Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

25 okt 2014, 20:02

bluevelvet schreef:Wat wil je daarmee bedoelen ? Dat het de fout van God is als een pasgeborene iets in of aan zijn lichaam mankeert ?

Een al te gemakkelijk verwijt aan God nietwaar :roll:
hoezo? ik reageerde enkel op de door jouw geschreven zin en wat bedoel jij daar dan mee?
omdat God ons een stel hersenen heeft gegeven en met de nodige creativiteit
Het is dus duidelijk dat het één en ander best wel anders is verlopen dan dat god aan het uitdelen is geweest zoals jij schrijft. :roll:
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

25 okt 2014, 20:28

bluevelvet schreef:Niet te doen dat denk ik ook weleens als men met valse en belachelijke bewijzen de evolutieleer aan kinderen en jongeren wil opdringen !
Het is maar aan welke kant je staat met je denken.
Als ik voor mij zelf spreek, dan geeft de bijbel wel grootste valselijke voorstelling over de Godheid en hoe het leven is ontstaan.
Echter ook het gegeven dat alles alleen maar evolutie is zonder doel of zin, is volgens mij ook niet de waarheid.
Maar wat wel zeker is, is dat de mens, het dieren- en plantenrijk zeer zeker door het evolueren is geworden wat het nu is, en zal worden.
Alles is Één en die Éne is Alles.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

25 okt 2014, 20:33

bluevelvet schreef:
Niet te doen dat denk ik ook weleens als men met valse en belachelijke bewijzen de evolutieleer aan kinderen en jongeren wil opdringen !
Er is hier maar één kiek die niet door domheid kan overtroffen worden, en dat ben jij ! Woon je ergens nog in een middeleeuws dorp of zo ?

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

25 okt 2014, 20:37

Hola janx, dan ligt de fout bij God volgens jou als er iemand "onvolmaakt" op de wereld wordt gezet ?
Neen ! Al die mankementen zijn een gevolg van degeneratie ! Dat moet ik je toch niet meer uitleggen : als gevolg van de zonde erfden wij van ons eerste ouderpaar onvolmaaktheid :idea:
En ja, dan kan het gebeuren dat er in de loop van opeenvolgende generaties schepselen geboren worden met genetische "fouten".
Je leest niet anders in de bijbel dan dat er kreupelen, blinden, melaatsen, en allerlei soorten ziekten, zelfs epileptie in jezus tijd bestonden, waarvan hij de macht bezat deze te genezen.
Er is tot nog toe niets veranderd, ondanks de medische vooruitgang. Ziektes kunnen niet uitgeroeid worden, en nieuwe ziekten steken de kop op ! Door milieuvervuiling is ons eens heel mooie aarde bijna onleefbaar geworden, altans in sommige streken.
Door de schuld van God of door de mens :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

25 okt 2014, 20:49

bluevelvet schreef:Hola janx, dan ligt de fout bij God volgens jou als er iemand "onvolmaakt" op de wereld wordt gezet ?
Neen ! Al die mankementen zijn een gevolg van degeneratie ! Dat moet ik je toch niet meer uitleggen : als gevolg van de zonde erfden wij van ons eerste ouderpaar onvolmaaktheid :idea:
Domme gans. Denk je nu écht dat hier nog 3 bezoekers zijn die deze onzin geloven ? ( de tweede kennen we )
Fazal

25 okt 2014, 21:05

bluevelvet schreef:Hola janx, dan ligt de fout bij God volgens jou als er iemand "onvolmaakt" op de wereld wordt gezet ?
Neen ! Al die mankementen zijn een gevolg van degeneratie ! Dat moet ik je toch niet meer uitleggen : als gevolg van de zonde erfden wij van ons eerste ouderpaar onvolmaaktheid :idea:
Ja, en dan? Is dat soms 'onze eigen' verdomde schuld?
Als er mensen zijn die degeneren, dan zullen het wel al die religiekwieten zijn.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

25 okt 2014, 21:15

bluevelvet schreef:Hola janx, dan ligt de fout bij God volgens jou als er iemand "onvolmaakt" op de wereld wordt gezet ?
Niets te hola bluevelvet... de wijze waarop jij zeer onvolledig en veelal onjuist iets weergeeft, maken dat je antwoorden verkrijgt die vervolgens door jouw weer in een geheel ander context worden gezet wegens jouw, helaas, vastgelopen denkwijze zonder ruimte om ook maar iets te willen of te kunnen overwegen wat de ander nu precies aangeeft.
Dit is niet om je te krenken of 'naar' te zijn maar een poging om je iets meer te laten nadenken los van je in gestampte denkbeelden die je op een doodlopend spoor zetten waarin geen enkel verruiming meer mogelijk is wat mij best wel verdriet doet om te zien hoe een mens zichzelf zo kan vast zetten.
Je hebt best intelligentie en dus mogelijkheden en kunde , beter dan ik, om eens ruimer te zoeken en daarbij, ik verlang helemaal niet om jouw Gods geloof weg te nemen maar wel dat je die al bekende dogma's eens laat voor wat ze zijn, door diep in je zelf eens opzoek gaat naar wat wel en niet goed kan zijn aan jouw stellingname aangaande leven en godheid.
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

25 okt 2014, 22:46

janx,
Je geeft antwoorden naast de kwestie.
Het is zeker niet onjuist te stellen dat door foute genen bij de mens er iets mis kan gaan bij de bevruchting en het ontwikkelen van een nieuw leven.

Het is ook niet onjuist te stellen dat de aarde meer en meer vervuild wordt en ook in de oceanen wordt van alles gedumpt en het leven daarin ernstige schade berokkenen !

Bv. Gent is één van de vuilste steden van België. Wij worden geplaagd met "fijn stof" en zelfs op het platte land zou de lucht niet beter zijn. In landen lopen ze in sommige grote steden met een masker voor de mond !
Daar was absoluut nog geen sprake van in mijn jeugd !

Wanneer de apostel Johannes in Openbaring schreef dat God diegenen zal vernietigen die de aarde vernietigen kon hij zeker op dat moment niet begrijpen dat de mens ooit in staat zou zijn onze mooie aarde zo te vervuilen !
Wees toch ook zelf eens realistisch en neem aan dat wat de apostel toen schreef waarheid bevat :idea:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

25 okt 2014, 23:54

bluevelvet schreef:janx,
Je geeft antwoorden naast de kwestie.
Het is zeker niet onjuist te stellen dat door foute genen bij de mens er iets mis kan gaan bij de bevruchting en het ontwikkelen van een nieuw leven.
Ik ben mij niet bewust dat ik heb geschreven, zoals jij doet, iets mis is met die persoon. De persoon in kwestie blijkt over een hogere IQ te beschikken dan de doorsnee mens met hersenmassa. Heeft een universitaire opleiding en vertoond geen lichamelijke gebreken leeft dus heel gewoon net als een ieder gezond mens het enige verschil is dat deze niet over die hersenmassa beschik zoals de meesten dat wel bezitten.
Ik denk dat het jouw eigen interpretatie is van dat het dan mis zou zijn aangaande die persoon.
bluevelvet schreef: Het is ook niet onjuist te stellen dat de aarde meer en meer vervuild wordt en ook in de oceanen wordt van alles gedumpt en het leven daarin ernstige schade berokkenen !
???? ik ben mij niet bewust dat ik daar iets over aanhaalde. Dus wat is de connectie dan eigenlijk met mijn schrijven?
bluevelvet schreef: Bv. Gent is één van de vuilste steden van België. Wij worden geplaagd met "fijn stof" en zelfs op het platte land zou de lucht niet beter zijn. In landen lopen ze in sommige grote steden met een masker voor de mond !
Daar was absoluut nog geen sprake van in mijn jeugd !

oh ... is dat jouw connectie aangaande de juistheid van de bijbel? het lijkt mij meer een probleem van de overheid om daar wat aan te doen. Het zal wel met geld te maken hebben denk ik.
bluevelvet schreef: Wanneer de apostel Johannes in Openbaring schreef dat God diegenen zal vernietigen die de aarde vernietigen kon hij zeker op dat moment niet begrijpen dat de mens ooit in staat zou zijn onze mooie aarde zo te vervuilen !
??? een vreemde openbaringen ..... de mens vernietigen als de aarde is vernietigd .... het lijkt mij toe dat er dan al geen mensen of wat voor leven meer is als de aarde vernietigd is.
Ik kan ook zulke openbaringen geven.
Het lijkt trouwens nogal sterk dat er in die tijd al sprake zou zijn geweest van een vervuiling in die mate zoals jij aanhaalde.
bluevelvet schreef:
Wees toch ook zelf eens realistisch en neem aan dat wat de apostel toen schreef waarheid bevat :idea:
Over realisme gesproken, denk jij dat je daar zelf wel voldoende over beschikt beste bluevelvet?
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

26 okt 2014, 09:35

janx schreef: Niets te hola bluevelvet... de wijze waarop jij zeer onvolledig en veelal onjuist iets weergeeft, maken dat je antwoorden verkrijgt die vervolgens door jouw weer in een geheel ander context worden gezet wegens jouw, helaas, vastgelopen denkwijze zonder ruimte om ook maar iets te willen of te kunnen overwegen wat de ander nu precies aangeeft.
Waar ik wil op wijzen heb ik in vet gezet ! Dan zie je misschien het verband met mijn posting en mijn stellingen. Je geeft, zoals gewoonlijk, een antwoord naast de kwestie en uit je gefilosofeer raak ik echt niet wijs. Je hebt meer weg van bv. geestelijken, die antwoorden ook altijd naast de kwestie, omdat ze gewoonweg geen klare antwoorden hebben !
Fazal

26 okt 2014, 10:23

BV schreef:Wanneer de apostel Johannes in Openbaring schreef dat God diegenen zal vernietigen die de aarde vernietigen kon hij zeker op dat moment niet begrijpen dat de mens ooit in staat zou zijn onze mooie aarde zo te vervuilen ! Wees toch ook zelf eens realistisch en neem aan dat wat de apostel toen schreef waarheid bevat
Hier geef je dus toe, dat uw god niet àlles' kan' begrijpen!?
Hier geef je dan ook nog aan, dat uw god ook niet alles 'kan' weten.
Bijgevolg is uw god, al om te beginnen, niet zo alwetend zoals jullie steeds weer uitdrukkelijk beweren.

Neen, dat betekent volgens mij, dat vooral de gelovige zelf er niets van begrijpt, en bijgevolg voortdurend zichzelf tegenspreekt.
Gebrek aan kennis? Of niet begrijpen wàt men leest?
Beseffen jullie dan niet dat jullie voortdurend alles door elkaar aan het gooien zijn?
Janx, Je hebt meer weg van bv. geestelijken, die antwoorden ook altijd naast de kwestie, omdat ze gewoonweg geen klare antwoorden hebben !
Hierbij staat vast, dat jullie zeer zéker over helemaal niets, klare antwoorden hebben.

En dan durft ze er nog bij schrijven: "Wees toch ook zelf eens realistisch en neem aan dat wat de apostel toen schreef waarheid bevat."

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

26 okt 2014, 11:21

Fazal schreef:
BV schreef:Wanneer de apostel Johannes in Openbaring schreef dat God diegenen zal vernietigen die de aarde vernietigen kon hij zeker op dat moment niet begrijpen dat de mens ooit in staat zou zijn onze mooie aarde zo te vervuilen ! Wees toch ook zelf eens realistisch en neem aan dat wat de apostel toen schreef waarheid bevat
Hier geef je dus toe, dat uw god niet àlles' kan' begrijpen!?
Hier geef je dan ook nog aan, dat uw god ook niet alles 'kan' weten.
Bijgevolg is uw god, al om te beginnen, niet zo alwetend zoals jullie steeds weer uitdrukkelijk beweren.
Dat je niet begrijpeijk kunt lezen is hier ook weer duidelijk : het is de apostel Johannes die niet kon begrijpen toen hij schreef onder inspiratie dat God diegenen zal vernietigen die de aarde vernietigen. Dit is een 2000 jaar oude profetie die hedendaags waarheid wordt. Deze realiteit kan jij noch ik noch de ganse wereld ontkennen :idea:
Kan je me een oud manuscript aanwijzen waarin dezelfde profetie te lezen staat ? Ttz. dat mensen ooit bij machte zouden zijn de aarde te vernietigen ? Nee, deze kennis kan alleen door God gegeven zijn.
Fazal

26 okt 2014, 12:46

Ik heb niets met profetieën. Ik hou het bij gezond verstand.
Iedereen weet, dat het gevolg van een oorzaak, onafwendbaar is.

Het is een feit dat, vanaf het allereerste verschijnen van levende wezens op deze aardkloot, elkaar opvreten en uitroeien, hun belangrijkste bezigheid was. Ook toen al, was het doel, gewin, en reserves aanleggen, tenkoste van anderen. Nu, hebben mensjes daar al meer dan genoeg technische middelen voor, maar het doel blijft hetzelfde. Het was dan ook niet zo moeilijk, om met een klein beetje gezond verstand, te voorspellen dat zoiets niet kon 'blijven' duren.

De intelligentie en de vrije wil, welke we als mens, zgz door uw god (zouden) hebben meegekregen, heeft ervoor gezorgd, dat door de evolutie van de menselijke intelligentie, het doel, dat al nooit zo denderend goed en zuiver is geweest, door het voortdurend evoluerend menselijk technisch vernuft, letterlijk voorbij is gestreefd. Nu gaat het er vooral om, alsmaar meer en meer te verdienen en te winnen, en daar schijnen vandaag, blijkbaar àlle middelen goed voor te zijn. Iedereen zal wel geweten hebben dat vooral dàt, niet kòn blijven duren.

Niet moeilijk dat de wereld stilaan maar zéker, naar de kl** gaat.
Als alwetend wezen, 'moest' god dat op voorhand geweten hebben!

Ofwel kunnen 'jullie' niet begrijpend lezen, en wordt enkel maar begrepen volgens eigen normen en verstand. Dat kan o.m. worden uitgemaakt door de manier waarop door jullie gelovigen, de evolutietheorie van wetenschappers uitdrukkelijk wordt afgewezen! Dat is gewoon, de eigen bekwaamheid om de realiteit te zien, negeren.

Neenee, indien uw god toen werkelijk zijn eigen goddelijk verstand had gebruikt, zou hij niet eens de wereld- laat staan, de mens (tot zijn eigen eer en glorie dan nog wel), geschapen hebben. En gezien ik dat laatste toch al helemaal niet geloof, heeft hij dat volgens mij ook niet gedaan! Zó dom, kan een god NIET zijn!

En nu we het toch over 'begrijpend lezen' hebben, zeg ik u, dat jullie zelf, van gans die bijbel, géén woord verstaan, laat staan, begrijpen. Want jullie spreken in de eerste plaats, voortdurend uzelf tegen. Bvb.: 'God weet alles, maar dàt ... kon hij niet begrijpen". En dus kon hij het op voorhand ook niet weten! Zodoende, is die god niet alwetend, en loopt hij zeker niet over van wijsheid en almachtigheid!

En dus nogmaals, zo'n onvolmaakt scheppend goddelijk wezen, KAN dus volgens mij, gewoon NIET bestaan.

Het zijn dan ook de gelovigen zelf, die hem, zonder het goed te beseffen, van alles de schuld geven! Want volgens jullie, is 'god' met dit alles begonnen! NIET de mens!

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

26 okt 2014, 13:48

?? je schreef toch zelf van;
bluevelvet schreef: Wanneer de apostel Johannes in Openbaring schreef dat God diegenen zal vernietigen die de aarde vernietigen kon hij zeker op dat moment niet begrijpen dat de mens ooit in staat zou zijn onze mooie aarde zo te vervuilen !
Volgens mij lees ik toch dat god diegene zal vernietigen die de aarde vernietigen.... is het raar van mij omdan te zeggen als de aarde vernietigd is dat er dan geen leven meer is?
jij bent de gene die plotseling de aardvervuiling er bij haald bluevelvet....
bluevelvet schreef:Je geeft, zoals gewoonlijk, een antwoord naast de kwestie en uit je gefilosofeer raak ik echt niet wijs. Je hebt meer weg van bv. geestelijken, die antwoorden ook altijd naast de kwestie, omdat ze gewoonweg geen klare antwoorden hebben !
heb je in de spiegel gekeken bluevelvet en neer geschreven wat je in je opkwam? Mijn inziens schrok je en schreef je het maar naar mij toe.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 okt 2014, 18:18

Wat een onzin lees ik hier allemaal ! Dat kan alleen maar het gevolg zijn van een mond vol tanden , of een verwardheid onder de hersenpan , en duidelijk het bewijs dat de Schepper niet gekend is , laat staan begrepen wordt !
Blij dat ik deze topic geopent heb , er moet nog veel geleerd worden denk ik zo !

De Heilige Schrift is Gods handleiding , van de Goddelijke Waarheid .
Ik lees in 1 Cor. 2 : 16 , " ... want wie heeft het denken van de Heer gekend , dat hij Hem zou onderwijzen ? " .
De meesten hier zijn duidelijk tegenstanders van God en de Bijbel , en nu kan nog victorie gekraaid worden , maar er komt een tijd , dat ALLE knie zich zal buigen en ELKE tong zal belijden , dat Jezus Christus is de Here tot heerlijkheid van de Vader ( Fil . 2 : 10 ) .
Waarom zouden ware gelovigen dan bang moeten zijn of onrustig worden ? Er is een bekend gezegde over de leugen en de waarheid , en wie daarvan de snelste is !
Maar Schepper God heeft ongetwijfelt het laatste woord , dat zal ook de wetenschap eenmaal moeten ervaren .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .