Wonderen en tekenen

hier is plaats voor alle wereldreligies

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

06 sep 2013, 18:49

Eliana schreef: Alleen door Hem te kennen kan de mens gaan veranderen.

En wat zou zo'n "verandering" dan wel inhouden? :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

06 sep 2013, 19:11

carpinus schreef: Talisman, ik wil alleen maar jouw aandacht erop vestigen dat uitgerekend jijzelf hier tekeer gaat met een fanatisme (opgeklopt met spot en verwijten) dat je aan anderen verwijt.
Met dit verschil dat ik hier enkel godsdienst-historische info geef, dit in tegenstelling tot jou, die enkel ad hominem post zonder verder enige inhoud. Typisch voor sekteleden. Ze weten ook niet meer dan wat er letterlijk in hun bijbel staat.

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

06 sep 2013, 19:37

Schiet toch al die boeken over alle soorten goden gewoon naar de maan, alles opgelost.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

06 sep 2013, 19:39

luz schreef:Schiet toch al die boeken over alle soorten goden gewoon naar de maan, alles opgelost.
Tja, zitten ze daar dan met een probleem. :lol:

carpinus
Lid geworden op: 14 mei 2012, 09:56

06 sep 2013, 20:20

talisman schreef:
carpinus schreef: Talisman, ik wil alleen maar jouw aandacht erop vestigen dat uitgerekend jijzelf hier tekeer gaat met een fanatisme (opgeklopt met spot en verwijten) dat je aan anderen verwijt.
Met dit verschil dat ik hier enkel godsdienst-historische info geef, dit in tegenstelling tot jou, die enkel ad hominem post zonder verder enige inhoud. Typisch voor sekteleden. Ze weten ook niet meer dan wat er letterlijk in hun bijbel staat.
Correctie: je geeft meningen van diverse historici. Die meningen zijn in veel gevallen gesteund op bronnen welke op hun beurt slechts partiële informatie geven. Op die partiële informatie steunend trekken die historici dan conclusies die omzeggens altijd hypothesen in de picture brengen. Daardoor zijn die meningen, op zijn zachtst uitgedrukt, voor discussie en twijfels vatbaar.

Het spijtige in gans deze aangelegenheid is wel het volgende: wanneer jij die meningen weergeeft kun je het niet laten om uitermate agressief uit de hoek te komen. Met gebruik van een terminologie die de sfeer op dit subforum bijwijlen verpest. En dat is jammer.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

06 sep 2013, 23:30

carpinus schreef:
talisman schreef:
carpinus schreef: Talisman, ik wil alleen maar jouw aandacht erop vestigen dat uitgerekend jijzelf hier tekeer gaat met een fanatisme (opgeklopt met spot en verwijten) dat je aan anderen verwijt.
Met dit verschil dat ik hier enkel godsdienst-historische info geef, dit in tegenstelling tot jou, die enkel ad hominem post zonder verder enige inhoud. Typisch voor sekteleden. Ze weten ook niet meer dan wat er letterlijk in hun bijbel staat.
Correctie: je geeft meningen van diverse historici. Die meningen zijn in veel gevallen gesteund op bronnen welke op hun beurt slechts partiële informatie geven. Op die partiële informatie steunend trekken die historici dan conclusies die omzeggens altijd hypothesen in de picture brengen. Daardoor zijn die meningen, op zijn zachtst uitgedrukt, voor discussie en twijfels vatbaar.
Awel, wat houd je tegen ? Tot nu toe heb ik daar nog niet zoveel van gezien.
Wel gelul als deze :
Het spijtige in gans deze aangelegenheid is wel het volgende: wanneer jij die meningen weergeeft kun je het niet laten om uitermate agressief uit de hoek te komen. Met gebruik van een terminologie die de sfeer op dit subforum bijwijlen verpest. En dat is jammer.
Weet je wat nog jammerder is ? Dat jij hier uit je nek kunt komen kletsen zonder enige onderbouw te hoeven geven : Het is maar wat je geloofd wat telt he Pipo ?
( Pipo heb jij eerst gebruikt en heb jij hier wel de toon gezet )

Nu wordt het pas spannend. Carpinus versus prof. R. van der Toorn. :lol: :lol: :lol:

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

07 sep 2013, 09:23

carpinus schreef:Met gebruik van een terminologie die de sfeer op dit subforum bijwijlen verpest. En dat is jammer.
Welke sfeer had jij hier graag dan?
Met wierookwolkjes en godsgezangen?

Talisman is een van de enigen die hier nog wat sfeer houdt.
Jawatte

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

07 sep 2013, 09:44

cappa schreef:
carpinus schreef:Met gebruik van een terminologie die de sfeer op dit subforum bijwijlen verpest. En dat is jammer.
Welke sfeer had jij hier graag dan?
Misschien is dit nuttig voor sommigen dit even door te nemen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie

carpinus
Lid geworden op: 14 mei 2012, 09:56

07 sep 2013, 11:09

talisman schreef:
carpinus schreef:
talisman schreef:
carpinus schreef: Talisman, ik wil alleen maar jouw aandacht erop vestigen dat uitgerekend jijzelf hier tekeer gaat met een fanatisme (opgeklopt met spot en verwijten) dat je aan anderen verwijt.
Met dit verschil dat ik hier enkel godsdienst-historische info geef, dit in tegenstelling tot jou, die enkel ad hominem post zonder verder enige inhoud. Typisch voor sekteleden. Ze weten ook niet meer dan wat er letterlijk in hun bijbel staat.
Correctie: je geeft meningen van diverse historici. Die meningen zijn in veel gevallen gesteund op bronnen welke op hun beurt slechts partiële informatie geven. Op die partiële informatie steunend trekken die historici dan conclusies die omzeggens altijd hypothesen in de picture brengen. Daardoor zijn die meningen, op zijn zachtst uitgedrukt, voor discussie en twijfels vatbaar.
Awel, wat houd je tegen ? Tot nu toe heb ik daar nog niet zoveel van gezien.
Wel gelul als deze :
Het spijtige in gans deze aangelegenheid is wel het volgende: wanneer jij die meningen weergeeft kun je het niet laten om uitermate agressief uit de hoek te komen. Met gebruik van een terminologie die de sfeer op dit subforum bijwijlen verpest. En dat is jammer.
Weet je wat nog jammerder is ? Dat jij hier uit je nek kunt komen kletsen zonder enige onderbouw te hoeven geven : Het is maar wat je geloofd wat telt he Pipo ?
( Pipo heb jij eerst gebruikt en heb jij hier wel de toon gezet )

Nu wordt het pas spannend. Carpinus versus prof. R. van der Toorn. :lol: :lol: :lol:
Wanneer iemand uw mening niet is toegedaan en u een antwoord geeft dat u niet aanstaat dan valt u uitermate snel in het "ad hominem" verwijt. Kinderachtig.

Het onderscheid tussen een religie en een sekte lijk je ook al niet te kennen.

Wat ik geschreven heb over de partiële informatie bij historici en het inbouwen van hypothesen ontken je niet. Je kunt het overigens ook niet. Ik richt overigens geen verwijt aan de historici. Wanneer je slechts over partiële informatie beschikt, dan blijven er altijd onbekenden die met hypothesen moeten aangevuld worden. Ook Van der Toorn weet dat. Maar jij weet het natuurlijk allemaal veel beter.

Discuteer ik hier soms met Van der Toorn?

En ik dacht dat de 2e persoon enkelvoud van geloven anders geschreven wordt.

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

07 sep 2013, 12:01

http://nl.wikipedia.org/wiki/Religie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte

Echt veel verschillen zijn er niet tussen religie of een sekte.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

07 sep 2013, 12:25

carpinus schreef: Wanneer iemand uw mening niet is toegedaan en u een antwoord geeft dat u niet aanstaat dan valt u uitermate snel in het "ad hominem" verwijt. Kinderachtig.
Dat dit met mijn mening niks te maken heeft kan IEDEREEN hier lezen. Jij bent het nu net die tot nu toe geen enkel tegenargument geven hebt en steeds antwoord ad hominem. Ook dat kan iedereen hier lezen. Derhalve steek jij je eigen broek af.
Het onderscheid tussen een religie en een sekte lijk je ook al niet te kennen.
De post hierboven maakt dit heel duidelijk.
Wat ik geschreven heb over de partiële informatie bij historici en het inbouwen van hypothesen ontken je niet. Je kunt het overigens ook niet. Ik richt overigens geen verwijt aan de historici. Wanneer je slechts over partiële informatie beschikt, dan blijven er altijd onbekenden die met hypothesen moeten aangevuld worden. Ook Van der Toorn weet dat. Maar jij weet het natuurlijk allemaal veel beter.
Zo te merken weet ik het in elk geval beter dan jij. Ik wacht nog steeds op tegenargumenten en waar R. van der Toorn het mis heeft. Het verschil tussen geloof en wetenschap is dat deze laatste een positieve evolutie kent in de vorm van meer inzichten en vondsten, wat niet van geloof kan gezegd worden.
Discuteer ik hier soms met Van der Toorn?
Jij discussieert hier helemaal niet. Dat is nu net jouw probleem.
En ik dacht dat de 2e persoon enkelvoud van geloven anders geschreven wordt.
Weer zo een schitterend voorbeeld van ad hominem. Je bent goed bezig. :lol:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

07 sep 2013, 12:46

carpinus schreef:Wanneer iemand uw mening niet is toegedaan en u een antwoord geeft dat u niet aanstaat dan valt u uitermate snel in het "ad hominem" verwijt. Kinderachtig.
Echter als carpinus een antwoord krijgt die hem niet aanstaat loopt deze er voor weg. 'k Ben zo vrij om het even terug te halen waar carpinus van weg is gegaan.



janx schreef:
carpius schreef:Die beweringen kunt u evenmin met bewijzen staven. Dit soort discussies is volstrekt zinloos. Ik kan mij er vlot bij neerleggen dat iemand het bestaan van God ontkent. Elk zijn verantwoordelijkheid daarin. Ook in dat opzicht beschikt de mens over een vrije wil. Ik ga niemand pogen te bekeren. Maar sommige mensen die zichzelf als atheïst omschrijven, vertonen een merkwaardige en koortsige bekeringsdrift. Het feit dat er mensen bestaan die wél gelovig zijn lijkt hen een ondraaglijke gedachte. Dan nemen ze maar hun toevlucht tot een soort agressieve spotternij. Een beetje meer verdraagzaamheid zou hen sieren.
Ten eerste carpinus ben ik geen atheïst, ik weet dat er leven is en het leven zelf is die godheid voor mij.

Nu, ik kan bewijzen dat er leven is en waarschijnlijk heb je dat ook al wel opgemerkt dat je tot de levenden behoort.

Misschien geloof jij in een god zoals de bijbel en de kerken het je willen doen geloven.
Heb jij een bewijs daarvoor?

En wie wil ik bekeren? Ik geef alleen maar aan hoe ik het persoonlijk zie en wat je daarmee wilt doen is geheel aan je zelf.
Trouwens iedereen is onverbrekelijk tijdens zijn leven verbonden aan die godheid.
Dus waarom zou ik die moeite willen doen ter bekering?
Of je het wil of niet, je bent er een onderdeeltje van die organisatie 'het Leven'.

En ben ik nu dan agressief? Omdat het tegen jouw wonderlijk voorstelling van jouw godheid botst?
En dus ook niet verdraagzaam?
Aha , ik snap het..... het doet je zeer om te horen dat die bijbel het vuilnisvat in kan.
Sorry, carpinus blijf er in lezen als je dat wilt daar heb inderdaad je vrije wil in. Maar doe je zelf een plezier en streep alles door wat met geweld, verdoemenis en doden te maken heeft en behoud enkel de liefde dat lijkt mij een goede start. Het is maar een suggestie hoor en geen bekeringsdrift van mij, je bent al lid van het leven. Of valt dit nu onder spotternij?
Alles is Één en die Éne is Alles.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 sep 2013, 12:50

janx schreef:
Echter als carpinus een antwoord krijgt die hem niet aanstaat loopt deze er voor weg. 'k Ben zo vrij om het even terug te halen waar carpinus van weg is gegaan.
Ach Janx, die zitten op 't ogenblik allemaal in Benidorm joh, op uitzondering van eentje die naar Compostella via Lourdes getrokken is. Daar hebben ze ten minste nog verzorgde bloembakken.

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

12 sep 2013, 14:09

talisman schreef:
luz schreef: Volledig mee akkoord, begin een mottig gevoel te krijgen als ik al die sekte berichten constant tegen kom.
Stel je voor je eens voor dat iemand van jehovah's getuigen dit forum de hele tijd zou gebruiken om reclame te maken voor zijn zaak. Wel zo kom jij over op anderen, probeer het tenminste te begrijpen
Hier zitten nu al minstens twee leden van een verschillende sekte zeepbellen te blazen, schouder aan schouder hun bijbel te promoten met mij als gemeenschappelijke vijand, terwijl ze er alles voor over hebben leden van elkaar af te pikken, erger dan verkopers van schoonmaakartikelen. Grappig.
Talisman goedemiddag zit je nog aan de discussie omtrent het onderwerp. God is Liefde. Een gezegende middag.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

12 sep 2013, 14:11

Paul Siemons schreef:Eliana schreef: Alleen door Hem te kennen kan de mens gaan veranderen.

En wat zou zo'n "verandering" dan wel inhouden? :roll:
Je denken, gedachten je krijgt inzicht. Je gaat anders naar de dingen in de wereld kijken. Alle narigheden. :)
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)