Het Laatste Oordeel heeft al plaatsgevonden

hier is plaats voor alle wereldreligies

pravda
Lid geworden op: 26 mei 2008, 16:10

27 aug 2012, 14:18

Het Laatste Oordeel heeft al plaatsgevonden

De stelling is dat na het overlijden men onmiddellijk wordt geoordeeld, als er een laatste oordeel al zou plaatsvinden.
Aangezien de uitleg van deze stelling, te lang is om hier te posten, wil ik de mensen die interesse hebben verzoeken naar de hiervoor speciaal aangemaakte Blog te gaan, daar even te lezen en hier verder te dialogeren.
link verwijderd door moderator, discussie is gesloten
Tot lezens
De vrijheid kan slechts bekomen worden door dienstbaarheid.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

27 aug 2012, 18:39

Heb je blogje , weliswaar haastig, gelezen .

Je spreekt veel over de geest, maar zelden of nooit van de Ziel . De geest is eigenlijk een instrument van de Ziel .

Ergens staat er "" Wat als je de ganse wereld bezit, maar schade lijdt aan je eigen ziel ""

Volgens mij gaat het oordeel op de volgende manier plaats vinden :

Je overlijdt ( overlijden=over het lijden heen ) en met je ziel onder de arm neem je plaats in een grote aula( cinemazaal kan ook ) waar je de film gaat zien van je gehele leven .Van het kleinste moment tot het grootste moment ! In deze aula wordt je omringd door een allesbevattende Liefde , een Liefde die het verstand en geest te boven gaat ; universele Liefde die heerst in de mini en macro-kosmos .

Op het einde van de film gaat JIJZELF bepalen of je het waard bent om een stukje hoger je kosmische evolutie verder te zetten of ga je oordelen dat je terug een stapje beneden moet of zelfs terug naar AF .

In het bij-ZIJN van deze grote Universele , Goddelijke , allesoverheersende Liefde, kan jij alleen maar tot één juist conclusie komen , de enige ware en de enige rechtvaardige .

Zo zie ik het althans, eerlijker , simpelder en rechtvaardiger kan het haast niet .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

elisabeth60
Lid geworden op: 07 apr 2009, 21:59
Locatie: de Turnhoutse Kempen

27 aug 2012, 18:50

Als je ook maar enige bijbelkennis hebt, zou je weten dat 'het laatste oordeel' pas komt na de wederkomst van Christus op aarde.
Ik heb hem nog niet gehoord of gezien. Jij wel??
Lenovo/ Windows 10 /Malwarebytes Premium / gmailaccount

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

27 aug 2012, 19:01

Het laatste Oordeel zijt ge zelf! Gij staat elke seconde voor het laatste Oordeel. Doe verkeerde dingen, breek af en gij staat voor uw zonden en fouten, voor uw afbraak! Dat wil verklaren dat de bijbel de Goddelijke wetten niet
beleefd, noch beschreven heeft. De Bijbelschrijvers waren niet op de hoogte van deze wetten... Doch dat komt! ge zit er niet ver naast Pravda..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

27 aug 2012, 19:15

klopt. Oordeel niet opdat jij niet be-veroordeeld wordt. Jij bent het zelf die oordeelt, veroordeelt en beoordeelt. Hier en nu en ook daarna. Want alles wat je hier in dit leven doet, neem je mee naar deze toekomstige levensvorm.
Het leven hier en nu, is het aambeeld, waarop men zijn toekomstige leven smeedt.

Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

27 aug 2012, 19:18

Oordeel niet opdat jij niet be-veroordeeld wordt
Anfgelica bedoeld waarschijnlijk: "Oordeel niet omdat gij niet geoordeeld zou worden"...

mvg: Wayti
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

27 aug 2012, 19:21

Komt op hetzelfde neer?
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

27 aug 2012, 21:21

Als je ook maar enige bijbelkennis hebt, zou je weten dat 'het laatste oordeel' pas komt na de wederkomst van Christus op aarde.
Ik heb hem nog niet gehoord of gezien. Jij wel??
Met de Bijbel alleen zonder begeleidende kennis van gene zijde zelf kan je alle richtingen uit. Er zijn honderden religies die zich op de Bijbel baseren en toch allen anders leren gewoon omdat ze geen goddelijke leiding hebben ze leggen de Bijbel uit naar eigen denken en voelen. Toch beweren ze onder inspiratie van de heilige geest te staan, maar ze spreken elkaar steeds tegen en maken zelfs ruzie onderling...

Hoe zie jij het laatste oordeel Elisabeth..?
Waarschijnlijk zoals de kerken ons geleerd hebben, dat zij uit het graf zullen herrijzen?.. Die denkwijze is totaal fout geinterpreteerd.. Wat ga je bijvoorbeeld doen met de mensen die Jezus nooit gekend hebben of die leefden voor Hem..??? Kan er over hen geoordeeld worden en hoe ???
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

28 aug 2012, 00:35

Volgens mij is er geen laatste oordeel. Het moment 'nu' is al het resultaat van al het voorgaande van je leven tot in het nu.
Het oordeel is zeer direct, echter de verwerking daarvan heeft tijd nodig.
Alles is Één en die Éne is Alles.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

28 aug 2012, 11:28

Lieve Janx,

wil je je laatste zin eventjes nader verklaren voor me aub, ik begrijp hem niet.

Groetjes
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

28 aug 2012, 13:57

Angelica schreef:wil je je laatste zin eventjes nader verklaren
Voor zover het in mijn vermogen ligt, ja zeker.


Het oordeel is er direct de verwerking, of liever gezegd het gevolg, kan ook direct zijn maar kan zich evengoed op later tijdstip openbaren.

Direct is bijvoorbeeld;
ik spring van de toren het gevolg is dat ik terpletter val en mijn lichaam onbruikbaar is geworden en afsterft.

Indirect is bijvoorbeeld;
Een teveel aan alcohol gebruik. Als je regelmatig te veel drinkt zal het je lichaam aantasten op den duur en waarneembaar zijn in beperkingen van je lichaam gebruik.

Wat ik heb aangehaald heeft betrekking op het fysieke lichaam.

Maar zo is het ook in het gebruik van je geest, je ontwikkeling ( je persoonlijkheid).

Voorbeeldje direct gevolg;
Ben je enkel bezig met je eigen gewin ten koste van een ander wat duidelijk te zien is loop je vrij direct tegen een verweer aan die zal je duidelijk zal maken dat dat niet kan desnoods met geweld of via politie en rechtbank. Dat kan een corrigerend effect hebben. Als dat zo is dan heb je geleerd en aanvaard dat dat niet goed is wat wilde. Je persoonlijkheid in gedragingen naar anderen heeft een vooruitgang gemaakt.

Voorbeeldje indirect gevolg;
Je gaat het sluwer en berekender mensen benadelen voor eigengewin, macht en lust.
Dat zou een levenslang door kunnen gaan tot je sterft.
Echter als je nog aan de aarde bent gebonden en je verkrijgt een nieuw leven, dan wordt je door je verbondenheid, wegens je oorzakelijk handelen, naar die benadeelde mens(en) geboren worden bij die waar je het meest mee te maken hebt gehad en zal je kunnen leren door het anders te doen die oude verkeerde karaktertrek te overwinnen.

Alles in deze wereld wat je ook doet en denkt heeft gevolgen voor je zowel in het goede als het verkeerde. Dat is de wet van rechtvaardigheid zonder onderscheid des persoons.
Het ontwikkelen van liefde is de manier om sneller door je benodigde aardse levens te kunnen gaan.

Het is allemaal heel simpel wat ik hier schrijf, het is te complex om het te kunnen uitschrijven alle mogelijkheden betreffende die miljarden mensenlevens maar het geeft je een idee, hoop ik, wat ik bedoel met;

Het oordeel is er direct de verwerking, of liever gezegd het gevolg, kan ook direct zijn maar kan zich evengoed op later tijdstip openbaren.
Alles is Één en die Éne is Alles.

pravda
Lid geworden op: 26 mei 2008, 16:10

28 aug 2012, 14:09

elisabeth60 schreef:Als je ook maar enige bijbelkennis hebt, zou je weten dat 'het laatste oordeel' pas komt na de wederkomst van Christus op aarde.
Ik heb hem nog niet gehoord of gezien. Jij wel??
Ook dit wetende doet géén afbreuk aan de stelling. De Toestand na het overlijden kent niemand. Waarom zou Jezus dan niet te voorschijn komen?
Zoals gelovigen leren is God niets onmogelijk en dat Hij zegt dat Hij het Begin en Einde is, moet dat wel slaan op het menselijke zijn.
Want als ik alles begrepen heb is God altijd geweest en zal altijd zijn. dat waren de leringen toch vroeger. Dus moet Alfa en Omega wel slaan op Zijn schepping.
Als Jezus terugkomt kan dit toch ook in de context van mijn stelling, want niemand weet precies of er iets is na de dood en of wat er is na de dood.
Dit is nog geen argument tegen de stelling.
Vriendelijke groet.
De vrijheid kan slechts bekomen worden door dienstbaarheid.

pravda
Lid geworden op: 26 mei 2008, 16:10

28 aug 2012, 14:16

Aan Werewoef :

Je spreekt veel over de geest, maar zelden of nooit van de Ziel . De geest is eigenlijk een instrument van de Ziel .


Bij mijn weten staat er nergens in de Bijbel dat de Ziel een actief iets is. Wél de geest. Het is onze geest die bepaalt of wij goede dingen doen of slechte.
Volgens de lering is het zo dat de Ziel dan wordt bevlekt als wij foute dingen doen. Dus is volgens mij is de Ziel enkel een opslagruimte, die later zal bekeken worden. De Drievuldigheid bestaat uit Vader ( God ) Zoon ( Woord en Lichaam ) en de Geest ( de Kracht ). Toen Hij de mens schiep heeft Hij nooit specifiek gezegd, ziedaar de man ( met een ziel ), zie daar de mannin ( met een ziel).
Laatst gewijzigd door pravda op 28 aug 2012, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
De vrijheid kan slechts bekomen worden door dienstbaarheid.

pravda
Lid geworden op: 26 mei 2008, 16:10

28 aug 2012, 14:19

wayti schreef:Het laatste Oordeel zijt ge zelf! Gij staat elke seconde voor het laatste Oordeel. Doe verkeerde dingen, breek af en gij staat voor uw zonden en fouten, voor uw afbraak! Dat wil verklaren dat de bijbel de Goddelijke wetten niet
beleefd, noch beschreven heeft. De Bijbelschrijvers waren niet op de hoogte van deze wetten... Doch dat komt! ge zit er niet ver naast Pravda..
Deze denkwijze doet ook geen afbreuk aan mijn stelling. Dat iedereen tezeldertijd zal beoordeeld worden. Omdat doden geen tijd kennen, net zo min als zware coma patiënten.
De vrijheid kan slechts bekomen worden door dienstbaarheid.

pravda
Lid geworden op: 26 mei 2008, 16:10

28 aug 2012, 14:23

angelica schreef:klopt. Oordeel niet opdat jij niet be-veroordeeld wordt. Jij bent het zelf die oordeelt, veroordeelt en beoordeelt. Hier en nu en ook daarna. Want alles wat je hier in dit leven doet, neem je mee naar deze toekomstige levensvorm.
Het leven hier en nu, is het aambeeld, waarop men zijn toekomstige leven smeedt.

Vriendelijke groet
Er zijn maar weinig mensen ( en dat is menselijk ) die een objectief oordeel vellen over zichzelf, als ze weten dat het oordeel negatief is en zij hiervoor euh...niet zullen beloond worden, maar gestraft.
De vrijheid kan slechts bekomen worden door dienstbaarheid.