Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

27 okt 2014, 19:51

ebenhaezer schreef:Wat een onzin lees ik hier allemaal ! Dat kan alleen maar het gevolg zijn van een mond vol tanden , of een verwardheid onder de hersenpan.
Dat is nu precies wat ik over jou geleuter denk zie!!

:evil:

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 okt 2014, 20:07

Ebenhaezer schreef: Maar Schepper God heeft ongetwijfelt het laatste woord , dat zal ook de wetenschap eenmaal moeten ervaren .

Waarom God niet bestaat

http://filosofie.be/blog/porphyrios/338 ... t-bestaat/
Fazal

27 okt 2014, 20:20

EB schreef:Wat een onzin lees ik hier allemaal !
Vind ik ook ..., maar dan wel onzin van de goedgelovigen.
EB schreef:De meesten hier zijn duidelijk tegenstanders van God en de Bijbel
Niets van! Niemand is tegenstander van god en de bijbel!

God bestaat NIET!!! Dus ... kàn hij ook geen tegenstanders hebben!
En de bijbel ... is dus pure misleiding, in vroege tijden door enkele lepe slimmeriken geschreven!

Maar soit, ze wisten maar al te goed wat ze deden, dat ziet men o.a. en vooral hier, in die onnozele topics daarover.

In vroegere tijden, toen de meeste mensen nog analfabeten waren, wisten ze van niet beter. Ze waren al blij als ze een keertje een spannend verhaaltje hoorden vertellen. Maar ze werden er zeker niet slimmer van, vandaar al dat bijgeloof, en dat zelfs tot op heden!

Het is eigenlijk te onnozel om daar dieper op in te gaan!
Al dienen brol, is alleen goed voor goedgelovigen.

Jij en bluevelvet, proberen ons tot 'het' geloof te bekeren, en wij, trachten jullie enige 'realiteitszin' bij te brengen! Doe met uw geloof wat je zelf wil!
Maar tracht ons niet mee te slepen in jullie onrealistische goedgelovigheid!

Het zal tòch al langs geen kanten lukken om elkaar te overtuigen.
Over politiek en godsdienst kan men namelijk niet gezond discussiëren, tenzij over schriften misschien!? Want het ene schrift is ook alweer het andere niet.

Ik hoop enkel dat ooit eens het 'gezond verstand' mag zegevieren, maar dat, blijkt overduidelijk 'ijdele' hoop te zijn.

En nee, ik 'moet' hier natuurlijk niet komen lezen, maar ik kom hier omdat ik het 'ongelooflijk' lachwekkend vind. Het is dus voor mij een soort hobby als een andere.

Maar u hebt dus gelijk voor wat die onzin betreft. De ene onzin van een goedgelovige is nog niet koud, en er volgt al een andere, en ikzelf ..., ik wil ook wel eens lachen.

Altijd maar zeveren over wat er die verdomde bijbel geschreven staat.
En zelfs daarover bestaan er verschillende meningen in verschillende 'zgn' gemeenten, waar men duidelijk ook al niet 'hetzelfde' gelooft.
Als dat op zichzelf al niet belachelijk is!?

Is den ene zijne/hare god soms ook niet die van dienen andere ...???
Dat is dus nog iets wat het allemaal zo belachelijk maakt.

Het is al bijna zo erg als bij de Moslims. den ene allah, is blijkbaar den andere niet. En vroeger zijn er ook zulke gruwelijkheden gebeurd! En jawel hoor! Ook door die (toenmalige) 'zgn' (vredelievende) Christelijke 'gelovigen'!

Niets, maar dan ook NIETS, wijst erop dat door jullie, al was het maar voor even, het 'gezond' verstand wordt gebruikt. Dus ergernis troef! Maar soit, geloof het of geloof het niet, maar ergernis kan dus soms ook eens ontspannend werken.

Nee maar, denken jullie dan nooit zelf even na??? Zo te zien, nee dus!

