Bidden, wie doet dat nog?

hier is plaats voor alle wereldreligies

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

18 apr 2015, 19:49

Ik denk dat bidden in deze tijd neerkomt op een wanhoopskreet. Onder druk van allerlei omstandigheden gaan mensen dan tegen beter weten proberen te praten met een wezen uit een andere dimensie. Dat gelijkt zo een beetje op mensen die tegen beter weten in toch meespelen met de Lotto, je weet maar nooit. Erger wordt het als diezelfde mensen proberen het "lot" te forceren door telkens meer geld in te zetten en dus volgens de logica van dat spel telkens meer verliezen. Bidden blijft gelukkig nog vrij, de fiscus hoeft het niet te weten. Een goed gesprek voeren met een vriend of vriendin zal vaak meer baat brengen dan 5000 "Onze Vaders".
PS: Kent hier nog iemand "de akte van berouw" ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

18 apr 2015, 21:07

socrates schreef: Een goed gesprek voeren met een vriend of vriendin zal vaak meer baat brengen dan 5000 "Onze Vaders".
Ja, denk je dat ? Kan die vriend of vriendin zijn bede verhoren misschien :roll:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

18 apr 2015, 23:03

bluevelvet schreef:
socrates schreef: Een goed gesprek voeren met een vriend of vriendin zal vaak meer baat brengen dan 5000 "Onze Vaders".
Ja, denk je dat ? Kan die vriend of vriendin zijn bede verhoren misschien :roll:
Ik hab al vaak met god gesproken over de Lotto, nog nooit heeft hij mijn bede aanhoord. Van een vriendin/vriend weet ik tenminste dat zij luisteren. :idea:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

18 apr 2015, 23:46

Ben er zeker van dat bv. de meest ongelovige ,die de doodstraf moet ondergaan, op de laatste seconde vóór zijn dood een schietgebedje zal prevelen.Langs de andere zijn mijn gebeden al dikwijls verhoord door vrienden, en niet zo direct bewijsbaar, door de hemelse chef. Aan den opperste vriend bid ik alle dagen om dat moorden in zijn naam, of in de naam van andere godheden, eens te willen laten stoppen. Het moet zijn dat de almachtige(n) koppigaard geplaagd zit met een serieuze oorstop. En dit in alle zes zijn oren. Die van de vader, de zoon en die van den heilige geest. Maar toegegeven: Bidden is voor veel mensen een troost. Iets wat gerespecteerd mag worden. Bidden: Het wordt waarschijnlijk veel gedaan, maar niet iedereen durft het nog toe te geven. Het zal niet zo mooi meer staan in onze verloederde maatschappij zeker? Dus om op de topicvraag te antwoorden. Ja ik bid soms. Al was het nog maar gewoon, omdat ik een mens ben Ene, die 's avonds af en toe nog eens naar de sterren durft te kijken. Die met alle respect voor de wetenschap en onze kennis toch nog met met die éne vraag zit: "Wie heeft begot die lont van de Big Bang aangestoken ?"

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

19 apr 2015, 00:52

Ed schreef: Dus om op de topicvraag te antwoorden. Ja ik bid soms. Al was het nog maar gewoon, omdat ik een mens ben Ene, die 's avonds af en toe nog eens naar de sterren durft te kijken. Die met alle respect voor de wetenschap en onze kennis toch nog met met die éne vraag zit: "Wie heeft begot die lont van de Big Bang aangestoken ?"
een zeer normale menselijke gevoelsuiting van je ED wat voor mij betekend dat jij je bewustzijn aan het verruimen bent en niet gevangen zit in een kokervisie van welke religie dan ook.
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

19 apr 2015, 11:23

Hoe dient er tot God gebeden te worden ?
Oude beschavingen baden tot hun goden, hetzij om vruchtbaarheid van hun land, om regen, om van alles en nog wat. Het bidden is al altijd een behoefte van de mens geweest, het is aanwezig in alle natiën ! Ook de profeten hebben dikwijls gunsten afgesmeekt van God, soms met succes, soms niet.

