Men wilt alles begrijpen

hier is plaats voor alle wereldreligies

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

12 sep 2013, 14:21

Weet je dat soms hele knappe en verstandige mensen verschrikkelijk veel moeite hebben om Jezus te komen volgen? Dat komt omdat men alles wilt begrijpen. De liefde van God in de hemel is zo groot, die kan je niet begrijpen. Dit kan je alleen maar aannemen en er voor danken. Danken, omdat God onder al die miljoenen mensen ook ziet en je kent. God vindt alles wat je denkt en doet belangrijk!
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 sep 2013, 15:45

eliana schreef:Weet je dat soms hele knappe en verstandige mensen verschrikkelijk veel moeite hebben om Jezus te komen volgen? Dat komt omdat men alles wilt begrijpen. De liefde van God in de hemel is zo groot, die kan je niet begrijpen. Dit kan je alleen maar aannemen en er voor danken. Danken, omdat God onder al die miljoenen mensen ook ziet en je kent. God vindt alles wat je denkt en doet belangrijk!
Ik volg Jezus al jaren.. :lol:

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

12 sep 2013, 15:53

talisman schreef:
eliana schreef:Weet je dat soms hele knappe en verstandige mensen verschrikkelijk veel moeite hebben om Jezus te komen volgen? Dat komt omdat men alles wilt begrijpen. De liefde van God in de hemel is zo groot, die kan je niet begrijpen. Dit kan je alleen maar aannemen en er voor danken. Danken, omdat God onder al die miljoenen mensen ook ziet en je kent. God vindt alles wat je denkt en doet belangrijk!
Ik volg Jezus al jaren.. :lol:
Positief om te mogen lezen dat je Jezus reeds jaren volgt. Weet dat wij mensen nog heel veel hebben te leren hoe het echte leven in elkaar zit talisman. :wink:
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

12 sep 2013, 16:03

eliana schreef:
talisman schreef:
eliana schreef:Weet je dat soms hele knappe en verstandige mensen verschrikkelijk veel moeite hebben om Jezus te komen volgen? Dat komt omdat men alles wilt begrijpen. De liefde van God in de hemel is zo groot, die kan je niet begrijpen. Dit kan je alleen maar aannemen en er voor danken. Danken, omdat God onder al die miljoenen mensen ook ziet en je kent. God vindt alles wat je denkt en doet belangrijk!
Ik volg Jezus al jaren.. :lol:
Positief om te mogen lezen dat je Jezus reeds jaren volgt. Weet dat wij mensen nog heel veel hebben te leren hoe het echte leven in elkaar zit talisman. :wink:
Na het verbod op paddo's is Eliana blijkbaar overgeschakeld op de triptruffel?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 sep 2013, 16:11

eliana schreef:
talisman schreef:
eliana schreef:Weet je dat soms hele knappe en verstandige mensen verschrikkelijk veel moeite hebben om Jezus te komen volgen? Dat komt omdat men alles wilt begrijpen. De liefde van God in de hemel is zo groot, die kan je niet begrijpen. Dit kan je alleen maar aannemen en er voor danken. Danken, omdat God onder al die miljoenen mensen ook ziet en je kent. God vindt alles wat je denkt en doet belangrijk!
Ik volg Jezus al jaren.. :lol:
Positief om te mogen lezen dat je Jezus reeds jaren volgt. Weet dat wij mensen nog heel veel hebben te leren hoe het echte leven in elkaar zit talisman. :wink:
O, ik dacht dat je het hier over Jezus had. Hoe het leven in elkaar zit, daar kan je een ander draadje mee vullen. :lol:
Fazal

12 sep 2013, 19:04

eliana schreef:Weet je dat soms hele knappe en verstandige mensen verschrikkelijk veel moeite hebben om Jezus te komen volgen? Dat komt omdat men alles wilt begrijpen. De liefde van God in de hemel is zo groot, die kan je niet begrijpen. Dit kan je alleen maar aannemen en er voor danken. Danken, omdat God onder al die miljoenen mensen ook ziet en je kent. God vindt alles wat je denkt en doet belangrijk!
Als je weet dat men alles wil begrijpen, en je vertelt erbij dat dat niet kan!?
Dan vraag ik mij toch af, waarom jullie bijgelovigen, bvb de bijbel willen bestuderen, als je al op voorhand weet dat je er toch 'niets' 'kunt' van begrijpen!? :roll:
Fazal

12 sep 2013, 19:15

eliana schreef: Weet dat wij mensen nog heel veel hebben te leren hoe het echte leven in elkaar zit talisman. :wink:
Als je al tegen- of ja, al voorbij de 70 bent, en je weet blijkbaar nog altijd niet hoe het echte leven in elkaar zit, dan moet je maar eens naar het liedje: "je sais, je sais", gezongen door Jean Gabin (zaliger) luisteren. Je kan er al in één keer, meer van leren dan van alle bijbels samen. :wink:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 sep 2013, 19:45

Fazal schreef:
eliana schreef: Weet dat wij mensen nog heel veel hebben te leren hoe het echte leven in elkaar zit talisman. :wink:
Als je al tegen- of ja, al voorbij de 70 bent, en je weet blijkbaar nog altijd niet hoe het echte leven in elkaar zit, dan moet je maar eens naar het liedje: "je sais, je sais", gezongen door Jean Gabin (zaliger) luisteren. Je kan er al in één keer, meer van leren dan van alle bijbels samen. :wink:
In geval dat meiske nog te jong is om te weten waarover je het hebt :
http://www.youtube.com/watch?v=OEkJ45ZXK-o

:lol:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 sep 2013, 21:03

eliana schreef: Positief om te mogen lezen dat je Jezus reeds jaren volgt.
Mag je nu niet meer komen buiten spelen ?

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

13 sep 2013, 15:11

En van wat wil je alles begrijpen? Van het leven? Of hoe zit dat? Wees gewoon realistisch.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad
Fazal

13 sep 2013, 17:47

eliana schreef:Weet je dat soms hele knappe en verstandige mensen verschrikkelijk veel moeite hebben om Jezus te komen volgen?
Kan ik inkomen. 8)
Fazal

13 sep 2013, 17:52

eliana schreef: De liefde van God in de hemel is zo groot, die kan je niet begrijpen. Dit kan je alleen maar aannemen en er voor danken.
Eliana wil- en kan dus ook niet alles begrijpen, zij neemt alleen maar aan. :idea:
Dat is dus niet moeilijk, dat is gemakkelijk. En ... je hoeft er geen enkele moeite voor te doen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

13 sep 2013, 18:26

Fazal schreef: Eliana wil- en kan dus ook niet alles begrijpen, zij neemt alleen maar aan. :idea:
Dat is dus niet moeilijk, dat is gemakkelijk. En ... je hoeft er geen enkele moeite voor te doen.
Zal ze ook niet doen. Typisch voor personen die de werkelijkheid ontvluchten. Een denkbeeldig vriendje helpt hen de dag door te komen.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 sep 2013, 10:12

talisman schreef:
Fazal schreef: Eliana wil- en kan dus ook niet alles begrijpen, zij neemt alleen maar aan. :idea:
Dat is dus niet moeilijk, dat is gemakkelijk. En ... je hoeft er geen enkele moeite voor te doen.
Zal ze ook niet doen. Typisch voor personen die de werkelijkheid ontvluchten. Een denkbeeldig vriendje helpt hen de dag door te komen.
Gezien de omstandigheden wil ik die werkelijkheid ook wel ontvluchten, weet alleen niet waar naartoe.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 sep 2013, 10:37

YYZ schreef:
talisman schreef:
Fazal schreef: Eliana wil- en kan dus ook niet alles begrijpen, zij neemt alleen maar aan. :idea:
Dat is dus niet moeilijk, dat is gemakkelijk. En ... je hoeft er geen enkele moeite voor te doen.
Zal ze ook niet doen. Typisch voor personen die de werkelijkheid ontvluchten. Een denkbeeldig vriendje helpt hen de dag door te komen.
Gezien de omstandigheden wil ik die werkelijkheid ook wel ontvluchten, weet alleen niet waar naartoe.
Naar jezelf.