Verlossing

hier is plaats voor alle wereldreligies

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

30 aug 2013, 02:52

Kan het niet laten. "GOTT MIT UNS". En zeker niet met de "anderen".Afbeelding

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

30 aug 2013, 14:53

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:
FAZAL , wat dat risico betreft , zal dat in jouw geval wel zo zijn , maar voor mij in elk geval niet , omdat mijn geloof de ZEKERHEID biedt van de levende God die waarachtig is , daarom geniet ik ook van het leven , ik hoef nergens bang voor te zijn !
Mijn 'geloof' biedt mij de ZEKERHEID dat god wààrachtig NIET bestaat!
Dus vraag ik mij af voor wie of wat, ik dan bang zou moeten zijn!
En geloof mij maar, ik geniet ook van het leven, want ... het duurt maar even. :idea:
Maar jij ..., jij bent waarachtig nog erger dan een rasechte Moslima.
Hoe weet je dat Fazal. Je bestaat er alleen omdat God het wilde. Zonder God in je leven mis je je doel. Het is zeker niet verkeerd dat je geniet maar wel zonder God van jouw bestaan. Is dit om te juichen Fazal. Eerlijk gezegd is niet om te juichen.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 aug 2013, 14:59

janx schreef:
want het HEDEN blijft niet duren !
Hm ... wordt jij dan wel eens wakker in het verleden? of morgen? het is altijd heden en nooit iets anders. Je kunt enkel een keer niet je dag bewustzijn beleven, bijvoorbeeld als je slaapt. Er is enkel een contineue verandering en het moment is nooit gelijk aan het vorige, ook al denk je soms dat wel zo is.

Ja JANX , dat is wel juist , het is altijd ' heden ' ! Maar het blijft sowieso NIET DUREN ! Of heb jij soms een klok die altijd STILSTAAT ? Toch eens nazien hoor , dat zou wel eens vervelend kunnen zijn , als je de trein mist !!! Ik bedoel natuurlijk dat er aan alles een einde komt Jantje !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

30 aug 2013, 16:33

Ik bedoel natuurlijk dat er aan alles een einde komt Jantje !
zeker beste Ebenhaezertje zo ook met de inhoud van die verzameling boekjes die door de mensen zijn geschreven, en zo als ik het zie, beslist niet het woord van god is. Maar het leven zelf is oneindig meiske ook al zie jij het anders dan mij. Ik heb absoluut niets tegen jouw geloof in een god maar ik heb zeker wel wat tegen die bijbelse god. Het zet de mensen op een doodlopende weg. Maar goed, als je daar nog niet het gevoel voor hebt dan houd het op voorlopig.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

31 aug 2013, 04:52

Waarom zou men nog de moeite doen om te discussiëren met "primairen"? ("Primairen" zijn geen "primaten" er is een serieus verschil. Heb dat al meer als eens op een forum moeten uitleggen aan sommige mensen die niet zo veel lettertjes gegeten hebben in hun jeugd).
Zij trachten u neer te halen naar hun niveau en proberen u dan af te maken. Heb daar al lang komaf mee gemaakt. Laat ze zeveren, semmelen over dingen waar we niets van willen weten als ze niet bewijsbaar zijn. Zalig de simpelen van geest ... WIJ DUS! Het ziet er dus, naar hun maatstaven, nog zo slecht niet uit voor allen! Lees nog een beetje in het oude en nieuwe testament ... maak u zelf wat wijs en laaf u aan de geschriften van de meester-volksverlakkers van zo veel eeuwen geleden ... die in, deze tijd, vierkantig zouden uitgelachen worden. Mensen worden wat kritischer met de tijd (we spreken van eeuwen!).
Le vieux con. (Voor de Nederlanders: "De oude kl**tzak").
Trouwens, god is me verschenen in een nachtmerrie en zei dat ik overschot van gelijk had. Misschien schrijf ik er wel mijn volgend boek over? Eerst nog eens in de geheime, ontoegankelijke (voor de meesten) bibliotheek van het Vaticaan gaan rondsnorren ... voor de zoveelste keer. Een mens wordt daar zo moe van!
Er komt dus geen reactie op de foto van de WOI militaire koppelgesp ... dat verwondert me niet, het past geenszins in het propagandaplaatje van de primairen. Hun verdediging is steeds dezelfde "Er is meer als wat je ziet!". Het verwondert me zelf dat ik mijn tijd in deze idiotiëen steek.
Ga met UW god en bespaar de anderen wat tijd ... Valete!

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

31 aug 2013, 08:36

Zoals in de Bijbel, dat heilige boek..... gebeuren er in de naam van die zogenaamde "GOD" heden ten dage ook nog vreselijke oorlogen, waanzinnige tonelen zoals we gister nog getuige van waren in de uitzending van "Terzake" zich afspelend in SYRIA en overal in de wereld !

Het staat alom op ontploffen met die waanzin en die imaginaire GOD, die een God van vrede zou moeten zijn, zijn schepsels de mens zijn "waanzinnig" :!: :evil:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

31 aug 2013, 08:48

Klaartje schreef:
Het staat alom op ontploffen met die waanzin en die imaginaire GOD, die een God van vrede zou moeten zijn, zijn schepsels de mens zijn "waanzinnig" :!: :evil:
Ja Klaartje, en volgens het boeksken, heeft hij de mens geschapen naar zijn beeld en gelijkenis....maar de beroepskwezels zullen daar dan wel weer een uitleg voor hebben......

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

31 aug 2013, 09:37

Klaartje schreef:Zoals in de Bijbel, dat heilige boek..... gebeuren er in de naam van die zogenaamde "GOD" heden ten dage ook nog vreselijke oorlogen, waanzinnige tonelen zoals we gister nog getuige van waren in de uitzending van "Terzake" zich afspelend in SYRIA en overal in de wereld !

Het staat alom op ontploffen met die waanzin en die imaginaire GOD, die een God van vrede zou moeten zijn, zijn schepsels de mens zijn "waanzinnig" :!: :evil:
De gelovigen hebben daar een uitstekende handleiding voor en dat werkt al eeuwen:

Ezechaël 9:4 De HEER zei tegen hem: ‘Maak een ronde door Jeruzalem, en zet een merkteken op het voorhoofd van iedereen die jammert en klaagt om de gruwelijke dingen die er in de stad gebeuren.’ 5 Tegen de zes anderen hoorde ik hem zeggen: ‘Ga achter hem aan, trek ook door de stad en dood iedereen. Jullie moeten geen medelijden tonen, jullie mogen geen medelijden kennen. 6 Oude mensen, jonge mannen en vrouwen, moeders en kinderen – jullie moeten ze allemaal ombrengen, behalve de mensen die het merkteken dragen. Begin bij mijn heiligdom.’ En ze begonnen bij de zeventig oudsten, die voor de tempel stonden.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

31 aug 2013, 09:39

bocuse schreef:
Klaartje schreef:
Het staat alom op ontploffen met die waanzin en die imaginaire GOD, die een God van vrede zou moeten zijn, zijn schepsels de mens zijn "waanzinnig" :!: :evil:
Ja Klaartje, en volgens het boeksken, heeft hij de mens geschapen naar zijn beeld en gelijkenis....maar de beroepskwezels zullen daar dan wel weer een uitleg voor hebben......
Ja en dat is dan gewoon het werk van de DUIVEL hé :roll: :x
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

31 aug 2013, 12:14

talisman schreef: De gelovigen hebben daar een uitstekende handleiding voor en dat werkt al eeuwen:

Ezechaël 9:4 De HEER zei tegen hem: ‘Maak een ronde door Jeruzalem, en zet een merkteken op het voorhoofd van iedereen die jammert en klaagt om de gruwelijke dingen die er in de stad gebeuren.’ 5 Tegen de zes anderen hoorde ik hem zeggen: ‘Ga achter hem aan, trek ook door de stad en dood iedereen. Jullie moeten geen medelijden tonen, jullie mogen geen medelijden kennen. 6 Oude mensen, jonge mannen en vrouwen, moeders en kinderen – jullie moeten ze allemaal ombrengen, behalve de mensen die het merkteken dragen. Begin bij mijn heiligdom.’ En ze begonnen bij de zeventig oudsten, die voor de tempel stonden.
Als dit bovenstaande niet aangegeven werd als citaat uit Ezechaël, dan zou je denken dat het uit de handleiding van de Holocaust kwam. NOg maar eens een voorbeeld van de zoveelste "Gott mit uns (en alle anderen naar de verdoemenis)" gedachte.

Broederlijkheid en mededogen, waar vinden we die boodschap?
elk moment is belangrijk

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

31 aug 2013, 13:04

fotofant schreef:
Broederlijkheid en mededogen, waar vinden we die boodschap?
Lukas 23: 43 Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn.’

:roll: :lol:

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

31 aug 2013, 16:42

Kan iemand mij eens uitleggen waarom mensen een geloof willen hebben?
Willen ze zo graag regeltjes om hun leven gemakkelijker te maken?
Hoe komt het dat mensen nog steeds zo goedgelovig willen zijn?

Ik kan er met mijn verstand niet bij.

Soms ga ik, uit beleefdheid, nog eens naar de kerk om een begrafenis bij te wonen. Echt mijn mond valt telkens open van verbazing, dat kan toch onmogelijk dat mensen van deze tijd al die onzin nog geloven.

Heb het ooit meegemaakt dat een,goede, vriendin bij jehovah's getuigen lid werd. Ze was nochtans niet achterlijk geboren hoor. Dat is echt iets wat je met je, simpel, boerenverstand niet kan volgen: dat iemand opeens de regeltjes nodig heeft van een sekte om te leven.

Sorry beste gelovigen maar elk geloof is in mijn ogen een sekte!
Fazal

31 aug 2013, 17:32

luz schreef: Sorry beste gelovigen maar elk geloof is in mijn ogen een sekte!
Dat zeg ik al jaren en heb ik dit al menig keer geschreven.

roel
Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Locatie: Wetteren

01 sep 2013, 02:07

Opletten met hetgeen je vertelt hé Fazal, want Eleana is bij God himself op de koffie geweest. ZIJ kan het dus weten.
Fazal

01 sep 2013, 10:54

eliana schreef:
Hoe weet je dat Fazal. Je bestaat er alleen omdat God het wilde. Zonder God in je leven mis je je doel. Het is zeker niet verkeerd dat je geniet maar wel zonder God van jouw bestaan. Is dit om te juichen Fazal. Eerlijk gezegd is niet om te juichen.
Hoe weet jij dat Eliana?
Volgens mij is het juist omgekeerd, en bestaat god alleen omdat (o.a.) 'jij' dat wil.
En verder vind ik geen enkele reden om te juichen, niet omdat er volgens jou een god bestaat die u en mij heeft uitgevonden, en al evenmin omdat er volgens mij gewoon geen god bestaat. Er zijn andere redenen genoeg in ons leven om te juichen. Voor de ene wat minder- of meer, dan voor de andere natuurlijk.