De Bijbelse Feestdagen in bijna de hele wereld bekend .

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

18 apr 2015, 01:17

ebenhaezer schreef:Weet je , jij gebruikt dit om toch maar te kunnen bewijzen dat de Bijbel niet Gods Woord kan zijn ! 't is niet omdat men Jezus gevonden heeft , dat al de oude ideeën opeens verdwenen zijn ! Het is een leerschool voor iedereen , en pas LATER hebben ze hun verslagen geschreven , die nog LATER de Bijbel vormde .
Kijk eens aan, je hebt het over ideeën die later op geschreven zijn. Dus beste ebenhaezer hier geef je zelf al aan dat de mens het is die al die oude ideeën hebben opgeschreven. Dus die mensen (schrijvers) in het verleden is jouw god die de bijbel heeft geschreven? Dat is toch precies wat ik je toch ook al aangaf? Dus die god van de bijbel heeft dus niets geschreven en kan derhalve niet het woord van die god zijn.
'k Ben blij dat je nu inziet dat die bijbel niet godswoord kan zijn. Maar dat hoeft je niet te weerhouden van het lezen maar behoud het goede daaruit en verwerp al die dogma's die vertellen over het doden in naam van de werkzame God (het werkzame leven ), het straffen, verdoemmen en starre regelgeving. Er is enkel oorzaak en gevolg wat wil zeggen dat alles wat je doet, zowel in het goede als het verkeerde ( een ander leven schaden ), heeft gevolgen hetzij vroeg of laat en dat heeft niets te maken dat er een godheid is die iemand persoonlijk zal oordelen of begunstigen alles is reeds gevat in die wetmatigheid wat tevens inhoud dat de persoon Christus zeer zeker niet, voor welke zonde dan ook, is geofferd als een verzoening. Het is een wrede moord die daar gepleegd is welke wegens onbewustheid door de schrijvers ( of uit slimmigheid) is verheven tot verheerlijking voor de mens die dat wil geloven en dan braaf hun geld en leven daaraan wil wijden. Wijd je leven aan het leven zelf, meer kun je niet doen.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

18 apr 2015, 15:39

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Weet je , jij gebruikt dit om toch maar te kunnen bewijzen dat de Bijbel niet Gods Woord kan zijn ! 't is niet omdat men Jezus gevonden heeft , dat al de oude ideeën opeens verdwenen zijn ! Het is een leerschool voor iedereen , en pas LATER hebben ze hun verslagen geschreven , die nog LATER de Bijbel vormde .
Kijk eens aan, je hebt het over ideeën die later op geschreven zijn. Dus beste ebenhaezer hier geef je zelf al aan dat de mens het is die al die oude ideeën hebben opgeschreven. Dus die mensen (schrijvers) in het verleden is jouw god die de bijbel heeft geschreven? Dat is toch precies wat ik je toch ook al aangaf? Dus die god van de bijbel heeft dus niets geschreven en kan derhalve niet het woord van die god zijn.
'k Ben blij dat je nu inziet dat die bijbel niet godswoord kan zijn. Maar dat hoeft je niet te weerhouden van het lezen maar behoud het goede daaruit en verwerp al die dogma's die vertellen over het doden in naam van de werkzame God (het werkzame leven ), het straffen, verdoemmen en starre regelgeving. Er is enkel oorzaak en gevolg wat wil zeggen dat alles wat je doet, zowel in het goede als het verkeerde ( een ander leven schaden ), heeft gevolgen hetzij vroeg of laat en dat heeft niets te maken dat er een godheid is die iemand persoonlijk zal oordelen of begunstigen alles is reeds gevat in die wetmatigheid wat tevens inhoud dat de persoon Christus zeer zeker niet, voor welke zonde dan ook, is geofferd als een verzoening. Het is een wrede moord die daar gepleegd is welke wegens onbewustheid door de schrijvers ( of uit slimmigheid) is verheven tot verheerlijking voor de mens die dat wil geloven en dan braaf hun geld en leven daaraan wil wijden. Wijd je leven aan het leven zelf, meer kun je niet doen.


Hé JANX , doe je dat nu expres , mij verkeerd begrijpen ? of hoe zit dat ?
Die oude ideeën slaan natuurlijk op hun onwetendheid dat SPOKEN NIET BESTAAN ! daar moesten ze eerst vanaf , en dat is pas het BEGIN van hun leerschool . Pas later konden ze opschrijven wat ze van hun Meester geleerd hadden en door de H. Geest zich konden herinneren , dàt werden later de Heilige Schriften , en niet hun vroegere ideeën over spoken .

Zou ik toch gelijk hebben dat je mijn woorden misbruikt ? Jammer , ik verwachtte toch iets beters van jou hoor .

Mijn keuze is , mijn leven te wijden aan de liefde van schepper God , en juist dat maakt mijn leven zo gelukkig en vrij ; al zijn er soms dingen die me wel bedroeven , maar dan denk ik : dat is nog niets bij wat de Heer mee maakte .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

18 apr 2015, 17:06

ebenhaezer schreef: Die oude ideeën slaan natuurlijk op hun onwetendheid dat SPOKEN NIET BESTAAN ! daar moesten ze eerst vanaf , en dat is pas het BEGIN van hun leerschool . Pas later konden ze opschrijven wat ze van hun Meester geleerd hadden en door de H. Geest zich konden herinneren , dàt werden later de Heilige Schriften , en niet hun vroegere ideeën over spoken .
Geesten is het synoniem van spoken. Geef maar eens op Wiki ' geesten ' in.
De poging je blunder recht te lullen lijkt niet te werken , of moeten die leerlingen van Jezus wel niet bij de les geweest zijn: 1Petr.3:19 , Mark.3:11 en Mark.5:12.


En je hebt nog steeds niet geantwoord op mijn vraag waar ik fout zat.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

18 apr 2015, 21:41

ebenhaezer schreef:Hé JANX , doe je dat nu expres , mij verkeerd begrijpen ? of hoe zit dat ?
ik begrijp best hoe je het wilt zien en ziet ebenhaezer. Op zich vind ik het niet verkeert dat jij in God geloofd. Dat gene waar jij en ik, als wel iedereen, als ook de gehele kosmos met alles wat leeft uit is ontstaan. Dat doe ik ook 'k ben er zelfs zeker van maar ook weet ik dat de bijbel geen waarheidsgetrouwe weergave geeft van het ontstaan van de kosmos, de aarde, de mens, het dierenrijk en het plantenleven. In mijn beleving is God de werkzame manifestatie, dat wat alles is, als ook de mens zelf. Alles is als het ware een Goddelijke levensgraad wat zich zal ontwikkelen doormiddel van evolutie, door en in vele gradaties en vormen en het ene is dienstbaar aan de ander, zonder dat mechanisme is er geen ontwikkeling en leven mogelijk. Echter de mens bezit het vermogen om te kunnen kiezen wat deze begeert of afwijst, te doen of niet te doen dit boven al het andere soort van leven en dat is niet omdat ik mij als mens verheven voelt, verre van dat, het legt een verantwoordelijkheid op je schouders ten aanzien van al het andere leven omdat je als mens instaat bent om veel onnodige leed aan mens, dier en plantenrijk toe te brengen dat wat ook is ontstaan vanuit het zelfde als waaruit de mens is ontstaan. We zouden voor alles respect moeten hebben omdat het is wat je ook bent als levensgraad in een andere ontwikkeling.
Maar de mens is daar zeer langzaam mee bezig omdat te leren inzien en het zich eigen te maken.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

19 apr 2015, 18:32

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Hé JANX , doe je dat nu expres , mij verkeerd begrijpen ? of hoe zit dat ?
ik begrijp best hoe je het wilt zien en ziet ebenhaezer. Op zich vind ik het niet verkeert dat jij in God geloofd. Dat gene waar jij en ik, als wel iedereen, als ook de gehele kosmos met alles wat leeft uit is ontstaan. Dat doe ik ook 'k ben er zelfs zeker van maar ook weet ik dat de bijbel geen waarheidsgetrouwe weergave geeft van het ontstaan van de kosmos, de aarde, de mens, het dierenrijk en het plantenleven. In mijn beleving is God de werkzame manifestatie, dat wat alles is, als ook de mens zelf. Alles is als het ware een Goddelijke levensgraad wat zich zal ontwikkelen doormiddel van evolutie, door en in vele gradaties en vormen en het ene is dienstbaar aan de ander, zonder dat mechanisme is er geen ontwikkeling en leven mogelijk. Echter de mens bezit het vermogen om te kunnen kiezen wat deze begeert of afwijst, te doen of niet te doen dit boven al het andere soort van leven en dat is niet omdat ik mij als mens verheven voelt, verre van dat, het legt een verantwoordelijkheid op je schouders ten aanzien van al het andere leven omdat je als mens instaat bent om veel onnodige leed aan mens, dier en plantenrijk toe te brengen dat wat ook is ontstaan vanuit het zelfde als waaruit de mens is ontstaan. We zouden voor alles respect moeten hebben omdat het is wat je ook bent als levensgraad in een andere ontwikkeling.
Maar de mens is daar zeer langzaam mee bezig omdat te leren inzien en het zich eigen te maken.