In het Woord van God lees je verzen die ons vertellen op welke manier er gebeden werd, Jezus gaf ons het voorbeeld van het "Onze Vader". (Mattheus 6:9). Er zijn verschillende redenen om te bidden. Jezus bad als dankzegging voor de spijzen. (Matth. 14:19; Handelingen 27:35) Men bidt tot vergeving van onze zonden.
Als men in groep bad sluiten de omstaanders het gebed af met "Amen". Dat is nog altijd zo. (I Kronieken 16:36).
Men moet niet bidden om gezien te worden van de mensen of om zichzelf te verhogen - zie Mattheus 6:5 - of zoals in Lukas 18:10-14 die gaat over het gebed van de Farizeeër en de tollenaar.
Een speciale houding is ook niet vereist, men kan het al staande, al knielende, de ogen naar de hemel gericht, de handen opgeheven.......

En ook nog volgens de bijbel zal niet iedereen die bidt verhoord worden, er zijn voorwaarden aan verbonden. Enkele voorbeelden :
Spreuken 15 : 29 :
"De heer is ver van de zondaars, maar het gebed van de rechtvaardigen verhoort Hij.
Micha 3 : 4 :
"Als zij tot de heer roepen, dan geeft Hij hun geen antwoord, maar Hij verbergt zijn gelaat voor hen, omdat hun daden slecht zijn.
Jesaja 1 : 15 :
"Wanneer u uw handen uitstrekt, sluit Ik mijn ogen voor u, zelfs als u uw gebeden vermenigvuldigt, luister Ik niet naar u: uw handen zitten vol bloed.

En ja, in moeilijke momenten wil men zich nog wel eens richten tot God.
En het is zeker waar dat mensen op hun sterfbed zich nog willen 'bekeren'. Of het genade zal vinden in Gods ogen is maar de vraag :idea:
Fazal

19 apr 2015, 13:43

De bijbel schreef:En ook nog volgens de bijbel zal niet iedereen die bidt verhoord worden, er zijn voorwaarden aan verbonden. Enkele voorbeelden :
Spreuken 15 : 29 :
"De heer is ver van de zondaars, maar het gebed van de rechtvaardigen verhoort Hij.
Micha 3 : 4 :
"Als zij tot de heer roepen, dan geeft Hij hun geen antwoord, maar Hij verbergt zijn gelaat voor hen, omdat hun daden slecht zijn.
Jesaja 1 : 15 :
"Wanneer u uw handen uitstrekt, sluit Ik mijn ogen voor u, zelfs als u uw gebeden vermenigvuldigt, luister Ik niet naar u: uw handen zitten vol bloed.
- De heer verhoort 'geen' gebeden!
- De heer geeft 'niemand' antwoord, en verbergt zijn gelaat 'altijd', en voor 'iedereen'!
- De heer sluit zijn ogen voor àlles en iedereen!

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

19 apr 2015, 14:46

Bidden doe je in jezelf, het is gewoon "meditatie", niet??
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

19 apr 2015, 17:07

FAZAL , mensen die bidden , zijn niet altijd in nood hoor , je kan ook DANKEN voor alles en dat is ook spreken met God ! Dat , in antwoord op jouw 3 foto's , ja er wordt idd. heel veel gebeden !

Ja BLUEVELVET , zo wordt idd. gebeden , en het ' Onze Vader ' dat Jezus ons leerde , is nog steeds het mooiste en volledigste gebed .
Wie God niet kent , laat staan niet wil kennen , kan moeilijk tot hem bidden , noch reactie krijgen , nogal logisch dunkt mij .
Nochtans , gebedsverhoring krijgen is onbeschrijflijk heerlijk en versterkend ! Men weet niet wat men mist !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

19 apr 2015, 18:16

EB schreef:Nochtans , gebedsverhoring krijgen is onbeschrijflijk heerlijk en versterkend!
Sorry EB en BV, mijn fantasie is daarvoor te klein, en gelukkig maar!
Van teveel aan inbeelding krijg je waanbeelden, en het ergste is, dat je er ook nog psychosomatische stoornissen kunt van krijgen.

Als je ooit god, jezus, of een engel aan uw bed ziet staan, dan doe je er goed aan, 's anderendaags zo snel mogelijk een psychiater te raadplegen.

Voor ver gevorderden echter, zal er voor hem natuurlijk wat meer werk aan de winkel zijn.

Jongens jongens, als dat maar ooit nog goed komt zeg!? :roll:

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

19 apr 2015, 20:49

Fazal schreef:
EB schreef:Nochtans , gebedsverhoring krijgen is onbeschrijflijk heerlijk en versterkend!
Sorry EB en BV, mijn fantasie is daarvoor te klein, en gelukkig maar!
Van teveel aan inbeelding krijg je waanbeelden, en het ergste is, dat je er ook nog psychosomatische stoornissen kunt van krijgen.

Als je ooit god, jezus, of een engel aan uw bed ziet staan, dan doe je er goed aan, 's anderendaags zo snel mogelijk een psychiater te raadplegen.

Voor ver gevorderden echter, zal er voor hem natuurlijk wat meer werk aan de winkel zijn.

Jongens jongens, als dat maar ooit nog goed komt zeg!? :roll:
Tja Fazal het is vaak moeilijk voor te stellen, zoals steeds moet men ook nog best wat met de voetjes op de grond blijven, want kan ver gaan :)
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 apr 2015, 23:28

Heb eens gelezen dat als je bidt voor iets , God je op drie verschillende manieren kan antwoorden ; te weten ;

Je krijgt dit niet .--- Je krijgt het nu nog niet want je bent er nog niet klaar voor .--- Je krijgt dit niet want ik heb iets beter voor jou .

Tis ook maar van horen zeggen, hé mijn joengens ...
:) :) :)

Groeten van werewoef
AMEN en AUM

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

20 apr 2015, 07:48

werewoef schreef:Heb eens gelezen dat als je bidt voor iets , God je op drie verschillende manieren kan antwoorden ; te weten ;

Je krijgt dit niet .--- Je krijgt het nu nog niet want je bent er nog niet klaar voor .--- Je krijgt dit niet want ik heb iets beter voor jou .

Tis ook maar van horen zeggen, hé mijn joengens ...
:) :) :)

Groeten van werewoef
Juist Woefke.... 't leven blijft een mysterie en vooral de mens het grootste !!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

20 apr 2015, 08:21

Klaartje schreef:Juist Woefke.... 't leven blijft een mysterie en vooral de mens het grootste !!
Wat krijgen we nu?!
Als ik zoiets zeg wordt mij meestal medegedeeld dat ik niet goed bij mijn hoofd ben!
:lol:
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

20 apr 2015, 11:06

Fazal schreef:
De bijbel schreef:En ook nog volgens de bijbel zal niet iedereen die bidt verhoord worden, er zijn voorwaarden aan verbonden. Enkele voorbeelden :
Spreuken 15 : 29 :
"De heer is ver van de zondaars, maar het gebed van de rechtvaardigen verhoort Hij.
Micha 3 : 4 :
"Als zij tot de heer roepen, dan geeft Hij hun geen antwoord, maar Hij verbergt zijn gelaat voor hen, omdat hun daden slecht zijn.
Jesaja 1 : 15 :
"Wanneer u uw handen uitstrekt, sluit Ik mijn ogen voor u, zelfs als u uw gebeden vermenigvuldigt, luister Ik niet naar u: uw handen zitten vol bloed.
- De heer verhoort 'geen' gebeden!
- De heer geeft 'niemand' antwoord, en verbergt zijn gelaat 'altijd', en voor 'iedereen'!
- De heer sluit zijn ogen voor àlles en iedereen!
Spreek je voor je zelf Fazal :roll: Je kan je toch voorstellen dat gelovigen het niet eens zullen zijn met jou !