GEVEN

hier is plaats voor alle wereldreligies

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

03 aug 2014, 07:39

Eliana schreef; God is een Grote Gever.


...... die er zich steeds in verkneukeld om miljoenen mensen te laten ombrengen!!!
Gast

03 aug 2014, 09:14

eliana schreef:
*leah* schreef:Als jij, mevrouw of meneer, zoveel over hebt dat je rijkelijk kunt geven aan goede doelen dan is dat prima, jut andere mensen niet op die minder hebben.

Als ik iets te geven heb en dat wil geven, dan ga ik dat ter plaatse afgeven, zodat het bij de juiste mensen terecht komt.

Tegenwoordig zou je bijna met je portemonnee open moeten lopen, goed doel hier en goed doel daar.

God is misschien voor jou een gulle gever geweest maar werkelijk niet voor iedereen hoor, en dit gaat niet alleen over geld, maar ook over familie, plaats van herkomst enz.
Maak je niet druk om hoor. Wees blij dat we mogen genieten van alles wat ons is geven op deze aardbol. Niets komt oorspronkelijk van de mens. :wink:
Wat fijn voor u dat God u uw centjes komt brengen. Mijn man heeft daar meer dan 40 jaar voor moeten werken.
En, ik maak mij nooit druk, en zeker niet om datgene wat u schrijft!!!

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 aug 2014, 09:37

*leah* schreef:Wat fijn voor u dat God u uw centjes komt brengen. Mijn man heeft daar meer dan 40 jaar voor moeten werken. En, ik maak mij nooit druk, en zeker niet om datgene wat u schrijft!!!
Je man heeft zich 40 jaar aangepast aan een systeem dat mensen gevangen houdt, het waarom mag inmiddels duidelijk zijn geworden de laatste jaren. En niet alleen de laatste jaren overigens.
Fazal

03 aug 2014, 11:01

En tot nu toe, is mijn simpele vraag nog steeds onbeantwoord gebleven!
De reden daarvoor is heel duister, en de aanzet van deze topic, nog meer, want die is dus al duidelijk met een geheim gestart.

Ofwel is haar zgn 'man' ook een 'vrouw'!??? Wat zal het dus uiteindelijk zijn: "mijn 'vrouw' en ik?" of "mijn 'man(vrouw)' en ik?"??? :roll:
Laatst gewijzigd door Fazal op 03 aug 2014, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

03 aug 2014, 11:08

Ahwel Eiliana als jij daarin gelooft is dat je goed recht, van al dat gebedel en geschooi tegenwoordig wordt je helemaal niet beter. Alleen moest het op de plaats komen waar het moet zijn en niet verdwijnt in allerhande broekzakken die het niet nodig hebben. En als jij in je goden gelooft mag jij dit doen, maar veel geloof hecht ik er niet aan, want als het van jouw god afhangt dan is hij lief en goed, waarom zijn er dan zovele oorlogen, moorden de mensen elkaar uit en waarom zijn er die veel te veel hebben om te leven en anderen veel te weinig, er moet dan toch genoeg zijn voor iedereen die hier leeft, want iedereen heeft maar één leven.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 aug 2014, 11:42

Fazal schreef:En tot nu toe, is mijn simpele vraag nog steeds onbeantwoord gebleven! De reden daarvoor is heel duister, en de aanzet van deze topic, nog meer, want die is dus al duidelijk met een geheim gestart. Ofwel is haar zgn 'man' ook een 'vrouw'!??? Wat zal het dus uiteindelijk zijn: "mijn 'vrouw' en ik?" of "mijn 'man(vrouw)' en ik?"??? :roll:
Heeft dat nu echt belang of wil je enkel iets anders trachten te vermijden? Wie is er man of vrouw in een homohuwelijk? Het doet me denken aan een andere spreuk ... When God created man, she was only kidding. :wink:
Gast

03 aug 2014, 12:21

Als dat belangrijk is voor Fazal mag hij dat toch vragen.

Fazal

Mijn bescheiden mening: Eliana is een vrouw, de helft van een lesbisch koppel, ....

YYZ

"Een systeem dat mensen gevangen houdt" :roll:
Hoe zou dat systeem dan volgens jou er uit moeten zien?
Wat zouden jonge mensen ganse dagen doen indien er niet gewerkt moest worden?
Ik denk niet dat werkende mensen zich "gevangenen" voelen!

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 aug 2014, 12:33

*leah* schreef:"Een systeem dat mensen gevangen houdt" :roll:
Hoe zou dat systeem dan volgens jou er uit moeten zien? Wat zouden jonge mensen ganse dagen doen indien er niet gewerkt moest worden? Ik denk niet dat werkende mensen zich "gevangenen" voelen!
Dat is heel eenvoudig, we dragen allen ons spreekwoordelijke steentje bij, geen kwestie van luiheid. Maar dan komt het, het is vrij makkelijk om in te zien dat we met bv 20 hr/week ruimschoots toekomen om te voorzien in al onze behoeften. Waarom zouden we dan dubbel zoveel moeten werken? Toch niet omdat we niet in een gevangenis zitten? Anders gezegd, waar politiek vandaag nog mee bezig is, je houdt het amper voor mogelijk wanneer je simpelweg een aantal boeken leest en hierover nadenkt. Het is bijna onwaarschijnlijk dat we dit alles blijkbaar blijven slikken als zoete koek. Zijn we ons verstand dan werkelijk verloren onderweg?
Fazal

