Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 okt 2014, 15:35

tokkio schreef:
hoe zou het dan komen dat onder alle soorten volkeren , overal CHRISTEN GELOVIGEN gevonden worden ?
U hebt het nog altijd niet begrepen ebenhaezer,het is nog maar een paar 100 jaar geleden, dat de "die hards" van het christelijk geloof vele generaties dwongen om katholiek te zijn, zoals in moslimlanden men "MOET" moslim zijn, anders wordt men vervolgt, en riskeert men zelfs de doodstraf

jbron.wordpress.com/2014/10/17/doodstraf-voor-een-christen-het-is-een-overwinning-voor-de-islam-nu-gaan-we-zoete-lekkernijen-uitdelen-aan-onze-broeders-de-muzelmannen/

Zo ging het er vroeger aan toe, en daarom zijn er nu nog zoveel katholieken, in de verschillende volkeren, die paters, of missionarissen zwermde uit over heel de wereld, zoals nu de jehova's nu ook nog doen alles is goed om een "zieltje" te winnen, zelfs bedreigingen, Ik neem aan dat u in een streng katholiek gezin bent opgevoed, en dat u niet beter weet, maar wij leven nu in 2014, en die verhaaltjes van hemel en hel geloofd u toch zelf niet meer,
of zoals de moslims geloven nadat ze zich zelf opgeblazen hebben dat ze 72 maagden gaan krijgen in hun hemel,????
Moest u in een moslimland geboren zijn, dan was u nu een overtuigend moslim en als u in India moest geboren zijn dan was u misschien een six, u weet wel die mannen Mogen nooit, of nooit hun tulband afdoen, dat mag niet van hun god.
Ik heb er geen probleem mee dat u zo katholiek bent maar ik ben dat niet, ik heb geen geloof want geloof heeft altijd al voor veel miserie gezorgd, en als u in een hemel geloofd dan laat ik u in uw wijsheid, ik geloof dat er na dit leven niets meer is, er is trouwens nog nooit iemand terug gekomen ,hebt u al een dood lichaam gezien, dat is alleen nog een omhulsel, al de kennis, al het goede of al het kwade van die persoon is weg en alleen bij de nabestaande ,is er nog een herinnering, en die verdwijnt met de jaren.


:D :D

Sorry TOKKIO , ik was een lang WE. in de Ardennen , daarom mijn late reactie .

Ik neem jou niets kwalijk , maar u kent mij eigenlijk in het geheel niet , ik ben niet Rooms Katholiek maar Evangelisch christen , en dat is wel een groot verschil .
Misschien even verduidelijken hoe het christendom ontstaan en geëvolueerd is , heel kort :

Vanaf Christus zijn de christelijke gemeenten en kerken ontstaan , maar na jaren kwam er verwatering en liep alles fout ( Rome , K. de Grote enz. ) . Toch bleef er altijd een kleine kern ware gelovigen bestaan , die hun Heer en Zijn Woord getrouw bleven .
Uit die kleine groep ontstond dan het Protestantisme ( Luther , Calvijn , de Hugenoten enz. ) . Maar ook dan weer kwam na jaren de afval , maar ook toen bleven getrouwen overeind .
Uit deze laatsten ontstonden opnieuw trouwe volgelingen van Christus ( Quakers , broedergemeenten , christen gemeenten enz .) , maar ook nu kwamen er geschil punten en scheuringen na jaren . ( Doopsgezinde , genezingsgroepen enz .) , maar altijd bleven getrouwen vasthouden aan Gods Woord , de Bijbel .

Zo komt het dat vandaag de dag , er Kath . kerken zijn , Protestanse kerken , Christen gemeenten plus nog al de ander soorten geloof die een andere oorsprong hebben . En in al die gemeenschappen vind je nog steeds ware Bijbelgelovigen , waartoe ook ik behoor en dat zijn meestal kleine gemeenschappen . Maar de grote massa zijn meestal hen die er niets van menen of er een zoodje van maken , waar het om geld en macht gaat .
Juist omdat we nog Bijbelgetrouw zijn , geloven we in de Hemel , de hel , opstanding van de doden , de oordeelsdag , omdat Gods Woord dat zegt .

Geloof heeft idd. al altijd voor miserie gezorgd , maar de oorzaak is altijd de afval door geldwinst , macht en eer .
Maar als jij eerlijk wilt zijn , moet je ook de andere willen zien die getrouw bleven , en dat zijn er wellicht toch miljoenen op deze wereld .