JANX , het is geen kwestie van hoe ik het wil zien , maar een zekerheid die ik heb ! Net zoals jij zeker bent van jouw overtuiging en twijfelt aan de waarheidsgetrouwheid van de Bijbel , zo is het voor mij net omgekeerd , en dat is niet verkeerd zoals je zelf zegt .
Dank zij ons bezit van het vermogen om te kunnen kiezen , daar ben ik het volledig mee eens , wij hebben inderdaad een verantwoordelijkheid voor alles wat leeft en moeten er respect voor hebben , dat is zo .
't Is geen gemakkelijke leerschool , maar wel nodig voor vrede en geluk in deze wereld , en het instand houden van de mooie natuur .
Zoals de Bijbel zegt : de ander hoger achten dan jezelf , is het beste middel tegen hoogmoed en verhevenheid , maar dat laatste zie ik in jou toch niet zitten hoor , daar heb je gelijk in .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

20 apr 2015, 12:00

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Die oude ideeën slaan natuurlijk op hun onwetendheid dat SPOKEN NIET BESTAAN ! daar moesten ze eerst vanaf , en dat is pas het BEGIN van hun leerschool . Pas later konden ze opschrijven wat ze van hun Meester geleerd hadden en door de H. Geest zich konden herinneren , dàt werden later de Heilige Schriften , en niet hun vroegere ideeën over spoken .
Geesten is het synoniem van spoken. Geef maar eens op Wiki ' geesten ' in.
De poging je blunder recht te lullen lijkt niet te werken , of moeten die leerlingen van Jezus wel niet bij de les geweest zijn: 1Petr.3:19 , Mark.3:11 en Mark.5:12.
.
Uit : http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/FR/NL/fantasme
le fantasme (m) : de geest (m) ; het spook ; het fantoom ; de verschijning (v) ; het gespens ; de schim (v) ; het spooksel ; de fantasie (v) ; de verbeelding (v) ; de chimère ; het drogbeeld ; anamorfose (znw.) ; de hersenschim ; het spookbeeld.
Bronnen: Wikipedia; interglot.;

In Mattheus 14:26 en Markus 6:49, wordt het originele Griekse woord 'fantasma' - de enige twee keren dat het woord in de bijbel voorkomt - vertaald als geest, spook, spooksel, verschijning. Het woord 'demonen' komt echter veel meer voor in de Heilige Schrift.

Demonen zijn geesten maar zijn geen spoken. Zoals ebenhaezer terecht stelt dat spoken niet bestaan !
Bij iemand die bezeten is van demonen of kwade geesten zie je geen verschijning of spook, of schim...... Meestal had men van demonen geen angst, integendeel, de Israëlieten offerden aan demonen, lees Deut. 32:17- 2 Kron. 11:15.
Jezus verdreef demonen en ook de apostelen wierpen demonen uit.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

20 apr 2015, 12:37

bluevelvet schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Die oude ideeën slaan natuurlijk op hun onwetendheid dat SPOKEN NIET BESTAAN ! daar moesten ze eerst vanaf , en dat is pas het BEGIN van hun leerschool . Pas later konden ze opschrijven wat ze van hun Meester geleerd hadden en door de H. Geest zich konden herinneren , dàt werden later de Heilige Schriften , en niet hun vroegere ideeën over spoken .
Geesten is het synoniem van spoken. Geef maar eens op Wiki ' geesten ' in.
De poging je blunder recht te lullen lijkt niet te werken , of moeten die leerlingen van Jezus wel niet bij de les geweest zijn: 1Petr.3:19 , Mark.3:11 en Mark.5:12.
.
In Mattheus 14:26 en Markus 6:49, wordt het originele Griekse woord 'fantasma' - de enige twee keren dat het woord in de bijbel voorkomt - vertaald als geest, spook, spooksel, verschijning. Het woord 'demonen' komt echter veel meer voor in de Heilige Schrift.
Dan brengt dit de score met 1Petr.3:19 en Mark.5: 12 op 4 . Duidelijk dat zowel de apostelen als Jezus in spoken/geesten geloofden. Jezus wijst hen niet terecht. Hij zegt enkel niet te schrikken.
Demonen zijn geesten maar zijn geen spoken. Zoals ebenhaezer terecht stelt dat spoken niet bestaan !
Maar duidelijk dat men er 2000 jaar nog in geloofde, zowel apostelen als de Grote Roerganger. Staat duidelijk in het Groot Vertelselboek. :lol:
Gast

23 apr 2015, 00:06

als ik die topic hier lees, vraag ik mij af wat nu het moeilijkst; bewijzen dat je niet geloofd, of uitleg geven over hetgeen je wel geloofd. mensen zeggen altijd ik geloof in niets , al hoe wel men zegt dat ze niets geloven, moeten ze dus toch geloven in het niets, maar wat is dat niets dan, geloven dat er geen God is; Maar als je het Evangelie leest herkennen demonen dat Jezus de Heilige Gods is, in het oude testament staan op verschillende plaatsen dat de duivels geloven dat God bestaat maar dat ze sidderen van angst; als je het boek van Job leest hoe God toestemming geeft aan de duivel om Job te toetsen, en Job heeft het zwaar maar na alles geeft God het Hem veelvoudig terug.
Iemand die werkelijk niet geloofd, let eens op zijn taal, hoeveel keer zegt hij per dag ik geloof dat het gaat regenen of enz. niet geloven dat er niets bestaat, dan moet je eens goed de natuur bestuderen en op een nuchtere manier nadenken of het evolutie of schepping is,
als het evolutie is en je geloofd dat, dan kom je voort uit een dier, en de genen van je voorouders kun je niet ontkennen . er bestaat een soort evolutie dat een mens er beter op word en slimmer of een dier zich meer aanpast aan een warme of koude streek maar een dier zal altijd een dier blijven en een mens een mens of heb je het liever andersom.
Ik heb hier lang niet meer gepost, omdat die discutie om te proberen een gelovige belachelijk te maken nog altijd hetzelfde is . daarom deze tussenkomst maar verder ben ik weer weg het gaat jullie goed. daag.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

23 apr 2015, 17:22

Fregilcy schreef:als ik die topic hier lees, vraag ik mij af wat nu het moeilijkst; bewijzen dat je niet geloofd, of uitleg geven over hetgeen je wel geloofd. mensen zeggen altijd ik geloof in niets , al hoe wel men zegt dat ze niets geloven, moeten ze dus toch geloven in het niets, maar wat is dat niets dan, geloven dat er geen God is; Maar als je het Evangelie leest herkennen demonen dat Jezus de Heilige Gods is, in het oude testament staan op verschillende plaatsen dat de duivels geloven dat God bestaat maar dat ze sidderen van angst; als je het boek van Job leest hoe God toestemming geeft aan de duivel om Job te toetsen, en Job heeft het zwaar maar na alles geeft God het Hem veelvoudig terug.
Iemand die werkelijk niet geloofd, let eens op zijn taal, hoeveel keer zegt hij per dag ik geloof dat het gaat regenen of enz. niet geloven dat er niets bestaat, dan moet je eens goed de natuur bestuderen en op een nuchtere manier nadenken of het evolutie of schepping is,
als het evolutie is en je geloofd dat, dan kom je voort uit een dier, en de genen van je voorouders kun je niet ontkennen . er bestaat een soort evolutie dat een mens er beter op word en slimmer of een dier zich meer aanpast aan een warme of koude streek maar een dier zal altijd een dier blijven en een mens een mens of heb je het liever andersom.
Ik heb hier lang niet meer gepost, omdat die discutie om te proberen een gelovige belachelijk te maken nog altijd hetzelfde is . daarom deze tussenkomst maar verder ben ik weer weg het gaat jullie goed. daag.


Toch bedankt FREGILCY , dat deed heel goed om ook eens een ander geluid te horen ! Ja , volhouden is hier wel de kunst , maar weet je , onze Heer heeft nog veel meer geduld , Hij wacht nog steeds !
Vriendelijke groetjes , en tot ziens aan de overkant !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

23 apr 2015, 19:12

Tot ziens, aan de overkant??? :roll:
Fazal

23 apr 2015, 19:15

ebenhaezer schreef:
volhouden is hier wel de kunst , maar weet je , onze Heer heeft nog veel meer geduld , Hij wacht nog steeds !
Hij zal nog lang mogen wachten.
Trouwens ..., op wàt, wacht die eigenlijk? :roll:
Laatst gewijzigd door Fazal op 23 apr 2015, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

23 apr 2015, 19:21

Ook de mens is een dier Fregilcy! Er zijn zelfs èchte 'béésten' bij!
Het is ook de mens zelf die het onderscheid heeft gemaakt, door aan zichzelf een andere benaming te geven. :wink:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 apr 2015, 14:40

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:
volhouden is hier wel de kunst , maar weet je , onze Heer heeft nog veel meer geduld , Hij wacht nog steeds !
Hij zal nog lang mogen wachten.
Trouwens ..., op wàt, wacht die eigenlijk? :roll:


Misschien op jou FAZAL , op de moment dat je ogen zullen open gaan , en beseffen dat God de Schepper weldegelijk bestaat en een mens zijn verantwoordelijkheid niet kan ontlopen , wie weet !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

26 apr 2015, 16:09

Ik heb zo de indruk dat jij met zacht ongeduld meer op hem wacht, dan hij op u!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

28 apr 2015, 16:57

Fazal schreef:Ik heb zo de indruk dat jij met zacht ongeduld meer op hem wacht, dan hij op u!


Ja FAZAL , dat ik Hem VERWACHT , dat is zo en dat doen alle gelovigen ! maar dat ik met zacht ongeduld op hem wacht , is nog te bezien , want graag zou ik jou en vele anderen zien veranderen door uw Schepper te leren kennen en te eren ! ERE , WIE ERE TOEKOMT ! Wat dacht je ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .