De Bijbelse Feestdagen in bijna de hele wereld bekend .

hier is plaats voor alle wereldreligies

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

16 mei 2015, 17:07

Jij zal ongetwijfeld besluiten dat die scheppende god nog veel oneindiger en machtiger is dan je ooit vermoedde !
Wat hij voorheeft met ontploffende sterren en planeten en zwarte gaten en nieuwe sterrenstelsels in wording , mag hij alleen weten.
Fazal

16 mei 2015, 18:52

Oké. Succes.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

16 mei 2015, 20:17

Fazal schreef:Oké. Succes.
Was wel voor Ebby bedoeld Fazal.
Fazal

17 mei 2015, 12:19

Idd Reini, ik was eventjes op pagina 4 blijven hangen. :oops:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

17 mei 2015, 15:19

Mijn fout Fazal, had man en paard moeten noemen, en vooral Sint Ebenhaezer. 8)

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

17 mei 2015, 18:19

De zoveelste topic van EB om iedereen naar haar hemel te loodsen.
(Zou zij daar een percentje op hebben :?: )

Ik heb verzuimd de vorige blz. af te schuimen, maar wil alleszins nogmaals herhalen - wat ik al vaker op seniorennet schreef - dat heel die koehandel met zogenaamd religieuze feestdagen weinig met een bijbel of wat voor boeksken dan ook te maken heeft.
Integendeel. Nog lang voor de kerstening van onze regio's vierden de mensen in onze contreien en ook daarbuiten wat nu "Pasen" wordt genoemd.
De wintervoorraden waren op en er werd nog eens duchtig geschranst alvorens men de restjes moest weg gooien. Diepvriezers had men niet dus pekelen was zowat het enige middel om vlees te bewaren.
Dat uit die laatste smulpartij voor een gedwongen vastenperiode karnaval is ontstaan is wiedes.

De eerste gedomesticeerde dieren, die in het prille voorjaar het levenslicht zagen waren lammeren en dus werd zo'n lammetje geofferd. Niet aan een of andere god maar aan de natuur :!: Om een vruchtbaar voorjaar af te smeken.
Daarop hebben de godsdienstleurders hun eigen feestdag geënt en omdat het op een zogenaamd heidens gebruik steunt, volgt het ook de stand van de maan. Nogal vreemd dat ene Christus op 25 december geboren zou zijn, maar ieder jaar zijn heengaan op een andere datum valt!?

Tevens heeft het gebruik van (chocolade)-eieren (paasklokken of paashaas) te maken met een vruchtbaarheidssymbool en niks met een bijbel.

Kerstmis is gewoon de winterzonnewende en wie op school niet enkel naar tante nonneke of nonkel pater luisterde, zal wel weten dat de aarde in zijn jaarlijkse baan omheen de zon, een zomer-en-winterzonnewende kent. En anders eens opzoeken waar de Kreeftskeerkring en de Steenbokskeerkring voor staat :idea:
Dus...kerstmis was al altijd het Joelfeest en een oeroud gebruik om de terugkeer van het licht te vieren. :)

En het gezegde vijgen na Pasen gaat over oude tantes, die blijven leuren met hun verhaaltjes over hun fantasiewereld tot er - topic na topic - die eindeloze zever een stille dood sterft, zoals recent nog "recht op de hemel" wat al bijna 2 weken als een pudding is ingezakt, omdat alle mensen met een greintje gezond verstand en eigen denkvermogen - (en dus zeker ervaren en wijze senioren) niet langer in die pertinente leugens trappen.

Ps.: Mogelijk kan EB in Nepal eens gaan uitleggen waarom haar heer en god die mensen daar zo'n loer heeft gedraaid, met zij wereldbol waar tektonische platen dergelijke rampen veroorzaken. :cry:

sw

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

19 mei 2015, 17:18

Silver Wolf schreef:De zoveelste topic van EB om iedereen naar haar hemel te loodsen.
(Zou zij daar een percentje op hebben :?: )

Ik heb verzuimd de vorige blz. af te schuimen, maar wil alleszins nogmaals herhalen - wat ik al vaker op seniorennet schreef - dat heel die koehandel met zogenaamd religieuze feestdagen weinig met een bijbel of wat voor boeksken dan ook te maken heeft.
Integendeel. Nog lang voor de kerstening van onze regio's vierden de mensen in onze contreien en ook daarbuiten wat nu "Pasen" wordt genoemd.
De wintervoorraden waren op en er werd nog eens duchtig geschranst alvorens men de restjes moest weg gooien. Diepvriezers had men niet dus pekelen was zowat het enige middel om vlees te bewaren.
Dat uit die laatste smulpartij voor een gedwongen vastenperiode karnaval is ontstaan is wiedes.

De eerste gedomesticeerde dieren, die in het prille voorjaar het levenslicht zagen waren lammeren en dus werd zo'n lammetje geofferd. Niet aan een of andere god maar aan de natuur :!: Om een vruchtbaar voorjaar af te smeken.
Daarop hebben de godsdienstleurders hun eigen feestdag geënt en omdat het op een zogenaamd heidens gebruik steunt, volgt het ook de stand van de maan. Nogal vreemd dat ene Christus op 25 december geboren zou zijn, maar ieder jaar zijn heengaan op een andere datum valt!?

Tevens heeft het gebruik van (chocolade)-eieren (paasklokken of paashaas) te maken met een vruchtbaarheidssymbool en niks met een bijbel.

Kerstmis is gewoon de winterzonnewende en wie op school niet enkel naar tante nonneke of nonkel pater luisterde, zal wel weten dat de aarde in zijn jaarlijkse baan omheen de zon, een zomer-en-winterzonnewende kent. En anders eens opzoeken waar de Kreeftskeerkring en de Steenbokskeerkring voor staat :idea:
Dus...kerstmis was al altijd het Joelfeest en een oeroud gebruik om de terugkeer van het licht te vieren. :)

En het gezegde vijgen na Pasen gaat over oude tantes, die blijven leuren met hun verhaaltjes over hun fantasiewereld tot er - topic na topic - die eindeloze zever een stille dood sterft, zoals recent nog "recht op de hemel" wat al bijna 2 weken als een pudding is ingezakt, omdat alle mensen met een greintje gezond verstand en eigen denkvermogen - (en dus zeker ervaren en wijze senioren) niet langer in die pertinente leugens trappen.

Ps.: Mogelijk kan EB in Nepal eens gaan uitleggen waarom haar heer en god die mensen daar zo'n loer heeft gedraaid, met zij wereldbol waar tektonische platen dergelijke rampen veroorzaken. :cry:

sw

Haha , SILVER WOLF , heb je weer reden gevonden om je boos te maken ? Wees eens eerlijk , heb je een hekel aan mij , om wat ik geloof ? Er bestaat toch nog altijd de ' VRIJE MENINGSUITING ' ? zelfs hier op dit forum ?
Of ben je dan boos op die God in wie ik geloof ? Tja , dan ben je boos op IEMAND DIE NIET BESTAAT ( volgens jou ) ! Dat is dan toch iets heel merkwaardigs !!!
Of is dat gevoel van jou dan misschien toch juist het BEWIJS dat God toch werkelijk bestaat ?
Toch eens over nadenken Wolfie !

Bekijk eens de DVD " GOD'S NOT DEAD ' . Je kunt hem vinden op WWW.GRACEFAMILIE.NL ( een jonge student in het vak filosofie , tegenover zijn professor en de studenten ) . Heel boeiend hoor !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

19 mei 2015, 20:17

WWW.GRACEFAMILIE.NL

Idd, heel boeiend, maar spijtig als dàt, de boodschap is:

"Deze pagina kan niet weergegeven worden"!(???) :roll:

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

20 mei 2015, 06:24

EB draait blijkbaar haar CD-tje en haar afgezaagde deuntje verder af.
Binnen haar recht op vrije meningsuiting, eigent ze zich zelfs de pretentie toe om van mijn pseudoniem een karikatuur te maken.
Dus gebruik ik mijn eigen recht op vrije meningsuiting om met dat Evangelisch Besje nog eens hartelijk te lachen :) :D :lol:
Omdat dit seniorennet is en niet de Church of Scientology, Jehova's Getuigen, de Moon Sekte of een andere website, waar de bende religiefanaten - die teren op de goedgelovigheid van naïeve burgers en parasiteren op hun financiële bijdragen de dienst uitmaken.

Net terug van een gastverblijf in de hel, waar het wel wat warmer was dan hier :twisted:, maar Satan de vlam wat moest milderen omdat er wat weinig druk op z'n nieuwste gasleiding van Fluxys zat, kom ik hier nog even iets posten, zodat deze topic niet ondergaat aan eentonig gezaag.

En om bij het onderwerp te blijven... "de FEEST...dagen-kalender (van de bijbel :!: :?: )" toch even deze nuchtere vaststelling.
Naast mijn bovenstaande bewering dat de religie-fanaten allerlei oeroude feesten van de bevolking hebben ingepikt om hun verhaaltjes aan vast te knopen, worden wereldwijd die dagen nog als vanouds aangegrepen om er eens een goei lap op te geven. In België zijn het meteen betaalde verlofdagen waar dan nog eens handig een brugdag wordt bijgeplakt, zodat er meteen ook een uitstapje en/of korte vakantie inzit. Waar heel dat religie-gedoe niks mee te maken heeft.
Wel staan die dagen in de bijbel van de neringdoeners, omdat zij er handig hun omzet mee verhogen :lol: En zelfs de kleinste kinderen kijken uit naar extra snoep en geschenkjes, die gekoppeld zijn aan die feestjes. Zij worden ook via communie en/of een lentefeest ingewijd in de wereld van genieten. Want terwijl zij even het middelpunt denken te zijn, grijpt de familie die kans om nog eens samen te komen en flink uit de bol te gaan.
En dat is heel wat anders dan bij wierookgeur te gaan luisteren naar wat zo'n pastoor daar staat te verkondigen, voor een goegemeente die in steeds schaarser wordende aantallen opdaagt en dat ook maar doet om te zien en zelf gezien te worden.

sw

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

20 mei 2015, 14:37

Fazal schreef:WWW.GRACEFAMILIE.NL

Idd, heel boeiend, maar spijtig als dàt, de boodschap is:

"Deze pagina kan niet weergegeven worden"!(???) :roll:

Fazal , ik weet niet hoe het komt dat het niet lukt , maar nu lukt het bij mij ook niet meer ! Toch ging dat gisteren wel , toen ik het net geplaatst had , want ik probeerde het meteen uit . Deze www ... staat op mijn DVD , en die is pas onlangs uitgekomen !
Als je het opent op Google , staan daar een heleboel dvd 's op , en de laatste is deze die ik bedoel daar hij pas uitgegeven werd .
Ja , dat is een probleem , en ik weet niet of onze moderator , of nog anderen , daar iets mee te maken kunnen hebben ! Ik hoop van niet , maar toch eigenaardig : gisteren ging het wel en nu niet meer !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

20 mei 2015, 15:05

Silver Wolf schreef:EB draait blijkbaar haar CD-tje en haar afgezaagde deuntje verder af.
Binnen haar recht op vrije meningsuiting, eigent ze zich zelfs de pretentie toe om van mijn pseudoniem een karikatuur te maken.
Dus gebruik ik mijn eigen recht op vrije meningsuiting om met dat Evangelisch Besje nog eens hartelijk te lachen :) :D :lol:
Omdat dit seniorennet is en niet de Church of Scientology, Jehova's Getuigen, de Moon Sekte of een andere website, waar de bende religiefanaten - die teren op de goedgelovigheid van naïeve burgers en parasiteren op hun financiële bijdragen de dienst uitmaken.

Net terug van een gastverblijf in de hel, waar het wel wat warmer was dan hier :twisted:, maar Satan de vlam wat moest milderen omdat er wat weinig druk op z'n nieuwste gasleiding van Fluxys zat, kom ik hier nog even iets posten, zodat deze topic niet ondergaat aan eentonig gezaag.

En om bij het onderwerp te blijven... "de FEEST...dagen-kalender (van de bijbel :!: :?: )" toch even deze nuchtere vaststelling.
Naast mijn bovenstaande bewering dat de religie-fanaten allerlei oeroude feesten van de bevolking hebben ingepikt om hun verhaaltjes aan vast te knopen, worden wereldwijd die dagen nog als vanouds aangegrepen om er eens een goei lap op te geven. In België zijn het meteen betaalde verlofdagen waar dan nog eens handig een brugdag wordt bijgeplakt, zodat er meteen ook een uitstapje en/of korte vakantie inzit. Waar heel dat religie-gedoe niks mee te maken heeft.
Wel staan die dagen in de bijbel van de neringdoeners, omdat zij er handig hun omzet mee verhogen :lol: En zelfs de kleinste kinderen kijken uit naar extra snoep en geschenkjes, die gekoppeld zijn aan die feestjes. Zij worden ook via communie en/of een lentefeest ingewijd in de wereld van genieten. Want terwijl zij even het middelpunt denken te zijn, grijpt de familie die kans om nog eens samen te komen en flink uit de bol te gaan.
En dat is heel wat anders dan bij wierookgeur te gaan luisteren naar wat zo'n pastoor daar staat te verkondigen, voor een goegemeente die in steeds schaarser wordende aantallen opdaagt en dat ook maar doet om te zien en zelf gezien te worden.

sw

Luister SILVER WOLF , als jij niet graag hebt dat ik je ' Wolfie ' noem , dan doe ik dat niet meer , geen probleem hoor ! Wat mij betreft , ik vind het juist prettig als men mij ' Ebby ' noemt . Hangt zeker van je humeur af hé ? Maar oké , trouwens lachen is gezond , dus doe maar , dat is beter dan je boos te maken !

Tussen haakjes , ik heb het wel over de Feestdagen die in de Bijbel voor komen hé , en wat de mensen er van maken , is hun zaak , mij gaat het om de échte betekenis er van .
Heb intussen een boek gevonden over sterren uitleg , en besteld ; de schrijver is ' Bullinger " , daar zal wel meer over die feestdagen staan .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

20 mei 2015, 15:06

ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:WWW.GRACEFAMILIE.NL
Idd, heel boeiend, maar spijtig als dàt, de boodschap is:
"Deze pagina kan niet weergegeven worden"!(???) :roll:
Fazal , ik weet niet hoe het komt dat het niet lukt , maar nu lukt het bij mij ook niet meer ! Toch ging dat gisteren wel , toen ik het net geplaatst had , want ik probeerde het meteen uit . Deze www ... staat op mijn DVD , en die is pas onlangs uitgekomen !
Als je het opent op Google , staan daar een heleboel dvd 's op , en de laatste is deze die ik bedoel daar hij pas uitgegeven werd .
Ja , dat is een probleem , en ik weet niet of onze moderator , of nog anderen , daar iets mee te maken kunnen hebben ! Ik hoop van niet , maar toch eigenaardig : gisteren ging het wel en nu niet meer !!!
GOD's wegen zijn ondoorgrondelijk :roll:
Ps.: Gewoon uw computer even in wijwater dompelen 8)

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

20 mei 2015, 17:41

Nota Bene....

Zo te zien :roll: heeft EB alweer een boek gevonden :!:
Weldra staat EB voor "Evangelische Bibliotheek".

Als EB nu uit die boeken citeert, moet ze wel opletten dat het geen plagiaat wordt.
Want dat laat zelfs seniorennet niet toe. :?

SW

(Hier staat SW voor slaap wel
wat bij een EB-topic prima past.)
Fazal

20 mei 2015, 21:07

Dat de website niet werkt geeft niet hoor Ebby, ikzelf heb daar toch geen boodschap aan. :wink:

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

21 mei 2015, 17:44

Tante EBBY ligt in de knoop met haar eigen theorie.
Ze gaat er van uit dat er wel degelijk maar één ware "god" zou bestaan.
Maar tegelijkertijd blijft ze topic na topic opstarten om haar grote gelijk te staven en/of al bestaande topics over dat eeuwige sprookje te infiltreren, om eenzelfde tactiek toe te passen.
In de stijl van JG, die ieder weekeinde hun kleine 46 tussen ontelbare voordeuren wringen, om hun Wachttoren aan te smeren en het onheilspellend naderende einde van deze planeet te voorspellen.

Ikzelf probeer mijn mede-senioren te behoeden voor dat soort koehandel met fictieve verhaaltjes, omdat het einddoel is...de kassa vullen.
Net zoals recent nog op NPO2 was te zien in een uitzending over "Church of Scientology". Het werk van een bende gewetenloze oplichters, die leuren met een soort geloof en er stinkend rijk van worden.

Ik vraag me wel af hoe die groep religieuzen nu een discussie op een forum wil inleiden, wanneer de enige zaligmakende en onfeilbare visie wordt verkondigd door een in een wit kleed gehulde ouderling en ook zonderling, die veel blabla verkoopt en ons dicteert om voor de sukkelaars te zorgen, maar zelf baadt in een onvoorstelbare en bombastische luxe.
Over opvang van gelukszoekers in zijn riante optrekje in Vaticaanstad of zijn buitenhuisje in Castel Gandolfo rept hij met geen woord.
Wat minder woorden en in de plaats concrete daden, zouden heel wat meer zoden aan de dijk zetten.

Ps.: Ook die nonnen in dat illegaal opgetrokken klooster van Opgrimbie zouden zich gerust over een groep hulpbehoevenden kunnen ontfermen. I.p.v. daar in hun cellen de tijd zitten te verdoen met kwezelachtige "gebeden".

sw