Ik respecteer ook jouw overtuiging , maar moet toch opmerken dat een mens niet alleen bestaat uit een lichaam van vlees en bloed , DAT IDD. VERGAAT , maar dat we ook nog een geest hebben , en een wil die onze persoonlijkheid is , en die eenmaal verantwoordelijkheid zal moeten afleggen aan Schepper God , want ook dat staat in Zijn Woord ; dat Boek dat al eeuwenlang de strijd doorstaan heeft , en nog steeds met duizenden exemplaren gedrukt en verspreid wordt in de hele wereld .

Zo zie ik die dingen en mijn overtuiging is oprecht .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

22 okt 2014, 16:15

[quote]Zo zie ik die dingen en mijn overtuiging is oprecht .
[/quote]

U bent een vij mens , en ik repecteer ieders overtuiging, als moslims 5 maal per dag met hun neus tegen de grond willen ligen om te "bidden", of als een six zijn hoofd dag en nacht bedekt, sowatt,wie ben ik om dat verkeert te vinden?
Maar dat boek , dat bestaat al meer dan duizend jaar, ooit geschreven, als ik mij niet vergis, in het armeens, er konden in die tijd maar een paar mensen lezen en schrijven,dus die waren al wat meer dan iemand anders, dus die hadden al macht,ook de koran van de moslims is er een verre copy van, en van nog wat godsdiensten,en allemaal hebben ze gelijk,maar voor het boek, dus voor onze tijdrekening waren er ook mensen, met hun goden ,vreedheden en wetten.
De boedisten, die geloven in recrenatie, denken dat de geest van hun overleden vader in de koe zit,en in Amerika lopen er veel rond die het licht gezien hebben, en die worden er ook rijk van, zelfs bekende filmsterren geloven wat die pipo's allemaal vertellen, als ze maar genoeg geld meebrengen krijgen ze de zegen,om hun zaligheid af te kopen.
En onze geest zoals u het vernoemd die in een menselijk lichaam zit, bezie het als een computer, als men de stekker er uit trekt ,dan staat die daar ook maar te staan, dood.
En van de dood heb ik geen schrik, iedereen sterft,maar ik heb geen godsdienst en al ik sterf is het gedaan gewoon simpel einde verhaal. :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

22 okt 2014, 17:01

ebenhaezer schreef:Ik zou bijna willen zeggen zoals een Marenco op TV ezei , maar een beetje anders : wat de Wetenschappers verklaren , VIND IEDEREEN MOOI en GOED , OMDAT ZE NIET ANDERS DURVEN !
Zo kun je het ook wel zien !
Sorry ebenhaezer, ik vind dit geen antwoord op hetgeen ik schreef. Ik durf best anders te denken, en doe het ook zoals wel kunt lezen in mijn diverse schrijfsels, dan dat de wetenschap verkondigd. Over vele zaken hebben ze nog geen verklaringen enkel veronderstellingen.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

24 okt 2014, 20:44

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Ik zou bijna willen zeggen zoals een Marenco op TV ezei , maar een beetje anders : wat de Wetenschappers verklaren , VIND IEDEREEN MOOI en GOED , OMDAT ZE NIET ANDERS DURVEN !
Zo kun je het ook wel zien !
Sorry ebenhaezer, ik vind dit geen antwoord op hetgeen ik schreef. Ik durf best anders te denken, en doe het ook zoals wel kunt lezen in mijn diverse schrijfsels, dan dat de wetenschap verkondigd. Over vele zaken hebben ze nog geen verklaringen enkel veronderstellingen.

Sorry JANX , ik bied u mijn oprechte verontschuldiging aan ! Maar deze uitspraak van die Marenco vond ik zó mooi , dat ik hem echt eens wilde gebruiken ! Ten onrechte dus ! Ik vind er wel eens een andere plek voor !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

24 okt 2014, 22:41

ebenhaezer schreef:
Sorry JANX , ik bied u mijn oprechte verontschuldiging aan ! Maar deze uitspraak van die Marenco vond ik zó mooi , dat ik hem echt eens wilde gebruiken ! Ten onrechte dus ! Ik vind er wel eens een andere plek voor !!!
Eben, het is PA-NA-MA-REN-KO ..... Panamarenko, en niet Marenco. Dat is zijn vader. 8)

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 okt 2014, 16:29

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
Sorry JANX , ik bied u mijn oprechte verontschuldiging aan ! Maar deze uitspraak van die Marenco vond ik zó mooi , dat ik hem echt eens wilde gebruiken ! Ten onrechte dus ! Ik vind er wel eens een andere plek voor !!!
Eben, het is PA-NA-MA-REN-KO ..... Panamarenko, en niet Marenco. Dat is zijn vader. 8)

Sorry TALISMAN , ik schreef op wat ik er van onthouden had , maar bedankt voor de juiste naam . Toch een mooie uitspraak hé , en er zit veel waarheid in !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 okt 2014, 17:22

Ja , wie is die Schepper eigenlijk ? Wat kunnen we ontdekken als we wat nouwkeuriger kijken naar de bloemen , de sterren , de sneeuwvlokjes , de enorme schoonheid van de vissen in het diepste van de zeëen ?

Mijn man is een liefhebber van foto's trekken , vooral bloemen van dichtbij trekken is zijn hobby , ik kan er niet genoeg naar kijken . Die schoonheid kan niet zomaar ontstaan zijn , daar is de nouwkeurige regelmaat te opvallend voor ; die intense schoonheid aan vorm en kleur is onmogelijk toe te schrijven aan toeval .

Deze Schepper moet wel een onevenaarbare wijsheid en liefde hebben om zulke ' parels ' te bedenken !
Inderdaad , in al dat mooie kunnen we God zien , in al zijn grootheid , zuiverheid en almacht ! Deze Schepper , Hogere Macht of werkende kracht kan nooit genoeg eer en dankbaarheid bewezen worden !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

25 okt 2014, 17:50

Enkel geloof
niet meer zoeken
maakt de mens geestesdoof.
niet meer lachen of hard roepen
verstomt de werking van de filosoof
enkel horen en maar lezen
is als het groeien van het loof
zonder de beseffing van het leven
vermoedelijk onzin wat ik geloof?
by janx.25-10-2014, 17:10
Laatst gewijzigd door janx op 25 okt 2014, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

25 okt 2014, 17:52

Zo is het ebenhaezer. Elk schepsel, ding... door God gemaakt is een kunstwerk op zich. De mens heeft ook de mogelijkheid om hoog technologische dingen te verwezenlijken, omdat God ons een stel hersenen heeft gegeven en met de nodige creativiteit kan hij superbe dingen maken. Maar LEVEN scheppen ...... nee dat kan hij niet !
Daarom alle eer aan God, onze Schepper.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

25 okt 2014, 18:00

bluevelvet schreef:omdat God ons een stel hersenen heeft gegeven en met de nodige creativiteit
soms vergeet die god van jouw wel eens iets.

Afbeelding
Alles is Één en die Éne is Alles.
Fazal

25 okt 2014, 18:07

bluevelvet schreef:Zo is het ebenhaezer. Elk schepsel, ding... door God gemaakt is een kunstwerk op zich. De mens heeft ook de mogelijkheid om hoog technologische dingen te verwezenlijken, omdat God ons een stel hersenen heeft gegeven en met de nodige creativiteit kan hij superbe dingen maken. Maar LEVEN scheppen ...... nee dat kan hij niet !
Daarom alle eer aan God, onze Schepper.
Niet te doen! Echt niet te doen! :roll:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

25 okt 2014, 18:16

Die god van mij ,
het leven
is wel die basis
van mijn gevoel.
Kan ik doen verruimen
om te kunnen denken
wat is mij gegeven.
by janx 25-10-2014, 18: 15
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

25 okt 2014, 18:21

janx schreef:
bluevelvet schreef:omdat God ons een stel hersenen heeft gegeven en met de nodige creativiteit
soms vergeet die god van jouw wel eens iets.

Afbeelding
Wat wil je daarmee bedoelen ? Dat het de fout van God is als een pasgeborene iets in of aan zijn lichaam mankeert ?

Een al te gemakkelijk verwijt aan God nietwaar :roll:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

25 okt 2014, 18:25

Fazal schreef:
bluevelvet schreef:Zo is het ebenhaezer. Elk schepsel, ding... door God gemaakt is een kunstwerk op zich. De mens heeft ook de mogelijkheid om hoog technologische dingen te verwezenlijken, omdat God ons een stel hersenen heeft gegeven en met de nodige creativiteit kan hij superbe dingen maken. Maar LEVEN scheppen ...... nee dat kan hij niet !
Daarom alle eer aan God, onze Schepper.
Niet te doen! Echt niet te doen! :roll:
Niet te doen dat denk ik ook weleens als men met valse en belachelijke bewijzen de evolutieleer aan kinderen en jongeren wil opdringen !
Fazal

25 okt 2014, 18:27

BV schreef:Niet te doen dat denk ik ook weleens als men met valse en belachelijke bewijzen de evolutieleer aan kinderen en jongeren wil opdringen !
En dàt, vind ik er nu wel héél erg over!
Het is dus echt wel NIET te doen! :roll:
God vergeve het hen, want ze weten ècht niet wat ze doen. :cry:
BV schreef:Wat wil je daarmee bedoelen ? Dat het de fout van God is als een pasgeborene iets in of aan zijn lichaam mankeert ?

Een al te gemakkelijk verwijt aan God nietwaar :roll:
En zo te zien ..., is er nòg méér onzin op komst. 8)