Door misleiding en indoctrinatie, en dit tot in het oneindige, kunnen jullie dat duidelijk niet meer! :roll:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

28 okt 2014, 22:11

ebenhaezer schreef:Wat een onzin lees ik hier allemaal ! Dat kan alleen maar het gevolg zijn van een mond vol tanden , of een verwardheid onder de hersenpan , en duidelijk het bewijs dat de Schepper niet gekend is , laat staan begrepen wordt !
Misschien is dit wel van toepassing op je zelf ebenhaezer. Heb je wel eens ooit getwijfeld aan de juistheid van de geschriften? Zo ja ....wat heeft jouw dan doen remmen in je ontwikkeling van het zelf willen nadenken?
ebenhaezer schreef: Blij dat ik deze topic geopent heb , er moet nog veel geleerd worden denk ik zo !
waarom benut je die gelegenheid dan niet?
ebenhaezer schreef: De Heilige Schrift is Gods handleiding , van de Goddelijke Waarheid .
Een soort Safety Manual? die is er niet ebenhaezer. Wat je leest zijn aangepaste fragmenten vanuit, fantasie denkbeelden wegens onwetendheid, geschiedschrijving met z.g.n. opvoedkundige richtlijnen doorspekt met angst makende gevolgen opties als je je er niet aanhoud en beloning als je volgzaam wilt zijn. Er zijn geen straffen en beloningen die uitgedeeld worden door een Godheid. De mens is zelf verantwoordelijke voor haar/zijn doen en laten zowel individueel als groepsverband en als volk.
ebenhaezer schreef: Ik lees in 1 Cor. 2 : 16 , " ... want wie heeft het denken van de Heer gekend , dat hij Hem zou onderwijzen ? " .
waarom denk jij dan dat jij het wel kan en moet doen in dit forum?
ebenhaezer schreef:
De meesten hier zijn duidelijk tegenstanders van God en de Bijbel ,
Misschien zien zij de onwetenheid, onlogica en misleidingen die er zwart op wit in staan.
ebenhaezr schreef: en nu kan nog victorie gekraaid worden , maar er komt een tijd , dat ALLE knie zich zal buigen en ELKE tong zal belijden , dat Jezus Christus is de Here tot heerlijkheid van de Vader ( Fil . 2 : 10 ) .
hm... ik zie alleen maar gekakel van een minderheid, in de pogingen om nog een ei te leggen. Het ei waarin het ware geloof zich dan zou moet bevinden. Echter dat eitje is al gebarsten en zeer bedorven en onwelriekend zodat het niet meer genuttigd kan worden zonder er ziek van te worden.
ebenhaezer schreef:
Waarom zouden ware gelovigen dan bang moeten zijn of onrustig worden ? Er is een bekend gezegde over de leugen en de waarheid , en wie daarvan de snelste is !
ja zeker .... vele eersten zullen de laatsten zijn. En lig jij al niet een beetje vooruit, in je denken op die meesten, die allen die niet die denkbeelden van jouw willen overnemen?
ebenhaezer schreef: Maar Schepper God heeft ongetwijfelt het laatste woord , dat zal ook de wetenschap eenmaal moeten ervaren .
Ja precies, en hoe zal jij je dan bedonderd en misleid voelen indien ook de wetenschap eenmaal zal beseffen wie en wat de godheid is en ik geef je hier schriftelijk te verstaan dat het niet conform de omschrijving is zoals de bijbel je dat wil doen geloven. Maar helaas jij geloofd het (nog) wel.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 okt 2014, 15:07

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Wat een onzin lees ik hier allemaal ! Dat kan alleen maar het gevolg zijn van een mond vol tanden , of een verwardheid onder de hersenpan.
Dat is nu precies wat ik over jou geleuter denk zie!!

:evil:

Ja , zo kennen we jou , was te verwachten !

Weet je , jij en je vrienden kregen het voor mekaar om in enkele jaren vele geachte mensen hier van dit forum weg te jagen ! Ik noem er maar enkele hoor :
G.Geritse , Gevane , Mayke 2 , Sigius , DR , Aime 1955 , Ria , Ena , Angelica , Fregilcy , Give , lucas 7 , Pela , Agneta ...

Proficiat jongens ! Is dat het resultaat van jullie overtuiging ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

29 okt 2014, 15:31

ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Wat een onzin lees ik hier allemaal ! Dat kan alleen maar het gevolg zijn van een mond vol tanden , of een verwardheid onder de hersenpan.
Dat is nu precies wat ik over jou geleuter denk zie!!

:evil:

Ja , zo kennen we jou , was te verwachten !

Weet je , jij en je vrienden kregen het voor mekaar om in enkele jaren vele geachte mensen hier van dit forum weg te jagen ! Ik noem er maar enkele hoor :
G.Geritse , Gevane , Mayke 2 , Sigius , DR , Aime 1955 , Ria , Ena , Angelica , Fregilcy , Give , lucas 7 , Pela , Agneta ...

Proficiat jongens ! Is dat het resultaat van jullie overtuiging ?
@ ebenhaezer,
In de Evangeliën staan bemoedigende woorden voor gelovigen, tegen hen die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, wijsheid van de wereld is echter dwaasheid in Gods ogen ! (I Kor. 3:19)
Zo lezen we nog in Matth. 10 : 14 :
"Als ze je niet ontvangen en niet luisteren naar je woorden, ga dan weg uit dat huis of die stad en stamp het stof van je voeten."
en in Lukas 10 : 10-11
"Maar als je in een stad komt waar men je niet ontvangt, ga daar de straat op en zeg: "Zelfs het stof uit uw stad dat aan onze voeten zit, mag u houden – wij vegen het af. Maar weet wel, het koninkrijk van God is dichtbij."

Jezus gaf hen deze instrukties alvorens het goede nieuws te gaan verkondigen. Wij weten dat er nog altijd tegenstanders zijn van het christendom, daarom moet het ons niet verwonderen dat wij op fora bijbelcritici, of moet ik schrijven bijbelhaters, tegenkomen !

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 okt 2014, 15:56

Ik weet van een man die moest ondervinden dat God toch werkelijk bestaat !
Hij leeft nog , en heet Josh McDowell , en heeft een heel moeilijke jeugd meegemaakt . Zijn vader was alcoholist en zeer gewelddadig , zijn moeder was ziek en stierf tenslotte door wat haar man haar aandeed .
Josh werd als kind van zijn 6 tot 16 ° jaar misbruikt , voelde diepe schaamte en werd een bitter en boos mens .
Op de Universiteit zocht hij bewust de confrontatie met christenen , want hij geloofde niet in een verlosser en in vergeving en hij maakte hun geloof belachelijk , totdat hij uitgedaagd werd om te bewijzen dat God niet bestaat !
Onmiddelijk begon Josh aan zijn zoektocht naar dat bewijs tegen het christendom . Hij doorzocht alle mogelijke Bibliotheken , en manuscripten van Wijsheren , maar inplaats daarvan vond hij na lang zoeken , de Waarheid en een geloof dat leidde tot verlossing dat hemzelf als gebroken mens heelde .

Het is te beluisteren op DVD " UNDAUNTED " , de ontroerende levensgang van deze Josh McDowell , hij schreef daarna vele boeken , waarvan één in het nederlands vertaald werd : Jezus : Feit of Fictie ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

29 okt 2014, 16:18

BV schreef:In de Evangeliën staan bemoedigende woorden voor gelovigen, tegen hen die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, wijsheid van de wereld is echter dwaasheid in Gods ogen ! (I Kor. 3:19)
Zo lezen we nog in Matth. 10 : 14 :
"Als ze je niet ontvangen en niet luisteren naar je woorden, ga dan weg uit dat huis of die stad en stamp het stof van je voeten."
en in Lukas 10 : 10-11
"Maar als je in een stad komt waar men je niet ontvangt, ga daar de straat op en zeg: "Zelfs het stof uit uw stad dat aan onze voeten zit, mag u houden – wij vegen het af. Maar weet wel, het koninkrijk van God is dichtbij."

Jezus gaf hen deze instrukties alvorens het goede nieuws te gaan verkondigen. Wij weten dat er nog altijd tegenstanders zijn van het christendom, daarom moet het ons niet verwonderen dat wij op fora bijbelcritici, of moet ik schrijven "bijbelhaters"(???), tegenkomen !
En weer slaan ze met die bijbel om onze oren.
Nog nooit van een telefoonboek gehoord?
Het is even dodelijk, maar de kaft is zachter. :roll:

En waar halen jullie die 'bijbelhaters' vandaan???
Niemand 'haat' god, noch de bijbel, noch een gelovige!
Het is toch niet omdat men met iets niet akkoord gaat, dat men daarom dat iets zou 'haten'!? Gaan jullie van dàt standpunt uit???

Ik zou de vraag durven omkeren, haten jullie soms de niet-gelovigen?
Beschouwen jullie soms de niet-gelovigen als de vijand v/d gelovigen misschien?
Wedden dat hier als antwoord een uitdrukkelijk 'neen' op volgt!?

Waar 'blijven' jullie het toch uithalen zeg ...!? Joost mag het weten! :roll:
Laatst gewijzigd door Fazal op 29 okt 2014, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

29 okt 2014, 16:26

In de Evangeliën staan bemoedigende woorden voor gelovigen, tegen hen die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, wijsheid van de wereld is echter dwaasheid in Gods ogen ! (I Kor. 3:19)
Een hele mooie tekst vind ik zelf en heel goed van toepassing op de bijbel daar staat zeer veel in over wereldse wijsheden om mensen op een dood spoor te brengen.

Paulus wist niet van het bestaan van de bijbel en hoe dat er uit zou zien en de inhoud daarvan ....maar moet zeggen hij had een vooruit ziende blik dat wel.
Zo lezen we nog in Matth. 10 : 14 :
"Als ze je niet ontvangen en niet luisteren naar je woorden, ga dan weg uit dat huis of die stad en stamp het stof van je voeten."
en in Lukas 10 : 10-11
"Maar als je in een stad komt waar men je niet ontvangt, ga daar de straat op en zeg: "Zelfs het stof uit uw stad dat aan onze voeten zit, mag u houden – wij vegen het af. Maar weet wel, het koninkrijk van God is dichtbij."
Mattheus en lucas die wisten natuurlijk niet dat in deze tijd hun boodschap via het internet zou worden aangeboden.
Dus is het wenselijk om die teksten aan te passen naar de huidig tijd.

Matt.Janx.2014 : 10:29 :
Als ze niet je woorden willen lezen ga dan weg van dat internet en delete het forum waarmee je verbonden bent.

Kor.Janx 2014:10:29
Maar als je op een forum komt waar ze je niet willen ga dat forum op en zeg, zelfs dit topic binnen uw forum mag u behouden - wij deleten het, maar weet wel de waarheid zal ooit geweten worden.
Alles is Één en die Éne is Alles.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

30 okt 2014, 02:55

ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Wat een onzin lees ik hier allemaal ! Dat kan alleen maar het gevolg zijn van een mond vol tanden , of een verwardheid onder de hersenpan.
Dat is nu precies wat ik over jou geleuter denk zie!!

:evil:

Ja , zo kennen we jou , was te verwachten !

Weet je , jij en je vrienden kregen het voor mekaar om in enkele jaren vele geachte mensen hier van dit forum weg te jagen ! Ik noem er maar enkele hoor :
G.Geritse , Gevane , Mayke 2 , Sigius , DR , Aime 1955 , Ria , Ena , Angelica , Fregilcy , Give , lucas 7 , Pela , Agneta ...

Proficiat jongens ! Is dat het resultaat van jullie overtuiging ?
Nu jij nog. :evil:

BV mag nog blijven als ' sprechhund ' :lol:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 okt 2014, 10:59

Hé JANX , niet boos zijn hoor ! Jij , Vesselin en YYZ zijn nog de gematigden , hebben mij in 't hoogst van de ' storm ' nog wel verdedigd , en dat waardeer ik echt .

Als ik iets zeg over victorie kraaiers , dan bedoel ik duidelijk mijn ' vrienden ' Talisman en zijn gevolg : Fazal , P. Siemons en S. Wolf , van wie ik bijzonder veel houd !! En alle anderen zweven daar zo'n beetje tussen . Toch een mooie vriendenkring hoor ! Ik voel mij hier echt goed , zo ervaar ik dat toch , daarom dat ik niet wegloop toch ?

