GEVEN

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

06 aug 2014, 21:02

Fazal schreef:Voor wat YYZ betreft, hij schrijft gewoon om te schrijven.
Een andere bedoeling zie ik er ook niet in, want zijn berichten zijn meestal vaag en terzelfdertijd meestal uiterst gecompliceerd. Gelukkig probeert hij toch ergens beleefd en vriendelijk te blijven. Maar zo te zien, heeft hij trouwens nog maar weinig volgelingen gevonden. Praktisch niemand kan zijn uiterst ingewikkelde zeilen en omzeilen begrijpen, of, doet er zich niet eens de moeite meer voor. Wie hier anders over denkt, mag het hier schrijven. Ik zal proberen hem/haar te volgen, voor zo ver mijn klein verstand dat toelaat dan natuurlijk! :roll:
Wat denk je nu dat het onderstaande betekent? We hebben natuurlijk geen idee of je iets van monetaire systemen kent, mensen binnen het IMF stellen dit ter dialoog maar hoor je politiek er iets over zeggen? Politiek doet net andersom dan wat deze mensen trachten duidelijk te maken.
At the height of the Great Depression a number of leading U.S. economists advanced a proposal for monetary reform that became known as the Chicago Plan. It envisaged the separation of the monetary and credit functions of the banking system, by requiring 100% reserve backing for deposits. Irving Fisher (1936) claimed the following advantages for this plan:

(1) Much better control of a major source of business cycle fluctuations
(2) Complete elimination of bank runs
(3) Dramatic reduction of the (net) public debt
(4) Dramatic reduction of private debt

We study these claims by embedding a comprehensive and carefully calibrated model of the banking system in a DSGE model of the U.S. economy. We find support for all four of Fisher's claims. Furthermore, output gains approach 10 percent, and steady state inflation can drop to zero without posing problems for the conduct of monetary policy.

http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2012/wp12202.pdf
Als dit vaag is dan is het misschien gepast om een nieuwe bril aan te schaffen, meer kunnen we er niet van maken. Hoeveel versies we ook van hetzelfde geven zal dan niet helpen, vrezen we. Het enige dat wij doen is het wiskundig sluitend maken opdat alle twijfel wordt weggenomen. En vooraleer dit misbegrepen wordt, het ware probleem is er eentje van het denken en dogma's, net zoals de kerk ons destijds heeft trachten te misleiden, misschien niet eens bewust daarvan.

We geven het gratis weg, dat ook. 8O

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

06 aug 2014, 21:40

En weet je, vroeger zei ons ma dat we ons logisch boerenverstand moesten gebruiken, vandaag moeten we een katallaktisch debatje houden om er zeker van te zijn dat niemand het nog begrijpt. Lees maar, maak van je vriend een vijand ...

Katallatktiek

Katallaktiek of Katallaxie (Grieks: καταλλαξία - katallaxia, betekent "uitwisseling", maar ook impliciet "van een vijand een vriend maken") is de praxeologische studie van de werking van marktinteracties. De leer van de katallaktiek analyseert (wisselwerkingen in) uitwisselingsrelaties in markten, het onderhandelen dat het uitwisselingsproces kenmerkt, de effecten van mogelijke en reële marktinteracties en de instituties waarbinnen deze plaatsvinden. Sinds het begin van de 20e eeuw wordt het begrip katallaktiek in de economie gebruikt als aanduiding voor vrije marktinteracties als de drijvende kracht achter de oplossing van complexe economische problemen. Het belang van de katallaktiek wordt benadrukt door de herhaalde uitreiking van Nobelprijzen voor katallaktisch onderzoek door bekende economen, zoals onder andere Daniel Kahneman, Vernon L. Smith, George A. Akerlof, Michael Spence en Joseph E. Stiglitz, alsook Friedrich von Hayek.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Katallaktiek

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 aug 2014, 16:02

socrates schreef:Ben nu wel eens benieuwd naar wat ik ga ontvangen. :wink:

SOCRATES , ben je wel zeker dat je iets gegeven hebt ?
Anders had je alvast het blije gevoel er voor gekregen , want het is idd. heerlijker te geven dan te moeten ontvangen ! Al eens aan gedacht ?
Maar YYZ zag toch wel al het mooie dat je ontvangen mocht !!!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 aug 2014, 16:20

Fazal schreef:Als ik zo eventjes terugkijk op mijn leven, heb ik al heel wat gegeven, maar nog nooit iets terug ontvangen! En al zeker van die zgn god niet!

Ik heb bvb altijd gedacht dat ik vrienden had. Noppes, ik ben van velen vriend geweest, maar zelf, heb ik al mening keer moeten vaststellen, dat ikzelf eigenlijk nooit vrienden heb gehad. Maar het kan mij niet schelen, want hetgeen ik hen heb 'kunnen' geven, heeft mijzelf, nog het méést plezier gedaan.

Iedereen zal ook wel weten, dat je beter genoeg hebt om desnoods iets weg te (kunnen) geven, dan dat je genoodzaakt bent te 'moeten' krijgen om te (kunnen) verder leven. En gezien ik mag vermoeden dat iedereen dat weet, zie ik dus het nut van deze topic nòg altijd niet in.

En al wat hier al door eliana, ebenhaezer en YYZ, is geschreven in 'uiterst vaag' verband met het zgn onderwerp, is larie en apekool.

Dat eliana en ebenhaezer letterlijk door hun god zijn bezeten, dat weet ook al intussen iedereen.

Voor wat YYZ betreft, hij schrijft gewoon om te schrijven.
Een andere bedoeling zie ik er ook niet in, want zijn berichten zijn meestal vaag en terzelfdertijd meestal uiterst gecompliceerd.
Gelukkig probeert hij toch ergens beleefd en vriendelijk te blijven.

Maar zo te zien, heeft hij trouwens nog maar weinig volgelingen gevonden.
Praktisch niemand kan zijn uiterst ingewikkelde zeilen en omzeilen begrijpen, of, doet er zich niet eens de moeite meer voor.

Wie hier anders over denkt, mag het hier schrijven.
Ik zal proberen hem/haar te volgen, voor zo ver mijn klein verstand dat toelaat dan natuurlijk! :roll:

FAZAL , als je maar GEEFT om iets TERUG TE ONTVANGEN , kan je daar idd. geen goed gevoel bij hebben , daarom is deze topic dus tóch wel nuttig , en zeker geen larie en apekool , maar gelukkig heeft het je toch ergens plezier gedaan !

En wat YYZ betreft , hij doet zijn best op zijn manier , om te waarschuwen dat het in onze wereld niet goed gaat , en er best iets gedaan moet worden om de neergang te stoppen ! Maar blijkbaar WIL niemand dat zien , of hebben ze een andere bril op !

Maar wie in de Bijbel geloven , zien het wel aankomen , maar daar staat ook meteen de oplossing bij ! Alleen willen ook maar weinigen dàt geloven ! Toch geeft het rust en vrede in het hart .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

07 aug 2014, 18:02

Mevrouw Ebenhaezer

U schrijft dat we alle narigheden aan onszelf te danken hebben!
En de kindjes in de ziekenhuizen dan, die daar liggen, heel ziek, sommigen met een kaal hoofdje, wat hebben die schapen volgens u dan verkeerd gedaan?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 aug 2014, 18:17

ebenhaezer schreef:En wat YYZ betreft , hij doet zijn best op zijn manier , om te waarschuwen dat het in onze wereld niet goed gaat , en er best iets gedaan moet worden om de neergang te stoppen ! Maar blijkbaar WIL niemand dat zien , of hebben ze een andere bril op!
Onze taak is uiteindelijk zeer eenvoudig, gewoon herhalen wat men voor WOII ook trachtte te zeggen maar evengoed in dovemansoren terecht is gekomen. Er is vandaag echter wel een verschil maar het biedt duidelijk geen garantie gezien de reacties en de onbereidheid om het eens diepgaander te beschouwen, net voor WOII bestond nog geen internet en waren mensen niet in staat om op grote afstanden te communiceren zoals we dat nu wel kunnen. Hoe dan ook, er is echt geen gebrek aan informatie, het is daadwerkelijk een kwestie van wakker worden, voorbij aan de ontkenning en allerhande rationaliseringen die de malaise slechts bekrachtigen, niet verhelpen.

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

08 aug 2014, 13:48

"Geven, ontvangen, nemen"
Superonderwerp waar iedereen zijn zegje kan over doen !!!
Een god die rijkdom geeft (als beloning) bestaat niet. Hij is de utopie van diegenen die "te veel" hebben.
Mensen met een goed hart, die bestaan! Mensen die het goede dat ze hebben delen (een luisterend oor, helpende handen, vaardigheden enz.) Zij doen dat zonder al te veel ophef te maken.
Egoïsten, hebzuchtigen, machtswellustelingen e.a. bestaan ook. Zij zijn de hel op aarde voor hun medemensen.
Ik hoop dat er een (goddelijke) kracht of energie bestaat die het hart van mensen opent.
De wereld waarin wij leven, met ziektes, oorlogen of natuurrampen, kan ik niet zien als een godsgeschenk, het lijkt me hooguit een "oefenschool" in mededogen, maar blijkbaar zullen er veel moeten blijven zitten ;-)
elk moment is belangrijk

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

08 aug 2014, 14:20

Omdat de mens zijn eigen leraar is en het gedane beoordeeld naar zijn/haar eigen maatstaven. :cry:
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

09 aug 2014, 19:27

*leah* schreef:Mevrouw Ebenhaezer

U schrijft dat we alle narigheden aan onszelf te danken hebben!
En de kindjes in de ziekenhuizen dan, die daar liggen, heel ziek, sommigen met een kaal hoofdje, wat hebben die schapen volgens u dan verkeerd gedaan?

Lieve LEAH , die kindjes hebben niets verkeerd gedaan , zij dragen idd; de GEVOLGEN van ONZE fouten ! Wij hebben onze aarde verkwanseld voor eigen macht en winstbejag , we moeten de dingen bij hun naam noemen toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

09 aug 2014, 19:38

Dan hebben wij sinds ons ontstaan alles al verkeerd gedaan, want zieke kindjes zijn er al altijd geweest, en al zolang als de mensheid bestaat!
Maar de grote wijze (doch niets ontziende) almachtige, heeft dat blijkbaar niet voorzien! En nee hoor, we mogen hem niet de schuld van alles geven, maar het zijn wel de gelovigen zelf, die beweren dat alles de wil van god is!??? Hoe valt 'dat' te rijmen??? Dat zal allicht in de bijbel staan, misschien wel op pagina 33 bis, maar helaas, een pagina dat er waarschijnlijk door de vorige lezer uit verwijderd is!? :roll:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

09 aug 2014, 19:41

fotofant schreef:"Geven, ontvangen, nemen"
Superonderwerp waar iedereen zijn zegje kan over doen !!!
Een god die rijkdom geeft (als beloning) bestaat niet. Hij is de utopie van diegenen die "te veel" hebben.
Mensen met een goed hart, die bestaan! Mensen die het goede dat ze hebben delen (een luisterend oor, helpende handen, vaardigheden enz.) Zij doen dat zonder al te veel ophef te maken.
Egoïsten, hebzuchtigen, machtswellustelingen e.a. bestaan ook. Zij zijn de hel op aarde voor hun medemensen.
Ik hoop dat er een (goddelijke) kracht of energie bestaat die het hart van mensen opent.
De wereld waarin wij leven, met ziektes, oorlogen of natuurrampen, kan ik niet zien als een godsgeschenk, het lijkt me hooguit een "oefenschool" in mededogen, maar blijkbaar zullen er veel moeten blijven zitten ;-)

Ho FOTOFANT , een God die rijkdom geeft bestaat toch wel hoor , eenvoudig omdat alles van Hem IS , toch logisch ?

Dat er goede mensen zijn , komt eenvoudig omdat ze hun ingeboren intuïtie volgen , die ze ook alweer aan hun Schepper te danken hebben , niets nieuws onder de zon hoor !

En die goddelijke kracht en energie bestaat weldegelijk , alleen we moeten ze willen aanvaarden en gebruiken ; aan de mens de keuze !
God schiep een MOOIE aarde ! Niet ziekten , oorlogen en natuurrampen ! Want deze staan op ónze rekening . Alleen wat dieper in ons hart kijken , zou A. Nahon zeggen ! We zijn het ' afschuifprogramma ' nog niet afgeleerd , jammer !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Pela
Lid geworden op: 15 jan 2010, 00:45
Locatie: Limburg

09 aug 2014, 19:50

Bij uw topic moet ik een weinig denken aan altruïsme, dat was mijn eerste gedachte, zal eens gaan zien of ik nog wat heb liggen, een voorbeeld, een onderbouwing. Ik denk het wel , want het ontvangen ligt besloten in het geven.
Maar ik zal eerst de reacties eens gaan lezen en ik zal trachten mij niet te laten beïnvloeden door de reacties.
Om mij moverende redenen ben ik zinnens de reacties op de inhoud te gaan analyseren, het gaat mij dus niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.
Niet gemakkelijk………………..
A bird that you set free may be caught again, but a word that escapes your lips will not return.
Jewish Proverb

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

09 aug 2014, 20:00

Welke mensen zijn volgens u EB verantwoordelijk voor vulkaanuitbarstingen. Ontploffende zonnen. Neerstortende meteoren; Ebola virussen ...
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Pela
Lid geworden op: 15 jan 2010, 00:45
Locatie: Limburg

09 aug 2014, 20:23

Na het lezen van enkele reacties, moet ik denken aan bijen en mieren, vooral aan de bijen, maar ik kan het op dit moment niet onderbouwen. Ik heb het geweten, maar de leeftijd begint een rol te spelen………………………

Tijdens de foor, een onbekend iemand uitnodigen op de vlaai, dat was vroeger in mijn jeugd heel gebruikelijk.

Op café, het trekken aan de bel, een tournée générale................
A bird that you set free may be caught again, but a word that escapes your lips will not return.
Jewish Proverb
Gast

09 aug 2014, 20:55

Alles goed met jou Pela??

Ja, Limburgse vlaai, heerlijk, ik mis de Limburgse vlaaien, kersen met kaneel, met kaas, de "witte" vlaai, de "toert", met rijst....

:P