarden jaren ' . Maar ja , als je denkt van de aap af te stammen , dan kan je wel zoiets verwachten !!! Ik zeg : Ere , wie ere toekomt ! Lieve groetjes , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

29 jun 2012, 17:01

EB
REINI , je zegt : " we erven alles van ouders en voorouders " . Het zat dus al in Adam en Eva , het eerste mensenpaar ! Dat had de wijze Schepper dus al goed voorzien !!! Hij zorgde dat er een DNA aanwezig was , alleen duurde het eeuwen vóór men dat ontdekte ! En nu maar al die wijsheid in de verkeerde richting duwen , alsof dit alles zo maar vanzelf tot stand kwam , ook al duurde dat dan ' milliarden jaren ' . Maar ja , als je denkt van de aap af te stammen , dan kan je wel zoiets verwachten !!! Ik zeg : Ere , wie ere toekomt ! Lieve groetjes , EB.
Daar hebben we weer EB met haar bijbels sprookje.Toen draaide haar ster nog rond de aarde en het ontkennen kon je op de brandstapel brengen aangestoken door geborneerde en fanatieke gelovigen.Het is bovendien een algemeen bekend wetenschappelijk feit dat de eerste mensen (weze het mensapen) uit Afrika stammen na langzaam te zijn gëevolueerd vertrekkend van de eerste hominiden.Alleen ignorante fanatische gelovigen verdraaien de waarheid en ontkennen dat mens en aap een gemeenschappelijke voorvader hebben.Ze geloven liever dat een pottenbakker de mens bakte uit leem er wel op lettend dat de man voorrang kreeg.Maar ja als je geen schepper hebt, dan valt je hele sprookje in duigen.Het DNA en RNA waren al ontdekt in 1953 maar nog niet beschreven langzaam maar zeker komt de wetenschap dichter bij de oerknal.
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 29 jun 2012, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

29 jun 2012, 17:04

De praeadamieten waren nodig om te verklaren waar de vrouwen van de zonen van Adam werden gevonden. De preadamieten zouden al voor Adam hebben geleefd waardoor de vraag dan is, wie was de eerste mens ?
Hieronder een beeld van zo'n preadamiet. Afbeelding
Laat het middel nooit het doel vervangen !

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 jun 2012, 17:13

Fazal schreef:Met dat verschil, dat dat van Reini misschien waarneembaar is, en aldus meer geloofwaardig overkomt. Terwijl zgn gelovigen geen enkel geloofwaardig bewijs hebben, en aldus klakkeloos aannemen, wat hen door hun eigen goegemeente wordt wijsgemaakt. En wat Reini zegt, blijkt ook maar al te waar te zijn. Namelijk dat gelovigen geen gevoel voor humor hebben. Het is ingetogen bidden, of lachen. Dat kan je weliswaar niet terzelfdertijd. En gezien zij voor het grootste deel van de dag, de ingetogen aanbidding prefereren, kan men moeilijk van hen verwachten dat zij ook nog gezonde humor in het vaandel dragen. Niet dat zij dat niet zouden kunnen, maar het zal maar slappe humor zijn, vrees ik. Zelfs meneer pastoor kan betere grappen vertellen. Daarom hoeven het nog niet eens schunnige te zijn. Al lachen de meesten dan wel, alleen maar om hem plezier te doen. :wink:

FAZAL , volgens jou en Reini hebben gelovigen dus geen gevoel voor humor ?
Jullie zijn nog nooit in een christelijk Jeugdkamp of een Conferentie WE. geweest ? Eens doen hoor ! Dan zul je pas eens horen hoe christenen zich vermaken met blijdschap en humor ! Juist christenen hebben redenen om blij te zijn en onbezorgd in dit leven en in de toekomst ! Daar heeft onze Redder voor gezorgd ! En kom nu niet af met te wijzen op de zovele rampen en ellende in deze wereld , daar is de mens zelf verantwoordelijk voor : ongehoorzaamheid en ondankbaarheid aan zijn Schepper ; en de eigenwijsheid waarmee hij omgaat met deze aarde en met elkaar . Maar zo heeft God het NIET GEWILD EN BEDOELD ! Het NT. spreekt daar heel anders over , het gaat om elkaar liefhebben en recht doen . Had men daar maar meer oren naar , de wereld zou er heel anders uitgezien hebben ! Met vriendelijke groet , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

29 jun 2012, 17:20

EB:
Daar heeft onze Redder voor gezorgd ! En kom nu niet af met te wijzen op de zovele rampen en ellende in deze wereld , daar is de mens zelf verantwoordelijk
Hij zorgt dan ook voor aardbevingen,tsunami's,vulkaanuitbarstingen,pandemiën enz
Wie bewaakt de bewakers.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 jun 2012, 17:41

Clausewitz schreef:EB
REINI , je zegt : " we erven alles van ouders en voorouders " . Het zat dus al in Adam en Eva , het eerste mensenpaar ! Dat had de wijze Schepper dus al goed voorzien !!! Hij zorgde dat er een DNA aanwezig was , alleen duurde het eeuwen vóór men dat ontdekte ! En nu maar al die wijsheid in de verkeerde richting duwen , alsof dit alles zo maar vanzelf tot stand kwam , ook al duurde dat dan ' milliarden jaren ' . Maar ja , als je denkt van de aap af te stammen , dan kan je wel zoiets verwachten !!! Ik zeg : Ere , wie ere toekomt ! Lieve groetjes , EB.
Daar hebben we weer EB met haar bijbels sprookje.Toen draaide haar ster nog rond de aarde en het ontkennen kon je op de brandstapel brengen aangestoken door geborneerde en fanatieke gelovigen.Het is bovendien een algemeen bekend wetenschappelijk feit dat de eerste mensen (weze het mensapen) uit Afrika stammen na langzaam te zijn gëevolueerd vertrekkend van de eerste hominiden.Alleen ignorante fanatische gelovigen verdraaien de waarheid en ontkennen dat mens en aap een gemeenschappelijke voorvader hebben.Ze geloven liever dat een pottenbakker de mens bakte uit leem er wel op lettend dat de man voorrang kreeg.Maar ja als je geen schepper hebt, dan valt je hele sprookje in duigen.Het DNA en RNA waren al ontdekt in 1953 maar nog niet beschreven langzaam maar zeker komt de wetenschap dichter bij de oerknal.

CLAUSEWITZ , omdat het een algemeen bekend wetenschappelijk feit is , dat ... IS HET DAAROM WAAR ? Heeft men ooit een half aap of een half mens kunnen voorstellen ? Of is het alleen maar een hardnekkig blijven bewijzen van ... ? De wetenschap zal idd. zeker eens tot de ontdekking komen , dat ze helemaal fout zat , alleen omdat ze de waarheid van Gods Woord nooit aanvaard hebben !
We zijn nog niet aan het eindpunt gekomen , alles komt eenmaal aan het licht , reken maar ! Vr. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .