Menselijke waarde

hier is plaats voor alle wereldreligies

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 nov 2012, 18:26

Vesselin schreef:Oké! Je hebt blijkbaar het geestelijk niveau van een konijn!
O, gaan we die toer op ? Zeer filosofische vaststelling.
:roll:

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

26 nov 2012, 18:33

Ik zou het zelfs arrogant van mezelf vinden te denken dat mijn ikje, mijn individualiteit zó belangrijk is dat het eeuwig moet voortbestaan.
Allee, kom nu.
Als ge dat meent... prachtig!
Daar gaat het mij om: te weten komen of de mensen hier, die de mensen aanvallen die wel behoefte hebben om hun individualiteit te consolideren, met het alternatief kunnen leven: nl dat uw gevoel van individualiteit tijdelijk is.
Gij kunt dat blijkbaar.
Ik worstel daar nog altijd mee.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 nov 2012, 18:39

Vesselin schreef: Ik worstel daar nog altijd mee.

Ik heb het vermoeden dat U met héél wat worstelt, misschien tijd om eens professionele hulp in te roepen?


Mvg,
P.Siemons

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

26 nov 2012, 18:40

talisman schreef:
Vesselin schreef:Oké! Je hebt blijkbaar het geestelijk niveau van een konijn!
O, gaan we die toer op ? Zeer filosofische vaststelling.
:roll:
Ik neem het u vooral niet kwalijk! Mijn... euh... sweet little bunny!
Afbeelding

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

26 nov 2012, 18:45

Paul Siemons schreef:Vesselin schreef: Ik worstel daar nog altijd mee.

Ik heb het vermoeden dat U met héél wat worstelt, misschien tijd om eens professionele hulp in te roepen?


Mvg,
P.Siemons
Gaan we die toer op? Zeer filosofisch! :lol:
Met vriendelijke groeten! (een gratuite uitdrukking om vitrioolachtige opmerkingen achter te verbergen) en bedankt voor uw bezorgdheid!

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

26 nov 2012, 18:57

Paul Siemons schreef:Vesselin schreef: Ik worstel daar nog altijd mee.

Ik heb het vermoeden dat U met héél wat worstelt, misschien tijd om eens professionele hulp in te roepen?


Mvg,
P.Siemons
Toch vind ik het vrij sportief van Vesselin om dat hier te komen vertellen.
Velen zouden in hun schulp kruipen.
Tenslotte werd de doodsangst hem al in zijn kinderjaren extra ingepeperd.
Dat heeft hem getekend.
Normaal is iedereen bang om dood te gaan. Gelukkig kunnen de meesten van ons die gedachte achteruit duwen, omdat je anders ook geen "leven" meer hebt.
We zijn hier een tijdje, de één al wat langer dan de ander, en dan zijn we er niet meer. We hebben geluk als we geen lijdensweg hoeven af te leggen alvorens het zo ver is.
Zo simpel is het eigenlijk.
En we hebben, in tegenstelling tot de meeste anderen, het enorme geluk dat we hier in een welvarende (ja zeker!) staat leven die ons toelaat het leven op een normale manier verder te zetten.
Nogmaals Vesse: count your blessings and don't worry too much.
Als je zeer oud mag worden is de sleet evenredig en zit je d'r misschien niks meer mee in om het loodje te leggen.... :wink:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 nov 2012, 18:59

Vesselin schreef:
talisman schreef:
Vesselin schreef:Oké! Je hebt blijkbaar het geestelijk niveau van een konijn!
O, gaan we die toer op ? Zeer filosofische vaststelling.
:roll:
Ik neem het u vooral niet kwalijk! Mijn... euh... sweet little bunny!
Toch maar eens naar de huisdokter stappen hoor. En om je geen valse hoop te geven: ik ben hetero.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

26 nov 2012, 18:59

Probleem is dat Vesselin een bijzonder zwartgallig persoon is. Dat uit zich in zijn taalgebruik. Dat maakt een rationele discussie op basis van feiten redelijk moeilijk: alles krijgt immers een gevoelsmatige lading mee.
Ni Dieu, Ni Maître

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 nov 2012, 19:20

Zondervrees schreef:Probleem is dat Vesselin een bijzonder zwartgallig persoon is. Dat uit zich in zijn taalgebruik. Dat maakt een rationele discussie op basis van feiten redelijk moeilijk: alles krijgt immers een gevoelsmatige lading mee.
Bach-druppeltjes kunnen soms helpen. :lol:
Anders overschakelen op Prozac.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

26 nov 2012, 19:55

Jaja... 't is al goed! Ik ben ongetwijfeld getikt!
Leven met schizofrenie is niet gemakkelijk!

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 nov 2012, 20:34

Vesselin schreef:Jaja... 't is al goed! Ik ben ongetwijfeld getikt!
Leven met schizofrenie is niet gemakkelijk!
Ik heb daar alle begrip voor.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

26 nov 2012, 21:33

Oeps... wat heb ik nu weer gezegd!
Dat was maar een zuur grapje hoor.

Neen... eerlijk gezegd ben ik nogal geshockeerd omdat hier verschillende mensen mij aanraden om naar de dokter te gaan.
Kom ik dan echt zo over?

En als ge het wilt weten: ik bén in behandeling geweest.
Mijn diagnose was: angststoornis die tot depressieve symptomen leidt.
"U bent een zeer angstig mens", zei de psychiater, die prompt benzodiazepines en antidepressiva voorschreef.
Kortom, ik héb jarenlang pillen geslikt, ben in psychotherapie geweest.
Uiteindelijk heb ik heel die pillenwinkel in de vuilbak gesmeten want ik werd er een zombie van.
Dus kom mij niet meer aandraven met psychiaters en pillen.

Voorts is schizofrenie een zeer rekbaar begrip.
De mensen denken altijd aan 'stemmen horen' en hallucineren en psychoses.
Maar voor iemand als Dr. Van den Broek, een Nederlandse autoriteit op het gebied, is iemand die zo erg piekert over een probleem dat hij moet oplossen dat hij er niet toe komt om dat probleem op te lossen - en dat zijn hele doodgewone dagelijkse problemen - al in de sfeer van het schizoïde.
Zo iemand heeft de neiging zichzelf niet te verzorgen, alles te laten slingeren en niets efficiënt te organiseren. Het is het soort mensen dat, aan zichzelf overgelaten, in de goot terecht komt.
Als je zo gaat redeneren zijn er veel schizofreen.
Maar ik heb daar inderdaad wat last van en zo kom ik er wel eens toe mijzelf 'schizofrenie ala Dr. Van den Broek ' toe te dichten.
Maar dat is 'zelfdiagnostiek' op momenten dat ik mijn eigen gedrag haat... vandaar.
Afbeelding

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

27 nov 2012, 00:29

Zondervrees schreef:Probleem is dat Vesselin een bijzonder zwartgallig persoon is. Dat uit zich in zijn taalgebruik. Dat maakt een rationele discussie op basis van feiten redelijk moeilijk: alles krijgt immers een gevoelsmatige lading mee.
Ik vind niet dat Vesselin een bijzonder zwartgallig persoon is. Er is ook niets mis met zijn taalgebruik. Dat kan men van anderen niet zeggen, je hoeft hier maar enkele reacties te lezen. Hij heeft een probleem ? en dan ? Hij is er zich bewust van en brengt het ter sprake. Hij kent waarschijnlijk ook de rede waarom van toen hij nog een misdienaar was.
Hmhmhmhm, wat lees ik ? ..... discussie op basis van feiten...... Over welke feiten hebben we het dan waarover een discussie zou moeten gevoerd worden :roll: :roll: De "discussie" gevolgd ? Kan men dat "discussie" noemen ?
Ik lees nog liever gevoelsmatige postings dan deze die een wrange smaak nalaten. Kan men met deze openhartigheid niet goed om, dan beter geen commentaar geven dan domme antwoorden te geven. Daar zijn de posters, naar mijn mening, eerst zelf bij gebaat, om hun frustraties kwijt te spelen.
:arrow: Die mogen ook op consultatie gaan me dunkt :!:

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

27 nov 2012, 05:07

Het punt dat ik wil maken dringt niet door!
Het raakt mij als ik lees dat mensen, die een of ander geloof als medicijn voor de 'pijn van het zijn' aanhangen, irrationeel, dom of zelfs geschift genoemd worden, door mensen die zich zelf als 'rationeel en wetenschappelijk ingesteld' verklaren.
Mijn simpele vraag is: wat is uw alternatief?
Het wereldbeeld dat de wetenschappen ons geeft?
Die liefdeloze, genadeloze strijd om het bestaan - ontdaan van elke goedheid of respect voor individualiteit - survival of the fittest genoemd; die stenen boot om de rivier van het leven over te steken, die uitvinding van de duivel?

Nee dank u wel... dan toch maar liever hopen dat het ergens over gaat!

Ik zou trouwens wel eens willen zien wat zich in het hoofd van die 'stoere rationalisten' afspeelt als het leven hen echt onder druk zet! Maar dat zullen ze ons voor den duvel niet wijsmaken.
Het is zoals in dat liedje van Peter Sarstedt uit 1969 (ook zo'n zeurende neuroot.. hahahaha):

"But where do you go to my lovely
When you're alone in your bed
Tell me the thoughts that surround you
I want to look inside your head."


Het beste wat ik kan doen is het forum uit mijn bladwijzers (bij firefox heet dat bladwijzers ipv favorieten) gooien en het nooit meer opendoen en lezen.
Anders ga ik - tot de dementie toeslaat (die er misschien al is) - als gevolg van mijn dwangneurose steeds weer het zelfde zeggen.
Dus nog één keer:

"HET WERELDBEELD VAN DE ONVOLPREZEN WETENSCHAP KAN MIJ GESTOLEN WORDEN"

En nu gauw dertig druppeltjes St-Janskruid-tinctuur! Dat is het enige dat ik nog neem.

Dag dierbare medemensen.
Tot ik weer een aanval van sub-manische euforie moet ondergaan.
Want dat is even onvermijdelijk als een valling in mijn bestaan!

Afbeelding

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 nov 2012, 08:41

Vesselin schreef: Het beste wat ik kan doen is het forum uit mijn bladwijzers (bij firefox heet dat bladwijzers ipv favorieten) gooien en het nooit meer opendoen en lezen.

"Dus,als de wind komt niet uit de hoek die ik verwacht; dan doe ik niet meer mee!" 8O

Vesselin schreef ook nog: Ik zou trouwens wel eens willen zien wat zich in het hoofd van die 'stoere rationalisten' afspeelt als het leven hen echt onder druk zet!

En wat zou die "onder druk" dan zoal kunnen zijn volgens U?