Weet je , als iets aangevallen wordt zoals de Bijbel , dan is dat juist het bewijs dat het iets betekent , waarde heeft , dan mag zo'n strijd wel met recht gestreden worden , maar toch altijd met fatsoen dacht ik toch .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

30 okt 2014, 12:22

janx schreef: Paulus wist niet van het bestaan van de bijbel en hoe dat er uit zou zien en de inhoud daarvan ....maar moet zeggen hij had een vooruit ziende blik dat wel.
:roll:
Paulus was een Farizeër en kende heel goed de Mozaïsche Wet. Met het vervolgen van de eerste christenen dacht hij er goed aan te doen.
Toen hij begreep dat Jezus de aangekondigde Messias was ging hij het "goede nieuws" van de opstanding overal gaan verkondigen. Hij was het ook die beleed dat de Mozaïsche Wet met bv. de verplichte besnijdenis niet meer geldig was om volgeling van Christus te worden. Daarom ging hij ook naar de omringende natiën en werd hij de 'apostel van de natiën' genoemd, terwijl Petrus zich tot de Joden ging richten.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

30 okt 2014, 13:02

bluevelvet schreef: Paulus was een Farizeër en kende heel goed de Mozaïsche Wet.
EX - farizeeër !
Met het vervolgen van de eerste christenen dacht hij er goed aan te doen.
De christenen die hij vervolgde waren aanhangers van de chrestus, ook wel nazareners genoemd.
Toen hij begreep dat Jezus de aangekondigde Messias was ging hij het "goede nieuws" van de opstanding overal gaan verkondigen.
Hij begreep dat hij tegen deze beweging ( zeloten ) niet opgewassen was en verzon rond deze persoon een mysterie-school zoals hij gekend had in zijn geboortestad Tarsus waar de Mythras cultus werd beleden.
Hij was het ook die beleed dat de Mozaïsche Wet met bv. de verplichte besnijdenis niet meer geldig was om volgeling van Christus te worden.
Wat natuurlijk tegen het geloof van Jezus inging die geen jota aan de Wet van Mozes wou veranderd zien.
Daarom ging hij ook naar de omringende natiën en werd hij de 'apostel van de natiën' genoemd, terwijl Petrus zich tot de Joden ging richten.
En vergeet vooral Jezus' broer Jakobus niet ! Die heeft Paulus de leugenaar met zijn klikken en klakken eruit gegooid . :lol:
Wat een kalf !

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

30 okt 2014, 13:08

bluevelvet schreef:Paulus was een Farizeër en kende heel goed de Mozaïsche Wet. Met het vervolgen van de eerste christenen dacht hij er goed aan te doen.
Die Mozaïsche wet is geen bijbel beste bluevelvet, ik heb het over de ( huidige) bijbel die verzameling van diverse geschriften.
bluevelvet schreef: Toen hij begreep dat Jezus de aangekondigde Messias was ging hij het "goede nieuws" van de opstanding overal gaan verkondigen. Hij was het ook die beleed dat de Mozaïsche Wet met bv. de verplichte besnijdenis niet meer geldig was om volgeling van Christus te worden.
De Joden hebben hun eigen inbreng neer geschreven en schiepen voor zichzelf een eigen God en een zgn verlosser. Wachten nu nog op de Messias.
Dus is het vermoedelijk toch iets anders dan dat wat je schrijft. Misschien wist Paulus heel goed dat het niet die Messias was zoals de Joden dat hebben gecreëerd.
bluevelvet schreef: Daarom ging hij ook naar de omringende natiën en werd hij de 'apostel van de natiën' genoemd, terwijl Petrus zich tot de Joden ging richten.
Paulus handelde zoals zijn bewustzijn van dat moment was en dat was waarschijnlijk niet als geestelijke ziener maar als mens van die tijd en gedreven door zijn ontwikkelde inzichten en gevoelens..
Alles is Één en die Éne is Alles.
Gast

30 okt 2014, 14:19

Blij dat ik deze topic geopent heb , er moet nog veel geleerd worden denk ik zo !

Er moet inderdaad nog veel geleerd worden, geopent = geopend (= voltooid deelwoord).

Ik denk dat het best is om iedereen te laten geloven wat zij of hij wilt, een topic openen om anderen te bekeren vind ik maar niks.
Ik schreef het reeds Ebenhaezer, ik respecteer uw geloof doch dat van anderen ook.
Ik ben niet ongeloving maar ik zie God als een Kracht, niet als een mens!

Ja, waarom schrijf ik dit nu, wellicht omdat ik me weeral erger aan Hij, Hem, Zijn......