03 aug 2014, 12:44

YYZ schreef: Heeft dat nu echt belang of wil je enkel iets anders trachten te vermijden? Wie is er man of vrouw in een homohuwelijk? Het doet me denken aan een andere spreuk ... When God created man, she was only kidding. :wink:
Voor mij is het belangrijk genoeg om enige duidelijkheid, óók hieromtrent, te vernemen!
Het is onbegrijpelijk, ‘waarom’ eliana weigert deze vraag te beantwoorden!
Het is tenslotte geen schande een lesbisch koppel te zijn!
eliana schreef:Maak je niet druk om hoor. Wees blij dat we mogen genieten van alles wat ons is geven op deze aardbol. Niets komt oorspronkelijk van de mens.
Als ik haar goed begrijp moet het dus volgens haar van god komen, gezien
zij o.a. schreef:Ben je een gulle geven aan goede doelen? God is een Grote Gever.
ondanks zij een paar berichten verder schreef: “Maakt niet uit of wel of niet in God gelooft. Daar ga ik niet over. !?”

Het wordt dus voor mij méér en méér onduidelijk wat zij met het openen van deze topic eigenlijk bedoelt!?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 aug 2014, 13:06

Fazal schreef:Voor mij is het belangrijk genoeg om enige duidelijkheid, óók hieromtrent, te vernemen! Het is onbegrijpelijk, ‘waarom’ eliana weigert deze vraag te beantwoorden! Het is tenslotte geen schande een lesbisch koppel te zijn! Niets komt oorspronkelijk van de mens. Als ik haar goed begrijp moet het dus volgens haar van god komen, gezien
Ondanks zij een paar berichten verder schreef: “Maakt niet uit of wel of niet in God gelooft. Daar ga ik niet over. !?” Het wordt dus voor mij méér en méér onduidelijk wat zij met het openen van deze topic eigenlijk bedoelt!?
Blijkbaar is het duidelijk voor sommigen, anderen dan weer niet. Eliane verwijst hier naar die egotransverwarring, als je dat doorhebt dan vervalt de vraag over vrouwelijk en/of mannelijk aangezien dat de manifestatie is zoals het zich voordoet binnen tijd en ruimte, evolutionair een zeer handig mechanisme om de soort verder te laten leven.

Het onderwerp 'GEVEN' zou kunnen verwijzen naar het feit dat we onszelf beperken, zeker wanneer het over geld gaat en de neveneffecten van hoe we dat gebruiken. Er is immers geen tekort aan geld, dat is wat politiek je doet geloven maar geen economische rechtsgeldigheid kent. En dat is hetzelfde als debatten over de Godskwestie, zij die het in stand houden willen je enkel misleiden, de zogeheten theïst en atheïst spelen hier onder één hoedje waardoor je misschien zelf in hun val trapt, begrijp je?

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

03 aug 2014, 13:59

Fazal schreef:
YYZ schreef: Heeft dat nu echt belang of wil je enkel iets anders trachten te vermijden? Wie is er man of vrouw in een homohuwelijk? Het doet me denken aan een andere spreuk ... When God created man, she was only kidding. :wink:
Voor mij is het belangrijk genoeg om enige duidelijkheid, óók hieromtrent, te vernemen!
Het is onbegrijpelijk, ‘waarom’ eliana weigert deze vraag te beantwoorden!
Het is tenslotte geen schande een lesbisch koppel te zijn!
eliana schreef:Maak je niet druk om hoor. Wees blij dat we mogen genieten van alles wat ons is geven op deze aardbol. Niets komt oorspronkelijk van de mens.
Als ik haar goed begrijp moet het dus volgens haar van god komen, gezien
zij o.a. schreef:Ben je een gulle geven aan goede doelen? God is een Grote Gever.
ondanks zij een paar berichten verder schreef: “Maakt niet uit of wel of niet in God gelooft. Daar ga ik niet over. !?”

Het wordt dus voor mij méér en méér onduidelijk wat zij met het openen van deze topic eigenlijk bedoelt!?
Hallo Fazal het onderwerp gaat over geven en niet over homohuwelijk. Als je God niet kent ben je toch ook een gever. Heel simpel en niet moeilijk gaan maken. :wink:
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

03 aug 2014, 14:12

Waarom 'geef' je dan geen antwoord op een simpele vraag??? 8)

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 aug 2014, 14:35

Fazal schreef:Waarom 'geef' je dan geen antwoord op een simpele vraag??? 8)
Eliana, doe dit even als je wil, dan kunnen we verder met de inhoud. Just a suggestion for the sake of the good cause. :arrow:

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

03 aug 2014, 14:45

*leah* schreef:Als jij, mevrouw of meneer, zoveel over hebt dat je rijkelijk kunt geven aan goede doelen dan is dat prima, jut andere mensen niet op die minder hebben.

Als ik iets te geven heb en dat wil geven, dan ga ik dat ter plaatse afgeven, zodat het bij de juiste mensen terecht komt.

Tegenwoordig zou je bijna met je portemonnee open moeten lopen, goed doel hier en goed doel daar.

God is misschien voor jou een gulle gever geweest maar werkelijk niet voor iedereen hoor, en dit gaat niet alleen over geld, maar ook over familie, plaats van herkomst enz.
Kan mij hier helemaal in vinden hoor :!:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Fazal

03 aug 2014, 14:50

YYZ schreef:Eliana, doe dit even als je wil, dan kunnen we verder met de inhoud. :arrow:
Is hier ergens een inhoud te bespeuren??? :roll:
Misschien ..., als er iemand ergens in een weerwoord, een inhoud aan geeft!?
Enfin, wat nog niet is, kan nog komen. :wink: