Recht op de hemel

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

04 apr 2015, 20:01

bluevelvet schreef:

"Laat de onnozele kindertjes tot mij komen ' :roll:

Waar staat dat te lezen in de bijbel FAZAL ?

Wil Fazal de bijbel herschrijven zonder dat hij er kennis van genomen heeft ?
Waarom 'getuigen' ? Mattheus 24 : 14 :
'Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen'. (NBV)[/b]

Ik heb de vrijheid om te GELOVEN (dat is geheel iets anders dan 'denken') dat de bijbel de WAARHEID bevat !
Neen! Geloven is 'denken' dat het waar is wat je gelooft!

En verder: De Kindermoord van Bethlehem is de naam waarmee de enkel in het Evangelie volgens Matteüs vernoemde infanticide, die plaatsvond na de geboorte van Jezus, aangeduid wordt. Volgens Matteüs zou hiermee een profetie van Jeremia vervuld worden:
"Een stem werd gehoord in Rama, geween en veel geweeklaag; het was Rachel, die weende om haar kinderen, en zij wilde zich niet laten troosten, omdat zij er niet meer zijn." -- Jeremia 31:15 / Matteüs 2:18
Rachel, de geliefde vrouw van Jakob, werd in Bethlehem begraven.

Er zijn geen andere historische of archeologische bronnen over deze gebeurtenis. De kindermoord is de inspiratie geweest voor vele schilderijen en andere afbeeldingen. Als zodanig valt het in de categorie hagiografie, ofwel religieuze fictie.


Niettemin, is 28 december een Katholieke feestdag voor de 'onnozele', 'onschuldige' kinderen.

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kindermoord_van_Bethlehem
Laatst gewijzigd door Fazal op 05 apr 2015, 12:04, 2 keer totaal gewijzigd.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

04 apr 2015, 21:30

Bluevelvet schreef:Vóór de zondeval hadden Adam en Eva de mogelijkheid EEUWIG op aarde te leven, het was nooit de bedoeling van God geweest om de mens op een bepaald moment van de aarde weg te nemen om in de hemel te gaan 'wonen' Exclamation De aarde is gemaakt om bewoond te worden (Jesaja 45 : 18 ) Hij heeft trouwens myriaden en myriaden engelen rondom Hem. Er zijn aardse schepselen, en geestelijke schepselen en dat zal zo blijven !
Het Adam en Eva verhaal is een verzonnen iets Bluevelvet. Ik weet wel dat je dat nog niet kunt aanvaarden daarom blijf je bij dat sprookje.
Er is nooit een zondenval geweest wat wel is, dat ooit op de menselijke evolutieweg die eerste moord is gepleegd waardoor er disharmonie is ontstaan, dat wil zeggen dat er een begin van scheiding tussen de tweelingzielen is ontstaan.
Nu zal je zeggen wat zijn tweelingzielen? Dat zijn zij die uit die eerste samensmelting van twee levensvonken zijn voortgekomen (na die Bron splitsing, ook wel als de big bang bekent) een vrouwelijk levenscel en een mannelijke levenscel vanuit die levens eenheid gescheiden als het ware. Elke ziel is daarom ook altijd op zoek naar zijn/haar toebehorende onverbrekelijke levensdeel en ooit zullen die allen weer verenigd worden ook al zal het nog eeuwen kunnen duren voor dat die hereniging zal plaats vinden. Maar wat is tijd in het oneindige?
Bluevelvet schreef:'De hemel is mijn troon' zegt God.
De hemel bestaat in die zin, dat de hemel het verblijf is van God, van Christus en de engelen.
De mens is gemaakt of om het anders te zeggen, zijn constitutie is geschikt om de aarde te bewonen, niet in de hemel.
Toen God de mens schiep zegende Hij hun, en zei :
'Wees vruchtbaar en word talrijk; bevolk de aarde en onderwerp haar; heers over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, en over al het gedierte dat over de grond kruipt.' (Genesis 1: 28 )
Ook dit is een verzinsel van die schrijver. Er is geen God die spreekt of gesproken heeft. Alles is God er is geen apart losdeeltje wat godheid is. Alles wat is, is het. En wij de mens zijn daar ook een manifestatie van binnen dit alles wat God is. Een totale onzin om te bedenken dat alles is geschapen direct naar het beeld van wat het nu is. Alles heeft een evolutionaire weg gegaan vanaf het begin tot nu in het heden en het volmaakte van de aardse mens is nog bij lange na niet bereikt het is bezig te ontwaken en zich bewust te worden van de wondere levende wereld waarin deze leefd. Vergeet die sprookjes uit het begin van genesis het houd je vast op een dood lopende spoor en belet je tot het meer verruimen van je bewustzijn. leer denken en niet enkel geloven wat er staat meer kan ik je niet geven aan je zelf wat je er mee doet.
Alles is Één en die Éne is Alles.

mozareke
Lid geworden op: 23 okt 2006, 17:01
Locatie: Mechelen

05 apr 2015, 12:45

Alles wat over hierboven wordt gezegd of geschreven komt van hierbeneden. En wat die hemel betreft, wel voor mijn geboorte was er voor mij niets, en na mijn dood ga ik terug dat niets.

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

05 apr 2015, 14:17

Voila mozareke dat zal zo wel zijn, niemand weet met zekerheid wat er na de dood komt. Er is niks bewezen en het zijn maar alleen veronderstellingen dat dit in de bijbel staat, en in welke tijd is die bijbel geschreven, wat is de waarheid en wat niet? Hoeveel is er door de jaren heen niks veranderd weggedaan of bijgevoegd. En wat is juist en niet juist, en die Adam en Eva daar is niks van bewezen, hoe verklaar je dan dat er een evolutie is en van wat stammen de mensen af, van de Neanderthalers, de homo sapiens, wat is dit dan, waren dit dan die Adam en die Eva? Ergens klopt die logica niet.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad
Fazal

05 apr 2015, 15:04

'Geloven' (zonder ook maar enig bewijs), is slechts 'denken' (en in dit geval, vooral 'hopen') dat het waar is hetgeen men gelooft!

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

07 apr 2015, 16:59

Fazal schreef:'Geloven' (zonder ook maar enig bewijs), is slechts 'denken' (en in dit geval, vooral 'hopen') dat het waar is hetgeen men gelooft!
Weet je Fazal, soms zijn bewijzen zeer persoonlijk en niet overdraagbaar in de zin van kijk, hier is het. Ik denk dat je misschien zelf alwel eens een bewijs van iets hebt gehad die je niet kon overdragen naar een ander, dan enkel door het te vertellen. Maar misschien zeg je nu te vlug neen, dat is mij nog nooit overkomen het was enkel een gedachte van mij. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

08 apr 2015, 11:10

mozareke schreef:Alles wat over hierboven wordt gezegd of geschreven komt van hierbeneden. En wat die hemel betreft, wel voor mijn geboorte was er voor mij niets, en na mijn dood ga ik terug dat niets.


MOZAREKE , dus na je dood , ga je terug naar niets , dat klopt wat je sterfelijk lichaam betreft , maar niet voor je ziel ! Die is onsterfelijk hebben we al geleerd op school ! Dus toch niet zo zeker zijn hoor , Jezus is opgestaan uit de dood ! Velen geloven dat niet , maar ook velen geloven dat wel , wie heeft gelijk ?
Fantasie of niet , je zekerheid staat niet vast hoor !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

08 apr 2015, 11:19

zotspook schreef:Voila mozareke dat zal zo wel zijn, niemand weet met zekerheid wat er na de dood komt. Er is niks bewezen en het zijn maar alleen veronderstellingen dat dit in de bijbel staat, en in welke tijd is die bijbel geschreven, wat is de waarheid en wat niet? Hoeveel is er door de jaren heen niks veranderd weggedaan of bijgevoegd. En wat is juist en niet juist, en die Adam en Eva daar is niks van bewezen, hoe verklaar je dan dat er een evolutie is en van wat stammen de mensen af, van de Neanderthalers, de homo sapiens, wat is dit dan, waren dit dan die Adam en die Eva? Ergens klopt die logica niet.


ZOTSPOOK , idd. die logica klopt niet en dat men aan alles twijfelt is ook normaal , bij gebrek aan 100 % bewijzen .
Toch is de Bijbel bewijswaardig , als je ziet hoevele gebeurtenissen honderden jaren eerder voorspeld werden , die dan pertinent zó gebeurden in de geschiedenis , zoals voorzegd werd !
Ook de onverwoestbaarheid van dat boek bewijst zijn waarde , en de miljoenen christenen , ja zelfs wetenschappers , die het waardevol vinden !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

08 apr 2015, 12:27

janx schreef:
Fazal schreef:'Geloven' (zonder ook maar enig bewijs), is slechts 'denken' (en in dit geval, vooral 'hopen') dat het waar is hetgeen men gelooft!
Weet je Fazal, soms zijn bewijzen zeer persoonlijk en niet overdraagbaar in de zin van kijk, hier is het. Ik denk dat je misschien zelf alwel eens een bewijs van iets hebt gehad die je niet kon overdragen naar een ander, dan enkel door het te vertellen. Maar misschien zeg je nu te vlug neen, dat is mij nog nooit overkomen het was enkel een gedachte van mij. :wink:
Met dat verschil dat er van het geloof waar wij het hier over hebben, nog nooit een echt bewijs is geweest. Zoals je zelf schrijft, persoonlijk een bewijs hebben- of hebben gehad, en het niet kunnen overdragen aan anderen, is geen bewijs, exact, omdat het niet kan geleverd worden.

Als men gewoon maar gelooft wat een ander vertelt, waar of niet waar, voor de persoon die het zou hebben beleefd, dan is niet meer dan 'denken' dat het waar is wat die persoon vertelt. Er zijn nu eenmaal van die mensen dat men kan wijsmaken wat men wil.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

08 apr 2015, 13:41

talisman schreef:
VOOR de zondeval ( = verwerven van kennis tussen goed en kwaad ) waren Adam en Eva ook al STERFELIJK. Ze zijn NOOIT onsterfelijk geweest. Dit staat duidelijk in Genesis 3:24. Pas wanneer ze ook aan de boom des levens zouden gegeten hebben zouden ze onsterfelijk geworden zijn. Net daarom hebben de goden hen uit Eden gezet en er Cherubs met vlammende zwaarden bij geplaatst.
Ik ben wel degelijk goed onderlegd, dit in tegenstelling tot uw gespoelde geest.
Adam en Eva waren voor de zondeval onsterfelijk !
De eerste maal dat men over de dood leest is het verbod dat God geeft aan Adam :
En de heer God gaf de mens dit gebod: 'Je mag van alle bomen in de tuin overvloedig eten, maar van de boom van de kennis van goed en kwaad mag je niet eten, want op de dag dat je daarvan eet,
zul je sterven.'
Genesis 2: 16-17

Wat zegt Eva tegen de slang :
De vrouw zei tegen de slang: 'Wij mogen wel eten van de vruchten van de bomen in de tuin. God heeft alleen gezegd: 'Van de vruchten van de boom die midden in de tuin staat mag je niet eten; je mag haar zelfs niet aanraken; anders zul je sterven.' Genesis 2 : 3
Hier begrijpt men dat het verbod dat God aan Adam gegeven had ook bekend was bij Eva, haar door Adam medegedeeld.

Deze verzen tonen aan dat ze vanaf hun bestaan ONSTERFELIJK waren zolang ze NIET van de 'boom van kennis en kwaad' aten. Kan het nog duidelijker :idea:
Dan zegt God aan Adam het volgende in Genesis 3:19
In het zweet zul je werken voor je brood, tot je terugkeert naar de grond, waaruit je bent genomen: je bent stof, en tot stof keer je terug.'

Door van de vrucht te eten werden ze STERFELIJK, door deze daad te stellen wilden ze zelf bepalen wat goed en kwaad is, en zo is het voortdurende conflict tussen het kwade en de mensen voortgekomen. Opeens gingen hun ogen open en ze ontdekten dat ze NAAKT waren, en ze verborgen zich voor God....... omdat ze beschaamd waren, schaamte dat ze voordien niet kenden.
Over de 'boom des levens' geef ik commentaar in een volgende posting.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

08 apr 2015, 14:04

bluevelvet schreef:
talisman schreef:
Adam en Eva waren voor de zondeval onsterfelijk !
De eerste maal dat men over de dood leest is het verbod dat God geeft aan Adam :
En de heer God gaf de mens dit gebod: 'Je mag van alle bomen in de tuin overvloedig eten, maar van de boom van de kennis van goed en kwaad mag je niet eten, want op de dag dat je daarvan eet,
zul je sterven.'
Genesis 2: 16-17
En dat was gelogen van de Goden.
Wat zegt Eva tegen de slang :
De vrouw zei tegen de slang: 'Wij mogen wel eten van de vruchten van de bomen in de tuin. God heeft alleen gezegd: 'Van de vruchten van de boom die midden in de tuin staat mag je niet eten; je mag haar zelfs niet aanraken; anders zul je sterven.' Genesis 2 : 3
Hier begrijpt men dat het verbod dat God aan Adam gegeven had ook bekend was bij Eva, haar door Adam medegedeeld.
Eva geloofde dit, maar de slang wist beter.
Deze verzen tonen aan dat ze vanaf hun bestaan ONSTERFELIJK waren zolang ze NIET van de 'boom van kennis en kwaad' aten. Kan het nog duidelijker :idea:
Dan zegt God aan Adam het volgende in Genesis 3:19
In het zweet zul je werken voor je brood, tot je terugkeert naar de grond, waaruit je bent genomen: je bent stof, en tot stof keer je terug.'

Door van de vrucht te eten werden ze STERFELIJK, door deze daad te stellen wilden ze zelf bepalen wat goed en kwaad is, en zo is het voortdurende conflict tussen het kwade en de mensen voortgekomen. Opeens gingen hun ogen open en ze ontdekten dat ze NAAKT waren, en ze verborgen zich voor God....... omdat ze beschaamd waren, schaamte dat ze voordien niet kenden.
Over de 'boom des levens' geef ik commentaar in een volgende posting.
Door de vrucht van de boom van kennis kregen ze bewustzijn. Sterven deden ze zo wiezo. Pas als ze van de levensboom zouden eten, zouden ze worden zoals de goden: onsterfelijk... en dat hebben de goden nog net op tijd weten te verhinderen.
Gen.3 :22 Nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven.
Het staat er duidelijk ! De rest van je geouwehoer is buiten de kwestie.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2015, 14:39

eliana schreef:Ik kan niet begrijpen waarom een mens die moeite gedaan heeft om een moreel correct leven te leiden, niet meer recht op de hemel zou hebben dan een heel slecht mens. Zo luidde de mening van een dame. Maar niemand voldoet aan Gods eisen, niemand kan de hemel verdienen. Velen vinden het moeilijk dat in te zien. :roll:
Past hier misschien wel...

Een theodicee (van het Klassieke Grieks: theos (God) en dikè (recht, rechtvaardiging): de "rechtvaardiging van God") is een argumentatie die een rechtvaardiging moet zijn voor (het geloof in het bestaan van) een God die zowel volmaakt goed als almachtig is, terwijl er toch kwaad in de wereld bestaat (het probleem van het lijden). Een theodicee poogt een logische verklaring te geven voor deze paradoxale combinatie van eigenschappen en feiten. Er zijn in de loop van de geschiedenis verschillende theodiceeën opgesteld. Het woord stamt uit de christelijke traditie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Theodicee

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2015, 14:43

talisman schreef:Het staat er duidelijk ! De rest van je geouwehoer is buiten de kwestie.
Maar ook de Goden hebben een schepper, niets ... aan welke God ga je het dan vragen?

Chaos (Grieks: Χαος, Chaos betekent 'leegte') is in de Griekse mythologie het Niets waaruit de eerste goden ontstonden. Chaos is volgens sommige bronnen vrouwelijk maar wordt meestal als onzijdig aangeduid. Chaos wordt wel voorgesteld als een bodemloze leegte waar alles eindeloos 'valt'; niet naar beneden, want er is geen enkele oriëntatie mogelijk, maar alle kanten op. Uit deze uitgestrekte malende wanorde ontstond orde in de vorm van Nacht, Duisternis, Aantrekkingskracht, Onderwereld en Aarde. Aarde maakte vanuit haar oorsprong Bergen, Zee en Hemel; Nacht en Duisternis maakten samen Ether en Dag.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chaos_%28G ... hologie%29

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

08 apr 2015, 15:29

YYZ schreef:
talisman schreef:Het staat er duidelijk ! De rest van je geouwehoer is buiten de kwestie.
Maar ook de Goden hebben een schepper, niets ... aan welke God ga je het dan vragen?

Chaos (Grieks: Χαος, Chaos betekent 'leegte') is in de Griekse mythologie het Niets waaruit de eerste goden ontstonden. Chaos is volgens sommige bronnen vrouwelijk maar wordt meestal als onzijdig aangeduid. Chaos wordt wel voorgesteld als een bodemloze leegte waar alles eindeloos 'valt'; niet naar beneden, want er is geen enkele oriëntatie mogelijk, maar alle kanten op. Uit deze uitgestrekte malende wanorde ontstond orde in de vorm van Nacht, Duisternis, Aantrekkingskracht, Onderwereld en Aarde. Aarde maakte vanuit haar oorsprong Bergen, Zee en Hemel; Nacht en Duisternis maakten samen Ether en Dag.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chaos_%28G ... hologie%29
En wat heeft dit nu met de boom van kennis en de levensboom te maken. Leg me dát eens uit. :roll:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2015, 15:52

talisman schreef:En wat heeft dit nu met de boom van kennis en de levensboom te maken. Leg me dát eens uit. :roll:
Toch eenvoudig Talisman, die boom van kennis en de levensboom verschijnen in niets en zijn beelden waaraan de psyche geloof hecht. De psyche of de geest - die op zich non-duaal is - speelt hier een spelletje met zichzelf, net zoals jij blijkbaar. Doe rustig voort, het heeft wel iets. :wink: